بازدید 4879

حذف ترم تنها با تایید کمیسیون موارد خاص

کد خبر: ۹۷۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 05 April 2020

دانشگاه الزهرا در اطلاعیه ای با تاکید بر استمرار آموزش مجازی، تسهیلات آموزشی این دانشگاه را برای دانشجویان تشریح کرد.

به گزارش مهر، دانشگاه الزهرا اعلام کرد با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، برگزاری کلاسهای حضوری حداقل تا چند هفته آتی امکان پذیر نیست؛ براساس همین پیش بینی دانشگاه الزهرا نیز از همان اوایل اسفندماه اقدام به تکمیل زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری خود کرد و آموزش اساتید را به صورت فشرده در دستور کار خود قرار داد به نحوی که برگزاری برخی کلاسهای الکترونیکی حتی تا ۲۸ اسفندماه سال ۹۸ تداوم یافت.

بر این اساس با توجه به بخشنامه ابلاغی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورخ دهم فروردین ضمن تاکید بر ادامه فعالیت های آموزشی به شیوه الکترونیکی موارد زیر برای هرچه بهتر برگزار شدن نیمسال تحصیلی مورد تاکید است؛

۱- نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از دوره های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی و برنامه ریزی رای آینده کاری اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین لازم است اعضای هیات علمی و مدیران مساعدت جمعی لازم را برای مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاس های مجازی را به دانشجویان یادآور شوند تا با تلاش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید آسیب های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل رسیده و آموزش های الکترونیکی به دانشجویان با حفظ کیفیت لازم تداوم یابد.

۲- مقررات و ضوابط حضور در کلاسهای مجازی همچون کلاسهای حضوری بوده و مدیریت برنامه ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه با همکاری مرکز آموزش هایی آزاد و مجازی بر تشکیل کلاسها و فعالیت های استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد و گزارشات دوره ای مرتبا از طرف معاونت آموزشی به دانشکده ها (استخراج عملکرد اساتید در یکی از دو سامانه انلاین و افلاین مصوب هیات رئیسه) و همچمنین از طرف دانشکده ها به این معاونت ارسال خواهد شد. ضمنا انتظار می رود اساتید در پوشش سرفصلهای موردنظر دروس اهتمام لازم را به عمل آورده و نهایتا از طریق فررم های خوداظهاری که بعدا در اختیار ایشان قرار می گیرد این مورد را به صورت مکتوب به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام دارند.

۳- در اسفندماه ۹۸ تلاش گسترده ای از طرف دانشگاه در رابطه با آموزش اساتید در خصوص نحوه کار و اتصال به سامانه آموزش الکترونیک صورت گرفته و خوشبختانه اساتید نیز همراهی بسیاری از خود نشان دادند لیکن با تداوم این پشتیبانی لینک مخصوصی در سایت اصلی دانشگاه به آدرس https://alzahra.ac.ir/page-EDU/fa/۱۸/form/pId۱۷۴۴۲ ایجاد شد. همچنین گروه های مجازی پشتیبان درخصوص رفع مشکلات اساتید در اتصال به سیستم آموزش الکترونیک و سامانه های مرتبط شکل گرفت.لازم است اساتید مشکلات موجود احتمالی را با استفاده از تسهیلات مشخص شده برطرف و تلاش مستمری درخصوص افزایش کیفیت آموزش الکترونیک به عمل آورند.

۴- مرکز آموزش های آزاد و مجازی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه نهایت تلاش خود را برای بهبود فرآیندها و ارتقا زیرساخت های مورد نیاز انجام داده و خواهد داد و از ایده های جدید اساتید برای ارتقا کیفیت استقبال می کند.

۵- دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری و به صورت فشرده برگزار خواهد شد؛درصورت عدم اتمام این دروس تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ به صورت ناتمام به نیمسال بعد منتقل و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد هر چند تمام سعی دانشگاه بر این است که در فرصت تابستان و پس ازاتمام بازه امتحانات این دروس را به صورت فشرده برگزار کند.

۶- دانشجویانی که به دلایلی نتوانسته اند در کلاس های غیرحضوری استفاده کنند و درخواست حذف یک یا کلیه دروس خود را دارند، تقاضای خود را با ذکر دلایل به دانشکده مربوطه جهت بررسی ارائه کنند. در این خصوص پیش بینی لازم برای درخاست به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت. بررسی تایید تقاضاهای حذف نیمسال برعهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

۷- اموزش جامع دانشجویان دکتری در نیمسال دوم سال ۹۹-۹۸ پس از آغاز آموزش حضوری برگزار خواهد شد ؛ در موارد خاص و درصورت درخواست دانشکده ها امکان برگزاری امتحان جامع تا زمان بازگشایی رسمی صرفا با هماهنگی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و به صورت محدود وجود خواهد داشت.

۸- تمامی دانشجویان دکتری که فرصت دفاع آن ها در نیمسال اول تحصیلی سال ۹۹-۹۸ تا پایان اسفندماه بوده است می توانند تا یک ماه بعد از آغاز آموزش حضوری به صورت حضوری از رساله خود دفاع کنند. ضمنا در مقطع کنونی نیز این دسته از دانشجویان ( که به هر دلیل قصد دارند زودتر دفاع کنند) درصورت تایید استاد راهنما می توانند :

الف: به صورت حضوری و با رعایت قواعد فاصله گذاری اجتماعی در دانشکده ها دفاعیه را با حضور کمیته مورد نظر برگزار کنند.

ب: به صورت الکترونیکی با حضور مجازی هیات داوران، ناظر و مشاور دفاعیه را برگزار کنند به شرط آنکه استاد راهنما حضور فیزیکی به همراه دانشجو در محل دفاعیه در دانشکده داشته باشد. لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای ارائه متن رساله و انجام اصلاحات نیاز به ملاقات حضوری و رفت و آمدهای غیرضروری نداشته باشد و کلیه متون به صورت الکترونیکی بین استاد و دانشجو رد و بدل شود.

۹- دفاعیه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیمسال دوم سال ۹۹-۹۸ نیز می توانند مطابق یکی از دوبند الف و ب بند ۸ انجام شود.

۱۰- جلسات گروه ها و وشورای آموزشی دانشکده ها به صورت مجازی، حضوری ( با رعایت قواعد فاصله گذاری اجتماعی ) و یا ترکیبی به منظور بررسی و تصویب پروپوزال پایان نامه / رساله و مشکلات آموزشی دانشجویان برگزار شود.

۱۱-درخصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم فعلا تغییری در بازه امتحانات مدنظر دانشگاه نبوده و هرگونه تغییر احتمالی اعم از تاریخ برگزاری امتحانات و کیفیت اجرای آن در اطلاعیه های بعدی به استحضار دانشجویان و اساتید خواهد رسید.

۱۲- تاریخ بازگشایی خوابگاه های دانشگاه پس از اعلام رسمی دولت محترم درخصوص بازگشایی دانشگاه ها و فعال شدن آموزش حضوری خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان