بازدید 5860

سه قدم تا انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا

هوای تمیز حق همه افراد است. با این حال شاید هوای محل کار یا منزل شما بدون اینکه اطلاعی داشته باشید فاقد ویژگی های هوای سالم باشد. دستگاه تصفیه هوا وسیله ای سودمند جهت دستیابی به این مهم است، هرچند با وجود برند های زیاد و قیمت های متنوع شاید انتخاب بهترین مدل آن اندکی دشوار به نظر برسد.
کد خبر: ۹۷۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 05 April 2020

هوای تمیز حق همه افراد است. با این حال شاید هوای محل کار یا منزل شما بدون اینکه اطلاعی داشته باشید فاقد ویژگی های هوای سالم باشد. دستگاه تصفیه هوا وسیله ای سودمند جهت دستیابی به این مهم است، هرچند با وجود برند های زیاد و قیمت های متنوع شاید انتخاب بهترین مدل آن اندکی دشوار به نظر برسد.

قدم اول در انتخاب دستگاه تصفیه هوا – تحقیق :

اگر دائما" مجبور به گرد گیری و تمیز کردن گرد و خاک از روی سطوح مانند زمین یا میز و صندلی هستید. این بیانگر این است که احتمالا" هوای محیط با شاخص های سالم آن فاصله دارد و باید خرید دستگاه تصفیه هوا را در نظر داشته باشید.

در قدم اول لازم است توضیح دهیم چرا به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز است؟ ذرات زیادی در هوا وجود دارند که باعث پایین آمدن شاخص سلامتی آن می شوند که از جمله آنها می توان به ذرات گرد و غبار ، دود ، میکروب ها ( ویروس و باکتری ) گرده گل ، موی حیوانات خانگی و ... اشاره کرد. به خصوص در صورت دارا بودن حساسیت های فصلی به موارد آلرژی زا یا بیماری آسم ، یک دستگاه تصفیه هوای خوب می تواند زندگی را برای شما بسیار آسان و لذت بخش تر کند.

اما چه نوع دستگاه تصفیه هوایی می تواند برای شما مفید باشد. در مجموع این موضوع به انتظار شما از دستگاه تصفیه هوا مربوط است. اگر آن را تنها جهت جذب ذرات فیزیکی موجود در هوا مانند گرد و غبار ، دود سیگار ، مواد آلرژی زا و .. می خواهید بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا مدل های دارای فیلتر هپا ( HEPA ) و کربن فعال است ( فیلتر هپا ذرات تا 0.3 میکرون را به خود جذب می کند که این یعنی ذرات بسیار کوچک ! ). اما اگر از دستگاه تصفیه هوا به منظور ضد عفونی محیط و از بین بردن ویروس ها و باکتری ها استفاده می کنید باید محصولی که دارای اشعه UV و یا دستگاه یون ساز ( ازن ساز ) است، تهیه کنید.

نکته : دقت کنید که فیلتر های هپا ( HEPA ) تقریبا" باید هر سال تعویض گردند. در خصوص فیلتر کربن فعال نیز اگر دچار آلرژی هستید این فیلتر قابلیت جذب ذراتی که متعلق به موجودات زنده است، مانند موی حیوانات، گرد و غبار و حتی دود سیگار را دارا می باشد.

نکته : دقت کنید که برخی از دستگاه های تصفیه هوا می توانند شامل هر دو تکنولوژی فوق باشند که اگر قیمت مناسب داشته باشند یا شما توانایی پرداخت آن را دارا باشید می توانند انتخاب مناسبی باشند )

مساحت محیطی که برای آن به دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید را محاسبه نمایید: دقت کنید اگر مساحت تحت پوشش دستگاه تصفیه هوا از محیط قرار گرفته در آن کم تر باشد، عملا" کارایی خود را از دست می دهد.

در نهایت بودجه خود را مشخص کنید. قیمت دستگاه تصفیه هوا از نزدیک 700 هزار تومان شروع شده و تا حتی بالاتر از 10 میلیون تومان نیز یافت می شوند. البته انتخاب شما نباید گرانترین یا ارزانترین آن باشد، بلکه بهترین موردی که نیاز شما را برطرف می کند نقطه ایده آل است.

قدم دوم در انتخاب دستگاه تصفیه هوا – انتخاب :

تولید کننده های مطرح جهانی در خصوص دستگاه تصفیه هوا برند هایی از قبیل سامسونگ، LG ، هانیول  ، کارچر ، شیائومی ، بلو ایر ، آلن و ایر مگا می باشند. شرکت آی ناین به منظور رفاه حال شما لیستی از بهترین دستگاه تصفیه هوا که در حال حاضر در ایران موجود است را در لینک قرار داده است که می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

هنگام انتخاب محصول حتما" بخش نظرات را مشاهده کنید ( البته در سایت های معتبر، چرا که نظرات تقلبی نیز ممکن است توسط سایت های غیر معتبر جهت تبلیغ دروغین محصول فروشنده قرار گرفته باشند )

بلافاصله اولین مدلی را که دیدید یا از قیمت آن راضی بودید، خریداری نکنید و چند مدل دیگر به همراه کارایی آن را در نظر داشته باشید. همچنین حواستان به تخفیف ها نیز باشد. بسیاری از فروشگاه ها روی جنس های پرفروش خود تخفیف های دوره ای قرار می دهند که این امر به دلیل بازاریابی حرفه ای و فروش بیشتر صورت می گیرد. ( عده ای به اشتباه تصور می کنند محصولات تخفیف خورده الزاما" محصولات کم فروش هستند. این عقیده از پایه و اساس اشتباه است چرا که محصولات کم فروش، کم تر نیز دیده شده و تخفیف بیشتر روی آن عملا" باعث ضرر تولید کننده یا عرضه کننده می شود )

پیش از خرید در صورت امکان از فروشنده سوالات خود را بپرسید. نیاز خود را با وی مطرح کنید و به این صورت می توانید از میزان فروش و مهارت وی در خصوص این محصول نیز اطمینان حاصل نمایید. اگر تماس با فروشنده مقدور نبود می توانید با درج دیدگاه خود در سایت نظر سایر خریداران را جویا شده یا منتظر پاسخ مسئول سایت باقی بمانید.

پیش از خرید، شرایط گارانتی را نیز چک کرده و یا از فروشنده جویا شوید. همچنین پس از خرید و در صورت به وجود آمدن مشکل حتما از گارانتی آن استفاده نمایید! دقت کنید که گارانتی برای چنین روز هایی بوجود آمده است.

قدم سوم در انتخاب دستگاه تصفیه هوا – استفاده :

هنگام استفاده اطمینان حاصل کنید تا جای ممکن پنجره ها و درها بسته باشد. دستگاه تصفیه هوا بهترین کارایی را در محیط هایی دارد که هوای جدید ورودی در آن کم باشد. ( البته از لحاظ ایمنی همواره باید محل ورود هوای جدید وجود داشته باشد اما این مقدار باید کنترل شده باشد )

دستگاه تصفیه هوا را تا جای ممکن نزدیک به منابع آلودگی شناخته شده قرار دهید. به عنوان مثال اگر آن را در اتاق خواب خود قرار داده اید، بهترین مکان نزدیک به در یا پنجره و در فاصله 1.5 تا 3 متری سر شما و به سمت شما است.

اگر به موی حیوانات حساسیت داشته و حیوان خانگی دارید، آن را نزدیک محل خواب آن یا در محل مورد علاقه آن که بیشتر اوقات در آن جا می گذراند، قرار دهید.

صبور باشید. تاثیر دستگاه تصفیه هوا روی کیفیت هوای منزل، ممکن است تا چند ساعت بعد مشخص شود.

مراقبت های لازم را در خصوص دستگاه تصفیه هوا انجام دهید:

  • شیوه صحیح استفاده از دستگاه تصفیه هوای خریداری شده را حتما از روی کاتالوگ مطالعه نموده یا از فروشنده جویا شوید.
  • هر چند وقت یکبار محلی که روی آن قرار گرفته است و اطراف آن را تمیز کنید.
  • در صورتی که دستگاه تصفیه هوای شما دارای آلارم تعویض فیلتر است، به آن توجه نموده و فیلتر را تعویض کنید. در صورت عدم وجود این سنسور دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کرده تا از زمان تعویض فیلتر آگاه شوید.
  • در نظر داشته باشید معمولا" فیلتر هپا ( البته بسته به میزان مصرف و آلودگی محیط ) باید سالیانه تعویض گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار