بازدید 2858

نشست اتحادیه آفریقا با محوریت کرونا

تعدادی از رهبران آفریقا با حضور رئیس جمهوری فرانسه و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیرامون مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن بر این قاره از طریق شبکه‌های مجازی نشست برگزار کردند.
کد خبر: ۹۷۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 04 April 2020

تعدادی از رهبران آفریقا با حضور رئیس جمهوری فرانسه و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی پیرامون مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن بر این قاره از طریق شبکه‌های مجازی نشست برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، در این نشست عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و رئیس کنونی اتحادیه آفریقا، رؤسای جمهوری کنیا، مالی، کنگو، سنگال، روندا، زیمبابوه، نخست وزیر اتیوپی در کنار رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا و رئیس مرکز مبارزه با بیماری اتحادیه آفریقا حضور داشتند.

در این راستا، بسام راضی، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر گفت، هدف از این نشست پیگیری نتایج نشست سابق سران کشورهای آفریقایی پیرامون راه­‌های تعامل با پیامدهای بحران ویروس کرونا بر این کشورها و تعیین اولویت آفریقا برای مبارزه با این ویروس ضمن هماهنگی با جامعه بین­الملل است. از اهداف دیگر این نشست نیز رایزنی درباره نتایج نشست اخیر گروه20 و هماهنگی با اعضای آن پیرامون نیازهای کشورهای آفریقایی در مبارزه با کرونا است.

در این نشست رئیس جمهوری مصر از بیانیه نشست اخیر گروه20 استقبال کرده و بر اهمیت تداوم همکاری با اعضای این گروه و شرکای بین­المللی به منظور اجرای توافق­ حمایت از کشورهای آفریقایی در مبارزه با کرونا به ویژه در زمینه جمع­آوری بودجه و ارائه کمک­های مالی بین­المللی جهت مقابله با پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی کرونا تأکید کرد.

وی همچنین گفت، در ارتباط با شیوع کرونا کشورهای آفریقایی باید با شرکای بین­المللی و نهادهای مالی جهانی همکاری کنند تا اولویت­های مشخص و مؤثری برای رفع سریع نیازهای قاره آفریقا در مبارزه با ویروس کرونا مشخص شوند.

سیسی همچنین بر اهمیت مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت، این مبارزه باید در کنار تلاش­های قاره­ای در مبارزه با خطرات تروریستی که امنیت و ثبات کشورهای آفریقایی به ویژه منطقه ساحل آفریقا را تهدید می­کند، صورت بگیرد.

رهبران آفریقایی در این نشست توافق کردند که از سایر کشورهای آفریقایی بخواهند برای تقویت "صندوق اتحادیه آفریقا در مبارزه با کرونا" کمک­های خود را ارائه دهند. از تلاش­های مرکز مبارزه با بیماری اتحادیه آفریقا حمایت شود و بازرگانان آفریقایی و بخش خصوصی را تشویق کنند تا در مقابله با کرونا نقش داشته باشند.

همچنین در این نشست توافق شد که آزمایشگاه و توانایی‌­های بالینی کشورهای آفریقایی برای انجام آزمایشات جهت تشخیص کرونا تقویت شوند، مسیرهای حمل و نقل ایمن بین کشورهای قاره به منظور حمل کالاها و تجهیزات پزشکی لازم فراهم شود، مکانیسم هماهنگی در سطح مراکز ملی مبارزه با ویروس با هدف تبادل بهترین شیوه­ها و تجارب مشخص و از چین نیز درخواست شود حمایت از تلاش­های کشورهای آفریقایی در مبارزه با کرونا را در اولویت قرار دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس