بازدید 44651
۵
دانستی‌های کرونایی؛

از «داروی فاوی‌پیراویر» تا «ترکیب وایتکس و آب کشنده ویروس کروناست؟»

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «داروی فاوی‌پیراویر» و سوالاتی از قبیل: «ترکیب وایتکس و آب کشنده ویروس کروناست؟»
کد خبر: ۹۶۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 03 April 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
از «خوردن گوشت حیوانات آلوده» تا «کدام گروه خونی در معرض ابتلا به بیماری کرونا است؟»
 
به گزارش «تابناک»، اگر حاشیه‌های مطرح شده درباره داروی «فاوی‌پیراویر» یا نام دیگرش، «آویگان» به گوشتان خورده باشد، فارغ از اینکه چه کسی راست می‌گوید، این سوال جلب نظر می‌کند که در صورت موثر بودن این دارو، چه زمانی به بازار خواهد آمد و در دسترس بیماران قرار خواهد گرفت؟
 
این سوالی است که ممکن است پاسخ آن چندان دلپسندتان نباشد، اما اطلاع از آن در بلند مدت می‌تواند کمک کننده و راهگشا باشد. اینکه به فرض صحت همه ادعا‌های مثبت مطرح شده درباره آویگان، تایید اثربخشی آن برای بیماری کووید ۱۹ پروسه‌ای چندین ماهه است و دست کم چهار ماه به طول خواهد انجامید، چراکه چند دوره باید روی بیماران با علائم مختلف و با شدت‌های متفاوت، در مراکز مختلف به آزمایش برسد و در نهایت نتایج جمع بندی شده و مراحل تایید در پیش گرفته شود.
 
پروسه‌ای که به شدت زمان بر است، مخصوصا اگر بدانیم بیماران بدحال یا متوسط، زمان بیشتری در بیمارستان‌ها می‌مانند و دوره نقاهت شان بیش از ۱۰ روز تا دو هفته است که عملا فرایند آزمایش دارو را با تاخیر مواجه می‌کند. دارویی که اگر خیلی موثر و کارآمد باشد، احتمالا ۴۰ درصد موثر خواهد بود، همان گونه که دارو‌های اختصاصی ساخته شده برای برخی بیماری‌های ویروسی در بهترین حالت این مقدار بازدهی دارند.
 
با این ملاحظات، احتمال بهتر و بیشتر به ضرورت پیشگیری از ابتلا پی می‌بریم. اقدامی که با شست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از لمس صورت، به ویژه دهان، بینی و چشم‌ها مقدور است و همچنین مراقبت‌های ویژه در ارتباط با دیگران که مهم ترینش، رعایت فاصله یک تا یک و نیم متر از دیگران است.
از «خوردن گوشت حیوانات آلوده» تا «کدام گروه خونی در معرض ابتلا به بیماری کرونا است؟»
 
در ایام کرونا چطور سوگواری کنیم؟
 
از «خوردن گوشت حیوانات آلوده» تا «کدام گروه خونی در معرض ابتلا به بیماری کرونا است؟»
 
ترکیب وایتکس و آب کشنده ویروس کروناست؟
 
یک فوق تخصص بیماری‌های ریه از عواقب جبران ناپذیر ترکیب آب و وایتکس به منظور مهار ویروس کرونا گفت. بیشتر بخوانید

بیماران تیروئیدی چه نکاتی را رعایت کنند؟
 
یک فوق تخصص بیماری‌های غدد از ارتباط بیماری‌های تیروئیدی با ویروس کرونا گفت. بیشتر بخوانید
 
فریز کردن مواد غذایی، کرونا را از بین نمی‌برد؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی در مورد فریز کردن مواد غذایی توضیحاتی داد. بیشتر بخوانید
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
الحمدلله که ایرانیان براثر کرونا در حال نابودی هستند...
ما با دیگران فاصله رو رعایت میکنیم ولی دیگران خودشون رو به ما میچسبونن چیزی هم میگی ناراحت میشن!
داروخانه که باید دارو بگیری خوب بشی، داخلش پر آدم کیپ تو کیپ وایستادن قشنگ کرونا میگیری!
در مورد وایتکس کجا نوشتی ؟
تمام داروها برای تایید زمانی ندارد اما وقتی جواب میده چرا وزارت بهداشت مانع تجویز میشه .بنظرم این ویروس ساخته بشر برای از بین بردن کهنسالان جهانه تا جمعیت کمتر بشه ببینید در ایتالیا چقدر بالای شصت سال مردند مقامات ما هم بدشان نمیاد طی دوسال یکی دو ملیون از جمعیت ایران کاهش پیدا کنه خودشان هر چقدر می کشند افاقه نمی کنه
چرا داستان تعریف می کنید این دارو توسط یک نفر در یک ازمایشگاه شخصی ساخته نشده در کشور ژاپن فرایندش طی شده و قبلا وجود داشته چینیها چون دارویی علیه کرونا نداشتند از داروهای موجود استفاده کرده اند وبا توجه به تعداد بسیار زیاد بیمار نتایج خوبی گرفته اند و توصیه کرده اند منتها اینجا شده لاکچری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر