بازدید 68189
مهمترین خبر‌های اسفند ماه ۹۸

پشت پرده لو رفتن تصاویر طارمی و سحرقریشی/ اصولگرایان چاره‌ای ندارند جز کنار آمدن بی سروصدا با ترامپ/ مجازات لیسندگان ضریح چیست؟ / مبلغ یارانه کرونا چقدر است؟

علم‌الهدی: پیامبر گفته هر کس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست، جبهه پایداری، قالیباف را انقلابی نمی‌داند؟، مشاور لاریجانی: پول‌های کثیف نگذاشت وارد مجلس شوم، پشت پرده لو رفتن تصاویر طارمی و قریشی، اصولگرایان چاره‌ای ندارند جز کنارآمدن بی سروصدا با ترامپ، ماجرای آژیر سیزده دقیقه‌ای در سازمان انرژی اتمی چه بود؟ مقایسه چینی‌ها و ایرانی‌ها در مقابله با کرونا، کرونا بازار کدام مشاغل را در ایران داغ کرد؟...
کد خبر: ۹۶۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 01 April 2020

مرور مهمترین رویداد‌های سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات دوازدهمین ماه سال ۱۳۹۸ یعنی اسفند ماه که در روز‌های آغازین سال ۹۹ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش‌های جداگانه برای ایام نوروز خلاصه‌ای از مهمترین رویداد‌های خبری و اتفاقات سال ۹۸ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ علم‌الهدی: پیامبر گفته هرکس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست، جبهه پایداری، قالیباف را انقلابی نمی‌داند؟، مشاور لاریجانی: پول‌های کثیف نگذاشت وارد مجلس شوم، پشت پرده لو رفتن تصاویر طارمی و قریشی، اصولگرایان چاره‌ای ندارند جز کنارآمدن بی سروصدا با ترامپ، ماجرای آژیر سیزده دقیقه‌ای در سازمان انرژی اتمی چه بود؟ مقایسه چینی‌ها و ایرانی‌ها در مقابله با کرونا، کرونا بازار کدام مشاغل را در ایران داغ کرد؟، فتوای مهم رهبر انقلاب درباره مقابله با کرونا، نظر علمای مشهد در خصوص تشرف به حرم امام رضا (ع)، تست کرونای ۲۳ نماینده مجلس مثبت شد، مجازات لیسندگان ضریح چیست؟، چرا جلسه دولت به کاخ سعدآباد رفت؟ توضیح پرویز پرستویی درباره چت با مجری «من و تو»، صندلی‌های خالی میزبان خوانندگان لس‌آنجلسی در عربستان، داروی موسوم به امام کاظم و روغن بنفشه فاقد مبنای علمی است، توصیه آیت الله وحیدخراسانی برای دفع کرونا، چه کسانی با واردات خودرو در سال آینده مخالف هستند؟ مبلغ یارانه کرونا چقدر است؟ دستگیری ۱۱ نفر در پی هتک حرمت به حریم حرم حضرت معصومه (س)، بهبودی مسن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در ایران و... مهمترین اخبار اسفند ماه ۹۸ است.

 

علم‌الهدی: هر کس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمودند: هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد مسلمان نیست. امام جمعه مشهد تأکید کرد: بارزترین مصداق امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست. وی ادامه داد: دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت: فلان کس [علم‌الهدی] گفته که هر کس رأی ندهند مسلمان نیست. این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند. علم‌الهدی بیان کرد: پس به فتوای همه مراجع مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی است و از نظر دین و شریعت ما یک وظیفه و تکلیف است و همه باید رأی دهند.

جبهه پایداری، قالیباف را انقلابی نمی‌داند؟

 پایگاه خبری جبهه پایداری به اصولگرایان به زعم خود غیر انقلابی که منتخب مجلس یازدهم شده‌اند، هشدار داد که حالا باید همدلی و همراهی خود با انقلابیون را اثبات کنند. سایت رجانیوز در گزارشی با تیتر «وحدت در انتخابات خوب بود یا بد؟» با مروری بر انتخابات دوم اسفند و پیروزی لیست اصولگرایان تأکید کرده که یقیناً می‌شد با عدم وحدت در تهران چهره‌های انقلابی‌تری وارد مجلس کرد. در ابتدای این گزارش با بیان اینکه مجلس یازدهم پر است از چهره‌های انقلابی، نام برخی منتخبان همچون مرتضی آقاطهرانی، سید محمود نبویان، سید مصطفی آقامیرسلیم، الیاس نادران، علیرضا زاکانی، فریدون عباسی، جواد کریمی قدوسی، حسین جلالی (مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی) و... به عنوان نمونه‌هایی از این چهر‌های انقلابی آورده شده بدون آنکه نام سرلیست اصولگرایان در انتخابات تهران یعنی محمدباقر قالیباف را بیاورد. در بخش دیگری از این گزارش هم هشدار داده شده: «کسانی که تاکنون مورد انتقاد جریان انقلابی بوده‎اند و اکنون به برکت وحدت و تسامح انقلابیون به مجلس راه یافته‎اند باید بدانند فرصتی دوباره به آن‌ها داده شده تا مدعای خویش را در پیگیری آرمان‎های انقلابی و همدل بودن با انقلابیون اثبات کنند. این مجال، مجالی است که در آینده بدان قضاوت خواهد شد.»

مشاور لاریجانی: پول‌های کثیف نگذاشت وارد مجلس شوم

منصور حقیقت‌پور گفت‌: تندرو‌ها دسترسی فراوانی به مبانی قدرت دارند و رسانه‌های وسیعی را در اختیار خود می‌بینند. همچنین آن‌ها با برخی نهاد‌های نظامی هماهنگ هستند و به همین دلیل می‌توانند کار‌های زیادی انجام دهند. منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به مشخص شدن ترکیب مجلس اظهار داشت: من در انتخابات مجلس نامزد شده بودم و برنامه‌های مدونی به مردم ارائه کردم. اما پول‌های کثیف و کار‌های آنچنانی برخی از کاندیدا‌ها نگذاشت بار دیگر فرصت خدمت به مردم از طریق نمایندگی مجلس را داشته باشم.

پشت پرده لو رفتن تصاویر طارمی و قریشی

گویا یک بازیگر تازه‌کار که از دوستان سحر قریشی بوده متهم است به لو دادن تصاویر خصوصی این بازیگر و مهدی طارمی.

سحر قریشی که عکس‌هایش با مهدی طارمی لو رفت و برایش حاشیه های فراوانی درست شد، در شبکه‌های اجتماعی متنی را به اشتراک گذاشت که می‌تواند از ماجرای لو رفتن عکس‌ها رمزگشایی کند.

این بازیگر نوشت: «زخم‌های امروزمان جواب لطف‌هایی است که چشم بسته به دیگران کردیم... مراقب آدم‌های کوچک اطراف‌تان باشید. آن‌ها با شما دنیای‌شان را می‌سازند و چیزی برای از دست دادن ندارند، چون به خدا ایمان ندارند.»

بعضی‌ها تصور کردند این متن متلک به طارمی است، اما به‌نظر می‌رسد قریشی به دوستی طعنه زده که تصاویر را لو داده است. گویا یک بازیگر تازه‌کار که از دوستان نزدیک سحر بوده و حالا دیگر ردی از او در صفحه قریشی نیست، متهم است به لو دادن تصاویر خصوصی این بازیگر و مهدی طارمی...

درباره این بازیگر گفته می‌شود او با یکی از بازیکنان فعلی پرسپولیس در ارتباط بوده و مدت کوتاهی هم دوست صمیمی سحر قریشی بود، به حدی که حتی به اپل‌آی‌دی او دسترسی داشته است!

اصولگرایان چاره‌ای ندارند جز کنارآمدن بی سروصدا با ترامپ

صادق زیبا کلام می‌گوید: برای من جالب است که اصولگرایان بعد از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ چه کار می‌خواهند بکنند، چگونه می‌خواهند تحریم‌ها را جا به جا کنند؟ چطور می‌خواهند صادرات نفت ایران را بالا ببرند؟ چطوری می‌خواهند پول حاصل از فروش نفت را از طریق سیستم مالی و پولی بین المللی وارد کشور کنند؟ با تورم و بیکاری چکار خواهند کرد؟ چون آن زمان دیگر دولت روحانی، اصلاح طلبان، مجلس دهم و فراکسیون امید نیستند که اصولگرایان مشکلات کشور را به آن‌ها حواله بدهند. دوست دارم واقعا ببینم که اصولگرایان بعد انتخابات ۱۴۰۰ چه کار می‌کنند؟ من معتقدم اصولگرایان هیچ چاره‌ای ندارند که بی سروصدا با ترامپ کنار بیایند. والا اگر بخواهند این سیاست آمریکاستیزی را ادامه دهند تورم، بیکاری و وضعیت کسری بودجه تشدید خواهد شد. اتفاقا بعضی از اصلاح طلبان می‌گویند ما اشتباه می‌کنیم که وارد انتخابات می‌شویم بگذاریم تمام امور مملکت دست خود اصولگرا‌ها باشد که بهانه‌ای برای حمله به ما نداشته باشند.

ماجرای آژیر سیزده دقیقه‌ای در سازمان انرژی اتمی چه بود؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: روز جمعه در این سازمان تست آژیر طبق پروتکل‌ها انجام شد که امری عادی است. در پی برخی اخبار و گزارش‌های مردمی درباره شنیده شدن صدای آژیر طولانی مدت در سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: صبح روز جمعه طبق پروتکل‌های معمول تست آژیر سازمان انرژی اتمی انجام شد و با توجه به سیستم اتوماتیک به طور کلی سیزده دقیقه آژیر به صدا درآمد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: هر سه چهار ماه یک بار این تست انجام می‌شود و عادی است.

مقایسه چینی‌ها و ایرانی‌ها در مقابله با کرونا

رایزن فرهنگی ایران در چین در حالی از فرهنگ مقابله مردم چین با ویروس کرونا در مقایسه با ایران و تعطیلی فرهنگ در آن کشور به دلیل شیوع این ویروس می‌گوید که معتقد است: مردم ایران کرونا را شوخی گرفته‌اند. قصد ترساندن ندارم، اما اگر همکاری مردم نباشد و دولت تصمیم‌های بهتری اتخاذ نکند و از تجربه چین در این مقابله استفاده نکند، کشور بیشتر متضرر می‌شود. من آن‌جا دیدم که بسیاری از مسئولان به شهر ووهان رفتند، اما هیچ نشانه‌ای از این‌که مبتلا شده باشند در آن‌ها پیدا نشد. اما برخی مسئولان ما مبتلا و گرفتار شدند و این نشان می‌دهد ما حتما نوع مقابله با این ویروس را نمی‌دانیم. کما این که نمی‌بینیم در هیچ کجای چین همان تعداد اندکی هم که بیرون هستند از ماسک استفاده نکنند، اما هنوز هم پزشکان ما بر این باورند که نیازی نیست، وقتی چنین باوری وجود دارد، ویروس این‌طور گسترش پیدا می‌کند.

کرونا بازار کدام مشاغل را در ایران داغ کرد؟

متصدی یک داروخانه که به محض ورود هر مشتری تاکید می‌کرد فقط الکل یک لیتری داریم، در پاسخ به این که این روز‌ها چقدر با افزایش فروش مواجه شده اید، گفت: وقعا آمار نمی‌توانم بدهم، ولی مشتری وقتی می‌بیند مواد ضدعفونی نیست صابون آنتی باکتریال یا صابون‌های خاص و ژل‌های شستشوی دست که غیر الکلی هستند را می‌خرد و از این بابت ما با افزایش فروش مواجه هستیم. یک فعال در صنف میوه فروش در منطقه شرقی تهران در خصوص تغییرات رخ داده در وضعیت کاری گفت: مشکل افزایش قیمت فقط به ما مربوط نیست، برخی در میادین همه زنجبیل و سیر و لیموشیرین را می‌خرند و بعد به مغازه‌ها با قیمت بالا می‌فروشند. وی گفت: ما از مشتریان خواسته‌ایم حتما با دستکش مخصوص که تا کنون استفاده نکرده اند میوه انتخاب کنند، در ضمن زیاد به میوه‌ها دست نزنند تا سلامت دیگر مشتریان به خطر نیفتد. یک فروشنده لوازم بهداشتی در منطقه ولیعصر گفت: کسی لوازم آرایش نمی‌خرد، اما هر چه شوینده صورت و دست و ... داشتم تمام شد، حتی شوینده‌هایی که الکلی نبود. وی گفت: این روز‌ها مراجعان زیادی دارم که با قیمت‌های بالا ژل دست و ... را برای فروش می‌آورند و ما هم می‌خریم، چون خریدار دارد، کسانی که محصولاتشان را در داروخانه پیدا نمی‌کنند، سراغ ما می‌آیند، اما شاید باور نکنید حتی شیرپاک کن‌ها و پاک کننده‌های آرایشی ما با افزایش فروش مواجه شده اند.

فتوای مهم رهبر انقلاب درباره مقابله با کرونا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در فتوای جدید خود در خصوص کرونا گفتند: از این دستور‌ها نباید تخطی شود، چون خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم. هر چه به سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع این بیماری (کرونا) کمک کند حسنه و هر چه به شیوع آن کمک کند، سیئه است.

نظر علمای مشهد در خصوص تشرف به حرم امام رضا(ع)

آیت الله «سید جعفر سیدان»: در شرایط کنونی جامعه و رواج بیماری ویروسی، باید بهداشت فردی را در همه شرایط رعایت کرد، رعایت بهداشت در همه مکان‌ها به ویژه در اماکن مقدسه، یک عمل عقلانی و دینی است.

آیت‌الله «رجبعلی رضازاده»: در شرایط کنونی جامعه، تشرف حضوری به حرم مطهر رضوی برای زیارت مضجع منور حضرت رضا (ع) به هیچ عنوان ضرورتی ندارد.

آیت‌الله «مصطفی اشرفی شاهرودی»: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا، نیازی به تشرف حضوری زائران و مجاوران در محیط مضجع منور حضرت رضا (ع) نیست. از همین رو عرض حاجت خدمت حضرت رضا (ع) از راه دور کفایت می‌کند.

تست کرونای ۲۳ نماینده مجلس مثبت شد

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون تست کرونای ۲۳ تن از نمایندگان مثبت بوده چراکه این افراد ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند و از طرفی ناقل ویروس‌های مختلفی از نقاط مختلف کشور هستند که ممکن است ویروس جدیدی خلق شود، بنابراین به نمایندگان و منتخبان توصیه می‌کنیم که فعلاً ارتباط خود را با مردم قطع کنند تا آسیبی متوجه آن‌ها نباشد. مصری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران وابسته به صداوسیما افزود: فعالیت مجلس به قوت خود برقرار است و ما کمیسیون تلفیق را در صحن مجلس تشکیل دادیم که البته به این کار هم ایراد گرفته شد. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ملاقات‌های مردمی با نمایندگان موقتاً لغو است و ما از نمایندگان و منتخبان تقاضا می‌کنیم که در ایام نوروز با مردم ارتباطی نداشته باشند.

مجازات لیسندگان ضریح چیست؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس انتشار تصاویر و فیلم‌های رفتار‌های نامتعارف اخیر در زیارت بقاع متبرکه را مصداق نشر اکاذیب و امر خلاف واقع علیه تصمیم نهاد‌های رسمی کشور دانست و گفت: در این خصوص مجازات از دو ماه تا دو سال زندان و تا ۷۴ ضربه شلاق برای افراد در نظر گرفته می‌شود. حسن نوروزی در واکنش به برخی رفتار‌های نامتعارف برخی افراد در زیارت بقاع متبرکه با توجه به شرایط فعلی کشور گفت: این موضوع از موارد نشر اکاذیب است، چرا که نشر اکاذیب نشر دروغ علیه شخص یا نشر یک موضوع خلاف واقع در جامعه است که بتواند علیه افراد یا نهاد‌های رسمی تاثیر بگذارد. وی افزود: نشر این گونه اعمال که شاهد آن بودیم نشر یک کار خلاف واقع علیه نهاد رسمی یعنی دولت است، چرا که دولت تصمیم گرفته است با تشکیل ستادی از شیوع این ویروس در جامعه جلوگیری کند، پس افرادی که به این رفتار‌های نامتعارف دست می‌زنند و این موضوع را منتشر می‌کنند، با نشر این کذب و این امر خرافه علیه مقامات رسمی کشور کار خلاف واقع انجام می‌دهند؛ در این خصوص برای این افراد مجازات از دو ماه تا دو سال زندان و تا ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته می‌شود.

چرا جلسه دولت به کاخ سعدآباد رفت؟

جلسه امروز دولت به‌خلاف رویه همیشگی در کاخ سعدآباد برگزار شد، این سؤال مطرح می‌شود: آیا این اقدام دولت در نرفتن به منطقه مرکز شهر به‌دلیل آلودگی و یا احتمال ابتلا به بیماری کرونا بوده است؟ بر همین اساس تسنیم در گفتگو با نوروزپور دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت دلیل این اقدام دولت را جویا شد. وی گفت: مسائل و اخبار مربوط به دکتر روحانی را باید از شخص آقای معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور سؤال کنید، اما به‌نظر بنده به‌دلیل مسائل درختکاری این تصمیم گرفته شد.

توضیح پرویز پرستویی درباره چت با مجری «من و تو»

پرویز پرستویی جزئیات دقیقی از ماجرای چت اینستاگرامی با مجری شبکه فارسی زبان خارجی را تشریح کرد.

این روز‌ها در میان اخبار کرونا، ماجرای هک شدن صفحه اینستاگرام یکی از مجریان شبکه فارسی زبان خارج از کشور هم مورد توجه برخی قرار گرفته است. انتشار چت‌های خصوصی این مجری با تعدادی از هنرمندان، بازخورد‌های گوناگونی داشته است. در این میان، چت او با هنرمند شاخص و موجهی مانند پرویز پرستویی از بقیه موارد، عجیب‌تر جلوه کرده است. به همین دلیل، بیان جزئیات از زبان خود این بازیگر صاحب نام قابل توجه می‌نمود. جزئیات، داستان را سوای آنچه برخی‌ها در ذهن پروراندند، می‌نماید.

پرویز پرستویی در ابتدای گفت وگوی تلفنی، با بیان مزایا و معایب فضای مجازی، به انتقاد از هتاکی‌های بی‌امان برخی از کاربران فضای مجازی پرداخت و گفت: صفحه اینستاگرام شخصی من، برعکس صفحات برخی دیگر که به مسائل شخصی می‌پردازند، نگاهی اجتماعی و انتقادی به مسائل دارد. واقعیت این است که من چندان اهل مصاحبه نیستم و صفحه مجازی‌ام را به فضایی برای انعکاس دغدغه‌های اجتماعی‌ام تبدیل کرده‌ام؛ تا از این طریق با مخاطبانم، تعامل داشته باشم.

این بازیگر با ابزار دلخوری از برخی جریان‌ها و رسانه‌ها که بدون توجه به سابقه او، بی‌محابا و بدون دانستن بار کلمات، به وی حمله کرده‌اند به بیان ماوقع پرداخت.

وی گفت: چند سال قبل و در زمان اکران فیلم «بادیگارد»، مراسم بزرگداشتی برای من در ونکوور کانادا برگزار کرده بودند. بنا به دعوت برگزارکنندگان، راهی کانادا بودم که در فرودگاه، خبرنگاری از من درباره سردار سلیمانی پرسید. مدتی قبل در جلسه‌ای سه‌ساعته همراه با ایشان، فیلم را دیده بودیم. در کل نمایش فیلم، حواسم به واکنش‌های او بود تا این شهید را ورای شنیده‌های قبلی، بشناسم. به آن خبرنگار گفتم آنچه من از سردار سلیمانی فهمیدم این بود که از نظر سردار، جنگ تمام نشده و پای او روی زمین بند نیست. فیلم این مصاحبه، پخش شد و آن ور آبی‌ها به من حمله کردند و حتی در ونکوور، علیه من به‌عنوان نماینده نظام، تجمع کردند. این ماجرا گذشت تا روزی که سردار سلیمانی شهید شد. همان روز، بدون اینکه کسی به من بگوید یا مصلحت‌اندیشی کنم، بر اساس احساسم همان فیلم را گذاشتم. زیر پست نوشتم منظورم از روی زمین بند نبودن، همین شهادت بود. همان‌هایی که امروز به من می‌تازند، تشویقم کردند و آن ور آبی‌ها هم فحش دادند. دقایقی بعد، اینستاگرام آن را حذف کرد، ولی همان چند دقیقه کافی بود تا برخی رسانه‌ها، آن را بردارند. همان شب، مجری خانم یکی از شبکه‌های خارج از کشور، در برنامه‌اش، این پست را نشان داد و علیه من حرف‌های تندی زد و گفت که جیره‌خوار نظام هستم. راه ارتباطی و شماره تماسی از او نداشتم، برای همین از طریق دایرکت اینستاگرام به او پیام دادم. به او محترمانه گفتم، پستی که برای سردار سلیمانی گذاشتم، کاملا نظر شخصی خودم بود و به توصیه کسی نبود. من برای دفاع از پستم درباره شهید سلیمانی، به سراغ او رفتم و گفتم برای این کار، پولی نگرفته‌ام. همان یک‌بار هم بود. متأسفانه تمام چت ما هم منتشرنشده و آن را تقطیع شده، نشر داده‌اند.

پرویز پرستویی گفت: بعضی‌ها می‌گویند حیف از تو که نقش حاج کاظم را بازی کردی. من را محاکمه و اعدام کنید، اما به «حاج کاظم‌ها»‌ی آژانس شیشه‌ای و «ذبیحی»‌های بادیگارد توهین نکنید. من با عشق و تمام وجودم این نقش‌ها را بازی کردم.

وی در پایان بابیان اینکه ما همه در این نظامیم و برای این نظام کار می‌کنیم که چیز پنهانی نیست، گفت: اگر نقدی هم می‌کنم، در درون همین نظام است. نقدم به هدف اصلاح و دلسوزانه است و نه زدن ریشه. به خاطر جایگاهی که خدا لطف کرده و به ما هنرمندان داده، حس می‌کنم حرفم رساتر است و برای همین درباره مسائل مختلف مثل کرونا، سیل و زلزله، نکته‌هایی را می‌نویسم تا کمکی به جریان بهبود اوضاع داشته باشم.

صندلی‌های خالی میزبان خوانندگان لس‌آنجلسی در عربستان

روز گذشته گروهی از خوانندگان لس آنجلسی با ادعای «موسیقی بدون مرز» در کنسرتی که در یکی از اماکن گردشگری نوپای عربستان سعودی برگزار شد، در مقابل ولیعهد جنایتکار آل سعود برنامه اجرا کردند. محمد بن سلمان، که در دوران ولیعهدی خود با حمله به یمن و حمایت همه جانبه از تروریست‌ها در عراق و سوریه، جنایات مختلفی را مرتکب شده است، در یکی دو سال اخیر با برپایی کنسرت‌های مختلف سعی کرده چهره‌ای متفاوت از کشور به شدت حافظه کار عربستان به نمایش بگذارد. همزمان با پخش این کنسرت؛ امید دانا فعال رسانه‌ای اپوزیسیون که در خارج از کشور زندگی می‌کند به تصاویری از صندلی‌های خالی در کنسرت عربستان خواننده‌های لس‌آنجلسی واکنش نشان داد و با انتشار چند توییت در حساب شخصی اش نوشت:"کنسرت مُطرب‌های وطن فروش در ⁧ العُلاعربستان⁩ برای خلیفه سعودی آغاز شده، MBC که مسئول پخش برنامه است تا این لحظه حتی یک بار هم سالن را نشان نداده، صدای دست و تشویق تماشاگران نمیاد، دائم بیرون سالن و صخره‌ها را نشان می‌دهند! تنها یک لحظه سوتی دادند و چند ردیف اول سالن را نشان دادند که خالی ست. ""دومین سوتی MBC سالن خالی برای مطرب‌های وطن فروش ایرانی در العلا عربستان واقعا شادمهر، لیلا و شهرام شپ پره و اندی امشب برای چه کسی خوندند؟ لعنت به این پول که آدم به چه کثافتی می کشاند! "

داروی موسوم به امام کاظم و روغن بنفشه فاقد مبنای علمی است

دکتر سعید اسکندری رییس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: اخیرا موادی با نام‌های "امام کاظم و روغن بنفشه" از سوی برخی افراد فاقدتخصص علمی و حتی منع شده از دخالت در امور طبابت، به عنوان داروی پیشگیری از بیماری کرونا تجویز شده که از اساس فاقد بنیان علمی بوده و بی‌تاثیر در این زمینه است. این مواد ادعایی در حالی بین مردم تبلیغ و توزیع می‌شود که به هیچ‌وجه فرایند علمی آکادمیک مورد پذیرش مجامع تخصصی داروسازی، پزشکی و حداقل استاندارد‌های دارویی را نیز طی نکرده‌اند. یکی از افرادی که هم‌اینک در این حوزه ادعا و فعالیت دارد، پیش از این‌ها از سوی مراجع قضایی از هر اقدام طبی و تجویزی در حوزه درمان منع شده است.

توصیه آیت الله وحیدخراسانی برای دفع کرونا

 آیت‌الله وحید خراسانی در پاسخ به سئوالی، مردم را به خواندن سوره یس برای رفع کرونا توصیه کردند.

متن پرسش و پاسخ به شرح زیر است؛

«پرسش: در پی سوال عده‌ای از مقلدین مبنی بر این که در ایام اعتکاف بسیاری از خانواده‌ها برای رعایت و پیشگیری از بیماری در خانه‌های خود مشغول اعمال عبادی هستند، جنابعالی چه دعا یا ذکر و یا عملی را توصیه می‌فرمایید؟

پاسخ: «بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

سوره یس بخوانید و به امام زمان علیه‌السلام هدیه کنید».

چه کسانی با واردات خودرو در سال آینده مخالف هستند؟

محمدرضا نجفی منش، قطعه ساز و از فعالان صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرآنلاین: یک مساله وجود دارد و آن هم این است که بسیاری تصور می‌کنند تولیدکنندگان داخلی خودرو مخالف واردات هستند. این حرف درستی نیست و به طور کلی تولیدات خودروسازان داخل هدفگذاری برای مصرف کنندگان لوکس ندارد. به این ترتیب اگر خودرویی هم وارد شود بازار این بخش را نمی‌گیرد. از آن‌جایی که اغلب خودروهای وارداتی یک میلیارد تومان قیمت دارند ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش بازار را به خود تعلق خواهند داد. یعنی مساله تعداد واردات اهمیتی ندارد تنها قیمت این محصولات است که ناگهان با سهم یک درصدی از کل تولید، ۲۵ درصد ارزش بازار را به خود اختصاص می‌دهد. حداقل قیمت این خودروها یک میلیارد تومان است که ۱۰ هزار عدد از آن‌ها وارد می‌شود. یعنی حداقل معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه این تصمیم مجلس خواهد بود. باز هم تاکید می‌کنم من مخالفتی با واردات ندارم گرچه نگران واردات کالاهای اساسی به کشور هستم ولی از زاویه بازار خودرو حداقل مخالفتی ندارم. زیرا همان‌طور که گفتم این خودروها نمی‌توانند جایگزین خودروهای تولید داخلی شوند، چرا که گران هستند.

مبلغ یارانه کرونا چقدر است؟

اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس و وزیر بهداشت و درمان پیرو وضعیت اضطراری در گیلان، خواستار تشدید کمک‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به استان شدند. در این نامه تاکید شده است که تصمیم‌گیری جدی در خصوص چگونگی ساعات کار اصناف، فروشگاه‌ها و...، پاداش به مستمری‌بگیران برای افراد بی بضاعت استان گیلان (یارانه کرونا) و نیز توجه ویژه و تدابیر لازم برای ذخیره آذوقه مردم در ماه‌های آینده صورت گیرد. ️شریعتمداری اعلام کرد: با دستور مهم رییس‌جمهور و همراهی سازمان برنامه، به تمامی افرادی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفندماه یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام می‌شوند. ️نوبخت تاکید کرد: موضوع بسته‌های حمایتی کرونایی از حمایت معیشتی انتهای سال جداست و اجرای هر یک از این طرح‌ها مستقل در دستور کار قرار دارد.

دستگیری یازده نفر در پی هتک حرمت به حریم حرم حضرت معصومه(س)

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب با اشاره به اقدام برخی افراد در هتک حرمت به حریم حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: عصر روز گذشته پس از اجرای تصمیم اتخاذ شده مبنی بر بسته شدن درب های حرم مطهر، متاسفانه پس از اعلام این خبر شاهد تجمع عده ای افراد در مقابل درب حرم مطهر بودیم. وی بیان کرد: در پی اقدام عده ای از افراد در راستای هتک حرمت به حرم حضرت معصومه (س) یازده نفر دستگیر شدند و این افراد برای بررسی‌های بیشتر همچنان بازداشت هستند.

بهبودی مسن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در ایران

خاور احمدی، مسن‌ترین فرد مبتلا شده به ویروس کرونا در ایران است که در آستانه ۱۰۴ سالگی توانست این ویروس ناخوانده را شکست دهد. این بانوی سمنانی روز گذشته با وضع عمومی خوب از بیمارستان کوثر سمنان مرخص شده است و دوره نقاهت را می‌گذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۱
اقای زیبا کلام الان فرانسه اروپا کمبود امکانات پزشکی دارن ما نداریم باز بگو غرب غرب هیچی ندارن تو گندشون میکنی ما بلدیم چطوری گلیم مملکت از اب خارج کنیم تو نگران طیفت باش که هیچ کاری نکردید
رایزن فرهنگی ایران و چین به نکته مهمی اشاره کرده. واقعا اگر زدن ماسک را در ایران اجباری کنند و نه اختیاری، شاید در عرض یکماه از شر این ویروس خلاص شویم چون مبتلایان ویروسشان منتشر نمیشود و آدمهای سالم هم ویروس را نمیگیرند.
به صادق زیبا کلام یادآوری کنید از کجا مطمئنه مرداد 1400 ترامپ هنوز رئیس جمهور امریکاست؟ ترامپ الان پایش روی پوست خربزه و موز و هندوانه است. یک تحلیلگر سیاسی اینقدر حواس پرت
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
یه ذره سواد هم خوب چیزیه دوست عزیز.در مورد چیزی که نمیدونید لطفا اظهار فضل نفرمایبد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
خوش خیال نباشید. ترامپ هنوز محبوبیت داره.کلینتون هم در نظرسنجی‌ها جلوتر بود و هم آرای مردمی را داشت. ولی ترامپ را رییس جمهور معرفی کردند.
آقای نجفی منش: بنابراین شما با واردات زیر یک میلیارد مخالفید. حالا اگر خودرو سیصد میلیونی وارد شود عکس العمل شما چیست؟
آقای زیبا کلام آنهایی که میان رو کار از هر طیفی که هستند کافیه همان کاریی رو بکنن که جناح شما کردن ، میبینید که خیلی هم پیچیده نیست ، در ضمن شما نتیجه کنار آمدن با رئیس جمهور عاقل آمریکا رو به همه نشون دادید وای به حال کنار آمدن با این دیونه ، راستی اگه برای جناح شما رسیدن به قدرت مهم نیست چرا هفت سال پیش اینقدر دروغ گفتید تا رای بیارید ، واقعا شما چطوری استاد دانشگاه شدید !
علمالهدى خودش گره مسلمانان را كورتر ميكند
علم الهدا : هرکس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست
بفرمایید تکلیف هموطنان ارمنی -مسیحی - یهودی - زرتشتی - بی دینان چی می شود . شما که حکم راندید خلاص کنید همه را . . من جانباز 70 درصد با ده ها ترکش و زخم در بدنم شرکت نمی کنم . پس مسلمان نیستم
علم‌الهدی: هرکس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست
چرا تمام نظرات این آقا را به راحتی نشر می دهید . حکم عدم مسلمانی صادر کردن به این سادگی است ؟؟؟!!! آیا مردم ایران توسط این شخص مسلمان شده اند که حالا اینگونه حکمشان را باطل می کند . اصلا شرط مسلمان بودن به این مورد است ؟؟؟!!
چرا زندگی خصوصی دوتا ادم اینقدر مهمه
وقتی سانسور میکنی جایی به نفعت نیست چرا نظر بدهم
ازحرفهای همین امثال زیباکلام براحتی میشه فهمید این بظاهردعوای اصلاح طلبان واصولگرایان تاچه حدسرکاری ‌ومسخره است وهیچکدام به هیچ عنوان منافع ملی ‌وحقوق ملت راحتی فکرهم نمیکنندوتنهامیخواهندامورمملکت بدستشان باشد!
ایکاش مراجع عظام وارد شوند و سوداگرانی را که با سوء استفاده از اعتقادات پاک و بی آلایش مردم . ارزشهای دینی و مذهبی آنان را با رفتار کاسبکارانه خود مخدوش می کنند برخورد کنند. این کارشبیه برخی صندوق های قرض الحسنه ایست که با سوء استفاده از نام ایمه اطهار پول های مردم را بالا کشیدند.
طبق فرمایش حضرت علم الهدی ۶۰ در صد مردم ایران مسلمان نیستند...اگر ایشان مسلمان هستند ، بیش از ۶۰ درصدملت ایران مسلمان نیستند
علمالهدی ودراواخرهمان ماه:هرکس بخاطرکرونا به حرم نیاید مسلمان نیست!چندروزبعدکه تعداد مبتلایان بالارفت:به حرم نیاییدجایز نیست ‌هرکس بیاید مسلمان نیست!!
آقای علم الهدی منظور حضرت رسول رای دادن نبود منظور حضرت رسول به کسانی است که از صبح تا شب دم از پیروی از ایشان می زنند ولی همه کار انجام می دهند به جز اهتمام به امور مردم
علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمودند: هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد مسلمان نیست. امام جمعه مشهد تأکید کرد: بارزترین مصداق امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست.
اولا : حکم از روی قیاس باطل است آقای آیت الله!
دوما : شما صبح بلند می شی به کدام کار و امور جمعی مسلمین اهتمام داری ؟
صادق خان اصول گرا ها نه دنبال لغو تحریم ها خواهند بود،نه صادرات نفت به سبک آشکار و نه مبادلات بانکی اشکار و با این روش اثبات خواهند کرد که بدون این موارد هم میشود زندگی کرد و اصلا راه حذف تحریم ها هم اثبات کردن همین امر است شیطان تنها زمانی یقه شما را رها می کند که بفهمد کید او بی ثمر است و در این بین ساختار اقتصاد متکی بر پول نفت ما هم اصلاح می شود
درود بر پرویز پرستویی هنرمند مردمی. عاشق بازی‎هاش هستم.
«خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم»
من جایی پیدا نکردم که خدا همچین حرفی زده باشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی