بازدید 3314

تجارت خارجی بدون تماس ترکیه برای مقابله با کرونا

ترکیه تجارت خارجی بدون تماس را برای مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا می گذارد.
کد خبر: ۹۶۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 28 March 2020

ترکیه تجارت خارجی بدون تماس را برای مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا می گذارد.

به گزارش ایسنا، روشار پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرده است این کشور از ابتدای مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن در ترکیه همه مرزهای خود را بسته است. با وجود این اقدامات نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دهم مارس در این کشور مشاهده شد.

وزارت بازرگانی ترکیه پس از بستن شدن مرز عراق با ترکیه به بررسی تجارت بدون تماس به منظور ادامه صادرات و واردات این کشور متمرکز شده است.

روشار پکجان گفت: در حال حاضر رانندگان ترکیه کامیونها را تا گذرگاه مرزی می‌برند و سپس رانندگان خارجی کامیون را برای انتقال کانتینرها به خارج تحویل می گیرند. خودروهایی که قرار است وارد ترکیه شوند در محدوده مرزی پیش از تعویض راننده ضدعفونی می شوند. در این زمینه ما در تلاش برای احیای تجارت با عراق و بازگرداندن آن به سطح سابق هستیم.

وی اظهار کرد: کار با چند صد دستگاه کامیون آغاز شد و اکنون شمار آنها به ۱۱۴۰ دستگاه رسیده است. رانندگان در مرزهای اروپا هم از شیوه مشابهی استفاده می کنند.

این کشور برای تجارت با ایران هم شیوه دیگری پیدا کرده که از طریق راه آهن است و قطارهای ترکیه بارشان را تا مرز می برند و قطارهای ایرانی آنها را در نقطه مرزی تحویل می گیرند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آنادولو، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرد: تجارت خارجی ترکیه از شیوع ویروس کرونا متاثر شده و ۵۰ درصد با عراق و ۸۰ درصد با ایران کاهش پیدا کرده است. وی در ادامه افزود: تجارت خارجی ترکیه در مجموع کاهش پیدا خواهد کرد اما ما تلاش می کنیم این کاهش را در سطح حداقلی نگه داریم.

ترکیه مجموعا درگذشت ۷۵ نفر را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تایید کرده و شمار بیماران کرونایی در این کشور به ۳۶۲۹ نفر رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر