بازدید 12851

۹ زندانی فراری سقز دستگیر شدند

دادستان انقلاب و عمومی سنندج مرکز استان کردستان گفت: از جمعه‌شب هشتم فروردین تاکنون ۹ نفر از زندانیان فراری از زندان سقز دستگیر شده و ٢ نفر نیز خود را تسلیم ماموران کردند.
کد خبر: ۹۶۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 28 March 2020

 

به گزارش تابناک، محمد جباری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زندانیان فراری اگر تسلیم شوند مشمول بخشنامه عفو خواهند شد در غیر این صورت علاوه بر در نظر گرفتن جرم جدید فرار از زندان، مجازات اصلی آنها هم مشمول هیچ تخفیف یا عفوی نخواهد شد.

وی با بیان این‌که در میان زندانیان فراری محکوم به قصاص نیز وجود دارد، افزود: زندانیان فراری در حال بررسی بودند که کدام یک از آنها مشمول بخشنامه عفو سراسری می‌شود اما با فرار از زندان تنها در صورت تسلیم امکان استفاده از شرایط عفو برای آنها وجود دارند.

عصر جمعه هشتم فروردین، حدود هفتاد زندانی از زندان سقز با ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند که همان شب پنج نفرشان دستگیر و یک نفر نیز خود را تسلیم ماموران کرد، از دیشب تا ظهر امروز نیز چهار زندانی دیگر دستگیر و یک نفر هم خود تسلیم ماموران کرده ولی کماکان ۵۹ نفر از زندانیان متواری هستند.

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان هم شب گذشته با بیان این‌که ورودی‌های شهر سقز بسته شده و کارهای فنی برای شناسایی و دستگیری زندانیان در حال انجام است گفته بود: پلیس امنیت و آگاهی نیز در حال پیگیری و اقدامات لازم برای دستگیری فراریان هستند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر