مجلس یازدهم چه اولویت‌هایی دارد؟

دو ماه دیگر کار مجلس یازدهم آغاز می‌شود؛ مجلسی با انتظارات زیاد مردم برای تغییر وضع موجود به خصوص از نظر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی که کار سختی را پیش روی آن‌ها قرار داده است.
کد خبر: ۹۶۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 23 March 2020

دو ماه دیگر کار مجلس یازدهم آغاز می‌شود؛ مجلسی با انتظارات زیاد مردم برای تغییر وضع موجود به خصوص از نظر بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی که کار سختی را پیش روی آن‌ها قرار داده است.

به گزارش «تابناک»؛ با مشخص شدن نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تایید نتیجه انتخابات توسط شورای نگهبان، رسما کار منتخبان مجلس یازدهم در هفتم خرداد یعنی دو ماه دیگر آغاز می‌شود. مجلسی که برای بسیاری نوید روز‌های روشن و عبور از مشکلات و تنگنا‌ها را دارد.

در این شرایط بررسی اولویت‌های مجلس یازدهم اهمیت بسیاری دارد؛ آن هم در وضعیتی که کشور با مشکلات بسیاری همچون بحران کرونا و معضلات اقتصادی نشات گرفته از آن، گرانی، تحریم‌ها و تنگا‌ها مواجه است و انتظار می‌رود مجلسی‌ها فکری برای عبور از این مضایق کنند.

**رونق تولید

مقام معظم رهبری امسال را سال «جهش تولید» نام گذاری کردند که این در ادامه نامگذاری سال گذشته یعنی «رونق تولید» است؛ این بدان معناست که نمایندگان باید توجه ویژه‌ای به بهبود وضعیت تولید داشته باشند، چون تولید موتور محرکه اقتصاد کشور به خصوص در شرایط مواجهه با تحریم‌های ظالمانه است. قطعا نمایندگان می‌توانند با تصویب قوانینی رونق اقتصادی و رونق تولید را رقم زنند که نتیجه آن افزایش سطح درآمد خانواده‌ها خواهد بود.

در همین باره علی بختیار نماینده گلپایگان تاکید کرد که مجلس یازدهم باید سیاست‌های غلط اقتصادی را کنار زده و مجلس را در مسیر ریل‌گذاری اقتصادی کشور قرار دهد.

محمد قمی نماینده پاکدشت نیز تاکید کرد، نیاز کشور جهش تولید است که باید موانع پیش روی آن برداشته شود.

**بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش تورم

این روز‌ها مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم افسار گسیخته دست و پنجه نرم می‌کنند که باید مجلس یازدهم بهبود این وضعیت را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار دهد، نه اینکه همچون برهه‌هایی از عمر مجلس دهم وقت پارلمان صرف موضوعات فرعی شود.

محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها نیز اصلی‌ترین اولویت مجلس یازدهم را تعمیر اقتصاد کشور و ایجاد ثبات دانست و گفت، مجلس یازدهم باید کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد.

**افزایش اشتغال و حل مشکل ازدواج جوانان

وجود انبوه جوانان بیکار به خصوص قشر تحصیل کرده معضلی است که دیگر بر کسی پوشیده نیست. در این شرایط انتظار می‌رود نمایندگان تازه نفس مجلس یازدهم، فکری برای این مشکل ملی کرده تا به تبع رفع معضل بیکاری، مشکل ازدواج جوانان هم حل شود.

سید جواد حسینی کیا، نماینده سقز در این باره با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت کاری مجلس یازدهم باید پرداختن به مقوله اشتغال و اصلاح وضعیت معیشتی مردم باشد، گفت: ما نتوانستیم برای جوانان اقدامات مناسبی انجام دهیم. باید با برخی اقدامات مشکلات مربوط به اشتغال و به دنبال آن مشکل ازدواج جوانان را حل کرد.

**مجلس یازدهم به راس امور برگردد

یکی از انتقادات به مجلس دهم دخیل نبودن در بسیاری از تصمیم گیری‌ها و قانون گذاری‌های کلان کشور است. نمونه بارز آن تعیین نرخ بنزین بدون اطلاع نمایندگان بود که در همان زمان با انتقادات و گلایه‌های بسیاری مواجه شد. انتظار می‌رود مجلس یازدهم مجددا همان مجلس مورد نظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شده و در راس امور قرار گیرد.

علی بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس شورای اسلامی در این باره با یادآوری گلایه‌ها نسبت به عمکرد مجلس دهم گفت: مجلس شورای اسلامی از مرکزیت و محوریت تصمیم‌گیری در کشور فاصله گرفته است. همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند: مجلس شورای اسلامی باید در راس امور باشد و مجلس یازدهم نیز باید سعی کند تا به راس امور بازگردد.

*اصلاح قانون انتخابات و قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

حجم زیاد تعداد کاندیدا‌ها انتخابات مجلس مشکلاتی را برای مجریان انتخابات به خصوص از جهت تایید صلاحیت آن‌ها ایجاد کرد که این نمونه ضرورت اصلاح قانون انتخابات را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در همین باره محمد جواد جمالی نماینده فسا گفت که قانون انتخابات در زمینه تبلیغات و هزینه‌های تبلیغاتی، معیار تخصصی و عمومی صلاحیت کاندیدا‌ها و نظارت بر انتخابات نیازمند اصلاح است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین گفت که قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز باید به گونه‌ای اصلاح شود که هیات نظارت بدون طرح شکایت هم بتواند به تخلفات مرتبط ورود پیدا کند. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که نظارت نمایندگان بر خود مهم‌تر از نظارت نمایندگان بر سایر قواست.

مقابله با گرانی ها، رفع مشکلات فرهنگیان و بازنشستگان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت از دیگر اولویت‌های مجلس یازدهم است که امید می‌رود برنامه‌ای برای حل این مشکلات داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
مثل دوره هاي قبل الويت براي خودشان از اهم مسائل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
نمایندگی اگثریت را ندارد و در نتیجه به هدف های جامعه عمل نخواهد کرد و نمیتواند در خدمت مردم قرار گیرد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۴
هر چی دستور امد اجرا میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
این نماینده های مجلس یازدهم ، ۴۱ سال در پست های مختلف کار کرده اند
عجله نكن تابناك ! به زودي خواهيم ديد اولويت هايشان را .
دشمنی و تخاصم با آمریکا و اسرائیل و عربستان
توجیح چرایی فقر و بیکاری و تحریم و تورم
ترویج حجاب زنان
اجباری کردن چادر مشکی
ساخت چندین کارخانه ی تولید چادر مشکی
ترویج چند همسری برای رفع مشکلات دختران مجرد و به دست آوردن دل پیر مردان پولدار از این طریق (گور پدر مردان جوان مجرد )
مبارزه با تفریح و شادی مردم
نهادینه کردن غم و غصه
پاس دادن خواستها و آرزوهای مردم به اون دنیا
سرازیر کردن بودجه مملکت برای ایجاد رونق و آبادانی در کشورهایی که مسلمانان مظلوم در آنها زندگی می کنند
هنوز مجلس تشکیل نشده همه تقصیر ها را پای مجلس بعدی نیاندازید و مطالبات مردم را افزایش ندهید
تا 6 سال همه تقصیرها مال دولت قبل بود!
از الان هم همه توقعات مال مجلس آینده
تنها اصلاح طلبان بگن کدام فعالیت و کار درست در دولت، مجلس و یا حتی شهرداری و شورای شهر داشته اند.

در سیل و زلزله و کروناهم اگر مردم و بسیج و روحانیت و نیرواهای نظامی نمی آمدند همه کارها روی زمین می ماند.

یعنی بازم همه نیروهای این ملت که نحت نظر دولت و مجلس و شهرداری های اصلاح طلب نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
این مجلس مردمی نیست که ازش انتظاری باید داشت
تشکیل نشود و انتخابات جدید صورت بگیرد بهتر است
مجلس ام مگردراين کشورکاره ایی است
‏روزانه عده ای زیادی کودک درايران گرسنه میخوابد
مگرمامجلس داریم
نگو مجلس یازدهم بگو مجلس کرونایی
اولیت های مجلس یازدهم؟ا.مجلس اولیها دنبال رانت و برای خودشونن و نزدیکانشون هستند.یکسری هم دنبال ریاست جمهوری و قدرت بیشتر گهگاهی هم چوب لای چرخ دولت که بگه به فکر مردم هستیم.شاید چندنفری هم دنبال منافع کشور واقعا باشند که زورشون به اکثریت نمی رسه.
هر چه فکر می کنم چیزی راجع به نمایندگانی بنویسم که باشرایط شورای نگهبان به این مکان راه پیدا می کنند چیزی به نظرم نمی رسد!!!!؟؟؟
اولویت اول اخر مجلس باید حذف قوانینی باشد که احساسی و دستوری تصویب شده و در دوره جدید اصلا قانون جدیدی تصویب نکند و بیشتر وقت خود را مصروف بررسی قوانین مردم نابودگر این چهاردهه باشد که همه چیز مردم را کوچکتر, حقیر تر, فقیر کرده و برعکس همه امکانات دولتی ها و خصولتی ها را چندین برابر متورم تر کرده تا مشخص شود هدف مجلس مردم کشی است یا نوکری دولتی و خصولتی یا احقاق حق مردم
حالا که اصولگرایان برای رسیدن به اکثر کرسی با ادعای خدمت از هر اقدامی ابایی نداشتن برای اخرین فرصت مشخص سود با خود کرده چه خواهند کرد هرچند این چهاردهه فقر بدبختی حاصل هر دوی این قشر بوده
تمام مشکلات از همین مجلس شروع شد خدا ختم به خیر کنه
ضعیف بود تحلیل
مجلس در این مملکت کاره ای نیست. پس کار خاصی انجام نخواهد داد
مشخصه خواب
اولویت عالیش اینه که مشروعیتش زیر 20 درصد است!
برادر کار اقتصاد ایران از اصلاح گذشته است و نیاز به جراحی دردناک دارد که این کار هم ابدا کار عوامیون نیست و سیاست های پوپولیستی مشتمل بر پول پاشی با توجه به نبودن منابع مالی فقط فرو پاشی اقتصاد را تسریع می کند.در مرحله جراحی تنها هدف عمومی باید نمردن مردم از گشنگی باشد نه چیزی بیشتر پس از ان کل منابع کشور باید صرف سرمایه گزاری مولد حهت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی از طریق توسعه بنگاههای خصوصی بسیار بزرگ شود که بعید است محقق شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر روحانی ، ریاست محترم جکهوری اسلامی ایران ؛

سیستم آموزشی سنتی مدارس ، کلاً به شیوۀ آموزش مجازی تبدیل شود. یک میلیون معلم بیشترین تبعاتش ؛ هزینه افراطی برای دولت است و در واقع کمتر از یکصدهزار نفر از آنها برای اجرای شیوۀ نوین آموزش مجازی کافی است . البته به ازای هر واحد آموزش و پرورش در شهرها و بخشهای مختلف ؛ وجود تعداد انگشت شماری مدرسه حضوری برای انجام آزمونهای حضوری و ... کفایت میکند.
به همین خیال باشید
شما را قسم میدم به هر چی که بهش اعتقاد دارید،حداقل برا اون بیست درصدی که به شما رأی دادن،(به شعارهایی که دادید واین بیست درصد دلشون
رو به شما خوش کردند)،کار کنید
مجلس هیچ کاره است مردم به این امر واقفند
اولویت اولشون پرچم آتیش بزنند و دشمن دشمن کنند
اولویت آنها استفاده از رانت و سهم خواهی جناحی و حزبی خواهد بود و خواسته های مردم در اولویت آخر!!
مجلس یازدهم وظیفه کم کاری چهل سال مجلسی هارا داره و قالیباف این کارا انجام میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
بصورت گازانبری!؟
امیدوارم مجلس یازدهم بتواند حداقل خواسته مردم جهت اصلاح اقتصادی وبهبود وضع معشیتی اکثر مردم برآورده نماید. نزدیک به 32 سال از پایان جنگ می گذرد اما دریغ از اصلاح قوانین مالیاتی، اصلاح قوانینی که به رانت و لابی عده ای از خدا بی خبران پایان دهد، اصلاح ساختار خودرو سازان که دستشان تا آرنج در جیب مردم است، تصویب قوانینی که منجر به اصلاح زیر ساختای کشور شود از جمله اصلاح سیستم فاضلاب اهواز که شاهد رنج مردم آن ناحیه نباشیم، گسترش حمل ونقل عمومی در تمامی کلان شهرهای کشور و...............
مجلس هیچ کاره است
خواهشا اولویت اول مجلس حذف پارازیت ها باشه.

حالمان بهم خورد از برنامه های بی محتوا و تکراری رسانه میلی !!!!!!!!!
اولین و واجب ترین موضوع مبارزه با فساد هست مبارزه با فساد ، مبارزه با فساد
فساد و رانت مسئولان دولت و نمایندگان مجلس
فساد و رانت فرزندان و اقوام مسئولین
اول صفر کردن بدهی های تبلیغاتی و سپس پر کردن جیب خود و بعد اگر فرصتی بود به فکر آقازاده هم خواهند بود.
مجلس ۱۰ درصدی که دیگه اولویت نمیخواد !!!
مجلسی که نماینده هرکجا باشد قطعا منتخب اکثریت ملت نیست
سریعتر تابستون بشه برن تعطیلات تابستونی!
اگر مجلس در کشور نقشی دارد؟!!! تا اولویتی داشته باشد؟
مجلس با مشروعیت 80 درصدی چکار کرد و اصلا چکاره بود که این 15 درصدی بخواد باشه !!!!!!!!!!!!!
اولویت اولشون..صدوربیانیه باقاطعیت وتعدادحداکثری
مهمترین اولویت مجلسیان: بله قربان، چشم قربان، حتما قربان ....
لطفا اگر می توانید دلار را به 3000 ت برگردانید. بنزین 1000 ت هم فراموش نشود...............................
شروع کار مجلس انقلابی و جهادی یازدهم در گام دوم انقلاب=
بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی :
۱۳۹۸/۰۱/۰۱
khamenei.ir
((مراقب این سوءاستفاده‌کن‌ها باید بود. طرف می‌آید بانک ایجاد میکند با استفاده از اجازه‌ی توسعه‌ی بانک‌ها -که یکی از کارهای غلطی که در کشور شد این است که اجازه میدهند همین‌ طور پشت سر هم بانک به وجود بیاید- پولهای مردم را جمع میکنند، بعد شرکتهای صوری درست میکنند، پولهای مردم را به عنوان قرض، وام و تسهیلات بانکی به شرکتهای خودشان میدهند، جیب خودشان را پُر میکنند، از این کارها دارند میکنند، اینها را بایستی مراقبت کرد، از اینها غفلت نباید کرد.))

اولویتهای مجلس :۱.تصویب شفافیت آرا جهات جلوگیری از فساد ۲. تصویب و اجرای فوری مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر جهت معاملات غیر مصرفی و قطع دست دلالها و نمایندگان قبلی و دولتیها و غیر دولتیها از بازار مسکن ارز خودرو طلا ۳.تصویب مجازات سنگین برای فراریان مالیات و اصلاح معافیتها و پایه های مالیاتی ۴.تصویب مالیات بر مجموع درآمد به صورت پلکانی برای همه دارندگان کد ملی ۵.ساماندهی تعطیلات رسمی و ۲روزه شدن تعطیلات هفتگی مثل تمام دنیا جهت افزایش بهره وری و افزایش اشتغال گردشگری و توزیع درآمد در کل کشور و کاهش ترافیک جاده ای و کاهش امراض قلبی عروقی و اعصاب و روان و ....... و بعد از آن گیر دادن به دولت و اصلاح قانون انتخابات و تصویب حقوق نماینده ها و فروش خانه های سازمانی به خودشان با قیمت عالی و رسیدگی به حجاب و بهشت و جهنم مردم وو ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل