بازدید 8099
۳

هزاران سیم کارت مزاحم پیامکی در سال ۹۸ قطع شد

تعداد سیم‌کارت‌های شخصی مسدود شده به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی در سال ۹۸ از رقم ۲۴۶ هزار سیم کارت عبور کرد. اما با این وجود همچنان مشکل تبلیغات پیامکی حل نشد.
کد خبر: ۹۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 22 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، با وجود تشدید روند برخورد با موضوع تبلیغات پیامکی طی یک سال گذشته، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیش از ۲۴۶ هزار سیم کارت‌های شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی می کردند قطع کرد.

اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی که اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‌کنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت‌های پیامکی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار رگولاتوری قرار گرفت و منجر به مسدودی بیش از ۲۴۶ هزار و ۴۷۴ سیم کارت در سال ۹۸ شد اما با این وجود همچنان مشترکان تلفن همراه بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته گلایه مندند و این روند، مشکل را به صورت ۱۰۰ درصد حل نکرده است.

از آنجایی که کاربران بسیاری از دریافت پیامکهای تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی برای آنها ارسال می‌شوند ابراز نارضایتی می‌کنند، رگولاتوری از کاربران خواسته که از طریق سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» شماره‌هایی را که اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی برایشان می‌کنند را اعلام کرده تا با آنها برخورد شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آذرماه ۹۸ نیز از تشدید برخورد با افرادی که با شماره‌های شخصی و سرشماره‎‌ها اقدام به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم می‌کنند، خبر داد. براین اساس مقرر شد اگر مشترکی از سیم‌کارت خود برای پیامک‌های مزاحم استفاده کند، امکان ارسال پیامک برای تمام سیم کارت‌های متعلق به وی غیرفعال شود.

مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به پیامک‌هایی است که از سمت سیم کارت‌های شخصی و به صورت انبوه ارسال می‌شود. از آنجایی که از این سیم کارت‌ها تنها برای ارسال پیامک انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر مبنای حجم زیادی از پیامک که از طریق این سیم‌کارت‌ها ارسال می‌شود این تخلف قابل شناسایی است و به همین دلیل رگولاتوری از مشترکانی که این سیم کارتها را دریافت می‌کنند خواسته که از طریق کد دستوری این سیم کارتها را گزارش کنند.

مشترکان موبایل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند.

در این سامانه علاوه بر امکان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه‌ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد که کاربر با واردکردن شماره موبایلی که از آن پیامک دریافت می‌کند می‌تواند آن را گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود کردن آن شماره اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اولا این اقدام غیرقانونی هست و وقتی اعلام نشده اقدام به قطع خط مردم میکنند و اصلا هم پاسخگو نیستند. باید چیکار کرد؟
این پیامک های مزاحم خود اپراتور ها را چکار کنیم . الان چند ماه است که در پایان تمام مکالمات اعتباری ایرانسل یک پیامک میفرستد ( مژده شما برنده ده پیامک رایگان شدید )
متاسفانه همچنان قانون یکسان عمل نمی شود.اگر شکایتی از ارسال پیامک هست بله حرف ایشان درست است اما اینکه به دلیل کار با مشتریان ثابت مجبور به ارسال پیامک از شماره مشخص هستیم تا زمینه کلاهبرداری فراهم نشود و همه این مشتریان منتظر پیامک هستند و به این دلیل بخواهد سیم کارت غیر فعال شود کاملا غیرقانونی است و مشکل این است که راه حل جایگزین با وجود فیلترها و عدم اجماع مشتریان بر روی یک پیام رسان مشخص وجود ندارد.کما اینکه قبل از این کار نه هشداری داده شده و نه تعداد پیامک مشخص شده است.در هر حال خسارت بسیار زیادی را به بخش خصوصی وارد کرده و پاسخگو نیز نیستند. تنها در صورت شکایت بایستی این اقدام ان هم با اخطار قبلی صورت گیرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار