بازدید 10649

مسکو: از آمریکا می‌خواهیم به تحریم‌ها پایان دهد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از آمریکا می‌خواهد تا تحریم‌های یک جانبه علیه ایران را در شرایط شیوع ویروس کرونا لغو کند.
کد خبر: ۹۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 21 March 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (شنبه) اظهار داشت: ما از آمریکا خواسته‌ایم و می‌خواهیم که به اقدام غیرانسانی خود برای وضع تحریم علیه ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا پایان دهد.

ریابکوف افزود: واشنگتن تفاوت بین یک بار تحویل کمک‌های بشردوستانه و عدم توانایی ایران برای کسب درآمد‌های صادراتی را می‌داند، چیزی که برای تامین اعتبار برنامه‌های مربوطه در پی سال‌ها فشار بی‌سابقه ناشی از تحریم‌های آمریکا بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد، با وجود این، مقامات آمریکایی، شامل مسئولان عالی رتبه این حقیقت را کماکان نادیده می‌گیرند و به اهداف ژئوپلتیکی خود ادامه می‌دهند.

در روز‌های اخیر چین نیز از آمریکا خواسته است که تحریم‌های یک جانبه خود علیه ایران را لغو کند.

همچنین دستیار رئیس جمهور روسیه روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر مخالفت جدی روسیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به خصوص در شرایط مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان روز جمعه در پیامی خطاب به مردم آمریکا، اظهار داشت: اینجانب هشدار می‌دهم که در شرایط یک اپیدمی خطرناک جهانی، تهران و پاریس و لندن و واشنگتن فاصله چندانی ندارند و هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این اپیدمی در سایر کشور‌ها خواهد داشت. کووید-۱۹ به معنای واقعی کلمه یک موضوع مرگ و زندگی برای تمام کشور‌ها است و شکست آن نیز یک وظیفه جهانی است.

همچنین وزیر امور خارجه ایران در روز‌های گذشته بار‌ها تاکید کرده است که ایران باوجود دانش پزشکی و تلاش‌های فراوان برای مقابله با این ویروس و تاثیرات آن با موانعی روبرو است. وی از کشور‌های جهان خواسته است تا دست از این بی عملی بردارند و تحریم‌های غیر انسانی آمریکا علیه ایران در چنین شرایطی را نادیده بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر