بازدید 3058
اقتصاد در گذر زمان

از «واگذاری امتیاز چاپ اسکناس به رویتر» تا «رشد سود بانک های چینی»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۶۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 29 March 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دهمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

10 فروردین 1281، در این روز دولت قاجارها امتياز چاپ اسكناس (پول ملّي ايران) و تاسيس بانك را به ژولیوس رویتر (موسس خبرگزاری رویتر) داد.

10 فروردین 1291، نظاميان روس در مشهد بارگاه حضرت امام رضا‌(ع‌) را به توپ بستند. در اثر اين حمله سردرها و گلدسته‌ هاي حرم ويران شد و خزانه آستان قدس نيز غارت گرديد.

10 فروردین 1358، مرحله اول رفراندوم تعيين هويت سياسي حكومت ايران پس از پيروزي انقلاب آغاز شد. امام‌خميني (ره) از عموم اقشار مردم خواستند تا در اين رفراندوم شركت كنند.

10 فروردین 1394، شاخص بهای تولید کننده در سال 1393 نسبت به سال قبل ۱۴.۸ درصد افزایش یافت.

10 فروردین 1397، سود بانک های چینی در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد قابل توجهی روبرو شد و با اعمال سیاست های بازدارنده اعتباری دولت چین، سود موسسات مالی چین بیش از گذشته جهش کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و سایت روزنامک

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها