بازدید 4166

اونس 9 دلار بالا رفت

در حالی که بازارهای جهانی در رکود اقتصادی حاصل از کرونا به سر می‌برند فلز زرد روز به روز درخشان‌تر می‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 12 March 2020

اونس 9 دلار بالا رفت

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 8.9 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1643.7 دلار معامله شد. 

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان 1631.2 دلار و در بیشترین زمان 1646.4 دلار به فروش رفت.

قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 76.2 دلار و نسبت به یک سال گذشته 342.3 دلار افزایش داشت.

خبرگزاری رویترز، نوشت: امروز قیمت طلا تحت تأثیر سازمان بهداشت جهانی افزایش یافت. سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد که «ویروس کرونا در جهان همه‌گیر شده است». 

پس از این اعلام از سوی سازمان بهداشت جهانی، قیمت فلز زرد تحت نگرانی شدید فعالان حوزه اقتصادی افزایش یافت چرا که در شرایط تهدید، سرمایه گذاری به سمت فلز زرد گرایش پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، ویروس کرونا باعث شده ایتالیا بسیاری از حوزه‌های فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کند. رستوران‌ها، آرایشگاه‌ها، مدارس در این کشور تعطیل شده و مسابقات و برنامه‌های ورزشی هم به وقت دیگری موکول شده است. 

در این میان بانک مرکزی اروپا به دنبال رونمایی از اقدامات محرک اقتصادی است تا به نوعی برای کنار آمدن با ویروس کرونا به اقتصاد این منطقه کمک کند.

در این میان بانک انگلیس نرخ بهره را در این کشور روز گذشته کاهش داد و اعلام کرد که برای پرداخت هر گونه تسهیلات حمایت خواهد کرد. همچنین بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس قرار است امروز ریاست جلسه اضطراری درباره ویروس کرونا را به عهده بگیرد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد: دولت ترامپ به دنبال کاهش اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور است و می‌خواهد با تزریق صدها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور به اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی کمک کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل