بازدید 5782

تصمیم‌گیری ۳ مدیر بدون فدراسیون در کمیته‌المپیک ایران!

کد خبر: ۹۶۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 12 March 2020

تعداد اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که بدون فدراسیون مانده اند به سه نفر رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، ۲۵ دی ماه سال ۹۶ انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شد و در جریان آن اعضای هیات اجرایی مشخص شدند. در آن زمان علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال، مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی، محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، عبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی، مجید شایسته رییس فدراسیون تنیس، علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی و هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران به عنوان اعضای هیات اجرایی انتخاب شدند. البته در سال جاری هم محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا به هیات اجرایی اضافه شد. اکنون در فاصله دو سال مانده تا پایان دوره چهارساله کمیته ملی المپیک سه نفر از اعضای هیات اجرایی سمت خود را در فدراسیون ها از دست داده اند.

علیرضا رحیمی در ۱۲ آبان ۹۷ به دلیل قانون منع به کاری گیری بازنشسته ها مجبور به استعفا شد و از فدراسیون هندبال رفت.

مجید شایسته ۱۹ آبان ۹۷ دوره ریاست چهار ساله اش در فدراسیون تنیس به پایان رسید و پس از آن هم دیگر در انتخابات این فدراسیون ثبت نام نکرد و با تنیس خداحافظی کرد.

مجید کیهانی ۱۵ شهریور ۹۸ دوره ریاست چهارساله اش در فدراسیون دوومیدانی تمام شد و در انتخابات مجدد این فدراسیون موفق به جلب نظر اعضای مجمع نشد و او نیز مجبور به خداحافظی با دوومیدانی شد.

مطابق اساسنامه کمیته ملی المپیک این سه نفر تا پایان دوره چهارساله کمیته می توانند در هیات اجرایی باشند. ایسنا نوشته آنها عضو مجمع کمیته ملی المپیک هستند اما به این دلیل که در فدراسیون های المپیکی رییس نیستند، حق رای ندارند. کمیته ملی المپیک یک مجمع عمومی در سال ۹۹ و مجمع انتخاباتی در سال ۱۴۰۰ را پیش رو دارد و این سه نفر در این مجامع به عنوان عضو هیات اجرایی حق رای ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان