بازدید 31291
۲

قتل با چند قطره وایتکس!

مدیرکل استاندارد البرز گفت: برخی افراد سودجو با ریختن چند قطره وایتکس به الکل صنعتی موجب تغییر رنگ آن از نارنجی به سفید می‌شوند که این امر تخلف محسوب شده و از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری لازم برای برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد چون الکل صنعتی مشمول استاندارد اجباری نیست و نظارت بر توزیع و کیفیت آن به عهده استاندارد نیست.
کد خبر: ۹۶۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 10 March 2020

 


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فتانه شکرالهی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش میزان مصرف الکل طبی یا اتیلیک در میان مردم برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف هستیم.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند الکل طبی ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است و وضعیت فروش آن در بازار به صورت مستمر رصد می‌شود.

وی با بیان این‌که مردم باید توجه داشته باشند، الکل طبی‌ که خریداری می‌کنند باید نشان استاندارد و پروانه ساخت داشته باشد، اظهارکرد: علاوه بر این باید بر روی برچسب روی الکل آدرس و شماره تلفن کارخانه تولیدی نیز قید شده باشد.

این مسئول اضافه کرد: روی برچسب تمامی الکل‌های استاندارد کدی ۱۰ رقمی قید شده که با ارسال آن به ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توان از استاندارد بودن و همچنین محل تولید الکل مطلع شد.

شکرالهی توضیح داد: اگر مردم کد ۱۰ رقمی را به سامانه مذکور ارسال کردند و نتیجه‌ای دریافت نکردند باید بدانند الکلی که خریداری کرده‌اند استاندارد نیست و باید از مصرف آن خودداری و موضوع را به ۱۵۱۷ اطلاع دهند.

وی بیان کرد: سفید بودن الکل لزوما به معنای طبی بودن آن نیست و این درصد الکل است که نشان می‌دهد الکل صنعتی است یا طبی.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: برخی افراد سودجو با ریختن چند قطره وایتکس به الکل صنعتی باعث تغییر رنگ آن از نارنجی به سفید می‌شوند که این امر تخلف محسوب شده و از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پیگیری لازم برای برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد چون الکل صنعتی مشمول استاندارد اجباری نیست و نظارت بر توزیع و کیفیت آن به عهده استاندارد نیست.

وی اضافه کرد: مردم باید توجه داشته باشند که الکل طبی به هیچ وجه قابلیت خوردن ندارد و فقط برای استعمال خارجی کاربرد دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲
در سوپری ها به اسم الکل ضد عفونی می فروشند نه کارخانه تولیدی و نه اسمی و نه آدرسی و نه تلفنی دارن. بوی الکل هم نمیده ، ولی به قیمت زیاد...
کرونا دیر یا زود برطرف خواهد شد اما با این رفتار های ضد انسانی واجتماعی چه کنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل