بازدید 22139

اطلاعیه هواشناسی درباره وزش باد شدید

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور و کاهش کیفیت هوا خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 07 March 2020

 

به گزارش تابناک، در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز (۱۷ اسفند) بارش باران و وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، غرب قزوین، ایلام، لرستان، شمال چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود. بارش باران در نواحی جنوبی همراه با رعد و برق و در مناطق مرتفع همراه با بارش برف است.

فردا و پس‌فردا (۱۸ و ۱۹ اسفند) بارش‌ها در استان‌های لرستان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و مناطقی از کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان ادامه دارد و سبب لغزندگی جاده‌ها، بارش برف در مناطق کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی می‌شود. از این‌رو در تردد بین شهری به ویژه محورهای کوهستانی احتیاط شود.

در ادامه اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است که از امروز (۱۷ اسفند) تا اوایل فردا به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار ناشی از توده گرد و خاک از کشور همسایه، کاهش میدان دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را در مناطقی از کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و بوشهر خواهیم داشت بنابراین ترددهای غیرضروری به‌ویژه از سوی سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی اجتناب شود.

بر اساس این اطلاعیه فردا (۱۷ اسفند) تا جمعه (۲۳ اسفند) وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید و کیفیت هوا را به دنبال داشته باشد. از این‌رو افراد به‌ویژه افراد آسیب پذیر از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و جاده خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان