بازدید 42369
خوانده می‌شوید؛

به نظر شما با کاهش دامنه نوسان در بورس، جریان نقدینگی و رفتار سهامداران چه تغییری خواهد داشت؟ آیا انتخاب اول مردم همچنان بورس خواهد بود؟

از اوایل شهریور ماه سال جاری، شاهد تصمیمات جدیدی از سوی مسئولین سازمان بورس بوده ایم و این تصمیمات در ماه آخر سال به اوج خود رسیده است. سیاست گذار روز گذشته اعلام کرد: «به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، مقرر شد دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس روز شنبه، ۱۷ اسفند ماه امسال به دو درصد کاهش یابد.»
کد خبر: ۹۶۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 05 March 2020

به نظر شما با کاهش دامنه نوسان در بورس، جریان نقدینگی و رفتار سهامداران چه تغییری خواهد داشت؟

در یک سال اخیر بازدهی بازار سرمایه به بیش از 200 درصد رسیده و همین موضوع باعث شده است تا این بازار در مقایسه با بازارهای موازی، جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشد و روند سیل نقدینگی به سمت این بازار روانه شود.

اما در این میان، از اوایل شهریور ماه سال جاری، شاهد تصمیمات جدیدی از سوی مسئولین سازمان بورس بوده ایم و این تصمیمات در ماه آخر سال به اوج خود رسیده است.

در ابتدا در شهریورماه سال جاری مسئولین سازمان بورس تصمیم به محدود کردن دامنه نوسان بازار پایه گرفتند و در ادامه در اسفند ماه سال جاری، تصمیمات جدید به شرح زیر گرفته شد؛


• فروش استقراضی
• تغییر حجم مبنا
• شرایط جدید برای ورود افراد جدید به بورس
• محدود کردن دامنه نوسان در بورس و فرابورس


جدیدترین تصمیم که محدود کردن دامنه نوسان از 5 به 2 درصد بود، در روز چهارشنبه مورخه چهاردهم اسفند 1398 اتخاذ شد و این تصمیم فعالان بازار سرمایه را شوکه کرد.

در این تصمیم عنوان شده بود: «به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، مقرر شد دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس از روز شنبه، ۱۷ اسفند ماه امسال به دو درصد کاهش یابد. تابلو قرمز بازار پایه فرابورس ایران کماکان دارای دامنه نوسان یک درصد است. تغییرات دامنه نوسان در مقاطع زمانی سه ماهه از زمان اجرا قابل بازنگری است.»

برخی معتقدند با اجرایی شدن این محدودیت، شاهد کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بورس و تغییر مسیر نقدینگی از بازار سهام به سمت دیگر بازارهای موازی همچون ارز، طلا، سکه، مسکن و خودرو خواهیم بود که مهم ترین تاثیر این اتفاق، تقویت فعالیت های سوداگرایانه و غیرمولد خواهد بود و در نهایت از تولید کننده حمایت نخواهد شد.

در مقابل، یکی از مدیران بازار سرمایه، اظهار داشته است: «شاید مسئولان نتوانند همه موارد را کامل و شفاف توضیح بدهند اما بازدهی بالای بورس باعث شده بود تا سازمان امور مالیاتی اصرار به دریافت مالیات از سرمایه گذاران این بازار داشته باشد.»

این اظهار نظر نشان می دهد که مدیران بورسی برای جلوگیری از ورود سازمان مالیات به معاملات بازار، تصمیم به محدود کردن نوسان معاملات گرفته اند. اما امروز محمد مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به ابهام تصمیم اخیر سازمان بورس در خصوص محدویت دامنه نوسان قیمتی انواع سهام در بازار بورس و فرابورس گفت: اساسا درباره این موضوع که دامنه قیمت سهام به هر شکل محدود شود، هیچ گونه مذاکره‌ای با سازمان بورس اوراق بهادار نداشته‌ایم.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس ماده 143 مکرر قانون مالیات های مستقیم، سازمان مالیاتی صرفا 0.5 درصد مالیات به صورت مقطوع از خرید و فروش سهام دریافت می کند. این مقام مسئول در سازمان مالیاتی کشور تاکید کرد، اگر بورس اوراق بهادار رونق داشته باشد و نقدینگی جذب این بازار شود سازمان مالیاتی درآمد بیشتری به لحاظ مالیات ستانی کسب خواهد کرد؛ بنابراین، باید مجددا تاکید کرد سازمان مالیاتی در این سیاست محدود کننده هیچ گونه نقشی نداشته است. وی با بیان اینکه هم اکنون صرفا از نقل و انتقال سهام که نرخ آن در قانون مالیاتهای مستقیم مشخص شده است، مالیات ستانده می‌شود، گفت: برای دو تا سه سال آینده هیچ برنامه‌ای برای اخذ مالیات جدید در حوزه سهام نداریم.

آنچه مسلم است، تصمیم به محدود سازی دامنه نوسان قیمت، با ابهامات فراوان و سوالات متعددی در ذهن مردم همراه شده است.

حال به نظر شما، این تصمیم چه تاثیری بر روند بازار خواهد گذاشت؟

آیا شاهد خروج نقدینگی از بورس خواهیم بود؟

پیش بینی شما از آینده بازار سرمایه چیست؟

اساسا چه دلیلی برای اخذ این تصمیم وجود دارد؟

آیا سیاست گذار، تصمیم بهتری می توانست بگیرد؟

به نظر شما با محدودیت دامنه نوسان به 2 درصد، آیا نرخ کارمزد کارگزاری ها نیز بایستی تعدیل شود؟

اگر فعال بازار سرمایه هستید، (با محدودیت دامنه نوسان)، چه تصمیم خواهید گرفت؟ آیا به فعالیت در بورس ادامه می دهید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۹
یکی از مدیران بازار سرمایه، اظهار داشته: «شاید مسئولان نتوانند همه موارد را به طور کامل و شفاف توضیح بدهند


چقدر این جمله معنا و پیام داره!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
هیچ نگران نباشید بورس شنبه ۱۰۰ هزار واحد رکورد میزند
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
عیبی چوخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بیت کوین الان عالیه. کلی سود داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
در بورس دنیا هیچ احدی دخالت نمیکند 24ساعت کار میکندولی در بورس ایران هردم قوانین آن هم به ضرر سهامداران کوچک وضع میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
سهم بفروشیم با پولش چی بخریم؟ بنابراین کسانی که سهام شرکت های بنیادی خریدن نباید نگران باشند.هر چند کار زشت مدیران سازمان بورس غیر قابل توجیه هست.اینکه چند نفر تو یه اتاق جمع بشن و برای هزاران سهامدار تصمیم های عجیب و غریب بگیرند نوبر است
ناشناس
| Japan |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بورس به هیچکدوم از این عوامل ربطی نداره ..اقایون اگه بخوان شاخص رشد میکنه واگه نخوان ...نه...اینجا ایرانه برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
قیمت دلار ۴ برابر شده شاخص ۵ برابر.وقتی شما پیش بینی افزایش قیمت دلار در آینده رو داری طبیعی هست که حاظر باشی سهمی رو گرانتر بخری.ضمن اینکه شاخص بورس قبل از افزایش قیمت دلار هم ظرفیت چند برابر شدن داشت.
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
با نوسان دو درصد موافقم چون عده ایی با رانت های اطلاعاتی به سود های کلانی در کوتاه مدت می رسیدند خود من این روزها سود های خوبی به جیب زدم و حتی تا روزی ۸۰ میلیون تومان هم سود کردم کاهش سود باعث نگاه بلند مدت سهامداران به بورس شده و از نوسان های هیجانی خواهد کاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
دانشمندی که در مورد بیت کوین ابراز فضل کردند. ملت از سقوط یکباره ی بیت کوین به خاک سیاه نشسته اند مشا می گید عالی است؟ این که در عرض یک ماه 1500 دلار ارزشش کاسته شود خوب است از نظر شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تیترامروز روزنامه جهان صنعت :
شافعی : اقتصاد دراستانه بحران ناشی ازکرونا
این روزهاشاهدرقابت تنگاتنگ وشانه به شانه کرونا وبورس البته فقط در ایران هستیم !!!! کرونا میتازد بورس میتازد دلاربالامیرود بورس میتازد دلار کاهش میابد بورس بازهم میتازد همه کسب وکارها دراغماهستند بورس همچنان میتازد !!! هیچ چیز جلودار رشدبورس نیست نه تحریمها نه واردشدن به لیست سیاه اف ای تی اف نه کرونا ! فکرمیکنم باادامه روند رشد روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدی بورس بایدبزودی چشممان به جمال شاخص یک میلیون واحدی روشن شود !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
مطمئن باشید بیش از ۹۰ درصد مردم با سرمایه خرد زیر پنجاه میلیون تومن وارد بورس شدن که اکثرشون هم الان در سود هستن.بر فرض که شاخص بورس ۳۰ درصد هم افت کنه سرجمع زیان مردم به اندازه یک پنجم زیانی که افزایش دلار تو دوسه ماه گذشته زیان زده نیست.بنابر این لازم نیست دلسوز مردم باشید
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
پیشنهاد می شود درکنار کاهش دامنه نوسان ساعت کاری روزانه بورس را زیاد کنند و پنجشنبه ها هم بورس دایر باشد د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اینترنت ملی به همه دوستان مبارک چقدر بی سروصدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تابناک هژیر هزاران نفر سهامدار درجاهای دیگر به این مصوبه بورس وفرابورس معترض هستند وبعضی از آنها درسایت شما اعتراضشان اعلام کردند منتها شما درج نمیکنید کسانی که در اینجا بورس را میکوبند انهای هستند هزاران سکه دلار خریداری کردند چون سرمایه هابسوی بورس سرازیر شده درنتیجه سکه ودلارها دستشان باد کرده میخواهند کاری میکنند تاسرمایها ها از بورس بسوی سکه ودلار شراری شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
تابی جون حواست کجاست؟ اولویت مردم در حال حاضر، ماسک و الکل است که الحمدولله گیر نمیاد. بورس رو بیخیال شو
بورس از حالا کاملا نزولی خواهد شد و حقوقی ها هم دیگه نمی توانند جلوی سیل صف های فروش را بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به چه دلیلی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اینترنت ملی به همه دوستان مبارک چقدر بی سروصدا
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اولا که بورس حباب نداره چون از اززش بازارهای موازی خیلی عقبه ، وقتی دلار گران می شود خیلی از شرکت های صادرات محور و شرکت هایی که محصولاتشان براساس دلار قیمت گذاری می شود بالا خواهند رفت ، دوما دولت بدلیل کمبود بودچه مجبور به فروش سکه و طلا و دلار به مردم است و با ورود پول به بازار بورس بازار دولت کساد خواهد شد ، سوما خیلی از بانک ها و موسسه ها و وابستگان به نظام حجم بالایی سرمایه در مسکن دارند و با ورود پول به بورس بانک ها توان فروش مستغلات خود را نخواهند داشت و چون هم بدهی به بانک مرکزی دارند و هم دنبال اززیابی برای فزایش سرمایه هستند و هم بانک مرکزی به آنها فشار آورده تا از بنگاهداری خارج شوند و بانک ها نیز هم زمان مواجه با خروج پول از حساب ها شده اند دولت و بورس برای این قوانین فشار می آورند ، چهارم دولت فقط به فکر خودش است و کاری به رشد اقتصادی و بهبود شرایط شرکت های بورسی ندارد ، پنجم اینکه دولت چون به درستی نمی تواند از بورس مالیات بگیرد کاری می خواهد بکند تا مردم پولشان را از بورس خارج کرده و همزمان باکم کردن سود بانکی که آن هم مالیات ندارد مردم را وادار کند تا پولشان را به بازارهای موازی هدایت کنند که هم سود کند هم مالیات بگیرد ، بازی دوسر برد
به منظور حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بلی
کرونا متاسفانه باعث تعطیلی خیلی از کارخانه ها میشود و این یعنی فاجعه!!! کارخانه باید حقوق پرسنل را بدهد در حالی که تولیدی نخواهد داشت!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
این که گفتی واسه کشورهایی است که سود بورس از درآمد شرکتها ناشی میشه، نه واسه ایران که سود ناشی از تورمه، شرکتهای با بازدهی منفی سهامشون تو دو سال اخیر دو سه برابر شده حتی شرکتها ورشکسته و
تعطیل ۷ برابر شده
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
همین 7 برابر شدن یعنی کاسه ای زیر نیم کاسه هست
سیاست این کار مشخصه! سهام ریزش پیدا میکنه و حقوقی های محترم که همه سهم ها را از چنگ مردم در آوردن دامنه نوسان به ۵% بر میگرده!
از نظر آقایان اصلا معنی نداره مردم اینقدر خوشحال باشن و سود کسب کنن!
سرمایه گذاری در بورس ؛ نیازمند ثبات قوانین و صداقت مسئولین است و گرنه ؛ سازمان بورس به سازمان بورس و انفاکتوس تبدیل میشود!
واقعا که همه بورس ما دستوریه...حالا هم خاستن جلوشا بگرین این کارا کردن..و با اعصاب و اموال مردم بازی میکنن
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
شما اصفهانی هستید؟جلوشا بیگیرین دادا
بعد میگن چرا تو ایران سرمایه گذاری نمیشه. خوب همین تصمیمای یهوویی که باعث اطمینان نداشتن مردم میشه دیگه.
الان توی یه روز پنج درصد، زیاد/کم بود یعنی؟ اگر بازار کشش داره، خوب چرا اینقدر محدودیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
چون حباب بورس بیش از حد رشد کرده. فرصت یک ماه برای ورود سرمایه گذاران جدید به بورس و این کاهش سود احتمالا سیگنال های دولت به سرمایه گذاران جدیده که از ورود به این بازار اجتناب کنند چون وقت ترکیدن حباب و سوختن نقدینگی ها فرا رسیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
میخوان حال مفتخورا رو بگیرن بده؟
من هر کس را می بینم که سواد کافی داشته و سرمایه کوچک داشته اند وارد بورس شده اند
مدام اطلاعات برای خرید این سهام و آن سهام مبادله می شود و اگر اوضاع همینطور ادامه پیدا کند مردم حرفه ای می شوند
پول در دست مردم به جای حمله به طلا و دلار و مسکن وارد بورس می شود و اگر سهام تولید کنندگان جذاب تر شود شرکتهای بسیاری برای جمع کردن سرمایه وارد بورس خواهند شد
این روال به نفع تولید و اشتغال و جامعه و اقتصاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اتفاقا لزوما به نفع تولید نیست. ارزش یک لپتاپ 5 میلیون تومان است وقتی حباب درست شد و ارزش لپتاپ به 500 میلیون رسید معلوم است که در یک نقطه حباب خواهد ترکید و به ارزش اول خودش برخواهد گشت. فقط این وسط افرادی سودهای 1000 درصدی میکنند و افرادی هم سرمایه شان را به طور کامل در هنگام ترکیدن حباب از دست می دهند. فقط مساله زمان است.
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
آره خیلی به نفع جامعه ست بجون شما . شش ساله کل نقدینگی بلوکه شده تو بورس و تموم بازارهای رقیب رو بخاطر بی پولی به رکود و فریز شدید دچار کرده . تورم مهار شد ؟ تولید تقویت شد ؟ اشتغال رفت بالا ؟ بس کن کارگزار بورس...اقتصادی باقی نذاشتین با این بورس دستوری و سیاه بازارتون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
جناب ناشناس ۱۵:۲۲ مثل اینکه یادتون رفته که اول طلا و مسکن بودند که سه چهاربرابر شدند و بعدش بورس کم کم حرکت کرد. ضمنا کسی که تو بورس هست باید ریسک‌هاش هم پذیرا باشه ولی قیمت ملک و طلا بدون استثنا به صورت نجومی گرون شدند. حرف شما به بلوکه شدن نقدینگی تو بورس مثل این میمونه که من به شما بگم حالا که قیمت ملک شما چهاربرابر شد، پولش رو دیگه بلوکه نکن و بیا تو بورس!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
ناشناس 15:22 بدون هیچ شک و شبه ای شما یا دلال دلاری یا دلال طلا یا ماشین و یا مسکن که از کم شدن مشتری و باد کردن دلار و طلا و این جور چیزها ناراحتی و الا اینقدر احساسی و غیر کارشناسی حرف نمی زدی. شاید بورس چند روز نوسان کند ولی به راه خودش ادامه خواهد داد فقط با سرعت کمتر
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
مطمئن هستم اونی که از بورس بد میگه به خاطر اینکه هنوز در دلار و طلا حضور داره و به خاطر سود کمی کرده به جنون رسیده
وگرنه تمام کشورهای دنیا برای کنترل نقدینگی به بورس روی اوردن
نه الان ،بلکه دهه ها قبل
به بورس اعتماد ندارم

قبلا سرمایه گذاری کردم . پولم دود شد .
بورس فعلی جایی که صبح بری روی صندلیش لم بدی و زل بزنی به تابلو . بیکباره موشک شاخص شلیک میشه تو کرات و 20 هزار واحد رشد تو 5 دقیقه . 5 درصد تو 5 دقیقه سود بریز جیب برو تا فردا... اینم اقتصاد بطور کامل منهدم شده و نابود شده ایه که شش ساله همه داریم می بینیم و همه چی بغیر از بورس جون جون فلجه فلجه . فکر کنم بجای کرونا زلزه 10 ریشتری میومد دیگه ثانیه ای 100 میلیارد واحد رشد میکرد اینقدر واقعی و آینه تمام نمای اقتصاده لامصب
بدبختانه بورس ما بازیچه شده برای جلوگیری از هجوم سرمایه به دلار و طلا و مسکن. ولی رشد 10 برابری در یک سال خودش خلق سرمایه است و تورم شدیدی را بدنبال دارد که به دولت آینده احتمالا (در صورت حمایت دولت از این روند) منتقل میشود و دولت بعدی را بیچاره خواهد کرد. از ماه گذشته تا الان برخی سهام ها دو برابر سود داشته اند. براستی با اوضاع کرونا و رشد اقتصادی منفی کشود و تحریم و لیست سیاه علت این رشد های روزانه دو تا درصد چه چیزی میتواند باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
افزایش قیمت دلار یا همان کاهش ارزش پول ملی به دلایلی که گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
شاخص بورس با دلار ۱۱ تومنی ۳۵۰ هزار واحد بود بادلار ۱۶ تومنی قراره چند باشه؟پولمون رو بکشیم بیرون دلار بخریم راضی میشی
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اگر یکم سواد مالی داشته باشیم به راحتی متوجه خواهیم شد که پولی که تو بورس آمده باعث بالا رفتن قیمت سهام شرکت ها خواهد شد و این شرکت ها در آینده با ارزشمند شدن سهمشون می توانند افزایش سرمایه داده و با این روش بدهی های خود را تسویه کرده و توان افزایش تولید خواهند داشت و وابستگیشان به بانک ها و سود های نجومی کمتر خواهدشد ، اگر افزایش نقدینگی که در ایران باسرعت سرسام آوری رو به فاجعه است با ورود پول به بورس کنترل نشود تورم فاجعه باری در انتظار مردم خواهد بود ، همین حالا نیز اگر این نقدینگی که می فرمایید در بورس بلوکه شده آزاد بود دلار زیر ۲۰هزار تومان گیرت نخواهد آمد ، هرچند بعد فروکش کردن کرونا و با قوانین جدید بورس تا اردیبهشت زیر ۲۰ تومان گیرتان نخواهد امد
دولت میخواد با قراردادن حجم مبنا و نوسان دو درصدی نقدینگی از بورس به سمت بازار ارز حرکت کنه تا بتونه مثل قبل کسری بودجه رو جبران کنه
تا جایی که حمایت دولت از بورس ادامه دار باشد سهامداران سود میکنند. به محض آنکه دولت حمایتش را به علت افزایش تورم بردارد تمام سهام دارانی که خالی نکرده اند با ضرر شدیدی مواجه میشوند. شاید بحرانی سنگینتر از موسسات مالی. همه چیز به این بستگی دارد که دولت تا کی حمایت کند. بانک مرکزی ما هم که فقط مطیع دستورات دولت وقت خودش است و ادامه راه و دولت های بعدی برایش اهمیتی ندارد.
بیایید در بازار ارز و طلا سرمایه گذاری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بازار ارز مردم عادی رو بیچاره ، میکنه
زندگی خیلی ها به گرونی مربوط میشه وقتی چند تا سودجو مثل تو برن بازار ارز سرمایه گذاری کنند باعث بدبخت تر شدن بقیه ی ملت میشن
بهتر نیست ابتدا از موسسات و ارگانها و شرکتها و نهادهایی که مثل انگل به بیت المال چسبیده اند شروع کنند و عملکرد و بازده آنها را شفاف کنند تا از هدر رفتن بیت المال جلوگیری بشه ؟؟
بهتر نیست بنیادها و ... که کلا مالیات پرداخت نمی کنند و عملکرد و درامد آنها مشخص نیست را حسابرسی و شفاف سازی کنند و سپس وارد چرخه ی مالیات کنند
به جای این کارهای مهم طمع به سرمایه های کوچک مردم دارند که با ورود به بورس سر و سامان گرفته است ؟؟
اگر دامنه ی نوسان دو درصد بشود قطعا بورس ریزش بدی خواهد داشت چون دیگر جذابیتی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
محدود کردن به نفع سهامدار است و کمتر به نفع سهامباز...برای آنانکه سهامداری می کنند این 2 کردن بسیار مفید است. به نفع کارگزاری ها نیست.چون کارگزاریها تحریک به خرید و سریع فروش میکنند آنها سود یامفتشان کم می شود
یک جا داشت راه خودشو درست میرفت که اینجوریش کردن؟؟؟؟
بورس ما مثل بازاری است که هر کس واردش بشود نگهبان بازار به او تراول هدیه میدهد. دلیلش این است که دولت میخواهد بورس را خوب جلوه بدهد تا سرمایه گذاران از طلا و ارز و مسکن به بورس رو بیاورند. و این علاوه بر خلق سرمایه و ایجاد فاصله طبقاتی بین ورود کنندگان به بورس و دیگران باعث ایجاد تورمی بسیار بزرگ ولی با شیفت زمانی و نامحسوس خواهد شد. و به محض ریزش حتمی که در آینده صورت خواهد گرفت افراد بسیار زیادی سرمایه هایشان خواهد سوخت. و دولت نقدینگی زیادی را خواهد سوزاند. در کل برای دولت ضرری ندارد ولی این بازی با سرمایه مردم درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تو چرا نمیخواهی از این تراولها نصیبت شود حتما بی عرضه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
چرا ریزش کنه؟ مگه شاخص چقدر رشد کرده؟ بنظرت پولمون رو بزاریم بانک خوبه؟سهم بنیادی بخریم بهتره یا پول توی بانک بزاریم
خواهشاً از ما سهامداری خرد مایه نذارید شما یه تصمیمی گرفتید که هیچ کدوم از اساتید و بزرگان بورس ازش حمایت نکردن جز بانک ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به نفع سهامدار است و به نفع آنهای که خبر رانتی داشتن و کارگزاریها نیست چون کارگزاریها سهامدار تحریک به خرید و فروش کاذب برای افزایش درامد خودشان داشتند.
بحران های مدیریتی، فراتر و گسترده تر از موضوع بورس و اقتصاد و بازارهای مالی است و از حد صحبت خارج است.
...بنابراین هرگونه سخن و صحبت و نظر دادن در مورد هر مبحثی ، بیهوده و آب در هاون کوبیدن است.
دیگه عادت کردیم به تصمیمات بی پشتوانه و یک شبه مسئولان!

اتفاق خاصی نمیوفته اینم چند روز میگذره عادی میشه پوست کلفت شدیم دیگه!
... شک نکنید سهام که ۲۵ برابر شده با هیچگونه از واقعیتهای اقتصادی جامعه نمیخوره جز عدد سازی مسیولین ؟؟؟ به هر حال برید با سود های چند صد میلیونی حال کنید ؟؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اول باید ماهیت و منطق بورس را شناخت و بعد اظهار نظر کرد.
متاسفانه به فله ای صحبت کردن های بی پایه و اساس و بدون آگاهی عادت شده
حقیقتا با صحبتهای سازمان مالیاتی که تا ۳ سال دیگه برناه ای برای اخذ مالیات بیستر ندارند، بوی خوبی از این تصمیم نمی آید...
باز دست اندرکاران بورس وفرابورس ودولت سناريو سال 92 در بورس را اکنون بروش ديگر پياده کردند تا سرمايه سهامداران خرد را نابود کنند به کجا شکايت ببريم از دست اين آقايان ؟ آقا اين چه بدبختي در مدت يک هفته که هردم اطلاعيه هاي عجيب وغريب صادر ميکنند يک روز حجم مبنا را علم ميکنند روزهاي بعد نوسان نماد هارا دودرصد ميکنند.دامنه نوسان در فرابورس نبايد بيش از دو درصدباشد. اين يعني که سهامداران کوچک در مدت يک سال هر چه در فرابورس سرمايه گذاري کردند بطور اتو ماتيک بلوکه ميشود نتنها ديگر سود ي بدست نمي آيد بلکه هرروز شاهد از دست دادن سرمايه هايشان ميگردند. پيامد اين سناريو از دو روز پيش وامروز چهارشنبه مشاهده گرديد که حقوقي ها به طور گسترده سهامشان را به سهامداران کوچک وبي خبر فروختند. اين چه ترفندي است که بورس وبويژه فرابورس پياده ميکند. مدت چندين ماه تبليغ گسترده ميکنند وسرمايه هاي که مردم باقرض وقوله وفروش طلا خانواده هايشان وو به اميد اين که هم سود کنند وهم چرخه توليد کشور کمک کنند به بورس وفرابورس در بورس سرمايه گذاري ميکنند بعد که به طور کامل اشباع شد با يک سناريو پول مردم را از بین ميبرند. اين سناريو را 6 ماه پيش هم پياده کردند وهزاران ميليارد تومان سرمايه سهامداران جزء را با بستن صف هاي فروش عمدي ومنفي کردن بازار فرابورس به جيب آنهاي را که پشت اين قضيه بودند وهستند رفت وهيچ کسي هم بداد سهامداران کوچک نميرسد يک بار نيمه سال ميلياردها تومان را بالا کشيدند ونيز اين دومين باراست باترفند سرمايه ميلياردها تومان سرمايه سهامداران کوچک را ميخواهند نابود کنند وهم آنهاي که از بحران سرمايه خودرا نجات ميدهند مجددا به شغل کاذب خريد دلار وسکه ميرود. آقايان با اين کار هزاران ميلياردتحصيل ميکنند ولي در بلند مدت به عللي ضربه کاري که به اقتصاد کشور ميزنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
تو یکی با قرض و قوله و فروش طلات نمی خواد به اقتصاد ملی کمک کنی بشین پا اینترنت تو این سایت ها کامنت بزار حقوقتو بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
2 در صد به نفع سهامدار است و به نفع سهامباز نیست اینقدر گول این کارگزاریها را نخور آنها سودشان کم می شود به همین خاطر علم مخالفت بلند کردند.
مهدي
| France |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
ناشناس 22:35
كارگزاريها سودشون بيشتر هم ميشه چون حجم مبنا زياد شد و دامنه نوسان كم
بطور مثال با 10 ميليون خريد و فروش سهم در درصد رشد مي كرد حالا به 50 ميليون خريد و فروش
به نظرت سود كارگزاري چقدر ميشه؟؟
نگران نباشید این بورسی که من دبدم شنبه یه صد هزار واحدی صعود میکنه ؟؟
صحنه گردان های قوی دارن یه عده رو طعمه میکنند ؟؟
مگر پارسال نوسان بازار پایه رو از 10 درصد به 3 کاهش دادین جلوی رشدش گرفته شد؟ سهم داشتیم ده برابر رشد داشته با همین محدودیت. یا بازار آتی سکه رو تعطیل کردند سکه پایین اومد؟؟الان نقدینگی حرف اول رو میزنه. حتی با این محدودیت بازار از رشد نمی ایسته.
با طرح این قانون بورس را نابود کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
سود کارگزاریها کم و رانت دارها جلوشان کم بورس بازها سود .کمتر ...فقط به نفع سهامدار خوب بورس است.بورس طورش نمیشه
با محدود کردن رشد قیمت ها ، از جذابیت بورس کاسته می شود و نوسان گیر ها از بازار خارج میشوند. بورس عامل مهمی برای جذب نقدینگی های سرگردان است لاکن باید به سرمایه گذارها هشدار داده شود که ممکن است تمام سرمایشان را از دست بدهند.
موتور حرکت اقتصاد در کشورهای صنعتی و فرا صنعتی مصرف و در کشورهای در حال توسعه و عقب افتاده پس انداز و سرمایه گذاری میباشد چنانچه ثابت شده سرمایه و سرمایه گذاری در کشوری که امنیت سرمایه به معنی کامل
وجود داشته باشد مطمئنا سرمایه و سرمایه درا در آنجا حضورخواهد داشت
بازار سرمایه ایران در دروران طفولیت به سر میبرد و مدام رنگ عوض کرده و سیستم منسوخ آزمون وخطا را در پیش گرفته و هرگز چشم اندازی جهت این موضوع طراحی نشده بلکه به اقتضای شرایط روز قانون وضع میگردد مثل آشپزی است که آبگوشت درست کرده و هرمهمانی که وارد میشود فقط آب اضافه میکند هرگز با توجه به ساختار معیوب دولتی و فرمایشی و عدم شفافیت نیمتوان سرمایه سرمایه گذاری کرد
از یک طرف فریاد وجود غول نقدینگی را سر میدهند و میگویند در بازار طلا و ارز و مسکن و....اخلال ایجاد میکند
همینکه این نقدینگی به سمت تولید روانه میشود که ارزش آفرینی کند به دلیل عدم وجود برنامه جامع حتی میان مدت به دنبال سرکوب سرمایه هستیم
واقعا اقتصاد ایران چه نوع اقتصادی است؟ ......تنها چیزی که در اقتصاد ایران میتوان برداشت کرد این است که اقتصاد شتر گاو پلنگ خلق شده و هیچ برنامه ای نه در تولید نه در سرمایه گذاری و نه در مصرف درایم
یا علی
داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
با سیستم نق نق جلو نیا. این روش برای کسی که می خواهد در بورس سهامداری کند خیلی عالی است. البته سود کارگزاریها کم می شود و همان ها علم مخالفت بلند کردند.
این تصمیم به دلیل احتمال ترکیدن حباب بورس و سوخت شدن سرمایه سرمایه گذاران و ترس از به وجود آمدن مسائل امنیتی گرفته شده است. ولیکن اگر سیاستگذار بخواهد مشکل را به صورت ریشه ای حل کند که باید جلو رشد نقدینگی را بگیره و اگر به هر دلیل نتواند این کار را انجام بده باید راهی برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و تکنولوژی پیدا کند.
تبریک ...
این فرصت ورود نقدینگی و عدم مدیریت صحیح مجددا به ضرر مردم و بعد اقتصاد کشور تموم شد.
چه صفی بشه برای خروج پول از فردا. حالا کجا میخوان این سرمایه رو ببرن الله و اعلم.
همین بورس هم داره تولید نقدینگی میکنه دیگه دوستان. و تیلید این نقدینگی باید دریت هدایت میشد. مثلا شرکتها با افزایش سرمایه از آورده نقدی میتونستم هم به بازار شناوری بیشتری بدن و هم برای خگدشون منابع مالی جدید ایجاد میکردن. به نظرم باید سازمان بورس شرکتها رو ممجاب به افزایش سرمایه از آورده نقدی میکرد تا کم کردن دامنه نوسان. یا حداقل دامنه رو 3 یا 4 میکرد
فرض بگیریم من الان بخوام سهام رو بفروشم و برم بیرون.
کجا برم؟!!!
چی بخرم؟!!!
کسب و کار در بیرون از بورس خوبه؟!!!!
پس به سادگی میشه نایجه گرفت، کسی از بورس خارج نمیشه. فعلا امن ترین و پر بازده ترین بازار ، بورسه.
با توجه به چشم انداز بسيار ضعيف مذاكره با آمريكا حداقل در شش ماه اول سال آتي به نظرم فشار تقاضاي ارز و حجم نقدينگي شاهد افزايش قيمت دلار تا ٢٠ هزار تومان و سپس افزايش قيمت طلا خواهيم بود
در کشوری با اقتصاد دولتی و رانتی ، بورس دروغ بزرگی بیش نیست و بورس بازی هم نمایش مسخره ای است که برنده نهایی این نمایش دولت است و بازنده هم سرمایه گذاران
منم اول شوکه شدم ولی کمی فک کنید متوجه میشید بهترین کارو تو بهترین زمان کرد،اسفند ماه بخاطر کرونا خیلی از کسب و کارا خوابیده،پس خیلیا برای جبران هزینه هاشون سهامشونو میخوان هرطور شده نقد کنن! پس با دامنه ۲ درصدی از ریزش زیاد بورس جلوگیری میشه!
در ضمن بورس ایران خیلی عقب تر از بازار سهام کشورای دگس(نه توسعه یافته،کشورای هم سطح!) و جای رشد هنوز داره
در بورس های دنیا هیچ احدی دخالت نمیکند و24 ساعته باز وکار میکند . در بورس ایران برای اینکه دولت مالیات بیشتر اخذ کند وکارگزاران در آمد زیاد نصیبشان شود وهوای حقوقی ها را نیز داشته باشند. هردم قوانین عجیب وغریب وضع میکنند در این وسط سرمایه سهامدارن خرد پایمال میشود همان هفته ما می دیدیم حقوقی ها عجیب خالی میکردند شاید از قضیه اطلاع داشتند کلیه سهامداران کوچک به این کار بورس وفرابورس اعتراض دارند. خوب اگر دولت مالیات میخواهد درصد آن را بیشتر کند چرا سهامدارن جزء را قربانی میکنند؟
په نظرم پای مافیای بانکی وسطه تاجلوی خروج پول از بانک رو بگیره و مردم رو تشویق کنه پولشونو تو بانک نگه دارند.
دامنه نوسان فرابورس رو هم از 10 به 1-2-3 تغییر داند و گفتند داریم از سهامداران حمایت می کنیم ، حالا هم دیدن سرمایه های زیادی داره وارد بورس میشه باز هم گفتند می خوان از سهامداران حمایت کنند "" ولی بازی برنده برنده الان تبدیل شده به برنده بازنده ""
3-0 به نفع خودشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
این کار به نفع کسی است که می خواهد سهامداری کند به نفع کارگزاریها نیست همان ها هم غلم مخالفت بلند کردند و بقیه را هم به نق نق زدن وادر می کنند
از نظر مسئولین و صدا و سیما هیچ چیزی تو این مملکت عجیب و غیرعادی و غیرقابل تحمل نیست الا افت شاخص بورس ولو اندک !!! اگر یکروز خدای نکرده خدای نکرده حتی هزار واحد هم شاخص بورس بیاد پایین بزرگترین فاجعه شگفت انگیز کشور رخ داده و باید از فرداش برای جبران اون 1000 واحد افت ، هر روز کمه کم 15 تا 20 هزار واحد شلیک بشه تو منظومه شمسی . سفته بازهای محترم همه اومدن ؟ خوب ، کمربندهای ایمنی رو ببندین چون قراره شاخص 20 هزار واحد ظرف دو دقیقه شلیک بشه تو فضا . دیگه چنگی به دلتون نمیزنه ؟! باشه بزودی میزان رشد شاخص رو می کنیم روزی 100 تریلیون واحد هر زمان هم سهام پاره ها باد کرد رو دستتون حقوقیهامون با اتکا به بیت المال همه رو براتون می کنن پول نقد . چطوره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
آقا رجز میخوانی یا به اصطلاح مطلب نوشتی ؟ مثلا می خواهی چه چیزی را ثابت کنی اولا افزایش شاخص آنقدر نیست که مسولین بورسآن نشان میدهندروزی شده اکثر نمادها منقی شد ولی شاخص رابالا نشان میدادند.در ثانی آنهای که سالها در بودند وضرر میدادند آن موقع آقایان وشما کجا بودید نوحه ویا مرثیه سردهید. در سال 92 برو سابقه شاخص هارا نگاه کن سهم پالایشگاه هارا 4500تومان خرید کرده بودیم یک دفعه تما م نماد پالایشگاههارا به مدت 9 ماه بستند درست 3روز مانده به عید با قیمت هر سهم 250 تومان بازکردند تمام سهامدارن پالایشگاهی وبنده درست 18 برابر سرمایه هایمان را از دست دادیم یا سال 95 و96 600تومان سهم گرفتیم اخر سال با کل ضرر 110 تومان فروختیم آن موقع چرا هر بی هنری ادایی کارشناس بورسی در نمی آورد نمیگفت چرا سهامداران این همه ضرر کردند حالا همه کارشناس شدند بورس نجومی شده ال وبل شده سر میدهند .اگر یک مقدار منطق داشته باشید بورس جای است که با پول سرمایه گذاران صدها کارحانه ها رونق پیدا میکنند وچرخه اقتصاد کشور میچرخد بیکاری کم میشود آیا این سرمایه گذاری در بورس بد است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
از سال 90 سهام زامیاد و سایپا رو خریدم تا کنون نه تنها یک ریال سود طی این 9 سال نداده اند بلکه قیمت هر سهم تا این اوخر به یک چهارم قیمت خرید یعنی 50 - 60 تومان رسید ... چرا؟ پیدا کنید پرتقال فروش را ...
دولتمردان ما نه انتقاد پذیر هستند و نه از کسی حرف شنوی دارند . عصبانی مزاج به چلوکبابی رفت و با صدای بلند گفت یه چلوکباب با نوشابه تگری!
گارسون گفت یواش ؛ چه خبرته؟! کباب کوبیده میخوری یا برگ؟
عصبانی مزاج گفت : به خودم مربوطه!
رشد شاخص بدون وجود هرگونه رشد اقتصادی فاقد توجیه علمی است و در نهایت به یک بازار بورس حبابی منجر خواهد شد که بیشترین زیان متوجه مردم است از جهات مختلف
۱- افزایش کاذب موقت دارایی بدون پشتیبانه داراییهای واقعی که با کوچکترین حرکت سهامدار عمده حباب تخلیه شده و سهامدار کوچک نابود میشود یابعکس که تورم دارایی هامدار عمده ؤ اثار تورمی ات بر اقتصاد
۲- ناموزون بودن رشد بورس با اقتصاد, تورم زا بوده و به دولت اجازه افزایش نقدینگی یا به عبارتی چاپ پول بدون پشتیبانه میده
۳- دولت و نهادهای وابسته با رشد شاخص و مبادلات, نه تنها مالیات هنگفتی از محل کارمزد دریافت میکند بلکه با درصد بسیار کم سهام شناور و بازی با نمودارهای احساسی و غیر علمی, تکنیکال, رشد کاذب را بدون تاثیر در تولید دامن میزند در حالیکه این رشد واقعی نیست بلکه حبابی عمدی برای پنهان کردن ناکارمدی شرکتهای بورسی است
۴- راه اندازی کانالهای جعلی و بلوف های ناصحیح و وادار کردن همزمان عده زیاد به خرید یک سهم فاقد ارزش ذاتی به امید رفتار هیجانی و افزایش کاذب قیمت به متظور فروش سهام روی دست مونده
۵- افزایش قیمت بدون وجود هیج تحولی در شرکت ناشی از انقباض فروش سهام و یا کند کردن جریان تبادل و بدون وجود حجم مناسب مبنا, فقط برای بازار گرمی کاذب و خالی کردن جیب سهامدار غیر مطلع است
۵- وجود درصد بالا با یا بدون حجم مبنا با عدم تحول در شرکت باعث افزایش کاذب سهم شده و نسبت p/e بالا با سود پایین و قیمت نامناسب, نشانه قیمت توهمی است که سهامدار عادی براحتی و احساسی, در دام نمودارها خرید میکند
٦- جمع اوری نقدینگی بدون تزریق ان به تولید و جریان سازی در بورس فقط به بازاری کاذب و متورم غیر واقعی و بدون رشداقتصادی ولی تورم زا دامن میزند درحالیکه جمع اوری نقدینگی باید مستقیم به تولید تزریق شود مانند افزایش سرمایه از اورده نقدی نه از محل تجدید ارزیابی و امثالهم که فقط به قدرت جذب وام بانکی کمک میکند در حالی که موجب کاهش شدید p/e شده و قدرت تولید شرکت مثبت تر نمیشود
و ... دهها دلیل دیگر که باید بورس پس از عبور شاخص از ۳۵۰ یا حداکثر از ۴۰۰ هزار اقدام به اعمال حجم مبنا و حتی حذف نرخ رشد روزانه بدون گزارش نوع الف و ب یا تغییر در شرکت میکرد
در حال حاضر دستپاچگی بورس بخاطر پایان اسفند و امکان افزایش کاذب بیشنر شاخص و تخلیه ناگهانی سهامداران بزرگ فرصت طلب و نوسانگیران است که ممکن است بورس را برای ماهها به کما ببرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
محمد آقا راه کار شما چیست؟ اولا بورس ناظر وبازرس دارد عمل کرد شرکتهارا زیر نظر دارند. دوما شما یک نگاهی به قیمت کالا مواد غذایی ارز طلا سکه خودرو خانه ودیگر اقلام بیاندازید بعد در مورد بورس صحبت کن زمانی سکه 700 تومان بود اکنون شده 6000000 تومان پراید 7میلیون بوده حالا به مرز 70 میلیون رسیده گویا شما در کشور زندگی نمیکنی اگر بورس حبابی شده پس کلا کشورما در حباب زندگی میکند. از نوشته هایت معلوم است که درداخل بوده ای ولی به نظر می آید کلیه سهامت را به قیمت خوب فروختی حالا دلت میخواهت بورس بریزد مجددا خرید کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
اگر یک کم نق نقت را کم می کردید جالب بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اقای ناشناس گرامی من از دهه ۷۰ سهامداری میکنم اونم میلیاردی ولی ثروتمند شدن و افزایش دارایی فرد اگر همزمان توام با ازدست ندادن قدرت خرید نباشه خوبه شما تفاوتی بین پول داشتن با قدرت خرید قایل نیستید و هر دو را یکی میدانید از قضا همین تورم های بی جا قدزت خرید مردم رو به نفع دولت از بین میبره چون عمده اقتصاد به دلار دردست دولت هزینه زاست
دوستان عزیزان بورس یرپایه علم و دو ضربدر دو میشه چهار است اخر باتحریم کشور واکنون هجوم کرونا وتعطیلی شرکتها و،،،،،،، چه امیدی به بورس میتوان داشت در زمان دولت خاتمی که همه چیزبه راه بود ونفت وتحریم هم نبودیم بورس چه شد؟ باورکنید سپرده گذاری بانکی باسود ۲۰ درصد مطمعن ترین وبی ریسک ترین سرمایه گذاری است وزمان رونق مسکن هم که فرا رسید خرید مسکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
لعنت دنیا و آخرت به کسی که سرمایه گذاری میکنه تو بازار مسکن، که مثل ما بدبختا نتونیم خونه که نیاز اولیه است بخریم و باعث بالا رفتن قیمت خونه میشن، آه خیلی ها دنبال سرمایه گذاران مسکن هست
هر سال اسفند ماه بازار ریزشی بود و حقوقی ها آخر سال زیاد عرضه میکردن و دوباره بعد از عید تو منفی جمع میکردن.حالا امسال که ورود نقدینگی زیاده و احتمال ریزش بورس با این حجم ورود پول خیلی کمه اومدن این قوانین من درآوردی رو گذاشتن تا رشد بازار و بگیرن و احتمالا منفی کنن که حقوقی ها و شرکتهای خودشون دوباره بعد از عید بتونن با قیمت کمتر جمع کنند..اجرای این قانون به هیچ عنوان به نفع سهامداران حقیقی و خرد نیست ..باید سازوکاری تعیین بشه تا قانونگذاری بنفع مافیای بورس سلب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
معلوم از بورس چیزی نمی دونی.. این به نغع سهامدار و به ضرر کارگزاری ها ست که سودشان کم می شود.
... چششون رو دوختن به مال یه عده آدم که بیشتر پس اندازشون رو از حقوق نامکفی کارگری و کارمندی گذاشتن تو بورس. یا جوونای بی کاری که با پول وام و فروش طلای عزیزانشون به امید یه قرون دوزار بورس روزگارشون رو سپری می کنن! برادر من درسته بعضی از سهم ها در مدت کم رشد سود تا 200 درصد داشتند ولی اونم نصیب بازیگران سهم و سفته بازان و البته سهامدارن خقوقی با سرمایه ی چند میلیاردی شده...
بورس ایران بی معناست. الان به بورس جهانی نگاه کنید تا متوجه بشید. به زودی بورس هم با شکست مواجه میشه
خیلی هم خوبه است ، به فعالیت در بازار سرمایه گمافی السابق ادامه خواهم داد ،بنفع سرمایه گذاران تازه وارد خواهد بود، از سفته بازی تا حدودی جلوگیری خواهد کرد،
این کار به ضرر بورس هست
اما تو ایران چون خیلی از سهم ها حبابی رشد کردن و انتظار افت قیمت هست دولت برای اینکه چالش نداشته باشه و پول را تو بورس حبس کنه
این کار رو انجام داد تا مشکل این نوع از سهم ها بیوفته دولت بعدی
اما برای سهام های با ارزش واقعی فقط زمان رشدش طولانی تر و سرعت رشد کمتر میشه
انتظار دارم مقداری از پول از بورس خارج شه و به بازار ملک یا سکه یا... بره
حرکت رو به جلو بورس را نمیتوان گرفت یادتان بفروش سکه خودرو بیفتد و ببینید چه کسانی سود بردند محکم سهامداری کنید وتوکل بخدا
اگه میبینی سودش خیلی زیاده شک کن. سود رو هم دلاری حساب کن که با افت ارزش پول اشتباه نگیری. اگر دیدی این جوریه این سود موقتی و میتونه به سرعت به ضرر تبدیل بشه.
من بیتکوین و لایتکوین دارم. کاری به کار بورس ندارم. نوسانات ما گاهی روزانه 30 درصد هم ممکنه برسه. اما اونی که دل و جرات و صبر و تحمل نداره، بهتره بشینه با همون سود بانکی صفا کنه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
بیتکوین و رپزی ۳۰% نوسان?
یه نگاه دیگه بنداز اساس بیتکوین بر باد دادن انرژی بدون حمایت هیج دولتی یعنی یه قمار نامشروع به قیمت نابودی منابع برق بیت المال یه تحقیق بیشتری بکن
علی برکت الله
چرا بورسهاي ديگه دنيا از اين خبرا نيست ؟ اينا كه ادعاشون ميشه كاربلد هستن چرا الگوي اونا رو نميزارن اجرا بشه ؟؟ .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
چون بورس های دنیا واقعا بورس هستن و شاخصشون برآینده عرضه و تقاضاست نه یک بورس کاملا مصنوعی و دستسلز که فقط برای کشوندن نقدینگی ایجاد شده و برای حریص کردن مردم مدام و ثانیه ای و انفجارآمیز شاخصش میره تو کهکشانها
اینکارشون فقط برای حمایت از بانکهای ورشکسته س و همچنین برای افزایش درامد مالیات دولت از خرید فروش سهام...دولت نتونست نرخ مالیات خرید فروش سهام رو ببره بالا. باکاهش دامنه عملا تعداد دفعات معامله ور افزایش داد.تعداد دفعات معامله یعنی مالیات بیشتر. به همین خوشمزگی
به نظر من این تصمیم بدی نیست رشد اقتصادی ما منفیه رشد شاخص باید محدود بشه تا روند بورس تداوم داشته باشه وگر نه به زودی به پایان راه و حبابی شدن تمامی سهمها می‌رسیم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
رشد شاخص بیشتر میشه چون حجم مبنا همونه بازه شده دو درصد پیش بینی من شاخص یک و نیم میلیون واحد هست برا سال دیگه همش هم به خاطر بی ارزش شدن پول هست و حجم بالای نقدینگی
به نظر من اینگونه اقدامات نمی تواند جلوی رشد حبابگونه قیمت شرکت های کوچک را بگیرد و فقط آن را به تاخیر می اندازد.
در کشورهایی مثل آمریکا اصلا دامنه نوسان معنا ندارد و در هیچ کدام از بورس های دنیا دامنه نوسان دارای محدودیت 2درصد نیست و حداقل 5 درصد می باشد.
کاملا مشخص است این تصمیم از روی استیصال و ناتوانی مدیران سازمان بورس گرفته شده ولی ای کاش آقایان به جای گرفتن تصمیم های یک شبه و ناسنجیده برای حل مشکلات پیش آمده با کارشناسان این امر مشورت کنند.
ای کاش دست نوسانگیر و حقوقی و بازار گردان از بورس کوتاه میشد و به طور طبیعی خرید و فروش میشد.
این شاخص حبابی محصول حماقت دولت در توهم جذب نقدینگی است شاخص ۱.۵ برابر دلار رشد داشته در حالیکه همه ی سهام ها یکسان رشد نداشته اند بعنوان مثال سیمان تهران طی ۱.۵ سال ۲۹ برابر شده آیا این رشد واقعی است اینها محصول حماقت و سفته بازی است همین شاخص هم فاجعه است تا دیر نشده فکری بحال تازه واردان بی تجربه کنند تا به یکباره زمین نخورند یکی از راههای تست بازار برای اینکه بفهمیم چقدر این شاخص حبابی است این است که آیا بیمه ای در ایران و یا جهان است که این سهام های فوق بادکنکی را در مقابل نوسان ها بیمه کند
ضرب المثلی می گوید = رشد بی رویه مایه جوانمرگی است =
به همین زودی جوانمرگی بورس فرا خواهد رسید خدا به سرمایه گذاران خرد رحم کند
هسته معاملات را هنگ می کنند وحقوقوی ها می فروشند حسابی ونوسانگیران که اغلب وابسته به کار گزاری ها وشبکه های سیگنال فروشند مثلا یکیشون وابسته به فلان بانک ست وفلانی به اون نهاد اینها تخلیه می کنند سابقه اش را برید ببنید صدای احدی هم به جایی نمی رسد بعد که فروختند ریزش سهام شروع می شود وهر کسی دم بزمند می گویند خب وقتی خیلی رفت بالا واین حرفها.فساد در کار گزاری ها ودستکاری سهام وقیمت ها سالهاست سابقه دارد ومافیای بورس قوی ست .اغلب شرکت ها زیان هستند حتی خودرو ای ها با کلی پرسنل اضافی وحقوق های الکی مدیران وفساد ی که همه با خبریم. با این وضع وبدهی سنگین شرکت ها با افزایش سرمایه برای منحل نشدن سر مردم را شیره می مالند بعد در هیات مدیره تصویب می کنند زیان انباشته وتعدیل منفی وباز خودشون در پایینترین قیمت با سود هایی نجومی همون سهم را از مردم عادی می خرند. سوابق سهام موجود ست فساد در شرکت های بورسی بیداد می کند ناظران هم وابسته اند .اکنون که دستکش نیست وماسک با تهدید قوه قضاییه باز تخلف می کنند فکر می کنید بورس جوابگوی کسی هست.از سهامداران جز بخواهید سریعا نقد شوند وگرنه وای بحالشون بعد از عید
احتمال دخالت دولت در این تصمیم گیری زیاده
احتمالا قصدشون اینه که پول بسمت دلار و سکه بره تا در این شرایط که اکثر کسب و کارها بدلیل کرونا تعطیله و تجمعی صورت نمیگیره و اولویت مردم قیمت ارز نیست بتونن کسری بودجه رو با فروش ارز و طلا مرتفع کنن...
با سلام من در این بازار 8 سال حضورداروم اگر مسولین فکری نکنند با این تخته گازی که داره رسد مکند همچین سقوط میکند بدتر از موسسات اعتباری و اقایان معترض پر ادعا انرو از همه طلبکار تر می شوند
به نظر من شنبه صد هزار سعود میکنه بگو چرا قراره شنبه عرض اولی تندگویان بشه هر نفر میتونه یک ملیون و سیصد هزار تومان خرید کنه یعنی بورس شنبه صد هزار سعود داره دیگه قضاوت با شما
شنبه بازار منفی
ولی از دوشنبه تمام صفوف قفل خرید هست
چون با کارمزد ۱.۵ درصد سهمو و بفروشی بعد چه سهمی بخری ؟

پول و از بورس خارج کنی و به کدوم بازار ببری ؟
بازار مسکن رکود زده که نقدشوندگی نداره ؟
یا دلار و سکه که در اوج هستند

این کار برای جلوگیری از ورود بیشتر نوسانگیزان و سفته بازان انجام شده
کار درستی نبوده ولی راهی جز در همین بورس ماندن نیست و کسانی که سهمهای بنیادی مثل تپکو یا فولادی یا دارویی خریدند فعلن صف خرید خواهد بود و در میان مدت از بانک و دلار و سکه و مسکن بهتره .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
با این خوش خیالیت چنان ضرری تو بورس بکنی و چنان هست و نیستت رو بالای بورس ببازی که اونپرش ناپیدا . باش و ببین
به نظر بنده که در بازار سهام کار میکنم این تصمیم کاملا درسته و از رشد حباب وار جلوگیری میکنه. روزی ۲ درصد خودش میشه ماهی ۶۰ درصد درحالی که سود بانکی سالی ۲۰ درصد.
شرکتهایی که بنیاد قوییی داشته باشند ماهی ۵۰ تا ۶۰ درصد بازدهی خواهند شد.
اگر اینکار نشه افراد ناوارد سرمایشون را یک شبه بعد مدتی از دست خواهند داد.
پاسخ ها
امیر م س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
دوست عزیز اینکه جدیدا صاحب کد بورسی شدین دلیل بر این نیست که در بارار سهام کار میکنید بهتر بود یه ماه صبر میکردین تا متوجه بشین بورس روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هست. توصیه من به شما در این وضعیت آشفته این است که فعلا وارد بازار سهام نشید و فقط نظاره گر باشید
اولن دلار از 3500 تومن که همین الان شده 15 هزار تومن نهایتن 4 برابر شده اما شاخص از 80 هزار واحد اون موقع شده 550 هزار واحد یعنی 7 برابر شده پس تا اینجاش هم 3 برابر بیشتر رشد کرده واگر می خواست با این فرمون ادامه بده تا 10 برابر هم رشد می کرد پس تا اینجاش 3 برابر رشدحبابی داشته.
دوم اینکه دوستانی که ادعا میکنند سرمایه گذاری در بورس کمک به تولید هست چه کمکی میکنه وقتی 90 درصد معاملات در بازار ثانویه انجام میشه که هیچ ارتباطی به خود شرکتها نداره مثلن الان اگر سهام سایپا بشه 1000 تومن یک ریال هم از این پول گیر شرکت نمیاد و فقط پول عرضه های اولیه هست که پس از فروش به شرکتها داده میشه و میدونیم که عرضه اولیه ها بسیار کم و محدود هستند پس لطفن سوداگری در بورس رو به حساب کمک به تولید نگذارین.
سوم اینکه وقتی همه شاخصهای اقتصادی منفی باشه ، تولید حداقل باشه ، شرکتهای بسیاری زیان انباشته دارند واصلن حالا حالاها نمیتونند سودی پرداخت کنند ، تحریم باشیم و از همه بدتر کرونا هم یاعث بشه فعالیت شرکتها کاهش و درآمدشون کم بشه ، چرا و با چه منطقی باید قیمت سهمشون روزی 5 درصد بالا بره ؟؟؟!!!!!!!
چهارم اینکه بعضی شرکتهای بزرگ مثل ایران خودرو و سایپا که زیان انباشنه وحشتناکی دارن بخاطر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها قیمتشون رشد میکنه ، اینم نشون میده عمده سهامدارای ما اطلاعات مالی کافی ندارند که چه اتفاقی میوفته ، با تجدید ارزیابی این شرکتها نه پولی وارد این شرکتها میشه و نه از زیان و یا بدهی اونها کم میشه فقط و فقط عدد سرمایه توی صورتهای مالی و روی کاغذ افزایش پیدا میکنه و اونهارو از ماده 141 خارج میکنه.
وکلام آخر اینکه دوستان دولت از این بازار حمایت کرد تا موقتا جریان نقدینگی رو از بازارهای دیگه هدایت کنه اینطرف ولی الان دیگه حباب شده و خطرناک شده و می خواد ترمزش رو بکشه . این جریان دیگه خودش مخرب شده قیمتها غیرواقعی شدند و باید کنترل بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اقاجان مبنای دلارتان اشتباهه
یعنی اگر بخواهید دلار بازار را در نوسانات مبنا بگیرید باید ارز را ۶۵۰۰ تومان در نظر بگیرید و ارز بازار ازاد هیچ گاه ۴۲۰۰ تومان نشد و متاسفانه در ان جلسه خاص تصویب ارز ۴۲۰۰ ارزش ان‌زمان‌ارز در بازار ازاد ۶۵۰۰ بود و ارز نسبت به ان زمان ۲.۳ برابر شده در حالی که بورس ۷ برابر شده و میشود؟؟؟؟؟
متوجه منظورم هستی؟
ارز ۴ برابر نسبت به چه زمانی؟؟؟
مبناتون را اشتباه در نظر گرفته اید و ارز ۲.۳ برابر شده نه ۴برابر و فرضا اگر مبنا را سال ۸۸ بگیرید که اصلا ارز ۱۰۰۰ تومان بوده بنابراین خود مبنا را باید درست در نظر گرفت تا متوجه شوید بورس چه حباب غیر واقعی گرفته
بورس باز هم صعود میکنه هیچ بازاری ماهی 20درصد سود نمیده

قیمت خونه در سقف

طلا در سقف

ماشین در سقف

در نتیجه همین بورس خوبه نوسان گیرا خارج میشن که خیلی خوبه

سهمهای بنیادی قفل در صف خرید میشن
مشکل مانطور که در کرونا خودش را نشان داد در بورس هم به نحوی خودش را نشان میدهد اقتصاد و سرمایه مردم را به بازی گرفتند و انتظار دارند مردم به دولت و مدیران اعتماد کنند که خادم مردمند.
ارزش بورس هنوز با سال 92 فاصله دارد و تنها بخشی است که تورم زا نیست. در کشور ما این تصمیمات خلق الساعه مخرب زیاد است که باید پشتش منافع دلالان مسکن و طلا و ارز و بانکها را دید. دولت عاقل باید مدیران بورس را محاکمه کند چون بحران ناشی از عواقب بد این تصمیمات در صورتی که به ریزش و سقوط بورس بینجامد یک بحران اجتماعی و سیاسی خواهد بود با این اعتمادی هم که مدیران در پیش مردم دارند واویلاست. انتظار می رود مدیران در زمین دشمن بازی نکنند و یا ستون پنجم دشمن عمل نکنند. کشور در دنیا به حد کافی دشمن دارد نیازی به این نقش بازی کردنها نیست. دولت برای کنترل هیجان شرکتهایش را عرضه کند تا عمق بورس زیاد بشود و هم مردم سهامدار بشود و خود را شریک کشور بداند تا در بحرانها از دولت و حکومت حمایت کند نه سیاستهایی که آنها را طرد و بی تفاوت کند. ای کاش کمی عقل هم وجود داشت.
این قانون جدید از نظر من 2 حالت دارد :
1- دولت با اینکار می خواهد بعضی از سرمایه ها را به طرف بازار مسکن ببرد و بازار مسکن را کمی رونق بدهد و املاک مازاد خود را بفروشد.
2- هدف بعدی دولت کسب درآمد مالیاتی بیشتر از بازار سرمایه برای جبران کمبود بودجه

در هر دو حالت بازار بورس دوباره راه خود را پیدا خواهد کرد و باز هم به رشد خود ادامه خواهد داد.
آنهایی که ادعا می کنند ما رشد اقتصادی نداریم پس بورس نباید اینقدر رشد نداشته باشد با توجه کنند که هنوز ارزش بورس به سال 92 نرسیده بعلاوه ارزش جایگزینی غالب شرکتها خیلی بالاترتر از این قیمتهاست حتی در خیلی از شرکتها که تجدید دارایی می شوند تا ارزش داراییهایشان بروز شود تنها بخشی از آنها بروز میشود. بنابراین بیخودی نیست که خیلی از شرکتها هوشمندانه سهام میخرند البته چند مدتی است در سایه رکود سایر بازارها (ک0 تا خرخره افزایش قیمت داشتند) افراد حقیقی نیز تشویق شدند به این بازار روی بیاورند که نه تورم زاست نه بیچاره کن توده مردممثل طلا و مسکن و ارز بلکه خدمت به تولید و اقتصاد کشور.
بازار بورس به خاطر ایجاد توازن دربخش سهام شرکتها و صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از سالها قبل می بایست این کار را انجام می داد تا هم سرمایه های ببشتری جذب می شد و هم اثر تورم به شکل متوازن در تمام بازار بورس اثر گذار می شد ودر روز شنبه این امرمحقق می شود و تمایل به خرید سهام صندوق با در آمد ثابت افزایش خواهد یافت
به نظر من این تصمیم اشتباه و به ضرر کشور است. لابی بانک ها فکر می کنند با کم کردن بازدهی بورس، سرمایه گزارها پولشون رو دو دستی تقدیم آنها می کنند تا از نقدینگی مردم برای اختلاس و وامهای میلیاردی به نورچشمی ها استفاده کنند. من اون روزی که دلار یهو گران شد اعتمادم را به سیستم بانکی و مالی کشور برای همیشه از دست دادم و همه ریالم را از بانک کشیدم و طلا و دلار خریدم. الانم اگه ببینم بورس دیگه جذاب نیست پولمو وارد فارکس می کنم و بطور کامل با اقتصاد ایران خداحافظی می کنم. الاف یک مشت سودجو و منفعت طلب که نیستم صبح تا شب کار کنیم حاصل دسترنجمون را با تورم دولت آب کنه. الان دیگه می تونی تو یه دهات دور دست باشی و تو بزرگترین و معتبرترین بورس دنیا کار کنی. دوران انحصار تموم شده آقایان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
داداش حواست باشه ، فارکس رانت نداره همه پولت را یک شبه به فنا ندی!
اینکارها رو انجام میدن که مردم پولشونو از بورس بکشن بیرون و ببرن بذارن توی بانکها و اونا رو از ورشکستگی نجات بدن
ضربه ای که بیسوادان اقتصادی به این کشور ومردم زدن امریکای جنایتکارنزد اخه شما دلارو توقیمت 1000تومن نگهدارمردم با 2درصد کنارمیان ولی وقتی هروز داره دلاربالا میره چرا سهام نباید بالا بره
ظاهرا مسوولین از رکود بازار دلار و طلا و مسکن در عذابند و میخوان پول رو به سمت اونا ببرن.
کسی که میاد سهام میخره پِیِ همه چی رو به تنش میماله چ لزومی داره اقایون دلسوز اینا بشن؟
به فرض که بورس سقوط کنه ضررش بر مردم بیشتر از افزایش نرخ دلار خواهد بود؟
قسم حضرت عباس یا دم خروس؟
1- یکی از دلایل مهم اینکه بورس در یک سال اخیر حدود 200درصد بازدهی داشته، تورم و کاهش ارزش پول به کمتر از یک سوم یا یک چهارم در 2 سال اخیره که بورس به این موضوع نسبت به بازار طلا و ارز و مسکن و ... دیرتر واکنش نشان داده است
2- مسئولین باید از استقبال گسترده مردم از سرمایه گذاری در بورس خوشحال باشند زیرا بعد از سرمایه گذاری در تولید بهترین جا برای ورود سرمایه های سرگردان همین بورسه همه میدانیم این سرمایه ها اگر به هر بازار دیگری وارد شوند برای اقتصاد کشور فاجعه درست میکنند همانطور که بارها دیدیم این اتفاق افتاده است
3- ظاهرا مسئولین مالیاتی دوتا موضوع را فراموش کرده اند یکی اینکه برای هر معامله ای که در بورس انجام میشه نیم درصد مالیات می گیرند که هرچه قیمتها و معاملات افزایش پیدا کند این رقم قابل توجه تر میشود و بعدی اینکه فراموش کردند تورم مالیات مخفیه که مردم با کاهش ارزش دارایی های ریالی خود به دولت می پردازند این حجم نقدینگی که در جامعه هست طی دو سال شاید دو سوم یا بیشتر از ارزش خود را از دست داده و بطور غیر مستقیم رفته در جیب دولت
4- تصمیمات مهمی مثل تغییر نوسان از 5 به 2 درصد در بازار عظیم بورس نباید در اختیار یک یا چند نفر باشد
تصمیم بسیار مشکوک و سوال بر انگیز مسئولان بورسی در کشور تورم خیز ایران بسیار زشت و مستحق محاکمه به جرم اخلال قتصادی است. اما کسانی که سهام بنیادی خرید کرده اند نگرانی نخواهند داشت این تصمیم ممکن است بر روی سهام پر خطرو واسطه گری ها اثر منفی داشته باشد اما بر روی سهام بنیادی اثری نخواهد داشت.
بنظر من که چندین سال است که فعالیت بورسی دارم همیشه نباید نیمه خالی لیوان را دید بهمان اندازه ای که نوسان بورس کاهش یافته بهمان اندازه امنیت سرمایه در بورس افزایش یافته مهمترین امر در وهله اول در بورس حفظ سرمایه وامنیت سرمایه گذاری است برفرض اگر نوسان ده درصد میشد اگر سهامی 5 روز پشت سر هم منفی میخورد نصف سرمایه شخص از دست میرفت وحال با این کاهش نوسان در دراز مدت سرمایه گذارها با توجه به این مسئله که امنیت سرمایه در بورس بالاست سرمایه هاشونو به سمت بور س هدایت خواهند کرد وفکر کنم اگر این نوسان را 3 درصد میکردند جذابیت بورس که حالا ممکنه پایین بیاد زیادفرق نمیکرد.
بنظر می رسد از روز اجرای این قانون شاهد ریزش شدید در شاخص بورس باشیم و سرمایه هایی که از بازار سرمایه خارج می شود احتمالا بسمت بازار طلا و ارز سوق داده می شود و درصورتیکه که این اتفاق بیافتد نتیجه اش کاهش بیشتر ارزش پول ملی و تورم شدید در بازار می شود.
قشنگ 300 هزار واحد حباب خواهد ترکید
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
اصلا این اتفاق نخواهد افتادلطف دل مردم رو خالی نکن
به نظرم بورس با تصمیم جدید باز هم ریزش را در خودش نخواهد دید چرا که اوج شلوخی در کارگزاری جهت گرفتن کد بورسی، واز طرفی حجم نقدینگی بالا در جامعه صد در صد بورس شکوفا تر ازقبل خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
موافقم100درصد
من موندم چطور سهام احیا سپاهان (واحیا) توی این وضعیت حساس کشور که کرونا فراگیر شده هر روز سبز بوده و از ۴۰۰۰ تومان به ۹۰۰۰ تومان رسید .به نظر شما جای تعجب نداره ؟
این روش بنفع سهامدار که می خواهد سهامداری کند . تابناک خوهشا از این به اصطلاح کارشناسا ( افراد کارگزاریها ) هستند استفاده نکن. چون این کار محدود کردن 2 دزصد بنفع کارگزاریها نیست. فعلا این کارگزاریها سهامدارهای مظلوم را تحریک به فروش می کنند تا درصدی سود گیرشان بیاید/
پاسخ ها
امیر م س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
شما احتمالا جزو سهامدارها هستین؟ درسته؟ یعنی اومدین بورس که سهام داری کنید؟ بعد اونوقت با چقدر سرمایه تشریف آوردین؟ ده میلیون؟ بیست؟ سی؟ یا چند؟ اینکه با این حجم از آورده احساس سهامدار بودن بهتون دست داده ستودنیه در هر حال از نوع تحلیل تون میشه فهمید که سهامدار کلان نیستین پس لطفا به عنوان یه سهام دار خرد به مسئله نگاه کنید
وقتی که از خرید و فروش هر سهم نزدیک 1.5 درصد را کارگزار و سازمان مالیاتی بر می دارد، محدود کردن دامنه نوسان به دو درصد بسیار غیر منطقی است.
حداقل دم از خمایت تولیدنزنید خالاهم که پولهای سرگردان به کانال اصلی خودش سوق پیدا کرده سریعا" یا کیسه بدوزید براش یا مجددا" به طرف بازار ارز و سکه ومسکن برش گردانید از بسکه بی عرضه اید
بورسمون مثل پرایده ! هر چقدر پراید هفتاد میلیون می ارزه سهام بورسمونم همینطور !!
من از سال 89 با 5 میلیون تومان وارد بورس شدم. با موج آن بالا و پایین شدم ولی خارج نشدم.
از درآمدم در بورس الان دو آپارتمان دارم که هر کدام بالای 1.5 میلیارد ارزش داره و ارزش سهامهایم الان 100 برابر شده.
هیجانی عمل نکنید.
حرکت در جهت کاهش سفته بازی و جلوگیری از سود های یک شب به ظاهر حرکت خوبیه ولی در عمل جلوی رشد بورس می تونه بگیره و طمع ورزان سود زیاد و یک شب رو به سمت ارز و سکه بکشونه و نتیجه ملایم شدن شیب قیمت های اکثر نماد ها خواهد بود دیگه شاهد تابع های سهمی با شیب های بالا نخواهیم بود توابع سود یک خط با شیب ثابت خواهند بود که براحتی میشه هر کسی تصمیم بگیره و البته امکان ایجاد صف های بزرگ خرید و فروش حاصل اون میشه.در بلند مدت تب وتاب بورس کم میکنه.
دوست عزیز که میگن پول تو بانک بزارید. من پدرم سال نود با ۳۰ میلیون بازنشست شد و ۵ ساله ۲۰ درصد گزاشت بانک با سود ماهی ۶۰۰ تقزیبا. اون سال پراید تقریبا ۸ تومن بود و دلار ۱۵۶۰ و سکه تمام ۶۰۰ تومن. ما تا پابان امسال یعنی اسفند ۹۸ بهش دست نزدیم و سودش رو گرفتیم. اما الان دلار شده ۱۶ تومن سکه ۶ میلیون و پراید داره میرسه به ۷۰ میلیون اما ۳۰ میلیون ما همون ۳۰ میلیون مونده که اونسال اگه همشو سکه میخریدیم میشد ۵۰ تا و تا الان نگه می داشتیم میشد صربدر ۶ میلیون یعنی ۳۰۰ میلیون اگه دلار خریده بودیم ۱۶ برابر یعنی ۴۸۰ میلیون اگه پراید خریده بودیم شده بود میشد تقریبا ۴ تا پراید که الان هر کدومو ۱۰ برابر میبروختیم یا تو بورس بودیم که تا امروز دیگه میلیاردی سود کرده بودیم. اما قانع بودن به سود ۵۰۰_ ۶۰۰ تومنی و بی تفاوتی نسبت به اتفاقات و حرکت بازار و اشتباه در تصمیم گیری و نداشتن شم اقتصادی و اینده نگری و ترسیدن باعث شد که پول راکد بمونه و هماهنگ با رشد جامعه رشد نکنه مگه تا الان سودش چقدر بوده بعد ۸ سال . ۱۲ ماه ماهی ۶۰۰ تومن میشه ۷۲۰۰ و ضربدر ۸ سال میشه ۵۷ میلیون تومن کلا. اون زمان یادمه آزرا ۵۰ میلیون بود. الانم ازرا ۵۰ میلیون؟! خونه جای ما متری فکر کنم یک میلیون بود نه متری ۱۳ میلیون. پس بنابریاین با توجه به روند فعلی پول تو بانک گزاشتن هیچ توجیهی نداره. ما حتی می تونستیم روش وام بگیزیم و یه خونه کوچیک بگیزیم که الان ۷۰۰- ۸۰۰ تومن شده بود. اما دریغ. افسوس از منفعل بودن در جامعه و ترسیدن از بحرکت درآوردن پول.
بورس در هیچ جا دستوری نیست. کی میخوان دست از این کارها بردارن؟ اخه چه شکلی میشه بصورت بلند مدت برنامه ریزی کرد وقتی هر روز ی قانون جدید؟؟؟؟؟ صادرات و واردات هم همینه... بقیه کسب وکارها هم همین. متاسفانه ادم باهوش و زحمتکش نمیتونه کار کنه در ایران. فقط شده رانت. الان برنده اونی هست که میدونه چرا حجم مبنا زیاد کردن و و دامنه 2 درصد. اونی که میدونه نقشه کشیدن قرار پول از بورس خارج بشه و کدوم سمت بره. فرضا اگه قرار بره سمت مسکن. از ما بهترون پولشون سر وقت از بورس خارج کردن و رفتن زمینا خریدن...
#کترام
تنها سهمی است که خیلی از این وضعیت سود می برد
با توجه به حجم مبنا و میزان دو درصد پیش بینی می شود حداقل دو برابر بشود
مدیران بی تدبیر بورس هر از چند ماهی قانونهای من دراوروی مصوب میکنن بدون بررسی عواقب و سهامداران خردی مثل ما هم اعتراضمون به جایی نمیرسه.متاسفانه
تصمیمات شبانه و آنی درمان مشکلات بورس نیست من نمی دانم مقررات بورس در کشورهای دیگر چگونه است ولی بهتر است از یک استاندارد جهانی پیروی کنیم به جای اینکه چند مدیر بنشینند و تصمیمات آنی بگیرند آن هم بدون در نظر گرفتن ملیونها فعال بورسی .پولها به سوی بازارهای دیگر مانند دلار و طلا و زمین خواهند رفت
با این تصمیمات خلق اساعه که از هفته های اخیر شروع شده و پشتش لابیهای قدرتمند بانکی و دلالان دلار و طلا قرار دارد من از فردا تمام سمامم میفروشم و وارد بازار خارجی مانند فارکس و غیره که زیادند میشوم. تا الان فکر می کردم پول را در مملکت خودم بکار بگیرم نوعی خدمت است ولی الان می بینیم وقتی عده ای عامدانه کمر به نابودی سرمایه بستند خارج را بهترین و امن ترین گزینه انتخاب می کنم. هفته بعد بورس تهران خداحافظ.
قسمت جالب موضوع اینه که همه تصمیمات به عنوان حفاظت از سهامدار انجام میشه.مثل سازمان حمایت از مصرف کننده که همه گرونیها رو به عنوان حمایت از مصرف کننده جا میزنه
اگرتوانیشوداشتم شخصابورس رونابودمیکردم
بنظرم باید عواقب تصمیمات اینگونه با هزینه های اجتماعی و سیاسی متوجه تصمیم گیرندگان باشد و اگر با این اوضاع و احوال کشور همه چیز به اتشی زیر خاکستر تبدیل شدهخدای نکرده اتفاقی بیفتد در وهله اول اینها سریعا عزل و محاکمه شوند تا تصمیمات خلق الساعه یک شبه و محرک نگیرند. ما به حد کافی مشکل داریم دشمن داریم تحریم داریم و بی عقلی داریم و... اینها هم باروت روشن نکنند.
خبر آمد خبر خوشی در راه است،
برای نابودی بورس نورچشمی لحظه شماری میکنم ودلمذحسابی خنک میشه
سال ۹۷ یک قطعه زمین به مبلغ ۶۰۸ میلیون خریدم و سال ۹۸ زمین را به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ ملیون فروختم و آمدم تو بورس ، ولی خداوکیلی الان مثل سگ پشیمانم ، قیمت زمین مورد نظر بالای ۲ میلیارد شده اما من در بورس طی این مدت ۲۰۰ ملیون سود نکردم ، با قانون جدید قطعا بورس همش ضرره و مسکن و سکه خیلی بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
بنده خدا زمین از الماس و طلا هزار بار باارزش تره . زمین رو فروختی پولشو دادی سهام پاره ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر من بهترین تصمیم بود،
وزیر اقتصاد این تصمیم را شخصاً لغو نمودند
دامنه نوسان فعلاً همان 5 درصد خواهد ماند
فرضا وقتی 100 میلیون بذاری تو بورس بعد پولت به میلیارد برسه معنیش چاپ پول و افزایش نقدینگی هست یا نه؟اگر رشد بورس حبابی و غیر ارزشی باشه خودش تورم درست میکنه یا نه؟ رشد بورس بصورتی که ارزش قیمتها واقعی باشه میتونه مانع رشد تورم بشه ولی اگر بصورت حبابی باشه خودش باعث چاپ پول و افزایش نقدینگی و تورم میشه و بدنبالش ارزش ریال پایین میاد. ولی هرچی باشه رشد بورس بصورتی که مانع از رشد قیمت دلار باشه بهترین کار هست بشرطی که خودش باعث چاپ پول بی پشتوانه نشه
ماشاالله همه بورس بازهااا فک کن اینا ضررکنن چی میشه
مگه چند درصد مردم سهام دارن بازار سهام زیر زمین هم بره اب از اب تکون نمی خوره چهارتا اقا زاده و نورچشمی و کسانی که به رانت اطلاعات دسترسی دارن ....
1-افزایش شاخص به معنی سودهمه سهامداران نیست 2-ورود پول به بورس باعث تامین مالی شرکت های بورسی میشود 3-دلار پشتوانه طلا ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر