بازدید 3848

حکم حکومتی رهبر انقلاب برای بودجه ۹۹

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از دریافت حکم حکومتی رهبر انقلاب برای اجرای اصل ۸۵ درباره بودجه ۹۹ کل کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ 03 March 2020

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از دریافت حکم حکومتی رهبر انقلاب برای اجرای اصل ۸۵ درباره بودجه ۹۹ کل کشور خبر داد.

«اسدالله عباسی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ حکم حکومتی درباره دو موضوع مهم را از ایشان درخواست کردند. یکی از این موارد اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی درباره بودجه ۹۹ کل کشور، و موضوع دیگر تعیین تکلیف وضعیت سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بود.
 به گفته عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در مورد رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تا زمان تشکیل جلسه علنی  سرپرست  این وزارتخانه را اداره خواهد کرد.  
 عباسی یادآور شد: مقام معظم رهبری بلافاصله با درخواست رییس مجلس شورای اسلامی موافقت کردند و بر این اساس مصوبه کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان ارجاع می‌شود و پس از تامین نظر شورای نگهبان برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود تا کشور دچار خلاء قانون بودجه در سال آینده نشود.
در پی اعلام موافقت نمایندگان با اصل ۸۵ شدن بودجه سال آینده (بررسی و تصویب در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی) و با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا برگزاری جلسات علنی مجلس را به صلاح نمی‌داند آقای لاریجانی رییس مجلس در این باره از رهبری حکم حکومتی دریافت کردند.
بر این اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد بودجه ۹۹ به عنوان مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارجاع خواهد شد تا در صورت تایید به دولت ابلاغ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل