بازدید 3572
۱

باید با رأی اضطراری مجلس از برزخ بودجه رهایی یابیم

کد خبر: ۹۶۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ 02 March 2020

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس گفت: بعد از رد لایحه بودجه و حمله کروناویروس یک مسئله امنیتی به نظر می رسد تا برای برون رفت از مشکل موجود، دولت سریع تر لایحه بودجه را دریافت و برای سال آینده برنامه ریزی کرده و مجلس نیز باید در این زمینه تعیین تکلیف کند.

حمیدرضا حاجی بابایی تأکید کرد: پیشنهادی را با مشورت رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون مطرح کردیم که بودجه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی و آیین نامه داخلی کمیسیون تلفیق واگذار شود و کمیسیون با اصلاحاتی آن را به روز می کند تا در صحن مجلس شاهد حضور طولانی نمایندگان نباشیم و با رأی مجلس از برزخ بودجه رهایی یابیم و راه برای مجلس آینده برای اصلاح باز باشد و دولت نیز امور جاریه را ادامه دهد.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد: پس از مشاوره با رئیس مجلس و رئیس کمیسیون بودجه هماهنگ شد تا اصلاحاتی در بودجه به عمل آید که عبارت است از قانون بودجه با افزایش ۵۰ درصد فوق العاده شغل کارکنان لشکری و کشوری کف حقوق به سه میلیون افزایش یابد تا حقوق های پایین افزایش قابل توجهی داشته باشند و این سه میلیون شامل بازنشستگان لشکری و کشوری هم شود.

وی با بیان اینکه از جمله اصلاحات پیشنهادی این است که افزایش حقوق بالای هفت میلیون تومان ۱۵ درصد باشد به ویژه برای اعضای هیئت علمی که اکثراً حقوق پایینی دارند، افزود: بر اساس اصلاحات پیشنهادی حقوق های بین سه تا هفت میلیون تومان از درصد افزایش بالاتری برخوردار می شوند تا شکاف به وجود آمده بین حقوق های سه میلیون تومان و حقوق های بالای هفت میلیون تومان برای کارکنان دولت جبران شود.

حاجی بابایی تأکید کرد: در زمینه بازنشستگان هم پیشنهاد این است که اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به گونه ای اجرایی شود که تا حقوق هفت میلیون تومانی، همه بتوانند از همسان سازی حقوق استفاده کنند و این افزایش به سقف ۱۵ درصد آنها افزوده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: با توجه به اجرای ناقص نظام رتبه بندی و اعتراض فرهنگیان، از طرفی اجرای ۵۰ درصد افزایش فوق العاده شغل باید برای همه فرهنگیان به ویژه نیروهای خدماتی و اداری اجرا و به گونه ای برنامه ریزی شود که با صدور این حکم نسبت به اجرای حکم رتبه بندی چیزی از احکام فرهنگیان کاسته نشود البته این فرهنگیان را راضی نمی کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگیان با این فراز و نشیب دچار سختی هایی شدند که باید از طریق افزایش ۵۰ درصد و سقف سه میلیون و شکاف سه تا هفت میلیون تاحدودی جبران شود، اظهارامیدواری کرد که در روزهای آینده شاهد اتفاقاتی باشیم که موجب آرامش خاطر کارکنان لشکری و کشوری و بازنشستگان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جناب آقای حاج بابایی سلام لطف کنید موضوع رتبه بندی بازنشستگان 98 را پیگیری فرمایید ما بازنشستگان 98 منتظر اقدام خداپسندانه شما هستیم امیدواریم قبل از پایان هفته جاری با خبر خوشتان خیال بازنشستگان 98 را در مورد رتبه بندی راحت فرمایید با تشکر ایام عزت مستدام از مسئول محترم سایت خواهش می کنم موضوع به اطلاع آقای حاج بابایی برسانند ممنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی