کرونا یقه دخل وخرج کشور را گرفت

روز گذشته، مجلس در بدعتی تازه، دوباره کلیات بودجه ای که نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند، برای اصلاح به کمیسیون تلفیق فرستاد تا تکلیف آخرین بودجه عمر خود را روشن کند؛ کلیاتی که به باور برخی، به خاطر ترس از کرونا از دستورکار خارج شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 26 February 2020

روز گذشته، مجلس در بدعتی تازه، دوباره کلیات بودجه‌ای که نمایندگان با آن مخالفت کرده بودند، برای اصلاح به کمیسیون تلفیق فرستاد تا تکلیف آخرین بودجه عمر خود را روشن کند؛ کلیاتی که به باور برخی، به خاطر ترس از کرونا از دستورکار خارج شد.

به گزارش «تابناک»؛ مجلس بعد از سه هفته تعطیلی، روز دوشنبه پنجم اسفند کارش را برای بررسی بودجه سال ۱۳۹۹ شروع کرد، اما سایه شوم کرونا بر دخل و خرج کشور افتاد و نمایندگان به کلیات رای نداند؛ نمایندگانی که در صورت موافقت باید در دو یا سه شیفت کاری بودجه را بررسی می‌کردند.

مخالفت با کلیات بودجه به دلیل ترس از کرونا را یکی از نمایندگان مجلس در گفت و گویی مطرح کرد که غیر از او چند نماینده دیگر هم در گپ و گفت با خبرنگاران بر آن صحه گذاشته بودند؛ ترسی که بعد از حواشی ایجاد شده درباره احتمال ابتلای احمد امیرآبادی نماینده قم به کرونا تشدید شد. با وجودی که امیرآبادی قویا ابتلا به کرونا را رد کرد، از تمام نمایندگان تست کرونا گرفته شد تا هم خیال همه راحت شود و هم اگر احیانا نماینده‌ای مبتلا باشد، جلوی ورود او را حتی در صورت اصرار به پارلمان بگیرند.

*رفت و برگشت بودجه از صحن به تلفیق

اما داستان رفت و برگشت بودجه از صحن علنی به کمیسیون تلفیق چیست؟

بعد از اینکه مجلسی‌ها پس از شنیدن نظرات نمایندگان موافق و مخالف بودجه و علی رغم دفاع تمام قد محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، با کلیات مخالفت کردند، مسعود پزشکیان، رییس جلسه گفت: بودجه به کمیسیون تلفیق برای بررسی بیشتر می‌رود؛ صحبتی جدید و تعجب آور از این حیث که طبق تجربه سال‌های قبلی بعد از رد کلیات باید دولت مجددا لایحه جدید به مجلس ارائه کند و در صورت کمبود وقت برای بررسی مجدد، لایحه چند دوازدهم بدهد. در توضیح این موضوع علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیات رییسه مجلس گفت: «با توجه به رای مخالف مجلس به کلیات لایحه بودجه، باید دولت لایحه جدید به مجلس ارائه کند که با توجه به کمبود وقت، احتمالا لایحه چند دوازدهمی داده می‌شود».

با وجود این اظهارات فردای همان روز یعنی سه شنبه ششم اسفند، مجلس در جلسه غیرعلنی به بررسی بودجه‌ای پرداخت که روز قبل با کلیات آن مخالفت کرده بود. این جلسه که به گفته برخی نمایندگان با حضور حدود ۱۸۰ نماینده یعنی کمتر از نصاب ۱۹۴ نفری برای آغاز جلسه رسمی مجلس برگزار شده بود، تعدادی نظراتشان را درباره نواقص بودجه مطرح کرده و در نهایت رییس مجلس با استناد به آیین نامه به آن‌ها توضیح داد که می‌توان بودجه را برای اصلاح به کمیسیون تلفیق فرستاد و نیازی به ارائه مجدد لایحه بودجه از سوی دولت نیست.

با شروع جلسه علنی علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز از پشت تریبون مجلس توضیح داد: راه حل ما برای بررسی بودجه مستند به تبصره ۳ ماده ۱۸۹آیین نامه است؛ بدان معنا، در صورتی بودجه به دولت برگردانده می‌شود که کمیسیون تلفیق و مجلس هر دو آن را رد کنند، اما چنین اتفاقی رخ نداده است، کمیسیون تلفیق کلیات را تأیید و مجلس آن را رد کرد. به همین دلیل لایحه بودجه ۹۹ به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود.

سپس لاریجانی از کمیسیون تلفیق خواست که مجددا جلسه ای برای بررسی بودجه و اعمال اصلاحات برگزار کند و بعد هم زنگ پایان نشست را زد؛ جلسه‌ای که این بار هم به باور بسیاری از ترس کرونا تعطیل شد.

در توضیح موضوعات مطرح در این جسله غیرعلنی یک نماینده مجلس به تابناک گفت: در این جلسه بعد از توضیح درباره سکوت آیین نامه درمورد رد کلیات بودجه از نمایندگان رای استمزاجی گرفته شد تا مجدد بودجه به تلفیق برگردانده شود، اما در واقع آقای لاریجانی بدعتی تازه انجام داد، چون تشکیل جلسات تلفیق و یا حداقل به نصاب رسیدن آن به گفته تعدادی از اعضای این کمیسیون بعید است.

وی افزود: البته که درنهایت بودجه با اصلاحات جزیی و طبق همان مصوبات قبلی تلفیق به مجلس می‌آید، بودجه‌ای با نواقص متعدد که یکی از مشهود‌ترین آن‌ها اقدام بانک مرکزی در چاپ اسکناس بدون پشتوانه و به دنبال آن تورم مضاعف است.

به رغم صحبت‌های این نماینده، یوسف نژاد نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ در گفت و گویی توضیح داد، با توجه به تصمیم صحن علنی مجلس برای ارجاع بودجه به کمیسیون تلفیق در جلسه‌ای با لحاظ کردن نقطه نظرات و دیدگاه مخالفین، تصمیم بر آن شد که اصلاحات را بر پایه موضوعات محوری و اساسی مثل معیشت، یارانه ها، بحث مربوط به مالیات‌ها، حقوق و دستمزد و همچنین مسائل مربوط به مولدسازی دارایی‌های دولت قرار دهند لذا احتمالا کلیات بودجه با اعمال اصلاحات یکشنبه آینده (۱۱ بهمن) در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

به نظر می‌رسد، این تعطیلی خودخواسته جلسه علنی مجلس برای ایجاد آرامش بیشتر و حداقل ترس کمتر از ابتلا به کرونا در میان نمایندگان بود تا هفته آینده با خیال راحت، تکلیف دخل و خرج کشور در سال آینده را مشخص کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
بودجه تصویب نشد ، چون رفتیم تو لیست سیاه
حالا میخان باکمی تغییر ، آنرا متناسب با اوضاع جدید تنظیمش کنند و در ضمن اطلاع رسانی هم نکنند
نمایندگان مجلس تنها شریک عروسی کشور هستند و همیشه برای حضور بر سر سفره حاضرند اما شریک عزای مردم و کشور نیستند و برای برقرار ماندن سفره حاضر به هیچ بیل زدن و تلاشی نیستند به همین دلیل مردم از سر نارضایتی از این شرایط در انتخابات اخیر شرکت نکردند و اگر در این مدت باقیمانده اصلاحی صورت نپذیرد حرف خود را بسیار رساتر در انتخابات 1400 خواهند زد.. لطفا قبل از دیر شدن از خواب بیدار شوید و کشور را درست اداره کنید.
ربطی به کرونا نداره این همه سربار بودجه که در بودجه دیده شده اند این همه بنیاد و سازمان که معلوم نیست چه کاری انجام می دهند و به هیچ کسی حساب هم پس نمی دهند دقیقا معلوم نیست کار مفیدشان چیست و این همه ارگان و ابوالمشاغل و بودجه نهادهای انتصابی را حذف کنید همه مشکلات کشور حل می شود.
حالا برین به چین کمک بدید.
نا کارمدی این دوره مجلس با این کاری که کردن تائید شد به هر حال کرونا تموم میشه ولی عملکرد مجلس تو تاریخ میماند
کرونا مسئولا
حالا تو این وضع خدا میدونه چقدر هاپولی میشه این وسط
از شنبه عادی میشه!
لحظه شماری می کنیم برای ختم این دوره از مجلس
خدا به دادمردم كم درامد برسد هرروز بدتر از ديروز
زمانی که کل دنیا مرز های هوایی و زمینی رو با چین بستند!شما در پی حامی برجام بودید که در این شرایط چین رو پیدا کردید یعنی کشور و سلامت کشور را فدای حمایت خشک و خالی چین دندون گرد از برجام کردید و به رفت و آمد ادامه دادید و این فلاکت رو نصیب کشور کردید.
طوری خودشون ترسیدن که بچه مدرسه ای ها نترسیدن ...الهی دردی بدتر از کرونا به جونتون بیفته
با این روش مقابله با کرونا بیش از اینهم انتظار نمی رفت!
بجای اینکه مسئولان منتظر باشند تا بیماری اپیدمی و همه گیر شود! بهتر بود با کمک متخصصین و معاینه اعضای خانواده ها درصورت مبتلا و یا مشکوک بودن ابتلا آنان را در خانه خود یا جای دیگری جهت معالجه قرنطینه نمایند و به افراد یا خانواده هائی که دارای سلامتی هستند برچسب سلامتی بدهند و به این طریق افراد مبتلا را از افراد سالم جدا کرده که مطمئناً تعداد افراد مبتلا خیلی کمتر از افراد سالم است و تنها افراد مبتلا قرنطینه و معالجه گردند. اینکار را می توان محله به محله با سرعت انجام داد و برچسب سلامتی به آن محله و در نهایت شهر داد و از تعطیلی کل کشور و ضررهای اقتصادی جلوگیری کرد و اکثر مردم که سالمند به زندگی عادی خود ادامه دهند و افراد مبتلا بعد از معالجه به آنان بپیوندن و دیگر نیازی نباشد که منتظر باشیم بقیه هم مبتلا شوند تا آنها را هم معالجعه کنیم.
مردم لطف کنین بشینین تو خونه هاتون ماتوی ماهشهر الانحدود۱۲روزه ازخونه بیرون نرفتیم
فقط یکیمون چندروزی یبارمیره خرید برا یک هفته و بعداز کلی نظافت خریدها استفادشون میکنیم
باید همه کمک کنیم تا حل بشه قضیه راه نیفتیم به اینور اونوررفتن خواهشن
مهمونی نرید چیزی نمیشه یماه کمک کنیم بخاطر خودمون
ترس از کرونا یا وقت‌کشی اصولگراها؟
مالیاتها بیشتر میشند و از صندوق پس انداز کشوری که خیلی وقته خالیست قرص کرفته میشود ،یعنی پول نسل هایی که هنوز به دنیا نیامدند و تولید نکردند هم بخاطر بی عرضگی ما مصرف میشود!
محمود صادقی کرونا گرفته؟؟؟ یا دروغ میگه؟؟؟
آقا یه سوال.... واژه حیف نون رو بی کیا میگن؟
انشاالله یقه مسئولین و مدیران را بگیره که مردم را بیچاره کردند
بنده چند سال است که به بیماری دیابت مبتلا شده ام از پریروز تا الان به هر داروخانه مراجعه کرده ام فقط این متن را روی شیشه های داروخانه مشاهده کرده ام "ماسک و داروهای ضدعفونی نداریم لطفا سوال نفرمایید:
آقایان مسئولین لطفا فکری بکنید .اولویت مردم کشور خودمان هستند نه کشور چین
اون زمانیکه سه میلیون ماسک مفت ومجانی به چین ارسال کردید.باید فکر امروز را هم میکردید.
دخل وخرج کشور چه خواهد شد بلاخره با کمی اما واگر تصویب خواهد شد ولی چیزی که الان در بطن جامعه هست اینه که کلیه کاره خوابیده و اکثر کارها در مناطق مرزی با بسته شدن گذر گاههای مرزی تخته شده است که باید دولت و مجلس تمهیداتی دراین ارتباط بیندیشند اکثر کسبه برای خرید وفروش عید به امید اینکه بازاز رونق خواهد گرفت زیر قرض و چک ووامهای با بهره بالا رفتهاند و عدهای اقساط ماهیانه دارند که از پس باز پزداخت آن عجز گشتهاند اگر تمهیداتی اندیشه نشود اکثر کسبه ورشکست خواهند شد که جا دارد برای این چیزها راهکار عملی اجرایی گردد .
از دولت یقه ای نمونده
حسب قانون دولت مکلف است لایحه بودجه سال اینده را از مهر ماه تا نیمه اذر تهیه ودر نیمه اذر بمجلس تحویل دهد مجلس مکلف است از نیمه اذر تا حداکثر نیمه اسفند مصوبه انرا بدولت ابلاغ کند در طی زمانی که مجلس برای بررسی وتصویب دارد اشکالات انرا با دولت رفع سپس تصویب وابلاغ نماید باعث تاسف است لایحه تصویب نشود ودولت موظف استفاده اعتباری چند دوازدهم نماید بفرمایید کم کاری در کدام قوه بوده که تا اینک کلیات ان تصویب نشده وبرگشت بکمیسیون تلفیق شده
دیشب خواب دیدم یک سید مرتب میگفت زود باشید گفتم چی را زود باشیم گفت مردم مریضند زود باشید گفتم چیزشون نیست رنگش تیره شد گفت اینقدر نگید نیست بدو برو پشت این جاده به اونهایی که رنگ لباسشان مثل شال منه بگو بیایند شما کاری نمیکنید
ما که از این همه درهمد گمرکی و فروش منابع کشور خیری ندیدیم و مرتب مالیات میخواهند - دیگی که برای ما نمیجوشه سر سگ بجوشه - دولت اگر راست میگه یکمی از این پشت میز نشین هاش را اخراج کنه تا فشار مالیاتی به مردم نیاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار