بازدید 20826
۲
عاقبت صدور مجوز غیرقانونی لیگ قهرمانان برای تیم‌های بدهکار

خطای جنجالی و جریمه سنگین فدراسیون ایران ازسویAFC

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل اشتباه در صدور مجوز برای تیم‌های راه‌یافته ایرانی به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019، به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است. ۴۰هزار دلار از این مبلغ باید ظرف یکماه واریز شود
کد خبر: ۹۶۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 25 February 2020

کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال ایران را ۱۲۰ هزار دلار آمریکا جریمه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آرای جدید خود را درخصوص پرونده‌های مختلف صادر کرد که مطابق یکی از این آرا، فدراسیون فوتبال ایران به دلیل اشتباه در صدور مجوز برای تیم‌های راه‌یافته ایرانی به لیگ قهرمانان آسیا در سال 2019، به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است.

طبق این رأی، فدراسیون فوتبال مبلغ 120 هزار دلار آمریکا جریمه شده که پرداخت 80 هزار دلار آن به مدت دو سال به حالت تعلیق درآمده است. در صورت تکرار این تخلف توسط فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون‌نشینان باید این مبلغ را پرداخت کنند و همچنین با جرایم سنگین‌تری روبرو خواهند شد. باقیمانده جریمه (40 هزار دلار) باید ظرف 30 روز پس از انتشار این حکم پرداخت شود.

خطای جنجالی و جریمه سنگین فدراسیون ایران ازسویAFC

فدراسیون‌های عضو AFC باید هر سال مجوز حرفه‌ای نمایندگان خود را بررسی و صادر کنند. در سال ۲۰۱۹ فدراسیون فوتبال این مجوز را برای تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سایپا و ذوب آهن صادر کرد.

مجوز حرفه‌ای تیم‌ها بعد از بررسی پنج معیار اصلی شامل مسائل ورزشی، اداری و پرسنلی، حقوقی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها و استادیوم صادر می‌شود. در صدور این مجوز، شرایط برگزاری مسابقات، دیدار‌های تیم‌های پایه، قراردادها، شرایط تجاری و اقتصادی، مباحث مالی و زیرساخت‌ها را بررسی می‌شود.

در حالی این مجوز سال گذشته برای هر چهار تیم ایرانی صادر شد که فدراسیون فوتبال عربستان مجوز حرفه‌ای دو نماینده خود را صادر نکرد و تنها با دو نماینده در این رقابت‌ها حاضر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
الحمد لله فوتبالمان با تلاش بیش از حد فدراسیون نشین ها در قعر حضیض است ولی شکر خدا صندوق مان مملو از دلار است و به راحتی این جریمه را پرداخت خواهیم کرد.
خدایا شکرت ،چرا این دو تیم پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار نمیشه ،چه منفعتی برای فدارسیون نشین ها و وزارت داره ؟کجای دنیا باشگاه ها دولتی هستن و از جیب بیت المال براشون خرج میشه ؟یه کم تامل
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل