بازدید 41391

آزمایش ویروس کرونا مخصوص بیماران بدحال است/ مردم عادی نیازی به ماسک ندارند/ چرا کرونا در قم مشاهده شد؟

از کمبود تخت بیمارستانی در قم تا تاکید یک استاد صاحب نام بیماری‌های عفونی بر بیهوده بودن وحشت از ویروس کرونا و حتی بیهوده بودن استفاده از ماسک برای مهار بیماری، گفت‌وگوی ویژه خبری امشب سرشار از نکته‌های ریز و درشت بود. نکاتی از جمله اینکه آزمایش‌ها در تهران انجام می‌شود، حال پزشک بیمار اراکی خوب است، اورژانس کشوری شلوغ‌ترین روزش را سپری کرده و ...
کد خبر: ۹۶۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸ 23 February 2020
تابناک اجتماعیآزمایش ویروس کرونا مخصوص کسانی است که حال عمومی بدی دارند و معمولا کشف موارد اولیه بیماری با موارد مرگ ناشی از بیماری به هم نزدیک است؛ اینها را رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید و می‌افزاید به دنبال استفاده از ماسک نباشید.

به گزارش «تابناک»؛ با پایان انتخابات مجلس شورای اسلامی، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب به موضوعی اختصاص یافت که چند روزی است فکر و ذکر همگان را در کشورمان به خود مشغول کرده و نگرانی‌هایی آفریده است. ویروسی تازه پدیدار شده در کره خاکی که بعد از ابتلای جمعیت بزرگی از ساکنان آسیای شرق و پس از آنکه جان بسیاری را ربوده، به کشورمان رسیده است.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا ظهر شنبه سوم اسفندماه ۲۸ تن از هم‌وطنانمان به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند که متاسفانه از این جمع ۵ تن جان خود را از دست داده‌اند؛ آماری که به موازاتشان موج بزرگی از شایعات در جامعه شکل گرفته و افکار عمومی را به خود مشغول کرده است؛ شایعاتی نگران کننده که از جمله تبعاتشان کمبود ماسک و محلول‌های ضدعفونی است.

این در حالی است که دکتر محمد مهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید «مردم عادی نیازی به ماسک ندارند» و می افزاید: ماسک برای پزشک و بیمار است و مردم عادی نیازی به ماسک ندارند، ولی چون مردم می‌خواهند از ماسک استفاده کنند، ترتیبی دادیم که مردم دسترسی راحتی به ماسک داشته باشند. توصیه اولیه ما استفاده از ماسک نیست، بلکه شست‌وشوی دست و صورت است.

آزمایش ویژه بیماران بدحال است

گویا میهمان گفت‌وگوی خبری درباره موارد ابتلا به ویروس کرونا گفت: این عفونت با بسیاری از عفونت‌های تنفسی دیگر اشتباه گرفته می‌شود. یعنی علائم بالینی آن‌ها یکی است و هیچکس نمی‌تواند از روی علائم ظاهری بیمار بگوید فرد به آنفلوآنزا یا ویروس کرونا یا سرماخوردگی ساده مبتلاست و این موضوع فقط با آزمایش مشخص می‌شود. وقتی بیمار بدحال باشد، این آزمایش برای او انجام می‌شود و این کار در همه دنیا به همین شکل است. اگر قرار باشد برای هر شخصی با علائم سرماخوردگی ساده هم چنین آزمایش گرانی انجام شود، در هیچ کشوری امکان پذیر نیست و معمولا کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند بین ۶ تا ۷ روز علائم کمی دارند و بعد از آن بدحال می‌شوند. تفاوت آنفلوانزا با کرونا این است که ویروس کرونا در این بازه زمانی ممکن است خفیف بوده و سپس شدید شود.

وی ادامه داد: اکثر افرادی که به این عفونت مبتلا می‌شوند، کم علامت هستند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. برای ما این مهم است که این اطمینان خاطر را به مردم بدهیم که با تمام امکانات خود جلوی این بیماری ایستاده‌ایم و حتی از یک بیمار هم چشم پوشی نمی‌کنیم. در چین هم در این زمینه بسیار سخت گیرانه اقدام شده و ما هم این کار را انجام دادیم. ظرف دو ساعت، بیمارستان قم را تبدیل به بیمارستانی کردیم که فقط بیماران مشکوک به علائم تنفسی در آنجا بستری شوند.

 
آزمایش ویروس کرونا مخصوص بیماران بدحال است/ مردم عادی نیازی به ماسک ندارند

کمبود کیت تشخیصی نداریم

دکتر گویا در ادامه گفت: در شناسایی بیماران در همه دنیا تاخیر اتفاق می‌افتد. تنها یک هفته است که سازمان جهانی بهداشت، کیت تشخیصی این بیماری را در اختیار کشور‌ها قرار داده است. ما هم این کیت را داریم. البته قبل از این هم کار‌هایی انجام دادیم و دو آزمایشگاه مدرن دنیا را در این زمینه در اختیار داریم و افراد شاغل در این آزمایشگاه‌ها از برجسته‌ترین افراد در جهان هستند.

وی افزود: هر فردی در هر زمانی می‌تواند به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کند و اصلا نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارد. دوره این بیماری ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد و در این بازه زمانی شاید شرایط بیمار تغییر کند. وقتی علائم بیمار شروع شد، پزشک به بیمار توصیه می‌کند که با او در تماس باشد و اگر علائم تشدید شده و دچار تنگی نفس شد، بیمار باید حتما مراجعه کند. تقریبا ۹۸ درصد مبتلایان به این ویروس درمان می‌شوند. حدود ۸۰ درصد مبتلایان فرم خفیف هستند و بقیه افراد اگر به خوبی مراقبت شوند، درمان می‌شوند.


قرنطینه سازی در همه دنیا شکست خورده است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تجربه قرنطینه سازی سال‌ها پیش در برخی جا‌های دنیا انجام شده و شکست خورده است. حتی در ووهان چین هم ابتدا تصمیم گرفتند این کار را انجام بدهند، اما بعد از مدت کوتاهی مشاهده کردند این کار علمی نیست و مبتنی بر منطق خاصی نبوده و به جز اینکه مردم را وحشت زده کند، نتیجه‌ای ندارد.

گویا افزود: البته پرواز‌ها با حمایت هیات دولت از چین متوقف شده و هنوز هم متوقف است و تنها پروازی که مسافر آورد، پروازی بود که دانشجویان خودمان را آوردیم. پرواز‌های باری هم مسافر حمل نمی‌کنند و با رعایت موارد بهداشتی انجام شده و تعداد آن‌ها نیز محدود است.
 

چرا کرونا در قم مشاهده شد؟

دکتر گویا بیان کرد: قم یک شهر توریستی است و هزاران تن هر روز وارد این شهر شده و خارج می‌شوند و مسافران زیادی از این شهر عبور کرده و حتی ساکنان چینی زیادی دارد. این طور نمی‌توان گفت که مرکز کشور است و ویروس وارد این شهر نمی‌شود. تیم بررسی اپیدمیولوژیک در این شهر مستقر است و بررسی‌ها ادامه دارد تا مسائل برای ما مشخص شود و بدانیم چه اتفاقی افتاده است. تلاش می‌کنیم نتیجه بررسی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام شود.

وی افزود: به مردم توصیه می‌کنیم اگر هر نوع علامتی مثل تب، سرفه خشک یا احساس تنگی نفس داشتند به مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت یا مطب‌های خصوصی مراجعه کنند. پزشک بعد از معاینه اولیه بیمار، اگر تشخیص بدهد بیمار نیاز دارد به بیمارستان مراجعه کند به او توصیه می‌شود که به بیمارستان برود. در بیمارستان برای بیمار کار‌های تشخیصی انجام می‌شود. اگر قرار باشد مردم مستقیم به بیمارستان مراجعه کنند، شرایط برای افراد دشوارتر خواهد بود. همچنین وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، پرسنل بیمارستانی که باید به بیماران بدحال برسند، باید وقت خود را برای افرادی بگذارند که شاید بدحال نباشند.

اتخاذ دو روش درمانی برای بیماران ویروس کرونا
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بالا رفتن مقاومت بدن و مواردی از این دست را می‌توان در حد تئوری حرف زد، اما اینکه این دارو‌ها چقدر در درمان بیماری موثر هستند، هنوز زود است درباره آن صحبت کنیم.

وی ادامه داد: امروز کمیته کشوری درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا تشکیل و در مورد مدرن‌ترین روش‌های درمان بحث شد. کمیته کشوری موافقت کرد دو روش درمانی را که همه امکانات آن را در اختیار داریم، برای بیماران شروع کنیم و امیدواریم که هر دو روش موفقیت آمیز باشد. این درمان‌ها، درمان داروی اختصاصی خواهد بود. این درمان برای بیماران بدحال است که بیماری زمینه‌ای دارند.

در نظر گرفتن دو بیمارستان در قم برای مبتلایان به کرونا
رییس سازمان اورژانس کشور نیز در این برنامه گفت: از زمانی که بحث ویروس کرونا مطرح شد، به دستور وزیر بهداشت، قرارگاه مرکزی در وزارت بهداشت تشکیل شد که نتیجه آن چند کمیته بود؛ کمیته بهداشت، درمان، تحلیل داده‌ها، آموزش و تهیه محتوا و تولید دستورالعمل‌های ویژه و لجستیک و پشتیبانی. به محض اینکه این اتفاق در قم افتاد، در کمتر از دو ساعت یک بیمارستان برای این کار تخلیه و آماده شد. این دو بیمارستان در قم کاملا قرنطینه هستند. در اورژانس نیز آمبولانس‌های ویژه‌ای برای این کار داریم و هم لباس‌های ویژه برای کارکنان بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امروز شماره ۱۱۵ اورژانس شلوغ‌ترین روز خود را داشت و حتی برخی پشت خط می‌ماندند. وقتی علائم به سمت علائم پرخطر می‌رود، افراد می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. اورژانس مراجعه کرده و بیمار را به بیمارستان مقصد منتقل می‌کند. خواهش ما این است که مردم اعتماد کرده و مراعات کنند.

آزمایش ها فعلا در تهران انجام می‌شود

محمد رضا قدیر، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این برنامه تلفنی گفت: در ابتدای کار یک بیمارستان را برای بیماران تخلیه کردیم. سپس شاهد اوج موضوع بودیم که بیمارستان فرقانی نیز برای کرونا اختصاص پیدا کرد. امروز صبح شاهد بودیم که بار مراجعه کم شد، اما بعدازظهر و شب شاهد اوج مراجعه بودیم. از وزارت بهداشت و هیات دولت می‌خواهیم که قم را به صورت ویژه ببینند تا شاهد اپیدمی نباشیم. در خط مقدم قرار داریم و باید با مردم صادقانه صحبت کرد و باید به قم نگاه ویژه‌ای در حال حاضر داشته باشیم.

وی ادامه داد: از میان مبتلایان و مشکوکان کسانی هستند که شامل کادر پزشکی و پرستاری می‌شوند. از نظر ماسک و لباس در حال حاضر مشکلی نداریم. آزمایش‌های کرونا در تهران انجام می‌شود و آزمایش ویروس کرونا هنوز در قم آغاز نشده و قرار است به زودی انجام شود. تنها خواستار نگاه ویژه به قم هستیم، چون بیمارستان فرقانی ۴۰۰ تخت دارد و در حال حاضر تعداد بیماران بیشتر شده و به نظر می‌رسد، زنگ خطری در قم به صدا درآمده است.


حال پزشک مبتلا به کرونا در اراک خوب است

سید محمد جمالیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این برنامه تلفنی گفت: یکی از همکاران پزشک ما که ساکن و اهل قم بود در روز‌های ابتدایی مبتلا شد و آزمایش‌های اولیه در همان روز‌های اول انجام و در بخش ایزوله بستری شد. در استان مرکزی امکان انجام آزمایش وجود داشت و آزمایش‌ها انجام و توسط وزارت بهداشت تایید شد. حال این همکار ما رو به بهبود است و وضعیت خوبی دارد. استان مرکزی با توجه به نزدیکی به قم، در معرض خطر بسیار جدی است و تیم‌های واکنش سریع ما همه استان را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر مراکز درمانی وضعیت خوبی داریم و با توجه به ایجاد نگرانی بین مردم، برای تهیه ماسک به داروخانه‌ها مراجعه می‌شود و کمبود ماسک وجود دارد که با تدبیر وزارت بهداشت، امیدواریم این مشکل برطرف شود. برای کنترل سرعت انتشار نیز در شورای پدافند زیستی که با حضور استاندار برگزار شد، تصمیم گرفتیم دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدارس را تعطیل کنیم. زیرا دانشجویان زیادی از استان قم حضور داشتند و تصمیم گرفتیم دانشگاه تا آخر هفته تعطیل باشد.

درباره کرونا وحشت بیهوده ایجاد شده است

دکتر مینو محرز، استاد تمام بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به صورت تلفنی در این برنامه گفت: توصیه من این است که مردم آرامش خود را حفظ کنند. در فضای مجازی مطالب بی ربطی نوشته می‌شود و مردم وحشت می‌کنند. حتی پرسنل بیمارستان هم با وجود آموزشی که دیده‌اند، دچار وحشت می‌شوند. درباره این بیماری وحشت بیهوده ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مردم دست‌های خود را بشویند و هنگام عطسه و سرفه کردن از دستمال استفاده کنند. وقتی افراد علائم سرماخوردگی و تب دارند، در منزل استراحت کنند. اینکه ماسک بزنند یا جلوی داروخانه‌ها صف ببندند و قیمت‌ها افزایش پیدا کند، صحیح نیست. ماسک N۹۵ حتی برای پرسنل بیمارستانی هم نیازی نیست و حالتی ایجاد شده که مردم تحت تاثیر اخبار فضای مجازی قرار گرفته‌اند. مردم فکر می‌کنند هرچه در فضای مجازی نوشته می‌شود درست است. بار‌ها گفتم که به دنبال ماسک نباشید. همچنین برخی می‌گویند کافور بخورید، من می‌گویم همان غذای معمولی خود را بخورید. وظیفه ما این است که اگر بیماری ویروسی داریم، از خانه بیرون نرویم تا بقیه را مبتلا کنیم. این ویروس حتی نسبت به آنفلوآنزا هم ساده‌تر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۵
ماسک استفاده نکنند؟
کسی که در دوره کمون بیماری است و خبر ندارد اگر در یک مکان عمومی بدون ماسک بین صدها نفر سرفه کند چه می شود؟
و کسانی که در جوار این فرد در حال سرفه هستند و قطرات تنفسی را استنشاق می کنند چه می شوند
قطرات تنفسی ونه ویروس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
برای عطسه و سرفه به صورت محدود می گویند در آرنج خود این کار را انجام دهید تا از انتشار ویروس جلوگیری شود. اگر تعداد این عطسه و سرفه ها بیشتر شد فرد به عنوان کیس مشکوک باید ماسک دریافت کند و ماسک بزند. اما کسی که در طول شبانه روز ممکن است یک بار یا دو بار عطسه کند که نیازی به ماسک ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
ماسک فقط برای چینی ها لازم بود که تقدیم شان کردیم. برای ایرانی ها لازم نیست
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
قرار بر این شده تا رایگان عرضه شده و پول آنرا دولت بدهد برای همین نباید استفاده کنیم.
ولی برای چین ارسال می کنیم
صدها طلاب خارجی از کشورهای شرق آسیا مثل چین، تایلند، اندونزی، مالزی و دیگر کشورها هم‌اکنون در قم مشغول تحصیل هستند.بسیاری از این طلاب خارجی همراه با خانواده در استان قم زندگی می‌کنند.علی‌رغم تلاش برای فراهم کردن همه امکانات رفاهی برای این طلاب خارجی مثل محل اسکان و یا پرداخت ماهانه شهریه به آنها، این طلاب برای تمدید اقامت خود چه در ایران و چه در خارج از کشور مجبور به گذراندن اقدامات قانونی هستند.به همین خاطر این افراد باید به کشورهای خود هر چند وقت یک‌بار مراجعه کرده و کارهای اقامت خود در ایران را انجام دهند.همین پروسه را به شکل‌های دیگری نیز باید در ایران بگذرانند.خانواده‌های این طلاب اگر در ایران اقامت دارند، باید همین پروسه را بگذرانند.اگر خانواده‌های این افراد در ایران نیستند، این طلاب هر چند وقت یک‌بار برای دیدار از خانواده خود به کشور خودشان بازمی‌گردند و یا اینکه خانواده‌های آنها به ایران و شهر قم می‌آیند.هیچ‌گونه نظارتی بر ورود و خروج آنها از استان قم وجود ندارد و این طلاب به شکل کاملاً آزادانه در شهر قم زندگی می‌کنند و رفت‌وآمد دارند.
چیزی که عوض داره گِلِه نداره
خب اگر پیدایش این ویروس در قم ،، صرفا بخاطر توریستی بودن این شهر بود!!!
پس تکلیف شهر های توریستی بزرگتر موجود در ایران عزیزمان ،
مثل شهرهای اصهفهان ، شیراز و مشهد و غیره ،،، باید زودتر به این ویروس مبتلا میشدند
اصلا کسی تهمتی به قم نزده است که شما دست به دفاع برداشته اید
اصولا هر جائی از مملکت ما از جمله قم ، که شرایط پیشگیری را درست رعایت نکند ، احتمالا در معرض ابتلا به این بیماری خواهد بود ، حتی اگر محیط یک روستا باشد.
وقتی مگوئیم که دنیا یک دهکده جهانیست
خب در دهکده جهانی زندگی کردن ، در کنار همه محاسنش ، ،ممکن است که اینجور گرفتاریها را هم ،به همراه داشته باشد.
حالا زمان چاره اندیشی درست و زود بازده ارگانهای ذیربط میباشد که یک برنامه فوری برای مبارزه توام باپیشگیری به همراه یک برنامه سه ماهه برای ریشه کنی و در صورت لزوم ، یک برنامه بلند مدت برای آینده ای بهداشتی تر هم داشته باشند
تا الان ۱۸ درصد فوتی در ایران داشته می گه وحشت بیهوده ایجاد شده!!!!!!
این ویروس میدونسته از کجا باید شروع کنه
بیماری کرونا، قرنطینه در همه جای دنیا شگست خورده ماسک هیچ فایدهای ندارد این بیماری دارو و درمان ندارد ازمایش برای کسی است که حالش خیلی بد است،ماسک هم برای دکترها و پرستاران استڼ؟ ۱ = چین میلونها نفر را قرنطینه کرد به همه ماسک رایگان داد و همه را در هر جاٸی ازشون تست گرفته شد که به محض علاٸم بیماری جدا سازی ،قرنطینه بشوند. فکر کنم همه حساب دستان امده.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
بنده پرستاربیمارستان هستم دیروز به مسیول بخش نیگم به ما ماسک ان -95بدید داروخانه ها نداشتن جواب میشنوم که فعلا ماسک نداریم !میگم اخه یعنی چه منی که دارم دربیمارستان کارمیکنم چطورنباید ماسک داشته باشم اونوقت پرسنل درمانی درچین لباسهای مخصوص دارن این یعنی مدیریت درحد افتضاح .هیچ ارزشی برای سلامت کادردرمانی که خط مقدم مقابله با بیماری هستن هم قایل نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
به نظرم چون برای اولین بار در چین دیده شد ، باید اینطوری برخورد می کردند چون ناشناخته بود و باید احتیاط می کردند . شاید به این قدر احتیاط نیاز نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
خوب ما با همه دنیا فرق داریم و همه کارمان برعکس است. این تنها ابتکار مسئولان ما است
اگر چرايىشو ميدونستيم كه اينجورى نميشد
خلاصه خودت بمال

البته بدم نمیگه اینا برای بیماری قلبی تخت ندارن الان می خواین برای کرونا تخت جور کنن

ولی کاش لااقل تست تشخیصش راحت تر بود سریعتر مشکل رو حل می کردن
قم شهر توريستي ؟
لطفا آن مسوولی که گفته مردم عادی ماسک نزنند فورا برکنار کنید چرا که ماسک احتمال انتقال از مردم عادی مبتلا به کروناویروس به مردم عادی سالم را کاهش می دهد. این شوخی نیست اگر این مسوول بیسواد به کارش ادامه دهد خیلی قربانی تصمیمات جاهلانه و سخنان لغو وی خواهند شد
بیمارستان فرقانی ۴۰۰ تخت دارد و در حال حاضر تعداد بیماران بیشتر شده و به نظر می‌رسد زنگ خطری در قم به صدا در آمده است.امار اعلامی 28 تا هستش اما بیمارستان 400 تختخوابی پر شده؟
در یک کلام: در ایران پس از مرگ آزمایش کرونا گرفته می شود.
همه ی دنیا رو ریخته بهم بعد میگه از آنفولانزا هم ساده تره
سلام
کی میخوان مسئولین با مردم صادق باشند.
چرا بجای اینکه واقعیت هارو بگن و حساسیت ایجاد کنن با ساده و پیش پا افتاده فرض کردن این بیماری از حساسیت مردم کم می کنند.
بنده از نزدیک درگیر هستم و واقعا دارم میبینم که نیاز هست بیشتر مراقبت بشه.
اون آدم سن بالا و اون فرد با بیماری زمینه ای هم حق حیات دارن و برای نزدیکانشان عزیز هستند.
دلیل ترس از کرونا بی توجهی مسئولین کشور می باشد. اگر قم قرنطینه میشد و یا حداقل ورود و خروج از این شهر کنترل سلامت میشد. تجمعات در کشور ممنوع میگردید. مدارس و دانشگاهها برای محصلین و دانشجوها حداقل تا پایان فروردین تعطیل میشد و کلیه چینی ها و یا افرادی که از چین تردد و وارد شده از چین از ماه دسامبر شناسایی و قرنطینه میشدند وووووو مردم متوجه میشدند که مسئولین در فکر سلامت ملت هستند و حداقل کفایت را دارند
توسط طلبه های چینی وارد کشور شده است...
متاسفانه در این کشور تفکر علمی جایگاه ندارد. در شرایطی که قم آلودگی شدید به ویروس دارد بهترین راه مهار آلودگی ایجاد قرنطینه در آنجاست تا از گسترش بیماری به سابر نقاط کشور جلوگیری شود و امکان کنترل بیماری در کشور فراهم شود و گرنه اگر کرونا همه کشور را بگیرد هیچ راهی برای جمع کردن بیماری نیست.
کمبود کیت تشخیصی نداریم
داداش یادت رفت تحریم هستیم...
پر از دروغ
کی جرات داره قم رو قرنطینه کنه؟؟؟
آیا اطلاعات پرواز باری در سامانه ترمینال مسافری درج میشود؟
مردم ديگر به هيچكس اعتماد ندارند خودشان بايد به فكر خودشان باشند
طبق گفته مراجع عظام بخاطر بد حجابی کروناازقم شروع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
من تعجب می کنم تابناک نظرات افراد جاهل و بیمار روحی رو که از بیماری جسمی دیگران لذت میبرن رو منتشر میکنه
قشنگ مجموعه ای ویترینی از مسئولان بی سواد فشل و بی برنامه در کشور داریم که حتی عاجز از انجام اقدامات پیشگیری هستن!!!
تابناک جان حرف الکی ننویس. همه باید ماسک داشته باشن. حالا تو ایران کمه یا قایم کردن میگیم خوب. مزمن ولی باید داشته باشن تا به محض احساس علایم سرفه و عطسه و مریضی بزنن تا ویروس کمتری منتشر بشه. نه اینکه خوب عطسه و سرفه بکنه مریض تا همه بگیرن بعد بره ماسک تهیه کنه. اونم از کجا خدا عالمه
نظرات رو نمیزاری دیگه
درود بر شما رسانه ازاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
صرف نمیکنه خوب
تخصص ایران و ایرانی واردات است - واکسن یا دارو هم وارد میشود و مصرف میکنیم - ضرب المثل معروف اینه نسازند نداریم ولی اگر بسازند چند وقت بعد ما با قدرت بیشتر و قیمت پایین تر میسازیم (مونتاژ میکنیم)
تخصص ایران و ایرانی واردات است - واکسن یا دارو هم وارد میشود و مصرف میکنیم - ضرب المثل معروف اینه نسازند نداریم ولی اگر بسازند چند وقت بعد ما با قدرت بیشتر و قیمت پایین تر میسازیم (مونتاژ میکنیم)
خداوند رحمت کند واقفین این دو بیمارستان را اگر این دو تا خیر هم نبود که این دو بیمارستان را بسازند چکار می کردیم
کیت تشخیصی گرونه و نمی تونید برای مردم که علایم سرماخوردگی دارند استفاده کنید پس آقای محسن هاشمی که حتی علایم سرماخوردگی ندارند چطور ازشون آزمایش گرفته شده ؟اینه که نشون میده مسیولان تمام امکانات رو برای خودشون استفاده می کنند و سهم مردم شده تورم و تحریم و بیماری و ...
دروغ روی دروغ
برخی مسولين خيانت بزرگي به ملت كردند كه قابل بخشش نيست
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
برخی یا همه؟
اگه ماسک ندارید اگه وسایل حفاظت فردی ندارید و هزاران چیز دیگه.لااقل شرافت و انسانیت داشته باشید و مدارس رو تعطیل کنید.یک کانون بالقوه عفونت
"دنبال استفاده از ماسک نباشید".....
زیرا قرار است پول آنرا دولت بدهد. ولی برای چین به تعداد میلیونی و رایگان ارسال می کنیم
واقعا جای تاسفه.دو ماهه میدونیم که این بیماری مردم دنیا رو درگیر کرده, عین این بچه های لجباز وایستادن گفتن هیچی نیس.ما پاک پاکیم.از دوماه قبل باید مراقبتهارو شروع میکردن.باید خیلی جدی میگرفتن.آمدیم و تا دو سه ماه هوا گرم نشد.مگه میشه دائم با اینجور مراقبتهای جدی زندگی عادی داشت.خوابگاهها پر از رزیدنتهای آلوده ست.الان ما دانشجوهای دکتری حتی تمایل نداریم به خونه هامون برگردیم.چون میترسیم ناقل باشیم.گناه خونواده هامون چیه. میگن قرنطینه فایده نداره.بله نداره.چون باید به وقتش انجام میشد.نه الان که دیگه معلوم نیس تا کجاها انتشار پیدا کرده.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی