بازدید 26961
آخرین تحولات خاورمیانه؛

دیدار ظریف با سناتور کریس مورفی / روایت سناتور آمریکایی از محور‌های گفت‌وگویش با ظریف/ درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه / اعزام ۳۰۰ کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه

روایت سناتور آمریکایی از محور‌های گفت‌وگویش با ظریف، درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه، توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف و سناتور آمریکایی و اعزام ۳۰۰ کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دیدار ظریف با سناتور کریس مورفی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۶۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 19 February 2020

روایت سناتور آمریکایی از محور‌های گفت‌وگویش با ظریف، درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه، توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف و سناتور آمریکایی و اعزام ۳۰۰ کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دیدار ظریف با سناتور کریس مورفی نیز اشاره کرد.

«کریس مورفی»، سناتور دموکرات آمریکا در پیامی توئیتری دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را تأیید کرد.

این سناتور آمریکایی در این خصوص نوشت: در جریان سفرم به آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر خارجه ایران دیدار کردم.

وی با تکرار مواضع خصمانه مقامات آمریکایی در ادعایی مضحک مدعی شد: عدم گفتگو با دشمنان به ویژه در خاورمیانه پرتنش خطرناک است.

این در حالی است که روز گذشته برخی رسانه‌های آمریکایی از دیدار محرمانه محمدجواد ظریف با کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ خبر داده بودند.

رسانه فدرالیست دیروز در این باره اعلام کرد، یک منبع ناشناس مدعی دیدار وزیر خارجه ایران با یک سناتور آمریکایی در آلمان شده است.

دیدار ظریف با سناتور کریس مورفی/روایت سناتور آمریکایی از محورهای گفت‌وگویش با ظریف/ درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه/اعزام 300 کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه

در این ارتباط به نقل از یک هیأت فرانسوی در مونیخ ادعا شده بود که کریس مورفی، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیداری محرمانه داشته است، حال آنکه همزمان یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که وزارت خارجه هیچ اطلاعی درباره اینکه مورفی دیداری با مقامات ایرانی داشته است، ندارد.

روایت سناتور آمریکایی از محور‌های گفت‌وگویش با ظریف

«کریس مورفی»، نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا سه‌شنبه درباره دیدارش با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران اظهارنظر کرده و توضیحاتی داده است.

ظریف و مورفی چند روز پیش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کرده بودند. پایگاه آمریکایی «فدرالیست» نخستین رسانه‌ای بود که این خبر را به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرد، اما اشاره‌ای به محتوای گفت‌وگوی دو طرف نکرد.

مورفی سه‌شنبه بخشی از یادداشت‌های خود درباره سفرش به اوکراین و مونیخ را روی وب‌سایت meduim.com منتشر کرده است.

او در این مطلب که ظاهراً قبل از دیدارش با آقای ظریف نوشته شده، برنامه‌هایش را از محور‌هایی که قرار است با وزیر خارجه ایران گفتگو کند، ارائه کرده است.

مورفی از برنامه‌اش برای دیدار با وزیر خارجه ایران به عنوان «دیداری مهم» یاد کرده و نوشته است: «طی سال‌های گذشته، هم در دوران اوباما و هم در دوران ترامپ من گاه با وزیر خارجه ایران، ظریف دیدار کرده‌ام. درباره ایران هیچ توهمی ندارم؛ آن‌ها دشمن ما و مسئول کشتار هزاران آمریکایی و حمایت از گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه در سطحی غیرقابل قبول هستند، اما من فکر می‌کنم صحبت نکردن با دشمنان، خطرناک است.»

کریس مورفی در ادامه از سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و نوشته است: «رایزنی و مذاکره راهی برای کاستن از تنش‌ها و کاهش احتمال بحران است. البته ترامپ نفعی در انجام این کار‌ها ندارد. طی سه سال گذشته، هیچ کانال دیپلماتیک بین آمریکا و ایران وجود ندارد و تصادفی نیست که تنش‌ها تشدید شده و اخیراً به زخمی شدن بیش از صد سرباز آمریکایی در حمله راکتی ایران به یک پایگاه آمریکا در عراق منجر شده است.»

مورفی در ادامه نوشته است: «قصد دارم شنبه‌شب با ظریف در هتلش دیدار کنم و اهداف متعددی برای این دیدار دارم. اول می‌خواهم بدانم آیا او فکر می‌کند اقدامات تلافی‌جویانه برای ترور سردار قاسم سلیمانی خاتمه یافته و می‌خواهم اطمینان پیدا کنم برای او ۱۰۰ درصد روشن است که اگر هر یک از گروه‌های وابسته به ایران در عراق به نیرو‌های ایالات متحده در عراق حمله کنند، این اقدام به منزله تشدید غیرقابل قبول تنش‌ها خواهد بود.»

کریس مورفی نوشته است: «دوماً خواستار کمک او در یمن هستم. به او خواهم گفت، می‌دانم افزایش اخیر در حملات حوثی‌های مرتبط با ایران در یمن از زمان بعد از ترور سردار سلیمانی صورت گرفته تصادفی نیست. به او خواهم گفت که ایران نباید به حوثی‌ها اجازه دهد فرصت صلح را از دست بدهند.»

وی اضافه کرده است: «البته پیش‌بینی می‌کنم او بگوید این سعودی‌ها هستند که دارند پیشرفت در مذاکرات صلح را مختل می‌کنند نه حوثی‌ها، اما می‌خواهم توجهش را به یک موضوع جلب کنم.»

مورفی نوشت: «قصد دارم تصمیم وحشتناک اخیر حوثی‌ها برای اجرای مالیات ۲ درصدی روی تمامی کمک‌های بشردوستانه توزیع‌شده توسط آمریکا و همه دیگر گروه‌های خیریه در یمن را مطرح کنم.»

مساله آمریکایی‌ها بازداشت‌شده در ایران، یکی دیگر از مسائلی است که مورفی نوشته با آن درباره دیپلمات ارشد ایرانی رایزنی خواهد کرد.

مورفی در توئیت‌های سه‌شنبه‌اش هم ادعا‌هایی را درباره محتوای دیدارش با وزیر خارجه ایران منتشر کرده است.

او در یک توئیت نوشته است: «من در مونیخ با وزیر خارجه ایران گفتگو کردم. صحبت نکردم با دشمنان، به خصوص در بحبوحه تشدید تنش‌ها خطرناک است.»

مورفی در دومین توئیت نوشته است: «اولاً از او خواستم نیرو‌های نیابتی ایران در عراق را که ممکن است به نیرو‌ها و متحدان آمریکا حمله کنند، کنترل کند. دوماً او را برای آزادسازی شهروندان آمریکا که غیرقانونی در ایران بازداشت شده‌اند تحت فشار قرار دادم. سوم، از او خواستم اقدامات حوثی‌ها در مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه در یمن را متوقف کند.»

درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه

دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در گفتگو با یک رسانه آمریکایی خواهان کمک ایران، روسیه و ترکیه برای خاتمه درگیری‌های طولانی مدت در سوریه شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با «آسوشیتدپرس» گفت که جهان کنونی به دلیل هرج و مرج‌های موجود آشوب زده شده است.

وی با اشاره به مشکلات ملت سوریه بابت ناآرامی‌های طولانی مدت در این کشور، آتش بس فوری در سوریه را خواستار شد. دبیرکل سازمان ملل همچنین از ایران، ترکیه و روسیه خواست تا یک راه حل سیاسی در این زمینه پیدا کنند.

دیدار ظریف با سناتور کریس مورفی/روایت سناتور آمریکایی از محورهای گفت‌وگویش با ظریف/ درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه/اعزام 300 کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه

گوترش با پرداختن به موضوع لیبی، از نقض آشکار تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه این کشور ابراز تعجب کرد.

یک مقام سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه از نقض تحریم تسلیحاتی لیبی انتقاد کرده بود. «استفانی ویلیامز» قائم مقام نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی، با انتقاد از ادامه حمایت‌های کشورهای مختلف از طرف‌های لیبیایی اعلام کرد، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه لیبی به جوک تبدیل شده است.

توضیح سخنگوی وزارت خارجه درباره دیدار ظریف و سناتور آمریکایی

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که دیدار اخیر محمد جواد ظریف با یکی از سناتورهای آمریکایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، در راستای دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

موسوی در این پیام توئیتری نوشت: «دکتر ظریف همواره گفته اند با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می کنند، دیدار و دیدگاه های ج.ا. ایران و واقعیات منطقه را تشریح می کند. این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه ها نیز می شود.»

اعزام ۳۰۰ کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه

اولگ ژوراولوف، رئیس مرکز آشتی روسیه که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت می‌کند، تاکید کرد، این تجهیزات نظامی و سلاح علیه نیروهای نظامی ترکیه و ساکنان غیرنظامی استفاده می‌شوند.

وی اضافه کرد: فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه عملیات اشباع گسترده منطقه شرق فرات به سلاح و مهمات را اجرا می‌کند و فقط از ابتدای ۲۰۲۰ ، سیزده کاروان نظامی از عراق به سوریه وارد شده که شامل بیش از ۸۰ خودروی زرهی و بیش از ۳۰۰ کامیون حامل انواع مختلف سلاح و مهمات جنگی بوده است.

دیدار ظریف با سناتور کریس مورفی/روایت سناتور آمریکایی از محورهای گفت‌وگویش با ظریف/ درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راهکار در سوریه/اعزام 300 کامیون سلاح آمریکایی از عراق به سوریه

ژوراولوف تاکید کرد: این سلاح‌های آمریکایی در جریان درگیری‌ها و تقابل بین گروه‌های مسلح در شرق فرات و علیه یگان‌های ارتش ترکیه در شمال سوریه و غیرنظامیان استفاده می‌شوند.

این مقام وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: به دلیل وضعیت دشوار انسانی و حملات مداوم افراد مسلح به محله‌های مسکونی که منجر به تلفاتی در میان غیرنظامیان می‌شود، ساکنان مناطق شمال شرق سوریه از مناطق اقامت خود به صورت دسته‌های بزرگ به اراضی تحت تسلط دولت سوریه نقل مکان می‌کنند.

ژوراولوف خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۲۰۲۰ حدود ۲۳ هزار سوری که اکثرشان افراد مسن و کودک بودند از طریق گذرگاه صالحیه در شهر دیر الزور عبور کرده‌اند.

به گفته او، وضعیت مناطق تحت کنترل ائتلاف آمریکایی شاهد دشواری رو به فزونی است و از ابتدای سال سیزده کاروان نظامی مسلح از عراق به این مناطق وارد شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۹
ظریف در ایران : من و حاج قاسم با هم هم عقیده بودیم

ظریف در خارج از ایران : من و سناتورهای آمریکا با هم در ارتباط هستیم

خودتونید . مردم رو چی فرض کرده اید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
خدا را شکر سردار مثل تو سطحی نگر نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
کسانی که با پرچم های غیر ایرانی نظر میدن تکلیفشان را معلوم کنند . با ما هستند یا با منافقین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
خوب.....خیالم راحت شد!!!
گفتگو اشکال نداره......یهو نبینم مذاکره کرده باشی هاااااااااااااااااااااااااا
قرارمون این بود که مذاکره با آمریکا در هر سطحی و هر شخصی ممنوع باشد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
ترامپ این همه خرابکاری کرد در سیاست خارجی امریکا کسی چیزی بهش گفت، چرا گیر می دهید به دکتر ظریف .
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
آقای ظریف چون زبان انگلیسی بلد هستند، سرشان کلاه نمی رود.
ناشناس
| Russian Federation |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
مذاکره با دولت امریکا ممنوع باشه .در حالیکه مذاکره با سناتورهای مخالف ترامپ کاری عاقلانه و بنظر من از ضروریات هست‌. همونطور که لابی نتانیاهو از ترامپ حمایت میکنه ما باید از رقبای اون حمایت کنیم.این یک اصل بدیهی و ساده در سیاست هست که میگه "دشمن دشمن من دوست منه".شما هر زمان وزیر خارجه شدین سیاست تنشزایی خودتون رو پیش ببرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این اسمش مذاکره نیستاول معانی را یاد بگیر بعد افاضه بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این نفر که گفته ما باید از رقبا حمایت کنیم..... حمایتمون چجوریه؟؟؟؟؟
روشن بگه.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
چقدر هم که همیشه تو این سیاست تنش زدایی!!!!!!!!! موفق بودن....!!!!! و ضمنا" مگه با به آمریکا وابسته ایم که بخواهیم تنش زدایی کنیم...؟؟!!! مگه مقتدر و غیر وابسته نیستیم؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
هماهنگی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
از کی تا حالا نماینده مجلس امریکا جز حاکمان امریکا نیست؟
این ادبیات همین اقایان هست که شما تکرار میکنی ولی با عرض معذرت اشتباهی برای شما جا انداختند
در ضمن وزیر خارجه نباید با یک نماینده دیدار کند وباید افراد درجه چندم با این ها مذاکره کند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
دموکراتها بازنده انتخابات پیش رو امریکا هستند و ترامپ دو دوره ای است.دمکراتها در وضع ضعیفی در امریکا قراردارند بعد از شکست در استیضاح ترامپ
ناشناس
| France |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
قرارتون؟
مردم هم بودن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بله صحبت های تحقبرامیزسناتور راهم بعدازملاقات شنیدیم !!!
علی
| Germany |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
ناشناس روسی
آیا شما مطمئن هستید که این شاخک های شاهپرک های گوناگون آمریکایی برای یافتن نقطه ضعف شما نباشد؟
در ثانی دشمن دشمن شما دوست شماست در میان کشوهای امپریالیستی دیگر صادق نیست. امری که میتواند میان من و شما صادق باشد. مثلا انگلیس، فرانسه بایکدیگر دشمن اند ولی آیا ایران میتواند بیکی از آنه اتکاء کند؟
هرگز! و باید همیشه با چشمانی باز آماده ضربه خوری از جانب این دشمن دشمن باشد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این قرارها فقط برای مصرف داخلیه
علی
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اتفاقا منهم برای مصرف داخلی آنرا نگاشتم تا ما بدانیم برای چه به انتخابات میرویم و چه ثروت هنگفتی بیهوده به بیراهه میرود
باید افراد دولتی اشخاصی مانند رییس جمهور رسایی باشند که نه تنها به حقوق معمولی معلمی خود قانع بود تازه بخشی از آنرا هم برای وظایف اجتماعی دولتی که دولت بودجه باندازه کافی در آنزمان در اختیار نداشت هدیه میکرد و زندگی روزانه خود را شیشه ای و شفاف در کنترل همه مردم میگذاشت.
سوال من این است که آیا اینهمه مخارج هنگفت که هیچگونه اهمیت در زندگی خصوصی این افراد ندارد برای چیست؟
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
لقمان جان
تمام بدبختی ما همینه که آقای ظریف فکر میکنه زیادی انگلیسی بلده، بخاطر همین هم آمریکاییها کلاه رو کشیدن تا روی چشاش که جایی رو نتونه ببینه
این ظریف همون ظریفیه که توی مجلس گفت آمریکا نمیتواند زیر معاهده برجام بزند، امضای آقای کری پای معاهده است
به همین خامی
به همین سادگی
و به همین خوش خیالی
بعد گوتروش از کسانی که درگیری ها رو تو خاورمیانه ایجاد می کنن و خودشون تو کشورهای خودشون راحت نشستن چیزی نخواست؟
تابناک جان

فکر نمب کنی به کم تبلیغاتت در سایت از حد معقول بالا زده ؟

خیلی شلوغش کردی . چه خبره ؟
کمی به مخاطبین احترام بزار .
ظریف الان فکر میکنه دیگه دیپلماسی و امور بین الملل رو میدن دستش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اگر درک ظریف باندازه تو بود شاید اینطور فکر می کرد
سه کشور عراق ، عربستان و روسیه باید تجزیه شوند تا خاورمیانه صلح را تجربه کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
نقشه آمريكا تجزيه ايران به 5 كشوره!
ظریف نماینده کدام طیف است ؟؟
اصولگرا
اصلاحطلب
نظامی ها
مردم
مجلس
بازار
تجار
.....
....
.

فقط میدانم نماینده من نیست .
امریکایی ایرانی های زندانی در ایران را برای این گرفتند که دست وزیر امور خارجه ایران را در مذاکره ببندند. اقای روحانی وقتی در این مورد ساکت شد باید بقیه موارد دیگر داخلی را نیز تحمل می کرد تا رسید به رد صلاحیت گسترده همه احزاب به غیر از تندروها
تابناک عزیز

به نظرم اگر یک نظرسنجی درباره حجم تبلیغات صفحات انجام بدهید اکثر قریب به اتفاق خوانندگان با این حجم از تبلیغ مخالفند.
به عنوان یک خواننده قدیمی خواهش میکنم حجم تبلیغات درون صفحه را کاهش دهید. یا حداقل یک نظر سنجی در این مورد برگزار کنید.
یعنی میشه دوباره ترامپ بشه رئیس جمهور ایالات متحده، میشه یعنی.
سه کامیون سلحه اگر 1000 کامیون اسلحه هم بیاورید باز داعش شکست می خورد جنایت ترامپ همون القاعده بهتر می جنگید.
حرف های این سناتور آمریکایی مصداق تحقیر ملت و کشور ما ایران هست
با این شخص دیدار بشه که چی بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
از وقتی تخقیر شدیم برادر که یک عدد دلار شد 140000 این همه صفرو ببین کیف کن البته شماها از ژن های خوبید بیشتر با دلار کار مبکنید این چیزا رو نمیفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
این اقایان خنده اگر باز هم فضا را مهیا ببینند همان راه قبلی می روند و فشار بر ملت
دستگاه قضایی باید برخورد کند با این چنین ادم ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
هیهات من الذله
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
دِ همینو بگو
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
نه ما ملت خیلی گرامی داشته میشیم
این دیوارهای بلندی که دور کشور کشیدیم و به همه میگیم دشمن و مرگ میفرستیم به نظرتون نباید خراب بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
چرا فرافكني ميكنيد؟ آمريكا يعني همه؟
اينكه همان گفته بوش است كه گفته بود يا با مائيد يا برما!
تنها دشمنان واقعي ما اسرائيل و آمريكا هستند، اسرائيل به خاطر سلطه گري و غصب سرزمين مسلمانان و آمريكا هم به خاطر روحيه استكباري و چپاول اموال كشور
بعضیا مذاکره با دشمن را مساوی متحد شدن٬ تسلیم شدن٬ دل بستن و سازش کردن معنی میکنند. . حتی یک پله بالاتر از مذاکره معامله است. وقتی با نیت کسب منفعت برای ملت و دین خود با دشمن خود معامله میکنی ٬ این عین دینداریست.
آقای ظریف دیگه کار دولت بی تدبیر از از مذاکره و مصافحه گذشته
این افراد محترم!!!!!! برای مذاکره نباید از رهبری اجازه داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!
خودسرانه هر کاری میخوان میکنن؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
درسته مذاکره بعد از اونطور به شهادت رسوندن سردار؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آمریکا ترسش کلا" ریخته.........
دیده و میبینه که هر کااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااری هم که دلش خواست بکنه، بعضی ها آب از لب و لوچه شون راه میفته برای مذاکره..... و همیشه هم آماده مذاکره هستن!
برای مذاکره نباید از رهبری اجازه گرفت؟
عاقل.
«....درباره ایران هیچ توهمی ندارم؛ .....اما من فکر می‌کنم صحبت نکردن با دشمنان، خطرناک است.»
حداقل میذاشتید خون شهید سلیمانی خشک بشه بعد ملاقات ومذاکره کنید!!!!!
سردار سلیمانی رو که شهید کردن.... گاها" هم حرفهای زشت و رکیکی میزنن از اون کار بدتر..... اونوقت مذاکره میکنن باهاش؟
حالا محور صحبتها را ما که نمیدونیم.... و هیچوقت هم نخواهیم دونست...!!! اما هرچی و هرچی و هر چی هم بوده باشه.....حتی در مورد آب و هوای مونیخ هم بوده باشه..... با چه مجوزی انجام شده؟
صحبت های سناتورامریکایی بعدازدیدار ومذاکره با ظریف رابخوانید :
وی با تکرار مواضع خصمانه مقامات آمریکایی در ادعایی مضحک مدعی شد: عدم گفتگو با دشمنان به ویژه در خاورمیانه پرتنش خطرناک است.!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
هماهنگ شده اینو به ما بگن دوست عزیز......
هیهات من الذله
ایشون به چه جراتی و با چه مجوزی میرن برای مذاکره؟؟؟!!!!
به قیمت معروفیت خودشون؟؟ مطرح کردن دولت تدبیررررررررر و امید؟؟؟!!!! که مثلا" این گره رو حل کردن!!!!!
بعضی ها برای موندگاری شون حاضرن هر کاری بکنن...هر کاری.....
اونا که لطمه و آسیب ندیدن........
مردم نابود شدن!
«آمازون به خاطر ایرانی بودن یک نویسنده، آثار او را از سایت خود حذف کرد،» آخه از چی کتاب ترسیدید؟ اینها مثلا ابرقدرتهای جهان هستند و ما را می ترسانند.
خود بزرگ بینی سران آمریکا جهان را به جنگل ددمنشها تبدیل کرده است
---
خود بزرگ بینی قانون ستیز و خرد گریز سران آمریکا آنان را را وادار می کند در همه تجاوزهای خود علیه جهان خود را همیشه با تکیه به بی منطقی جانوران ددمنش جنگل حق بجانب قلمداد کنند.
خود بزرگ بینی سران آمریکا و سرشناسان مرتبط با هیئت حاکمه این کشور همیشه سبب شده با هیچ منطق انسانی متعارف جهان در تعامل با خصم کنار نیایند حتی اگر همیشه بهای این خود بزرگ بینی جان و دارایی و نابودی مردم آمریکا باشد.
این خود بزرگ بینی راه و روش تعامل آمریکا را با جهان به چیزی مشابه راه روش تعامل بی منطق میان جانوران قوی و ضعیف جنگل که فاقد هرگونه خرد گرایی و دور اندیشی است تبدیل کرده است.
سازمانهای بین المللی که در تنظیم تعاملهای بین الملل شاغلند موظفند برای نجات جهان از بلایای خون ریزی و ویرانگری فراگیر و برای برقراری صلح و امنیت همیشگی در جهان ، خود بزرگ بینی سران آمریکا را با قوانین و اصول و ضوابط متعارف تعامل انسانی مهار سازند و از بین ببرند.
انبوه آثار شوم و فجایع بزرگ خود بزرگ بینی قانون ستیز و منطق گریز سران آمریکا در تعامل با کشورهای جهان که باهدف تامین و تضمین منافع استعماری آنان انجام گرفته سر تا سر تاریخ این سران را فرا گرفته و هیچ جایی برای خوش بینی به این سران باقی نگذاشته است.
به به ،سال آینده یا سال بعد چه خواهد شد. در آمریکا ترامپ مجدداً ریئس جمهور می شود و در ایران هم بدلیل عدم مشارکت بیشتر مردم در انتخابات فردی مشابه احمدی نژاد پست رئیس جمهوری را اشغال خواهد کرد و در نتیجه تمام مقدمات برای شروع یک جنگ نمام عیار و تغییرات اساسی فراهم خواهد شد.
دیپلماسی ایران زمین گیر شده و ابتکار عمل رو از دست داده. در حالی که آمریکا موفق تر در این زمینه عمل می کنه. مذاکره می کنند، اتهام وارد می سازند، افکار عومی رو علیه کشور ما بسیج می کنند و خلاصه هر عملی که بر ای پیشبرد اهدافشون لازمه انحام می دهند و اینجا آقایون فقط نشسته اند و نگاه می کنند تازه اگر یه ملاقاتی هم صورت بگیره، ظریف باید بیاد و توضیح بده که نه بابا یه صحبتی کردیم وگرنه بی خیال صلح و سازش و مذاکره جدی و رابطه و تحارت و غیره و ذلک!
آقای مورفی نماینده دمکرات در مجلس«اخیراً به زخمی شدن بیش از صد سرباز آمریکایی در حمله راکتی ایران به یک پایگاه آمریکا در عراق منجر شده است.» اگر نوابغ سیاسی ایرانی بجای اقای مورفی بودند می گفتند 100 سرباز ایرانی کشته شده است، تا زودتر رقیب نابود شود
تابناک این تبلیغات متحرک رو حذف کن، مخاطب رو دیوانه می کنه.
اینایی که میگن مذاکره نکنیم و اونایی که بیرون گود هستن و میگن لنگش کن اگه خودشون در جایگاه رئیس جمهور یا وزیرخارجه و یا دارای مسولیت های سنگین اجرایی در دولت باشن باز هم میگن مذاکره بده؟؟
یعنی این سناتور نمی فهمد ظریف در ایران هیچ کاره است . و نباید خودش بزحمت بی اندازد.
در اینجا ما داریم میبینیم که هم سناتور مورفی را چقدر تحقیر میکنند.
چون کاره ای نیست و از آن بالاتر آقای ظریف را هم به عنوان نماینده کشور ایران به وضع بسیار بدتری مورد تمسخر و متاسفانه تحقیر قرار میدهند و به ایشان تهمت گدایی از روی ضعف شدید را میزنند . آیا این دیدار مخفی که خود آمریکای ها آن را (به جهت تحقیر) فاش کردند از طرف آقای ظریف واجب بود ؟
ببینید سناتورامریکایی بعدازملاقات با ظریف چه گفته:
وی با تکرار مواضع خصمانه مقامات آمریکایی در ادعایی مضحک مدعی شد: عدم گفتگو با دشمنان به ویژه در خاورمیانه پرتنش خطرناک است.!!!!!
چهارشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۳:۳۰
دلار ۱۴۵۰۰
سکه ۵۴۰۰۰۰۰
((دوماً او را برای آزادسازی شهروندان آمریکا که غیرقانونی در ایران بازداشت شده‌اند تحت فشار قرار دادم )) -...
مذاكره با آمريكا به هيچ وجه به سود ايران اسلامي نيست. آقاي ظريف هر كاري كه دلش مي خواهد انجام مي دهد و اصلا منافع ملت ايران را نمي بينند و فكر مي كنند هرچه به غرب نزديك بشوند، به نفع است. آقاي ظريف بيدار شو و با ملت ايران هماهنگ شو و از آمريكا هراس نداشته باش.
تو هم ثابت کردی نمیدونی منافق یعنی چی هم نمیدونی فیلترشکن یعنی چی پس سکوت ببند1404
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی