بازدید 27180

نگاه مستند و مستدل یک قاضی به پدیده «نوازندگان خیابانی»

در این روز‌ها «نوازندگان خیابانی» مهمان همیشگی گذرگاه‌های عمومی بوده و از ایستگاه‌های مترو و خیابان تا مراکز فروش و .. اماکنی هستند که شاهد حضور نوازندگان خیابانی هستند. واکنش عمومی به این پدیده از ابتدا تاکنون مسیر تحولی طی کرده است.
کد خبر: ۹۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 18 February 2020
 
نگاه مستند و مستدل یک قاضی به موضوع ایجاد مزاحمت نوازندگان خیابانیدر این روز‌ها «نوازندگان خیابانی» مهمان همیشگی گذرگاه‌های عمومی بوده و از ایستگاه‌های مترو و خیابان تا مراکز فروش و .. اماکنی هستند که شاهد حضور نوازندگان خیابانی هستند. واکنش عمومی به این پدیده از ابتدا تاکنون مسیر تحولی طی کرده است. برخی عابرین آن را مزاحم و به گونه ای ایجاد مزاحمت می دانند و برخی دیگر حضور این افراد را بهانه ای برای جدا شدن افراد از دغدغه های روزمره دانسته که سبب انتقال انرژی مثبت به عابرین می شود. درباره این پدیده در قوانین موضوعه به روشنی اعلام نظر شده اما گاه آرایی صادر می شود که نشان از نگاه دقیق برخی از قضات جامعه به این پدیده دارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ قاضی شعبه ۶۳۳ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با صدور دادنامه‌ای، جوانی را که در خیابان به نواختن ساز مشغول بود، دارای وصف مجرمانه ندانست و قرار منع تعقیب متهم را صادر کرد.متهم این پرونده بر اساس گزارش مرجع انتظامی به ایجاد مزاحمت از طریق نوازندگی با ساز گیتار در خیابان، تکدی‌گری، مقاومت در برابر مامورین نیروی انتظامی و تظاهر به فعل حرام در انظار عمومی متهم شده بود. دادیار پرونده عمل این متهم در فرار از دست مأمورانی که قصد هدایت او به خودروی نیروی انتظامی داشتند را نیز مصداق تمردی که در قانون مجازات اسلامی جرم‌انگاری شده ندانست. بر اساس اصول حقوقی و قوانین موضوعه آرای قضایی همواره باید مستند و مستدل باشند و رایی که اخیرا از سوی حسین بیابانگرد قاضی شعبه ۶۳۳ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر شده و مورد توجه قرار گرفته، برگرفته از همین اصول بوده است.
 
در شرح کلی ماوقع این پرونده گفته شده است که «بر اساس اعلام مرکز پیام مبنی بر ایجاد مزاحمت از طریق نوازندگی با گیتار و تکدی‌گری واقع در بلوار سجاد، در محل حاضر که متهم یاد شده در حالی که گیتار در دست داشته رویت و نامبرده را به همراه گیتار به سمت خودروی گشتی هدایت تا به کلانتری منتقل نمایند که متهم ابتدا اقدام به فرار از دست مامورین نموده و پس از تعقیب ایشان، نامبرده را دستگیر کرده که با مقاومت و تمرد متهم مواجه شده و وسایل نوازندگی متهم (شامل یک دستگاه گیتار و باند گیتار و پاور بانک و مبلغی وجه نقد و قطعات یدکی گیتار) را توقیف کرده‌اند، متهم در دفاع از خود در مرجع انتظامی عینا اظهار داشته: «به هیچ وجه قصد تکدی‌گری نداشته و فقط نوازندگی می‌کرده و برای کسی هم مزاحمتی نداشته است…»
 

در ارتباط با همین پرونده قاضی شعبه ۶۳۳ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معتقد است ایجاد مزاحمت در قانون مصادیقی عینی و حصری دارد، به طوری که قانونگذار در مواد ۶۱۹و ۶۴۱ و ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی (کتاب تعزیرات)، مزاحمت برای کودکان و بانوان در معابر عمومی و مزاحمت تلفنی و مزاحمت ملکی را جرم انگاری کرده و هر رفتاری را نمی‌توان مشمول عناوین جزایی مزاحمت دانست ولو آن که موجب رنجش خاطر کسی هم شود، مگر آن که با یکی از مصادیق مجرمانه قانونی مطابقت داشته باشد، در حالی که رفتار متهم با اوصافی که در گزارش مرجع انتظامی آمده، فاقد عنصر قانونی در قوانین جزایی است و شخص خاصی هم به عنوان شاکی خصوصی شکایتی از او نداشته است، لذا از حیث اتهامی متوجه متهم نمی‌باشد.

همچنین به اعتقاد او نظر به آن که ضابطین دادگستری صرفا در جرایم مشهود حق مداخله و جلوگیری از رفتار متهم را دارند، حال آن که مامورین یاد شده بدون توجیه کافی و وجود شاکی خصوصی و بر اساس تشخیص نادرست از عناوین مجرمانه در حالی که رفتار متهم هیچ گونه وصف مجرمانه‌ای نداشته است، اقدام به دستگیری متهم یاد شده نموده‌اند و او نیز صرفا تلاش در جهت رهاسازی خود داشته، در حالی که بنا بر دفاعیات خود اعتقاد راسخ بر عدم مجرمانه بودن رفتارش داشته و نوع رفتار او نیز با توجه به آن چه در گزارش کلانتری آمده است، مصداق معاونت یا تمردی که در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده نیست، لذا از این حیث نیز اتهامی متوجه متهم نخواهد بود.

باید خاطرنشان کرد، تکدی‌گری به معنای درخواست کمک و پول از مردم جامعه با التماس و بسیاری ترفند‌های مختلف است، در حالی که در این پرونده، متهم صرفا اقدام به نوازندگی با گیتار در کنار خیابان می‌کرده و هیچ گونه التماس و یا درخواستی هم از شهروندان جهت پرداخت وجه به خود نکرده است هر چند ممکن است برخی شهروندان وجوهی را نه به عنوان کمک به یک متکدی بلکه به عنوان دستمزد نوازندگی ایشان و انبساط خاطری که از آن داشته اند، به او پرداخت کرده باشند؛ بنابراین از این حیث نیز، اتهامی متوجه متهم نیست.

از سوی دیگر رفتار متهم مشمول عنوان جزایی موضوع ماده ۲ قانون نحوه مجازات افرادی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز می‌نمایند هم نخواهد شد، چه آن که هر چند مطابق ماده ۲ این قانون مصوب ۱۳۸۶ انجام هرگونه فعالیت در زمینه امور سمعی و بصری که جنبه تجاری دارد و فعالیت تجاری محسوب می‌شود، نیازمند اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد، لیکن اگر این نوازندگی از روی تفنن و به صورت تفریحی باشد نیازی به مجوز ندارد، در این میان هرچند می‌توان نوازندگی خیابانی را نوعی فعالیت موسیقایی سمعی و بصری به شمار آورد، لیکن نظر به آن که مطابق مقررات این قانون، تنها افرادی لازم است نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند که از این راه امرار معاش کرده و فعالیت تجاری انجام می‌دهند و به عبارتی شغل اصلی آن‌ها فعالیت سمعی و بصری باشد، لذا این گونه نوازندگان به لحاظ آن که فعالیتشان عرفا هم شغل و تجارت محسوب نمی‌شود، نیازی به اخذ مجوز ندارند، لذا، چون متهم اظهار داشته صرفا با دوستانش در حال تمرین نوازندگی بوده مشمول این عنوان جزایی نمی‌گردد و از این نظر هم اتهامی متوجه متهم نیست.

در بررسی رفتار متهم و انطباق آن با سایر عناوین مجرمانه باید گفت: نامبرده با استفاده از ابزار موسیقی (گیتار) در کنار خیابان در حال نوازندگی بوده است بر این اساس موضوع را از این حیث نیز باید بررسی کرد که آیا می‌توان آن را مشمول ماده ۶۳۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی هم دانست یا خیر؟

در توضیح این امر باید گفت: ماده یاد شده تظاهر به عمل حرامی که در قانون برای آن جرم انگاری شده است را واجد وصف کیفری و قابل مجازات دانسته و چنانچه نفس عمل حرام دارای وصف کیفری و عنصر قانونی نباشد، صرفا در صورتی قابل تعقیب و مجازات است که عفت عمومی را جریحه دار کند؛ بنابراین، هر چند ممکن است نواختن موسیقی از نظر شرعی در برخی موارد و با دارا بودن برخی شرایط، گناه تلقی گردد لیکن اولاً هر گناهی را نمی‌توان جرم دانست و ثانیاً ارتکاب هر گناهی لزوماً موجب جریحه‌دار شدن عفت عمومی نخواهد شد و هر چند مطابق آیه شریفه «ان‌الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی‌الذین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا والآخره و الله یعلم و انتم لا تعلمون.» (نور/۱۹) اشاعه فحشا و علنی کردن آن حرام است، لیکن مبنای حرمت اشاعه فحشا هم در این پرونده کاربرد ندارد، چرا که باز قدر متقن فحشا به گناهان کبیره و مهم بازمی‌گردد و هر گناهی را در بر نخواهد گرفت.

این قاضی در پایان اظهار داشته، بنابراین مجموعه رفتار متهم از نظر این دادیاری هیچ گونه وصف کیفری نداشته و جرم تلقی نمی‌گردد و لذا مستنداً به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات و اصل اباحه و برائت و همچنین ماده ۱۲ و ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و مواد ۴ و ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ قرار منع تعقیب متهم صادر و اعلام می شود. قرار صادره با عنایت به فقدان شاکی خصوصی منصرف از مفاد ماده۲۷۰ قانون آیین دادرسی کیفری تلقی می‌گردد و در صورت تأیید از سوی دادستان محترم قطعی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۹۸
الهی شکر که قاضی عادل و عقل داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
نوازندگان خیابانی هیچگونه مزاحمتی برای مردم ندارند اما مواردی وجود دارد که نه پلیس و نه قاضی و هیچکسی با آنها کاری ندارد :
- بلندگوی برخی مساجد و نوحه خوانی ها
- موتورهای پر سر وصدا
- خودروهایی که اگزوشان را دست کاری می کنند
- خودروهایی که نوحه یا موسیقی با صدای بسیار بلند پخش می کنند
دم قاضی باسواد و با وجدان گرم ، خدا براش بسازه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
امیدوار شدیم کلی دلیل منطقی برای رای آورده.اما من
یک رای دیدم قاضی تنها دلیلش عدم دفاع کافی و
بدون دلیل و مدرک به استناد شکایت شاکی به راحتی
. ۲ سال حبس داده بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
خداوند پدر و مادر و اجداد و هفت نسل این قاضی را مشمول لطف و رحمت خودش کند که اجازه نداد یک زندانی به زندانیان و مجرمین کشور اضافه شود . جدای از دانش وسیع تربیت خانوادگی این قاضی هم موجب صدور این رای شده . قاضی محترم دستمریزاد.
همیشه یار و چناه محرومین باش .
همه ملت برای شما دعای خیر می کنند و از خدای منان طلب بخشش اشتباهات احتمالی شما را هم دارند.
ای کاش بنده شما را می دیدم تا دستتان را ببوسم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
دم آقای ریسی گرم که رویه قوه قضائیه رو به کلی عوض کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
آقا این قاضی کیه؟ کجاست؟ من میخوام نوکرش بشم به مولا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
دم قاضی فهیم گرم.
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
محدوده نظارتی این قاضی محترم و دانشمند و عادل را اعلام بفرمایید تا همه ملت مظلوم ایران به آن محدوده کوچ کنیم هر چند جا و مکان و فضای کوچکی باشد اما
یقینا زندگی در محدوده حکمیت چنین قاضی شریفی مغتنم و موجب افتخار و شرافت است.
درود به شرافت این قاضی محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
خدا خیر بده روحانی رو که با کذب نذاشت رئیسی ریس جمهور شود و رفت قوه قضائیه رو آباد کرد
هر چند مملکت به فنا رفت ولی اقلا دستگاه قضا رو به جلو حرکت می کند
درود به شرفت قاضی
آفرین به به این قاضی چیز فهم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
از وقتی رئسی آمده رویه قوه قضائیه خیلی بهتر از قبل شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
اما امید من اینست که این احکام که نمونه های دیگری هم از آن اخیرا مشاهده می شود دستوری نبوده و قضات ما انشاءالله این مقدار استقلال در دادرسی دارند.
احسنت به این قاضی با شرف و وجدان.اینهم نوعی کار هست در این دوران بیکاری و دقایقی موجب انبساط خاطر مردمی که به هزاران دلیل گرفتار مشکلات روزمره و در گیری های عصبی هستند میشه.
ای جانم به این قاضی غیر از این نیست عدالت دست مریزاد عالی اول صبحی لذت بردم با یه حکم بی نقص اگر اشتباه نکرده باشم نام قاضی بیابانگرد بود مرسی آقای بیابانگرد
درود بر این قاضی فهیم.
نیروی انتظامی جوان رو بخاطر " تظاهر به فعل حرام " بازداشت کرده ؟!!!!
موسیقی فعل حرام شده در این کشور ؟؟ ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
نشده بود
یعنی فکرشو بکنید چه انرژی گذاشتن، بنده خدا در رفته ، رفتن دنبالش، دستگیرش کردن، بردنش کلانتری،بازداشتگاه،بعد دادگاه، بعد قاضی !. جرم : گیتار زدن در خیابان!!!
حالا خداروشکر قاضی آدم فهیمی بوده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
ای آقا... یعنی شما نمی دانید گیتار زدن از سرقت و اختلاس و مزاحمت و بی تدبیری و ناشایسته سالاری برای جامعه خطرات بیشتری دارد؟؟؟؟ دست شما درد نکند!ا
قاضی درست و با وجدان یعنی این
جقدر دقیق و قشنگ هم توضیح داده
احسنت به این قاضی دانا
نوازندگی خیابانی در سراسر دنیا رواج داشته و اتفاقا مورد اقبال عمومی می باشد.... چرا که عده ای نوازنده هنرمند، در کشاکش و درگیریهای روزمره زندگی شهروندان برای لحظاتی باعث آرامش و تلطیف روح عابرین خسته از کار روزمره شده و از طرفی، هنر و مهارت خود را نیز به نمایش می گذارند، که دیده شدن یکی از نیازهای نسل جوان است که متأسفانه در مملکت ما، زمینه برای دیده شدن به جوانان بسیار کم داده شده است.....

دم قاضی محترم گررررررممممم، که این کار را از جنبه های مختلف قضایی مورد ارزیابی و مبرا از جرم دانسته است.
... مایه ی تأسف است که یک هنرمند از بیکاری رو به نوازندگی خیابانی میآورد و مجرم تشخیص داده سده و حتی پاور بانکش نیز آلت جرم تشخیص داده میشود...!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
بیکار نبوده عزیزم.طبق اعترافات در حال تمرین با دوستانش بوده. !!!!!
سلام - دمت گرم (هم قاضي هم نوازنده)
دم قاضی بزرگوارمان گرم
احسنت بر این قاضی
آفرین به این قاضی که از عقل و منطق برای صدور رای استفاده نموده است و صرفا به کتابها اعتنا نکرده است، در کل نوازندگان خیابانی بخشی از هنرمندانی هستن که فرصتی برای عرضه هنر خود پیدا نکرده اند، اگر جایی باشد که حداقل دستمزدی برای آنها عایدی داشته باشد این بندگان خدا در سرما و گرما در خیابان به نوازندگی یا خوانندگی نمی پردازند و اینجاست که میگوید خانه از پای بست ویران است
مانع شادی مردم نباید بود.
قاضی یعنی این ...
ایجاد آلودگی صوتی مزاحمت است. مردم می خواهند در سکوت و آرامش رفت و آمد کنند.
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
عزیز دل، این نوازندگان در معابر اصلی دست به اجرا و نوازندگی می زنند که مملو از خودرو و سرو صدا و داد و بیداد هست.... در پس کوچه ها و راههای فرعی نیستند که موجب سلب آرامش و یا آلودگی صوتی شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
گیرم که این بنده خدا گیتارم نمیزد شما در خیابان در سکوت و آرامش رفت و آمد میکنید؟ ساکن ایرانید هستید یا در مریخ سکونت دارید؟چون من تا به حال توی خیابان با این همه صدای بوق ماشین و غیره تا به حال سکوت و آرامش ندیدم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
شما در کدام قرن و در کجا درس خوندی ، دنی رو ببینید و
نیازهای جامعه امروزی بیاموزید،
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
مگه مردم میخوان توی خیابون بخوابن که نیاز به آرامش دارن .؟ انگار حالت خیلی بده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
نیست خیلی هم در کلان شهرها آرامش برقراره و نه کسی داد می زنه،نه کسی بیخودی بوق می زنه،نه ماشینها و موتورها سر و صدا می کنند،و فقط صدای آواز پرندگان به گوش می رسه که آنهم بخاطر صدای موسیقی افرادی نظیر این نوازنده مختل میشه .برو مرد حسابی،چه سکوتی،چه آرامشی،حداقل امثال ایشون با صدای موسیقی شون هم روحیه بقیه رو شاد می کنند و فضای شهری تلطیف میشه و هم برای لحظه ای حواسمون از سر و صدای محیط اطراف پرت میشه.شما حتما خودت مشکل داری که صدای موسیقی اذیتت می کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
دوستی که می گی می خوای آرامش داشته باشی :
داشتم با دختر 7ساله ام می رفتم جایی که یهویی در یه جا باز شد و هفت هشت تا نوجوان پانزده شانزده ساله ریختن بیرون و با سر و صدا و عربده و فحش های رکیک ناموسی کش دار و بی کش همدیگر را به شدت نواختند
من مانده بودم چکار کنم !
بعد رفتن نوجوانها دخترم معنی تمام اون فحش ها را می خواست بدونه !
من هم که جوابی نداشتم گفتم اینها حرف بده و خودم هم بلد نیستم
فرداش مدرسه همسر من را خواستند و گفتند دخترتان سر کلاس از معلم معنی چند واژه ی رکیک را پرسیده و موجب کنجکاوی بچه های دیگه هم شده
کلی قسم و آیه خواندم که در خیابان شنیده و..
چند روز بعد مادرم زنگ زد که مواطب دخترت باش چون چند فحش بد شنیده و به شدت پیگیر معنی فحش هاست
بعد اون ماجرا گوشم به مکالمات مردم و بخصوص جوانان حساس شده که سرشار از فحش و واژه های رکیک و توهین به نوامیس همدیگه است
یکی نیست بپرسه ما چرا این شکلی شدیم ؟؟
به خدا قسم من دهه پنجاهی و دوستام محال بود حرف رکیک را در مقابل بزرگترها و بخصوص زن و بچه ی مردم به زبان بیاریم
شوخی و حرفهای بد مال جمع های کاملا مردانه بود
آخه عزیزی که می گی می خوای با آرامش قدم بزنی
کدام آرامش ؟؟

موسیقی چند جوان هنرمند را بشنوی بهتره یا فحش ؟؟
یه طوری حرف نزن که گویا در این مملکت زندگی نمی کنی
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
در ایام مذهبی که گاه هفته ها از بلندگوی چادرهای زده شده نوار صوتی پخش میشود قانونش چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
هر چیز که شما دوست نداشتید میشود آلودگی صوتی و مزاحمت؟؟؟؟ موتورسیکلتی که در پیاده رو ویراژ می دهد مخل آرامش نیست؟؟ پیاده روهای کج و کوله، رانندگی بی ملاحظه و بی قانون، بوقهای ممتد، عربده کشی فروشنده و افراد بی ملاحظه و غیره و غیره آرامش و سکوت را بهم نمی زنند، و فقط موسیقی عامل آن است؟؟؟ کلاهتان را بالاتر بگذارید دوست عزیز
این کار گدایی نیست، شخص هنری داره و اونو عرضه می کنه فقط مثل افراد دستفروش مکان مناسبی ندارند.

امثال اینها باید برای نان شب چیکار کنند؟؟؟ در خفا مواد مخدر پخش کنه خوبه؟

من هر وقت این افراد رو می بینم به اندازه توانم کمک می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
من نوازنده های جوان را که می بینم به احترام هنر آنها می ایستم و کمک هم می کنم
احسنت به این قاضی
خیلی خوب است. باعث فرار ذهن از مشکلات است هر چند برای اندک زمانی. از نظر درآمدی هم برای جوانان خوب است.
درود به شرف این قاضی با منطق
نتیجه: زدن گیتار و سایر ادوات موسیقی در خیابان ها و سر چهار راه ها مشکلی ندارد. پس چرا صدا و سیما از نشان دادن آدوات موسیقی به مردم دریغ می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
صدا و سیما برای خودش یه کشور و دولت جداست ... جدا از ایران
فقط می تونم بگم آفرین بر این قاضی قانونمند که بدور از هرگونه تعصب و احساسات، حکم صادر کرده است. ما در مملکتمان به شدت به چنین قضاتی نیازمندیم.
از اختلاسگران چه خبر؟؟؟؟؟
اول که تشکر از قاضی، دوم که متاسفم برای دولت و ... که نمیتواند شغل ایجاد کند و احسنت به غیرت این جوان و جوانانی از این دست که به جای اینکه دست در جیب دیگران کنند یا اختلاس کنند، کار میکنند. من که دوست دارم وقتی به این جوانان میرسم دست و پایشان را ببوسم ..
تمام چهار راه ها رو متكديان اشغال كرده اند اونوقت اقايان سراغ نوازنده خياباني ميرن !!! اين ها اقلاً براي چند لحظه هم كه شده ادم رو از استرس و فشار هاي زندگي دور مي كنند .
حالا این بیچاره نتونسته نماینده مجلس بشه
نمیذارید از دست رنجش خودش استفاده کنه؟
باعث امیدواری است که قضاتی هستند که برا اساس شرایط و مقتضایت زمان و قانون صدور رای می کنند/
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
راست می‌گی،چنین افرادی به جامعه امیدواری و روحیه می دن،دمشون گرم
احسنت به این فاضی با فهم و شعور. ولی چه کم هستند این افراد در جامعه.
روز خوش شانسیت بوده پسر
بلند بودن صدای ساز در خیابان اگه مزاحمت نیست پس چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
پس جلو محرم که به طریق اولی باید گرفته شه باز این روز بوده اون که ۲ ۳ نصفه شبم هست
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
به نظرم باید اسکار حساسیت شنوایی به شما دوست عزیز تعلق بگیره. برادر ارزشی بین اون هیاهوی ماشینها و صداهای مختلف الان صدای لطیف گیتار گوش تو رو اذیت کرد؟؟؟
دقیق سنسور کی بودی تو؟؟؟؟!!!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
معلومه تو زندگیت گیتار ندیدی صداش به همون بلندی نی هستش اونو که باهاش اشنا هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
صدای وانتی ها که گوش و روح و روان آدمو نابود میکنن مزاحمه یا صدای ساز گیتار یه جوون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
شما گوش مبارک را با نوای گوشنواز بوق و داد و هوار و ویراژ موتورسیکلت ها مشغول و سرگرم نمایید و لذتش را ببرید!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
درست میگن ایشون. قراره سر و صدای طبل و دوقل و سنچ و بلند گو و راه بندون محرم جمع بشه. راست میگه ایشون
مملکت به اینچنین کارمندان و اینچنین قاضیان و اینچنین مدیران نیز دارد . درود بر شرفت
به دستگاه قضا امیدوار شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
متاسفانه با چند گل بهار نمیشه . همینکه رفتار این قاضی همه مارا سرذوق آورده یعنی خلاف رویه معمول بوده ومردم رفتار بسیار خوبی رادیدند که کمتر انتظارداشتند.
درود به شرفت قاضی
چه عجب بعد از این همه خبر های بد ، یک خبر خوب و مثل کشورهای متمدن شنیدیم
درودبرشماقاضی محترم,,کمک کردن به این گونه افراد صرفا تقدیرازهنروهنرمنداست احسنت برتفکرواقع گرای حضرتعالی.......
چه شانسي آوردي خوردي به اين قاضي باوجدان و با شعور و با سواد !
درود بر این قاضی فهیم و عادل
چند وقتی است خبر های خوبی از قوه قضاییه به گوش می رسد. قبلا قضات برای زندانی کردن افراد مسابقه گذاشته بودند ولی حالا نگاه دقیق همراه با ستدلال و درک شرایط جامعه در آراء و دستورات قضایی از صدر تا ذیل قوه محترم قضاییه مشهود است.
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
دلیلش اینه که زندانها پرشده . البته قضاوت درست این قاضی محترم قابل تحسین است . درود به شرف این قاضی
واقعا الان باید خوشحال باشیم؟ کارمون به جایی رسیده که همین که واسه جرمی که نکردیم زندانیمون نمیکنن باید خدا رو شاکر باشیم
آفرین،
پلیس برو دزد رو بگیر
حالا باید دید برخورد امام جمعه چه خواهد بود با این قاضی . زیاد نمیتونم امیدوار باشم به این روند.
خوب پس حالا که اینجوری شد من میرم رای میدم.
عالی بود .
ای کاش میشد افکار این قاضی رو به خیلی از مسئولین تزریق کرد.
همه چیز مطابق با قانون و به دور از تنگ نظری و کاملا شفاف بررسی شده.
انشاله موفق و سلامت باشن
یادمان باشد چارلی چاپلین ابتدا نوازنده دوره گرد بوده، اگه اینجوری باهاش برخورد می کردند( برخورد تا قبل از رای قاضی محترم) الان دنیا از هنرش بی نصیب می ماند
احسنت به آقای رئسی با این تحولی که در قوه ایجاد کرده اند
امیدوارم این قاضی شریف بابت این حکم عادلانه فقط به صرف اینکه در مورد موزیک و نوازندگی این حکم منصفانه را صادر کرده مورد هجمه برادران متعهد در تریبونهای عمومی ولی ماهیتا خصوصی واقع نشه
امیدوارم این قاضی شریف بابت این حکم عادلانه فقط به صرف اینکه در مورد موزیک و نوازندگی این حکم منصفانه را صادر کرده مورد هجمه برادران متعهد در تریبونهای عمومی ولی ماهیتا خصوصی واقع نشه
هزار احسنت به این قاضی ورای وقضاوت ایشان .اگر همه قضات چنین موشکافی پرونده متهمین رابررسی نمایند شاید نصف زندان ها تعطیل شوند.
خدا پدر ومادر قاضی عزیز را در پناه ورحمت خود قرار دهد
در این زمانه که دشمن دنبال کوچکترین ایراد از نظام جمهوری اسلامی هست.ایشان همچمون حاج قاسم سلیمانی عمل نموده.
خداوند عزت وقدرت ورحمت در دنیا وآخرت به این قاضی دهد.که مانع از ریزش شد
اینجا مثلا ام القرای مسلمین است ! این بساط باید جمع بشود ! نظر علما و بزرگان در مورد حرمت موسقی چیست؟ این حرکت هم بخشی از پازل چند وجهی غیرت زدایی و اندلسی کردن فرهنگ اسلامی پایتخت ایران اسلامی است
من خودم یک روحانی هستم. رای آقای قاضی را می پسندم. کجای این رفتار مجرمانه است و در کدام بند قانونی؟ به نظرم دلیلی هم نداشت که نیروی محترم انتظامی اقدام به دستگیری ایشان می کرد.
دستمريزاد : هرچند قاضي هاي باسواد و باخدا در جامعه قضايي كشور ب شدت كم تعدادن
حالا اگر طرف تا صبح مداحی کنه کسی کارش نداره
اینها که هنر نیست از بدیهیات هست
ماها رو عادت دادن به کم راضی شدن
آفرين به دانش حقوقي قاضي آنجاكه ميگويد(لزومآهرگناهي جرم نيست)
با سلام‌و درود به این قاضی که بسیار مستدل و به دور از دگم اندیشی نظر داد و انشاالله راه ایشان مستدام باشد که هر گناهی جرم نیست و برای مجرم مجازات تعیین شود . آرزو می کنم همه قضات و دولتمردان ما به خود آیند و در کارهایشان خدا را مد نظر قرار دهند و برای ایران آباد‌تلاش کنند و هو الرحم الراحمین
این نوازندگی خیابانی وحشتناکتر از وانت بارهایی نیست که دقیقه به دقیقه در حال عبور هستند و با بلندگو دنبال لوازم کهنه منزل و اهن و چوب و غیره می گردند
آدرس حوزه حکمیت این قاضی دانشمند عادل رو منتشر کنید تا همه مظلومان این سرزمین به آن محدوده کوچ کنند.
به چه روزی افتادیم که باید از رای برائت در همچین موردی خوشحال باشیم
درود بر قاضی عادل برخی ماموران واقعا خود را صاحب مال وجان مردم میدانند
بابا دمت گرم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی