بازدید 3854

اعمال تعرفه بر واردات هواپیماهای ایرباس در آمریکا

شب گذشته دولت آمریکا اعلام کرد که تعرفه وارداتی هواپیماهای ایرباس به آمریکا را از 10 به 15 درصد افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 15 February 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شب گذشته دولت آمریکا اعلام کرد که تعرفه بر واردات هواپیماهای ایرباس که در اتحادیه اروپا تولید می‌شوند را از 10 به 15 درصد افزایش می‌دهد.

این اقدام با هدف افزایش فشار بر بروکسل در یک مناقشه 16 ساله اجرای شده است که به دلیل تخصیص یارانه به شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس در اروپا و آمریکا بین دو طرف در جریان است. 

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرد که همچنان آماده مذاکره با اروپایی‌ها برای رسیدن به توافق است اما اگر اتحادیه اروپا به دلیل برخی مناقشات بر واردات کالاهای آمریکایی تعرفه اعمال کند ممکن است این روند تشدید شود.

این دفتر طی بیانیه‌ای که در ساعات پایانی شب گذشته منتشر شد‌، اعلام کرد که قصد دارد تغییرات کوچکی بر تعرفه 25 درصدی واردات پنیر و برخی دیگر از محصولات اروپایی اعمال کند و به عنوان مثال قرار است تعرفه بر واردات آب آلو حذف شود.

آمریکا هنوز تعرفه واردات این محصولات را افزایش نداده است چرا که گفته بود ممکن است در ماه اکتبر این تعرفه‌ها را بالا ببرد. 

قرار است افزایش تعرفه واردات هواپیماهای ایرباس از روز 18 مارس اجرایی شود.

اقدامات تجاری کاخ سفید علیه اتحادیه اروپا پس از آن در دستور کار کاخ سفید قرار گرفت که چند هفته پیش آمریکا توانست با چین فاز نخست توافق تجاری دو جانبه را امضا کند.

آمریکا در تلاش است تا تجارت دوجانبه یک هزار میلیارد دلاری خود با اتحادیه اروپا را به نوعی که بیشتر به نفع آمریکا باشد باز طراحی کند که این مسئله نگرانی‌ها نسبت به شروع دوباره یک جنگ تجاری بزرگ در اقتصاد جهانی را تشدید کرده است.

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند که خواهان مذاکره با آمریکایی‌ها هستند اما تسلیم حرف زور آنها نخواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل