بازدید 24313
آخرین تحولات خاورمیانه؛

پاسخ نامزد‌های دموکرات به چهار سوال درباره ایران / نیرو‌های قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه / پرواز مستمر بالگرد‌های آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه / کشته و مجروح شدن هشت سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

پرواز مستمر بالگرد‌های آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه، کشته و مجروح شدن هشت سرباز آمریکایی در شرق افغانستان، ورود ستون نظامی جدید ترکیه به سوریه و پاسخ نامزد‌های دموکرات به چهار سوال درباره ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درگیری شدید میان نیرو‌های قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 10 February 2020

پرواز مستمر بالگرد‌های آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه، کشته و مجروح شدن هشت سرباز آمریکایی در شرق افغانستان، ورود ستون نظامی جدید ترکیه به سوریه و پاسخ نامزد‌های دموکرات به چهار سوال درباره ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درگیری شدید میان نیرو‌های قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع وابسته به مخالفان سوری از درگیری‌های شدید میان نیروهای قسد و شبه نظامیان وابسته به ترکیه در محور ام الکیف در حومه تل تمر در حومه حسکه در شمال سوریه خبر می‌دهند.

همزمان این منابع از یورش شبه نظامیان وابسته به ترکیه به منازل شهروندان در عفرین و ناحیه بلبل و معبطلی و بازداشت سی تن خبر دادند.

همچنین این شبه نظامیان، شماری را در روستاهای هیامو و معراته بازداشت کردند و به زندان‌های خود برده اند.

پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه

برخی منابع از تحرکات جدید آمریکایی ها در مناطق نفتی در شرق و شمال شرق سوریه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: ارتش آمریکا شروع به احداث پایگاه نظامی در نزدیکی شهر تل براک در ۴۰ کیلومتری شمال شرق حسکه کرده و این به سبب درگیری‌های ماه های اخیر با روسیه است و این منطقه مسکونی را مسیر سریع منتهی به میادین نفت رمیلان می‌داند. در این راستا، آمریکا ادوات و تجهیزات ساخت و ساز از عراق در هفته گذشته منتقل کرده و این از طریق گذرگاه مرزی الولید بوده است.

پاسخ نامزدهای دموکرات به 4 سوال درباره ایران /نیروهای قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه/پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه/ کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

منابع مذکور بیان کردند: ارتش آمریکا پرچم این کشور را در این شهر سوری به اهتزاز درآورده و گشت‌های شناسایی انجام داده و بالگردها بر فراز منطقه محل احداث پایگاه در حال پرواز هستند. ساخت پایگاه جدید از سوم فوریه شروع شده است.

کشته و مجروح شدن هشت سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

رویترز اعلام کرد، دو سرباز آمریکایی در پی حمله یک سرباز افغانستانی در شرق این کشور کشته شدند.

طبق این گزارش، همچنین شش سرباز دیگر نیز مجروح شدند.

در همین راستا، سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان گفت، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که یک فرد با پوشش نظامی افغانستانی به سمت نیروهای مشترک آمریکا و افغانستان شلیک کرده است.

ورود ستون نظامی جدید ترکیه به سوریه

منابع سوری از ورود ستون نظامی جدید ترکیه از طریق گذرگاه مرزی کفرلوسین به سوریه خبر دادند. این ستون شامل شصت خودرو حامل تانک و تجهیزات نظامی است. ستون نظامی رهسپار اطراف شهر ادلب شده است.

پاسخ نامزدهای دموکرات به 4 سوال درباره ایران /نیروهای قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه/پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه/ کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

ارتش ترکیه به دنبال ایجاد پست دیده بانی جدید در تل قمیناس در جنوب شرق شهر ادلب در نزدیکی اتوبان بین المللی حلب-لاذقیه است.

پاسخ نامزدهای دموکرات به چهار سوال درباره ایران

روزنامه نیوریورک تایمز در گزارشی مبسوط به دیدگاه‌های نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مسائل مختلف پرداخته است. در یکی از این گزارش‌ها نظرات همه نامزد‌های مطرح انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها را درباره پرونده ایران و مسائل مختلف مربوط به ایران جویا شده است. در این گزارش سوالاتی یکسان از افراد مختلف پرسیده و پاسخ‌های آن‌ها عینا در زیر آن درج شده است.

در ابتدای گزارش با پیش زمینه‌ای درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در سال ۲۰۱۵ از نامزد‌های دموکرات پرسیده است که با توافق رها شده (از سوی دونالد ترامپ) چه کار خواهند کرد؟

«مایکل بنت» سناتور ۵۵ ساله ایالت کلرادو گفته، بدون پیش شرط به آن بازمی‌گردم.

«جو بایدن» معاون باراک اوباما گفته، ترور اخیر قاسم سلیمانی حذف یک بازیگر خطرناک بود، اما همچنن چشم انداز چرخه تنش‌ها در منطقه را افزایش داد و باعث شد، تهران از محدودیت‌های هسته‌ای خود عقب نشینی کند. تهران باید به محدویت‌های خود در برجام بازگردد. اگر آن‌ها این کار را کنند، من دوباره به توافق بازخواهم گشت و با همکاری متحدانمان از طریق دیپلماسی تلاش می‌کنیم آن را گسترش دهیم و به دیگر اقدامات ایران از جمله فعالیت‌های بی ثبات کننده بپردازیم.

«مایکل بلومبرگ» نیز گفته، بدون پیش شرط به برجام برمی‌گردم.

«پت بوته‌جج» که برنده انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا بود گفته، بدون هیپ پیش شرطی به برجام باز می‌گردم.

«برنی سندرز» سناتور ۷۸ ساله ایالت ورمونت گفته، من بدون هیچ پیش شرطی به برجام برمی‌گردم، ایران هم باید به تعهداتش عمل کند. سپس مذاکرات بیشتری را برای حل مساله موشک‌های بالستیک ایران، حمایت از تروریسم و حقوق بشردنبال می‌کنم.

«الیزابت وارن» سناتور هفتاد ساله ایالت ماساچوست گفته، بدون هیچ پیش شرطی به برجام برمی‌گردم.

روزنامه نیویورک تایمز در سوال دوم از نامزد‌های انتخاباتی پرسیده آیا دونالد ترامپ در صدور دستور ترور سردار سلیمانی از اختیارات قانونی خود استفاده کرده است؟ آیا ترور او عادلانه و عاقلانه بود

پاسخ نامزدهای دموکرات به 4 سوال درباره ایران /نیروهای قسد و شبه نظامیان ترکیه در شمال سوریه/پرواز مستمر بالگردهای آمریکایی بر فراز شمال شرق سوریه/ کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان

مایکل بنت در پاسخ به این سوال گفت: تصمیم گیری برای چنین حمله‌ای نیاز به یک تحلیل کامل حقوقی مبتنی بر یک توجیه مستحکم است اما ما تا کنون چنین چیزی از کاخ سفید ندیدیم. سوال مهم این است که آیا این تصمیم سیاسی هوشمندانه‌ای بود؟ براساس دلایلی که رئیس جمهور و دولتش ارائه کردند، این یک تصمیم بی پروایانه بود و آمریکا را امن‌تر نکرده است. 

کمپین بایدن در پاسخ به این سوال، نیویورک تایمز را به چکیده سیاست خارجی خود ارجاع داد؛ روند تصمیم گیری برای ترور قاسم سلیمانی تصادفی و بدون مشورت با کنگره و متحدانمان و بدون توجه به عواقب آن انجام شد و ما از دولت ترامپ توضیحات متغیری شنیدیم، پاسخ‌های اجتناب ناپذیر و اینکه وی یک تهدید فوری بود بدون اینکه شواهدی برای این توجیهات ارائه شود.

مایکل بلومبرگ گفته، قانونی بود؟ بله. عالانه بود؟ بله، مشروط بر اینکه ما اطلاعاتی از تهدید فوری بودن وی برای آمریکایی ها می‌داشتیم. وی مدعی شد، سلیمانی در کشته شدن صدها آمریکایی و ده ها هزار عراقی و سوری دست داشت. آیا عاقلانه بود؟ در نهایت بستگی به این دارد که این مساله سه نفع برای آمریکایی‌ها در بر داشته باشد؛ ایران را از دستیابی به سلاح اتمی متوقف کند، از حمله به آمریکایی‌ها جلوگیری کند و از یک جنگ گسترده‌تر جلوگیری کند. که همه اینها نامشخص است.

پت بوته جج نیویورک تایمز را به بیانیه خود بعد از ترور سردار سلیمانی ارجاع داده است. وی گفته، اولویت اصلی فرمانده کل قوا باید حفاظت از آمریکایی ها و منافع امنیت ملی ما باشد. هیچ شکی نیست که قاسم سلیمانی برای امنیت ما یک تهدید بود و او مغز متفکر حمله به آمریکایی و متحدان ما بود که به مرگ صدها تن منجر شد. اما سوالات جدی وجود دارد که این تصمیم چگونه اتخاذ شده و آیا برای عواقب آن آمادگی وجود داشت.

برنی سندرز در این باره گفته؛ نه. آمریکا در جنگ با ایران نیست و کنگره هیچ مجوز اقدام نظامی علیه ایران نداده بود. صراحتا مدارکی وجود دارد که قاسم سلیمانی در اقدامات تروریستی مشارکت داشت و از حمله به نیروهای آمریکایی در عراق حمایت می‌کرد. اما سوال این نیست که او آدم بدی بود، بلکه این است که آیا ترور او آمریکایی ها را امن تر کرده است؟ پاسخ آشکارا منفی است.

الیزابت وارن گفته؛ نه. تصمیم بی پروایانه رئیس جمهور ما را به لبه یک جنگ دیگر در خاورمیانه برد. دولت ترامپ هیچ مدرکی درباره اینکه او یک تهدید فوری بود ارائه نکرد. هیچ مشورتی قبلی با کنگره انجام نشد و هیچ تلاش بالقوه‌ای نیز برای مقابله با عواقب آن برای نیروهایمان و کشورمان یا حتی برای استراتژی خود رئیس جمهور در خاورمیانه صورت نگرفت. اقدامات خطرناک ترامپ آمریکا را ناامن کرده است.

سوال بعدی روزنامه نیویورک تایمز از نامزدهای موکرات این است که با توجه به امکان اقدام نظامی علیه ایران، آیا گزینه‌ای را از روی میز حذف می‌کنید؟

مایکل بنت می‌گوید که نه همه گزینه‌ها باید بررسی شود.

کمپین بایدن مجددا نیویورک تایمز را با مانیفست سیاست خارجی وی ارجاع داد؛ من درباره رژیم ایران در توهم نیستم که در رفتارهای بی ثبات کننده در سراسر خاورمیانه نقش دارد و ناعادلانه شهروندان آمریکایی را بازداشت می‌کند. اما اینجا یک راه هوشمندانه و یک راه خودکشی برای مقابله با تهدید ایران علیه منافع ملی ما وجود دارد، ترامپ راه دوم را انتخاب کرده است.

مایکل بلومبرگ در این زمینه گفت: اگر بحث منافع و تضمین امنیت شهروندان آمریکا باشد، هیچ گزینه‌ای را نباید حذف کرد. آمریکا باید همه اقدامات بی ثبات کننده ایران در فراتر از خاورمیانه را بررسی کند. راهش نه سروصدا و اقدامات سینوسی بلکه از طریق صبر و سیاستی مرکب از تحریم، بازدارندگی نظامی و حمایت از متحدان منطقه‌ای آمریکاست. آمریکا باید این را مشخص کند که تا ایران دست از حمایت از گروه های مثل حماس و حزب الله برندارد، نمی‌تواند به جمع جامعه بین المللی بپیوندد. 

پت بوته‌جج گفته به این سوال پاسخ نمی دهم. 

کمپین برنی سندرز می‌گوید، برنی با متحدان اروپایی آمریکا برای کاهش تنشها با ایران کار می‌کند و یک دیپلماسی تهاجمی که امنیت ایالات متحده و شرکایمان را تضمین کند و همزمان از بروز فاجعه جنگ با ایران جلوگیری کند را در پیش خواهد گرفت. 

الیزابت وارن می‌گوید، من می‌خواهم به جنگ های آمریکا در خاورمیانه پایان دهم نه اینکه جنگ جدیدی را با ایران شروع کنم. من سربازانمان را به خطر نخواهم انداخت مگر اینکه منافع حیاتی امنیت ملی ما در خطر باشد.

راهکار ما استفاده از یک ایده ساده است؛ التزام به قانون اساسی که براساس آن کنگره در هرگونه مشارکت در جنگ نقش تصمیم گیرنده دارد. 

نیویورک تایمز در آخرین سوال از نامزدهای دموکرات پرسیده است که چه استراتژی نظامی و راهبرد دیپلماتیکی برای مقابله با ایران دارند؟

مایکل بنت گفت: من با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام مخالفم. امید من این است که در آینده طرفین بتوانند به توافقی پایدار دست یابند که توانایی ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را محدود کند. بارها گفته‌ام که آمریکا باید به جهان بعد از برجام فکر کند. 

جو بایدن می‌گوید، آنچه ایران انجام داده خطرناک اما قابل بازگشت است. اگر ایران به تعهداتش بازگردد، دولت بایدن به برجام بازخواهد گشت. با این کار اعتبار را به ایالات متحده باز خواهم گرداند و به جهان می‌گویم که دوباره می‌توانند روی حرفها و تعهدات آمریکا حساب باز کنند. دولت من همچنین از احیای اجماع بین المللی درباره سیاست آمریکا در قبال ایران و مضاعف کردن تعهدمان به دیپلماسی استفاده خواهد کرد تا به دیگر رفتارهای مخرب ایران در منطقه بپردازد. 

مایکل بلومبرگ گفته؛ آمریکا به یک استراتژی مستحکم برای مقابله با ایران نیاز دارد. این شامل احیا و تقویت توافق هسته‌ای ایران و آمریکاست و حفظ تحریم های کنونی علیه ایران تا زمانی که رفتار این کشور تغییر کند. با شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از توسعه موشکهای بالستیک و با کشورهای عربی برای مقابله با نیات سلطه جویانه ایران همکاری خواهم کرد. 

بلومبرگ در ادامه گفته؛ رژیم ایران باید رفتارش را تغییر دهد، چه در داخل و چه در خارج. اما این مردم ایران و نه آمریکا هستند که آینده سیاسی خود را تعیین خواهند کرد. 

پت بوته جج گفته: ما نباید هیچ توهمی درباره این واقعیت که ایران چالش هایی را به منافع آمریکا فراتر از برنامه هسته‌ای این کشور وارد کرده داشته باشیم؛ برنامه موشک های بالستیک، رفتار مخرب در منطقه، تهدید علیه متحد ما اسرائیل و مساله حقوق بشر. 

اما حفظ برجام یک پایه برای جایی که ما باید شروع کنیم ایجاد کرده است که از این طریق می‌توانیم به نگرانی های خود بپردازیم. اگر مکانیسمی نباشد که به صورت قابل راستی آزمایی و همیشگی از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کنیم همه اینها غیر قابل دسترس خواهد بود. اگر ایران اجرای تعهداتش را از سر بگیرد، من به برجام برمی‌گردم اما این توافق را به عنوان کف در نظر خواهم گرفت نه سقف. 

برنی سندرز گفته؛ من با متحدان اروپایی آمریکا برای کاهش تنش ها با ایران همکاری می کنم و یک دیپلماسی تهاجمی که امنیت ایالات متحده و شرکایمان را تضمین کند و همزمان از بروز فاجعه جنگ با ایران جلوگیری کند، در پیش خواهم گرفت. 

الیزابت وارن در پاسخ به این سوال گفته؛ اولین چیزی که نیاز داریم، کاهش تنش و ایجاد یک کانال ارتباطی با ایران است، استفاده از گروه ۱+ ۵ و دیگر کانالهای مذاکره‌ای. بهترین راه برای انجام آن این است که دوباره شروع کنیم به مذاکره که ایران و آمریکا به برجام برگردند. هنوز هم می‌توانیم با دیپلماسی پیش برویم و با توافق های موقت اعتمادساز بر اولویت های استراتژی خود در منطقه که یکی از آنها محدود کردن برنامه هسته ای ایران است، تمرکز کنیم. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۶
شکی در انتخاب مجدد ترامپ برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده

این دموکراتهای فاسد و بی عرضه ای که من می بینم ..... !!!! هیچ امیدی به پیروزی دمکراتها نیست

یادمان نرفته ازدواج همجنسگرایان و قانونی شدن سقط جنین و بسیاری دیگر از مسائل فساد اخلاقی در زمان دمکراتها به قانون تبدیل شدند .

از این نظر جمهوریخواهان برتری دارند بر دمکرات های دارای انحراف اخلاقی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ترامپ مرد تجارت است نه مرد سیاست.
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
برعکس عملکرد ترامپ راه پیروزی دمکرات ها را آسان کرده است، این ترامپ بیشتر برای امریکایی ها برای روس ها مفید بوده است،الان کریمه، ونزئلا، سوریه و... در سلطه کدام کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
وای به حال روزی که کره شمالی هم بخواهد ضربه شصت به امریکا نشان دهد، وای.
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
در طول تاریخ امریکا هیچ وقت تا به این اندازه دولت امریکا تحقیر نشده است، ، همه جا زور و قدرت جواب نمی دهد.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
درسته سگ زرد برادر شغال است، حرفهای بعضی از اینها کمی به منافع ما نزدیکتر است. اگرچه در آمریکا معمولا روسای جمهور کاره ای نیستند. ترامپ هم بیاید هیچ غلطی نمی تواند بکند. همین نگاهها در زمان بوش پسر هم بود. او هم 4 سال دیگر اومد و هیچ غلطی نکرد. البته ترامپ هم از اینکه آبرویی برای آمریکا نمی گذارد، برای ما نعمتی است. آنچه برای ما مهم است و دشمن روی آن کار می کند خودما و مردم ما است. اگر ما درست کار کنیم ، هیچ خوفی از اونها نداریم.
به امید پیروزی ایران اسلامی ما
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
انشاالله عمر این به انتخابات بعدی قد نمیده و به تقاص خون حاج قاسم جونشو میگیرن ! این مردک باید سزای رو ببینه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
عزیز من، فساد اخلاقی‌ یک مسٱله داخلی که هر \کاری خواستند بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
برنی سندرز کمی عاقل تر و منصف تر است البته ظاهرا. پس چرا هیچکدام راجع به بدهی کلان اخلاقی آمریکا به ایران در قضایای مختلف اعتراف نمی کنند؟! تاریخ گواه است که امام خمینی در پاریس گفت ما با آمریکا اگر از دشمنی دست بردارد رابطه عادلانه میخواهیم که به ما ظلم نکند و ما هم ظلم نکنیم. آیا واقعا افراد صادق توی آمریکا نسلشان منقرض شده؟
علی حاجی ملا حاجی
| Germany |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اخلاق ها به سرعت در آینده بیکدیگر تغییر پیدا میکنند ولی آن اخلاق‌هایی که تنازع بقاء بشر را در طبیعتی سلامت تنظیم و تضمین مکیندکه آنهم نسلهای جوان آنراتعین خواهندکرد.
آنچه میتوان د ر مورد سگ زرد برادر شغال است مطرح کرده‌اید باید گفت صد البته این گفته درست است.
در اصل دود سقید و یا سیاه را وال استریت علامت می دهد.
با شیوع بیماری کرونا در چین که گویا فقط برعلیه «دی ان ای» ژن چینی اثر گذار است، تولید رآل در کشور چین را مختل کرده که با اینکار شغل های زیادی که کالاهای مصرفی کنونی لوکس و رایانه ای، ارتباطی، ایاب ذهابی... در جهان را بشدت بخطر میاندازد و سبب تورم بسیار بالایی شده که با تقسیم پول مجانی (وام ها با بهره منفی) بین مصرف کنندگان در جهان برای چرخش و شدت تولید کالای مصرفی تحت عنوان «پول هیلی کوپتری یا پول هدیه شده هم نمیتوان جهت فاجعه بورسی قرن را جلوگیری کرد.
هر نوع از این نوع پادزهر ها بیشتر نظام کنونی جهانی را به نابودی نظام های کنونی نزدیک‌تر میکند.
من سقوط ناگهانی بورس را در وال استریت بعیان می‌بینم که ما ایرانیان را براه سردار سلیمانی ادامه دادن اجبار میکند. زیرا تنها راه نجات بشریت حتی در خود آمریکا فرار آمریکایی ها از منطقه میباشد. البته براه سردار سلیمانی ادامه دادن اهتمال ترکیه روسیه و یا چین اگر دوباره بتواند روی پای خود بایستد احتمال منطقه را بروز امروزی انداختن را کم و کم‌تر میکند!!
هیچکس به اندازه ترامپ برای جهان خطرناک نیست و هیچکس به اندازه همان ترامپ برای آمریکا و ملتش مفید نبوده .

پس نتیجه میگیریم چراغی که به خانه رواست ..........

ترامپ نمونه موفقی از یک سیاستمدار موفق برای مردمش در جهان است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ترامپ با مدیریتش طوری عمل کرد که حمله به نظامیان آمریکا دیگر ترسناک نیست.
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
کارهای ترامپ چهره واقعی آمریکا را برملا کرده است. پس ترامپ برای غیر آمریکایی ها هم یک فرصت می تواند باشد. تا بدانند این ابرقدرت تو خالی ای که به او دل بستند چه رهبر سبک سری دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ترامپ چهره واقعی و خطر آمریکا برای جهان را آشکار کرد. در طولانی مدت کشورهای مختلف مخصوصا چین ودر مراتب بعدی ژاپن و کره و اروپا به دنبال مقابله با دلار به عنوان بزرگترین بازوی اقتصادی آمریکا خواهند بود. ترامپ بهترین گزینه برای جهان بوده و هست و معضل آمریکا هر چه زودتر حل شود بهتر است.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
او یه احمق دیوانه است که فقط بهترین رئیس جمهور برای صهیونیستهاست و دارن حسابی ازش سواری میکیرن ! صهیونیستها میدانند اگر این احمق را از دست بدهند دیگر کسی مثه اون را پیدا ننمیکنند ! ترامپ تنها رئیس جمهوریست که آمریکا و منافعش را دربست دارد برای صهیونیستهای خرج میکند .
در پیشگویی های بزرگ تاریخ آمده است جنگ آخر جهان از شام شروع خواهد شد


اعتقادی به پیشگویی و فال ندارم اما کم کم دارم شک میکنم به سوریه .

سوریه داره مساله میشه.

خدا بخیر بگذرونه
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
انشاءالله مسئله سوریه هم حل می شود. نگران نباش
از خودمان بترسیم. اگر دشمن راهی را که تفرقه بین مردم است و زیر پا گذاشتن داشته های تاریخی ما است موفق باشد از ما بگیرد و ما را چشم و گوش بسته دنباله رو خود کنه، باید ترسید
فعلا که دموکراتها در جناح ضعف هستند . تصمیمات توسط جمهوری خواهان که قدرت را در دست دارند گرفته میشود .
پاسخ ها
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ما با هر دوشان بودیم و هردو آنها امتحانشان را برای ما پس دادند. برای ما فرقی نداره.
پرزیدنت اردوغان و تجاوز به حاکمیت، خاک و تمامیت سوریه
پرزیدنت اردوغان و قتل ملت سوریه
پرزیدنت اردوغان و غارت و چپاول نفت و منابع طبیعی سوریه
پرزیدنت اردوغان و گسیل نیروهای تروریستی تحت فرمانش برای کشورگشایی و اشغال کشورهای دیگر نظیر سوریه از جمله لیبی
تکرار سکانس های فوق برای تمام کشورهای همسایه در آینده ای نزدیک
بزودی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
همان گونه که ما و روسیه ادعا داریم به دعوت قانونی دولت سوریه در آنجا حضور داریم ترکیه هم به دعوت دولت قانونی لیبی در آنجاست. البته ترکیه صدها کیلومتر مرز مشترک با سوریه دارد میزبان 4 میلیون سوری آواره آیت. و همچنین رویایی تجزیه طلبان سوری که دست در دست آمریکا هستند را به باد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بیخود افسانه سرایی نکن
هیچ قتل و غارتی انجام نشده است
مظلوم نمایی داخلی بس نبود بین المللیش کردن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حالا برای حفظ تروریست های تحت فرمانش جناب اروغان با دولت سوریه هم مقابله می کنند. به راستی ترکیه مهد مایت از تروریست نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
یاشاسین اردوغان.
حالا منطقه طوری شده همه دق و دلی شو نو سر سربازان امریکایی در می آرن.
بزرکترین دشمن امریکا همین دموکراتهای بی عرضه وباج گیر هستن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بزرگ ترین دشمن امریکا ترامپ است. ترامپ
خون آن همه کشته یک روز دامن دولت امریکا را می گیرد حالا این هم نتیجه اش.
طالبان دارد نیروهای نظامی امریکا را یکی یکی می کشد، امریکایی فک می کنند ملت ها را با مذاکره می توان سرکار گذاشت.
ما باید از نامزدهای دموکرات حمایت کنیم. و در صورت پیروزی انها و بازگشتشان به برجام بلافاصله گفتگو را اغاز کنیم.گفتگو تنها راه جلوگیری از برخوردهای نظامی و هزینه های بیشتر است.هر چند که رای نیاوردن استیضاح موقعیت ترامپ را مستحکمتر کرده ولی چون فاصله زیادی تا انتخابات مانده اثر مثبت خود در رای ترامپ را تا حدودی از دست خواهد داد و احتمال باخت ترامپ همچنان وجود دارد.البته بعد از ترامپ هیچ چیز و هیچ بهانه ای برای عدم گفتگو با قویترین کشور جهان بلحاظ اقتصادی نظامی و علم و تکنولوژی پذیرفته نیست.حتی انها که شعار مرگ به امریکایشان از همه بلندتر است ابزار و لوازم امریکایی استفاده میکنند و این خود دلیل محکمی است که ثابت میکند" نا دیده گرفتن امریکا در دنیای امروز غیر ممکن است و خوشا بحال کشوری که او را در کنار خود داشته باشد تا در مقابل خود"
دانشجویان ایرانی بجایی اینکه حاصل علم شان را در اختیار دولت امریکا قرار دهند بخاطر سخنگیری ها و بدبینی های ترامپ می روند کانادا.
سعدی علیه الرحمه می فرمایند: پسندی که شهری بسوزد به نار، چو خود باشی از سرایت به کنار؟ طرز فکر ما ایرانی ها اینگونه است که ظلم را نه برای خود و نه برای دیگران نمی پسندیم. طرز فکر ترامپ هم این است که آمریکایی ها خوش باشند هرچند به این قیمت که همه دنیا در فلاکت باشند. مولوی می فرمایند: رگ رگ است این آب شیرین و این آب شور، با ثریا میرود تا نفخ سور، خدا کند دل ما با ظلم و ظالم اشتی نکند.
چه شد بالاخره دو نظامی امریکایی در منطقه کشته شدن و طلسم کشته نشدن نظامیان امریکایی در منطقه بوسیله افغانستان شکسته شد.
ترامپ دور بعد رئیس جکهور میشه و ایران مثل همیشه پشیمان خواهد شد که چرا دیر کرد؟ مطمئنا ترامپ دور بعد ترامپ مذاکره نیست او شروع به جنگ های ویرانگری در سرتاسر جهان خواهد کرد.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
یک از کارهای ترامپ را بگو که به ضرر ایران تمام شده باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
کارهای ترامپ به تحقیر مخالفان ایران منجر شد.
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بزدل . ترسو....
از سرنوشت چین درس عبرت بگیرید، و دیگر نخوابید...
جنگ برای امریکا هم منفعت اقتصادی دارد و هم پاکسازی و ایجاد مشغله ذهنی برای جوانان با سطح تستسترون بالا.
رییس جمهور بعدی ترامپه، شک نکنید. بعضی ها هم دلشونو خوش نکنن، بعضی ها!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بعد انتخابات آمریکا اگه نشد میای اینجا و اعتراف کنی که اشتباه کردی؟
دموکرات ها هم از حرف های ابتدایی شان عقب نشینی کرده اند. اینکه بشرطی به برجام بر می گردند که ایران به تعهداتش عمل کند و این یعنی یک دعوای چندین ساله ان هم از آمریکایی که ثابت شده به تعهداتش پایبند نیست.
تا افکارگروهکهای مزدور تروریستی در منطقه موجود است، این منطقه روی آرامش به خود نخواهد دید.
شب انتخابات آمریکا باید مردم ایران قرآن به سر و مفاتیح بدست برای باخت ترامپ دعا کنند
پاسخ ها
مالک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
یکبار برای همیشه خواهد شد،
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
باید خودمون قوی کنیم که ترسمون فقط از خدا باشد...
با سلام. همانطور که مخاطبه دیگر هم فرمودند.
برجام مگر خانه خاله است که بدون پیش شرط میخاد وارد بشود.

الان ما باید برای ورود کسی به برجام شرط بگزاریم.
آمریکایی‌ها پیش از هر چیزی باید تمامه خسارتی را که در طول این مدت به ما وارد کردند پرداخت بکنند.
بعد ما روی این مسعله فکر خواهیم کرد.
در دوره اول ریاست جمهوری ترامپ عین السد را زدند در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
عمو، برای ملت امریکا سیاست های داخلی اولویت دارد بر سیاست های خارجی.
مجلس ما اینجوری رییس جمهور ما اینجوری عین الاسد را زدند اگر هم مجلس و هم رئیس جمهور هر دو اصولگرا باشند و ترامپ هم باشد ...
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
عشق فقط ایران
منطقه خيلي خطرناك شده است خدا به داد مردم بيچاره برسد
فقط باید قوی شویم اگر آمریکا بداند که تحریم ها و فشارها باعث فعال شدن پتانسیل های داخلی ما می شود دست از تحریم برمی دارد الان که اوضاع اقتصادی از کنترل مجلس ضعیف و دولت برجامی ما خارج است مردم این مقدار پشتیبان نظام و ایران هستند اگر شکوفایی و تجریه خود اتکایی و صادرات بدون نفت را ایران تجربه کند البته اگر مجلس و دولت هوشمندانه عمل کنند دیگر چه کشوری می تواند از بالا به ایران نگاه کند و این می شود یک تجریه موفق نه گفتن به زورگویان که اشاعه آن به ملت های منطقه خطر بیشتری برای منافع آمریکا دارد.
با عرض سلام .... عدم اثبات بودن جرم ترامب وعدم محاکمش واعلان معاهده قرن با فلسطینیها وترور شهید حاج قاسم وشهید مهندس یک تاکتیک وسیناریو دو حزب جمهوری
ودیمکرات امریکا بود برای اینکه به ایران نشان دهند که اقای ترامب ماندنی است وقوی است لذا
باید ایران این ترامب را قبول کرد وان مذاکره کرد . البته اگر دیدن ایران به این موضوع اهمیت
نمی دهد ان وقت مجبور به تغیر ترامب می شوند .
خداازاین دمکراتهای امریکا نگذره
خب حالا چي كار كنيم بريم آمريا به دموكراتها راي بديم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی