بازدید 2834
اقتصاد در گذر زمان

از «ورود دکتر میلسپو برای اداره امور مالی ایران به تهران» تا «دستور کار وزارت اقتصاد در مورد ارزهای مجازی»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 08 February 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نوزدهمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

19 بهمن 1321، دكتر ميلسپو براي اداره امور مالي ايران وارد تهران شد. وي طي سالهاي 1301 تا 1304 نيز جزو هيأت كارشناسان مالي آمريكا در ايران فعاليت كرد.

19 بهمن 1323، استعفاي دكتر ميلسپو رئيس كل دارائي ايران مورد قبول دولت و مجلس شوراي ملي واقع شد. وي 27 دي استعفا كرد.

19 بهمن 1357، جيمز شلزينگر، وزير انرژي آمريكا قطع صدور نفت ايران به غرب را خطرناكتر از تحريم نفتي اعراب در سال 1973 دانست.

19 بهمن 1389، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی اردشیر محمدی را به سمت مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی منصوب کرد.

19 بهمن 1395، موسسه «پرایس واترهاوس کوپر» جدیدترین پیش ‌بینی خود از جایگاه اقتصادهای جهان در سال ۲۰۵۰ را منتشر کرد. براساس این پیش ‌بینی، ایران که هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود تا سال ۲۰۳۰ به شانزدهمین و تا سال ۲۰۵۰ به هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

19 بهمن 1396، اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی گفت: بهره ‌گیری از فناوری اطلاعات به‌ خصوص در شبکه ‌های تعاملی جهانی (اینترنت) با رویکرد استفاده از گردش داده ‌ها با عنوان ارزهای مجازی در دستور کار این وزارتخانه است.

 

منابع: روزنامک، موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر