بازدید 5713

پرونده مسکن مهر پردیس پایان ۹۹ بسته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: از ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس تاکنون ۴۵ هزار واحد افتتاح شده و مابقی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 05 February 2020

 

به گزارش تابناک بخ نقل از مهر، سیدمهدی هدایت در مراسم بهره برداری از ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس گفت: امروز بیش از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان پروژه به اتمام رساندیم که با این افتتاح‌ها از مجموع ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر پردیس تاکنون ۴۵ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ۹۹، تعداد ۱۵ هزار واحد دیگر تحویل می‌شود که مجموعاً به ۶۰ هزار واحد می‌رسد و تا پایان شهریور ۹۹ نیز ۱۸ هزار واحد دیگر نیز افتتاح می‌شود. ۴ هزار و ۵۰۰ واحد هم به جاماندگان ثبت نام مسکن مهر اختصاص دارد که با توجه به اینکه ساخت آنها از صفر شروع شده تا پایان سال ۹۹ به طول می‌انجامد. بنابراین پرونده مسکن مهر پردیس که آخرین پروژه مسکن مهر کشور است تا پایان سال ۹۹ بسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر منابع نیاز داریم که قرار نیست این منابع از محل بودجه و اعتبارات دولتی تأمین شود.

به گفته هدایت، محل تأمین این منابع به این شرح است:

هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس که از فروش عرصه واحدهای مسکن مهر به دست آمده است.

هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۸ قانون بودجه ۹۸ که نیاز به مصوبه بانک مرکزی دارد.

۸۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان که از بخش افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان که بانک مسکن اعطا می‌کند تأمین خواهد شد.

هزار میلیارد تومان از محل تهاتر اراضی

۵۰۰ میلیارد تومان از محل قانون بودجه سال ۹۹

۹۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد شرکت عمران شهر جدید پردیس از بخش قرارداد پروژه‌های مشارکتی با قرارگاه خاتم و چند شرکت دیگر.

هدایت ادامه داد: امسال تاکنون هزار و ۸۶۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی از محل تهاتر، تسهیلات بانکی، آورده‌های متقاضیان و پروژه‌های مشارکتی اجرا کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره طرح ملی مسکن گفت: هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهر جدید برای طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده که از اراضی دولتی تأمین شده و اسناد آنها به این پروژه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح ملی مسکن را برای ساخت به تعاونی‌ها واگذار کردیم و ساخت ۳ هزار واحد دیگر نیز به زودی به قرارگاه خاتم واگذار خواهد شد. تاکنون هزار و ۵۱۶ نفر از ثبت نام کنندگان، واجد شرایط طرح ملی مسکن در پردیس بوده‌اند.

هدایت با بیان اینکه انتخاب واحد مسکن مهر پردیس نیز به طور کامل به پایان رسیده و ۱۰ هزار نفری که انتخاب واحد نکرده بودند توانستند واحدهای خود را برگزینند، گفت: تنها هزار و ۲۰۰ نفر باقی مانده که مشکل قضائی برای انتخاب واحد دارند.

به گفته این مقام مسئول، ساخت مترو شهر جدید پردیس نیز به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد. در همین راستا در هفته گذشته در نشستی با مسئولان قرارگاه خاتم قرارداد اجرای آن را به امضا رساندیم که به صورت مشارکت ۳۰ به ۷۰ درصد میان شرکت عمران شهرهای جدید و قرارگاه خاتم به امضا رسید.

این قرارداد نیاز به مصوبه هیئت دولت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل