بازدید 16098

لاوروف به ترکیه هشدار داد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ترکیه به تعهدات خود در ادلب سوریه پایبند نبوده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ 05 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «سرگئی لاوروف» در مصاحبه با روزنامه «راسیسکایا گازتا» ارگان دولت روسیه گفت: ترکیه نتوانست برخی از تعهدات کلیدی خود برای حل مسائل پیرامون ادلب سوریه را اجرا کند.

وی افزود: اول اینکه باید معارضان مسلح را که با ترکیه همکاری می کنند و آماده برای گفت وگو با دولت سوریه در چارچوب روند حل و فصل سیاسی در این کشور هستند از تروریست های گروه جبهه النصره که به هیات تحریر الشام تغییر نام داده اند جدا کند.

لاوروف گفت: هر دوی این سازمان ها در فهرست گروه های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته اند به همین دلیل تروریست های جبهه النصره و گروه جدید تشکیل شده از این تروریست ها به نام هیات التحریر الشام در ادلب نباید حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: حداکثر موردی که در سال 2019 توانستیم به توافق برسیم آتش بس بود که باید از طرف همه رعایت شود. اما تروریست های این دو گروه در محدوده هایی که از سوی روسیه و ترکیه در منطقه امن ادلب تعیین شده بود، اعمال تحریک آمیز را متوقف نکردند.

وزیر خارجه روسیه گفت: دو روز پیش اقدام به حمله پهپادها به پایگاه حمیمم روسیه شد و این حمله با تسلیحات پدافند هوایی که در آنجا مستقر شده است دفع شد.

وی افزود: دلیل دیگری که وضعیت کنونی بوجود آمده است این است که در منطقه امن ادلب کمربند 10-20 کیلومتری عاری از تسلیحات سنگین ایجاد نشده است. این مورد را نیز به شرکای ترکی متذکر شدیم و برای اجرای تمام توافق هایی که از سوی روسای جمهوری روسیه و ترکیه به دست آمده است تلاش می کنیم.

اوضاع منطقه ادلب سوریه که محل تجمع تروریست ها است در روزهای اخیر متشنج شده است و حضور نیروهای ترکیه در این منطقه بر تنش اوضاع افزوده است.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دوشنبه شب اعلام کرد که ۷۶ نظامی سوری در جریان بمباران مواضع ارتش سوریه در ادلب کشته شدند.

روسیه به رزمایش های ناتو واکنش نشان می دهد

لاوروف در ادامه مصاحبه با راسیسکایا گازتا گفت که روسیه به رزمایش های ناتو که قرار است در بهار اینده در اروپا برگزار شود، واکنش نشان می دهد.

وی افزود: ما نمی توانیم این روند را که مایه نگرانی شدید شده است نادیده بگیریم اما به گونه ای واکنش نشان می دهیم که ریسک های غیرضروری بوجود نیاورد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان ناتو به تازگی گفت که در سال جاری رزمایش بزرگ ناتو با نام دفندر یوروپ-2020 برگزار می شود . در ان تا 40 هزار نیروی نظامی ازجمله نیروهای امریکایی شرکت می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل