بازدید 2966

ویروس کرونا تقاضای نفت را در آسیا کاهش می‌دهد

با توجه به کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی و دیگر حوزه‌های حمل و نقل به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا نه تنها تقاضای نفت در داخل چین را کاهش خواهد داد بلکه شاهد کاهش تقاضای این حامل انرژی در تمام آسیا خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 04 February 2020

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، شیوع ویروس کرونا نه تنها تقاضای نفت در چین را کاهش داده است بلکه در حال پایین آوردن تقاضای حامل‌های انرژی در حوزه حمل و نقل در سراسر آسیا است.

کارشناسان بر این باورند که انتظار می‌رود تقاضای برای سوخت هواپیما، گازوئیل و بنزین طی هفته‌های آینده کاهش یابد و این مسئله می‌تواند پالایشگاه‌های چین و دیگر کشورهای آسیایی را بر آن دارند تا نرخ حامل‌های انرژی را کاهش دهند.

کاهش تقاضای نفت چین نه تنها مربوط به شیوع ویروس کرونا است بلکه طولانی شدن تعطیلات آغاز سال نوی چینی مزید بر علت این مسئله شده است.

بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل، اپل و مک دونالد نیز دفاتر و شعب خود را در چین تعطیل کرده و یا از کارمندان خواسته‌اند تا از خانه کار خود را انجام دهند که این مسئله هم به کاهش سفرهای درون شهری و در نتیجه تقاضای سوخت در این کشور منجر شده است.

کاهش تقاضای حامل‌های انرژی در چین به کاهش حاشیه سود پالایشگاه‌ها در فرآوری نفت و تولید سوخت هواپیما، بنزین و گازوئیل منجر می‌شود.

به خاطر همین پالایشگاه‌ها در چین و تمام آسیا احتمالا فعالیت خود را کاهش خواهند داد تا با موضوع  مازاد عرضه ناشی از کاهش تقاضا کنار بیایند.

در صورتی که پالایشگاه‌ها تولید خود را کاهش دهند آسیا قربانی دوم شیوع ویروس کرونا در چین خواهد بود و شاهد کاهش رشد تقاضا در آسیا به عنوان پیشران اصلی افزایش تقاضای نفت در جهان خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی