بازدید 6977
۱

ریزش آوار در ساختمان متروکه در خیابان دماوند

سخنگوی آتش نشانی تهران از ریزش یک ساختمان قدیمی دو طبقه خبر داد و گفت: ظاهرا این ساختمان متروکه بوده و کسی در آن حضور نداشته اما برای اطمینان سگ‌های زنده‌یاب درحال جستجو در محل حادثه هستند.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 04 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۴ و ١٢ دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه ریزش یک منزل قدیمی به سامانه ١٢۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان دماوند خیابان زاهد کاشانی اعزام شدند.

ملکی با اعلام این که آتش نشانان ظرف سه دقیقه به محل حادثه رسیدند افزود: آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده کردند ساختمانی که به نظر می‌رسید بسیار قدیمی است، بدون وجود گودبرداری در اطراف آن، فرو ریخته است. ساکنانی که در سایر خانه‌های این محله زندگی می‌کردند، اظهار می‌کردند که این خانه مدتی است تخلیه شده است.

وی گفت: در لحظات اولیه این حادثه طبقه اول تخریب شده بود و در مدت زمانی که آتش نشانان در محل حضور داشتند و مشغول بررسی بودند، سقف طبقه دوم هم تخریب شد، اما خوشبختانه فردی آسیب ندید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: اطلاعات حاکی از آن بود که این منزل متروکه است با این حال آتش نشانان در حال جست و جو و بررسی هستند که اگر افرادی در این محل حضور دارد عملیات نجات را انجام دهند، اما تا کنون شواهدی در مورد اینکه فردی در محل حضور داشته، به دست نیامده است. همکاران هلال احمر نیز با سگ‌های زنده‌یاب در محل حضور یافتند اما تا کنون هنوز موردی مشاهده نشده است.

وی در پایان هشدار داد: برخی افراد املاک قدیمی دارند که به علل متفاوت آن را به صورت متروکه رها کرده‌اند، حتی برخی از این خانه‌ها درب ورودی و خروجی مناسبی ندارد و افراد به راحتی به خانه‌های متروکه ورود پیدا می‌کنند. وجود اینگونه املاک و ساختمان‌ها امنیت محله را بر هم می‌زند. همچنین مالکان باید بدانند که اگر ساختمانی متروکه تخریب شود و فردی که حتی بدون اطلاع صاحبان خانه در محل حضور داشته آسیب ببیند، مالکان از نظر حقوقی درگیر می‌شوند پس حتماً باید به وضعیت این دسته از خانه‌ها رسیدگی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی شهرداری مجوز تخریب (فقط تخریب و نه ساخت) نمی دهد مقصر کیست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر