بازدید 18026

وقتی دود جگرکی جلوی دید معاون استاندار را می‌گیرد!

آیا ممکن است فعالیت یک جگرکی روی شاخص آلودگی هوای کلانشهر، آن هم کلانشهری در ابعاد تهران بزرگ تاثیر بگذارد و مسئولان را به خطا بیندازد؟ در کمال تعجب، پاسخ یک مقام عالی رتبه استان به این سوال مثبت است!
کد خبر: ۹۵۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ 01 February 2020

تابناک اجتماعی

آیا ممکن است فعالیت یک جگرکی روی شاخص آلودگی هوای یک کلانشهر تاثیر بگذارد و مسئولان را به خطا بیاندازد؟ در کمال تعجب، پاسخ یک مقام عالی رتبه به این سوال مثبت است!

به گزارش «تابناک»؛ محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استاندار تهران ـ که اخیرا بابت عبور مکرر شاخص آلودگی هوای تهران از مرز اضطرار، برای انبوه شهروندان تهران و حومه نام آشنا شده ـ اخیرا سخنان بر زبان آورده که در نوع خود بسیار شگفت آور است، تا جایی که اگر اعتراض مسئولان چند نهاد را هم به دنبال داشته باشد، جای تعجب نخواهد داشت.

تقی زاده در گفتگو با فارس ضمن ابراز مخالفت با اعمال تصمیمات اضطراری به صورت منطقه‌ای در تهران، به این صورت که وقتی شاخص آلودگی هوا در منطقه‌ای از مرز اضطرار عبور کند، آن تصمیمات اجرایی شوند و محله‌های دیگر که هوایشان آنقدر آلوده نیست شامل این تصمیمات نشوند، دو مثال عجیب برای تایید نگاه خود بیان کرد.

وی گفت: «علت اینکه در برخی نقاط شاخص بسیار بالاست، به شرایط استقرار ایستگاه سنجش و نزدیکی آن به منابع آلاینده باز می‌گردد، برای مثال در یک نقطه که دستگاه سنجش نصب شده، شاهد بودیم که یک کامیون یا اتوبوس هم برای مدت طولانی و به صورت روشن در کنار آن توقف کرده بودند که این دود مستقیم به ایستگاه سنجش وارد می‌شد و بلافاصله شاخص را از ۸۰ به ۱۴۵ رساند.»
 
وقتی دود جگرکی جلوی دید معاون استاندار را می‌گیرد!

معاون عمرانی استانداری تهران که عضو کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است، در ادامه این روایت شازتر را بیان کرده: «در یکی از روز‌ها که آلاینده‌های هوا در حد ۹۰ بود، فرماندار پاکدشت با من تماس گرفت و اعلام کرد که شاخص آلودگی به طور ناگهانی به ۱۹۰ رسیده و وارد شرایط بنفش شده‌ایم! ایستگاه‌های پیرامونی همه در حد ۱۱۰ بودند، لذا از حوزه محیط زیست خواستیم که مسئله را بررسی کنند و پس از بررسی متوجه شدند که یک جگرکی سیار در نزدیکی ایستگاه مستقر شده و دود آن هم مستقیم به ایستگاه سنجش وارد می‌شود...»

ادامه این روایت هم دورکردن آن جگرکی از ایستگاه سنجش آلودگی هوا و بازگشت شرایط به وضع سابق بوده است. موضوعی که اگر منجر به این نتیجه گیری شود که مسئولان در جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا هم کارشناسی عمل نکرده و قصور فاحشی از خود نشان داده اند، جای تعجب ندارد، هرچند بعید است آقای معاون به این صراحت چنین ادعایی را مطرح کند.

البته اینکه کارشناسان محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران -که ایستگاه‌های سنجش را دایر کرده و اداره می‌کنند- اینقدر از حداقل‌های ضروری کارشان فاصله دارند که دود اگزوز یک اتوبوس یا بساط یک جگرکی روی نتیجه کارشان تاثیر می‌گذارد و از آن مهم تر، مسئولان ایستگاه‌ها هم متوجه این اشکالات نمی‌شوند و موضوع را گزارش می‌کنند، تنها یکی از نکات مهمی است که در سخنان معاون استاندار مستتر است.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این مقام ارشد استان، ظاهرا اطلاع دقیقی از فرایند تعیین شاخص آلودگی هوای تهران ندارد؛ اینکه سنجش آلاینده‌ها در هر ایستگاه امری مدام و ۲۴ ساعته است و در نهایت ماحصل این سنجش‌ها در کنار سنجش چند ده ایستگاه دیگر در سطوح مختلف شهر قرار می‌گیرد و میانگین گیری می‌شود و آن میانگین، شاخص آلودگی هوای شهر در هر روز را شکل می‌دهد.

بر این اساس، اگر به هر دلیل اطلاعات ثبت شده در یک ایستگاه خطا نشان دهد، کنار گذاشته می‌شود و در تعیین شاخص آلودگی هوای شهر نقش نخواهد داشت. چه دلیل بروز آن خطا معیوب شدن ابزار‌های ویژه سنجش باشد و چه به قول آقای معاون، دود بساط جگرکی سیاری که امثالش در سطح شهر فراوانند و لابد نقش بسزایی در افزایش میزان آلودگی تهران دارند!

گزاره‌هایی دور از باور که بعید نیست اعتراض محیط زیست و شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و انبوه کارشناسان و فعالان این عرصه را به دنبال داشته باشد که همه فعالیت‌های مداوم و تخصصی شان اینقدر سطحی معرفی شده اند که دود کباب هم رویشان تاثیر می‌گذارد و خطا‌هایی به غایت فاحش را موجب می‌شود. خطایی که می‌شود تعمیمش داد و مدعی شد همه آنچه به عنوان سنجش آلودگی هوای تهران انجام و اعلام می‌شود، تا این اندازه پر ایراد و دور از واقعیت است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۵
اگر این صنف اینقدر دل و جگر و خوئک و خوشگوشت و دنب..ان سیخ نزده و روی منقل نذارن آلودگی به شدت پایین میاد
جیییگر داریم تا جیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
آفرین :)))
فکر میکنم آقایان در زمانهای گذشته به اندازه کافی جگر میل نکرده اند و عقده ی آنروزها را الان داره سر این بدبخت بیچاره ها خالی میکنه
من متن صحبت آقای استاندار را خوندم شما چقدر دروغگو هستید کجا چنین حرفی زده بود گفته بود یک ایستگاه اشتباه نشان میداد و غیر طبیعی بود
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
معاون استاندار
ما رو باش که مدیریت شهر را به دست چه کسانی سپردیم !!!!؟؟؟؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!
طبف گفته های بی پایه و اساس این مدیر میشه نتیجه گرفت بقیه آلودگی هوا با افزایش فلافل فروشی های سطح شهر مرتبط است .
در متن خبر، واژه «شاذ» رو اشتباهاً «شاز» نوشته اید. غلط املایی در رسانه های نوشتاری خیلی زشته و معادل تپقهای خنده دار در رسانه های گفتاری هست. لطفاً بیشتر دقت کنید.
تاسف انگیزه این صحبتها
تو تهران جیگر زیاد هست. واسه همین آلوده شده.
جگر و کبابا اگر با گریل درست بشن و حرارت از بالا باشه نه روغنی می یوزه و نه دودی ایجاد میشه که هوارو آلوده کنه ودود هم با کباب تماس نداره
یعنی بنازم قدرتت را خدایا، اگر این سفره مفتی دولت نبود زن و بچه بعضی از این کارمندهای دولت از کجا تامین می شد
خدا فقط به فریاد برسه
جهت دقت شاخصهای اعلامی دور ایستگاههای سنجش آلودگی تابلو نصب ونوشته شود :
درحریم پنجاه متری این ایستگاه سیخ سنگی ممنوع است
یعنی ممکن نیست معاون استانداری درست گفته باشه و همه چی اینقدر سطحی که شما تحلیل می کنین نباشه. من که فکر میکنم همه چی سطحیتر از اونیه که شما نوشتین.
حالا امروز قصد تخریب این بنده خدا رو داشتید که کاملا معلومه.
سیگاریها بار اصلی آلودگی هوای تهران را به عهده دارند. همچنین صنف قهوه خانه دارها و قلیان فروش ها. همه اینها باید نابود شوند
پس نتیجه می گیریم ، مسئولین ما واقعیت گرا نیستند.
آقا چرا مطلب غیر واقعی منتشر می کنید بیان ایشان مبنی بر این است که برخی اوقات فعالیت هایی در نزدیک ایستگاه های سنجش ممکن است روی کارکرد آن اثر گذار باشد خب ایستگاه سنجش را نمی توان بدور از شرایط طبیعی شهر مستقر نمود که از شرایط محیطی اثر پذیر نباشند
این بنده خدا پارتیش کیه بره توجیه کنه حداقل چیزی نگه و پولش رو بگیره بهتره.خدایی هرجا بریم این مصاحبه ها رو نشون بدیم پناخندگی 100درصد میدن.وزیر نیرو میگه کولر گازی مصرف نکنید تو گاز صرفه جویی میشه.این اینجوری میگه.روحانی هم که جمعه ها خیر ها رو میفهمه.
بابا شاخص الودگی هوای تهران که بعضی مواقع اصلا نیازی به دم و دستگاه ندارد پنجره را که باز می کنی بوی دود تو هوا مشخص است ! اگر در ارتفا هم قرار داشته باشید که اصلا چشم هم می بیند ! این دم ودستگاهها برای این است که یک عده از جمله این اقای مدیر نانی به کف ارند و به غفلت نخورند !!!
یاد حکیم باشی و مریضی که خر خورد بود به خیر اینها همه به علت سواد بی انتهای دست اندرکاران است. خدایا سایه این همه افراد فرهیخته را از سر ما کم نکن آمین
آقای معاون برای اینکههوا صاف باشد جنابعالی دستور بفرمایید تا جیگرکی ها را از سطح شهر جمع کنند و به بیرون از شها مستقر کنند تا شاید آلودگی هوا با ابتکار شما حل شود و اینقدر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها اتفاق نیافتد. واقعاگ اقای معاون حرفت را باید با آب طلا نوشت و گینس ثبت کرد. تا دنیا بتوانند از نوع آوری جنابعالی بهره مند شوند.
عجیبه . کاملا درست گفته خوب این که یک مسئله طبیعی در همه موارد جمع آوری اطلاعات هست . یک ایستگاه خاص که با بقیه هماهنگ نیست و فاصله قابل توجه دارد ممکن است تحت تاثیر عامل خاصی باشد . دشمنی دارید با یارو؟
حاجی جون مادرت چه بدی از جگرکی ها دیدی که پا تو کفششون کردی بنده خدا تو معاون شهردار یک کلان شهر جهانی هستی چرا چرت میگی که حتی نخست وزیر بوتسو آنا هم به این حرف بخندد
با سلام
ما هم باید از کشور چین تبعیت کنیم که در زمان آلودگی شدید هوا هرگونه پخت کباب را برای همه ممنوع و کلیه کبابی ها را تعطیل میکنند لذا بهتر است که در زمان تشدید آلودگی هوا علاوه بر عدم تردد موتور سیکلتهای کاربراتوری خودروهای سواری کاربراتوری و کامیونها و اتوبوسهای دیزلی کلیه کبابی ها و جوجه کبابی ها و جگرکی ها نیز تعطیل و نظارت کافی نیز بر تعطیلی آنها داشته باشند.
با سلام . در خصوص تحلیل صورت گرفته عرض می کنم که بله برای کلانشهر ها تعداد ایستگاهها متعدد بوده و معدل گیری جهت تصمیم گیری لحاظ می شود ولی در خصوص شهر پاکدشت که مووضوع صحبت معاون استاندار بوده با توجه به کوچک بودن شهر به احتمال زیاد باید تعداد ایستگاه سنجش اندک و در حدود یک دستگاه باشد که با این شرح خطای همان یک ایستگاه می تواند سبب وارونه شدن رقم نرخ کیفیت هوای شهر پاکدشت گردد.
بهتره در ایستگاههای سنجش آلودگی تابلوی " ایستادن جگرکی ممنوع" نصب شود .
جیگرکی جیگرکی اعدام باید گردد
شک ندارم این دستگاهها توسط پژوهشگران جوان کشور (که هیچ وقت پیر نمی شوند) و بدون هیچ گونه توجه به دانش جهانی ساخته شده است.
این چهره ای که من می بینم به حوالی همون جیگرکی میخوره!
دمش گرم اگر تونست بگه دود جگرکی از ذغاله ؟ اگر گفت بله که جوابش را بدید ذغال منوکسید نداره دی اکسید کربن داره معاون
یعنی فقط بغل دست جگرکی امکان نصب این تجییزات اندازه گیری وجود داشته؟
چند سال پیش بود که یکی از مدیران ارشدپیشنهاد دادند برای ادارهٔ کشور از خارج مدیر وارد کنند ؟‌ادارهٔ‌کشور که کمتر از تیمهای ورزشی نیست که مربی خارجی وارد میکنیم ؟‌براستی گفتهٔ‌ایشان در مورد ادارهٔ‌کشور اکنون صددرصد صادق است ؟،،فقط لطفا مدیر چینی وارد نکنید ؟،،،
من موندم این مدیران را از کجا می آورند ؟!!!! که اینقدر ذهن خلاق !!! دارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار