بازدید 6330
۲

عقبگرد شاخص کل بورس/ ارزش معاملات بیش از 3500 میلیارد تومانی بورس تهران

در معاملات امروز و با انتشار خبر افزایش سرمایه یک بانک و گزارش ۹ ماهه بانک پاسارگاد نماد‌های بانکی دراین دقایق با افزایش تقاضا سبز پوش شدند و بعضا به صف خرید رسیدند.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 20 January 2020

عقبگرد شاخص کل بورس/ ارزش معاملات بیش از 3500 میلیارد تومانی بورس تهران

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از نبض بورس، شاخص کل بورس تهران در حالی در معاملات امروز با کاهش 886 واحدی به کانال 409 هزار واحدی عقب نشینی کرد که شاهد افزایش تقاضا در نمادهای بانکی بودیم و علی رغم قرمز پوشی شاخص کل ، شاخص هم وزن 1303 واحد مثبت بود.

بر این اساس شاخص کل با رشد 886 واحدی به کانال 409 هزار و 807 واحدی رسید، شاخص قیمت وزنی ارزشی با کاهش 236 واحدی رقم 109 هزار و 374 واحدی را نمایش داد، شاخص کل هم وزن با رشد 1303 واحدی به ارتفاع 128 هزار و 91 واحدی صعود کرد و شاخص قیمت هم وزن با رشد 869 واحدی رقم 85 هزار و 471 واحدی را نمایش داد. شاخص آزاد شناور با تقویت 952 واحدی به کانال 486 هزار و 314 واحدی وارد شد و شاخص بازار اول با کاهش 931 واحدی رقم 293 هزار و 927 واحدی و شاخص باازر دوم با 518 واحد کاهش رقم 851 هزار و 35 واحدی را به نمایش گذاشت.

عقبگرد شاخص کل بورس/ ارزش معاملات بیش از 3500 میلیارد تومانی بورس تهران

نگاهی به ارزش معاملات

ارزش معاملات 3518.8 میلیارد تومان بوده و حجم معاملات نیز با بیش از 6 میلیاردو 259 میلیون برگه سهم گزارش شده که طی 693 هزار و 448  نوبت معاملاتی رقم خورده است.

ترین ها

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس(فارس) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ایفا کند،و پس از ان دو نماد مطرح فولادی یعنی فولاد مبارکه اصفهان(فولاد) و فولاد خوزستان(فخوز) متاثر از برآورده نشدن انتظارات سهامداران از گارش 9 ماهه فخوز، چادر ملو(کچاد) و مخابرات ایران(اخابر)  نیز دیگر نمادهای بودند که بیشترین تاثیر کاهنده را بر دماسنج بازار سرمایه ثبت کردند و در مقابل بانک ملت(وبملت) و پتروشیمی جم(جم) با صفوف سنگین تقاضا بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص ثبت کرده اند.

رفت و آمدها

نماد معاملاتی شرکت های تولیدی ایران تایر(پتایر)،پتروشیمی شیراز(شیراز)،بیسكویت گرجی(غگرجی)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ كارخانجات قند قزوین(قزوین)، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران(شیران)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ حق تقدم شركت فولاد آلیاژی ایران(فولاژح) با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی ، سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت)با توجه به لغو مجمع عمومی عادی سالیانه، شهد(قشهد)، شكر(قشكر)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، شركت ایران ارقام(مرقام)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، شركت افست(چافست)پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی_ عمومی فوق العاده، ریخته گری تراكتورسازی ایران(ختراكح)جهت عرضه حق تقدم استفاده نشده بازگشایی شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شركت های تراكتورسازی‌ایران‌ (تایرا1)مهركام‌پارس‌ (خمهر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

همچنین توقف نماد معاملاتی شركت های سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران1)و گروه پتروشیمی س.ایرانیان (پترول1)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداكثر برای 2 روز كاری ادامه می یابد.

نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شركت گروه دارویی بركت (بركتح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
پروپاگاندا
بزودی کانال 450 هزار را میزند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل