بازدید 3450

تثبیت قیمت نفت در هفته تنش و توافق

کد خبر: ۹۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 18 January 2020

قیمت نفت در هفته گذشته با کاهش تنش بین ایران و آمریکا و امضای اولین مرحله از توافق تجاری چین و آمریکا نوسان چندانی نداشت و با ثبات قیمت همراه شد.

قیمت نفت معاملات هفته گذشته را در حالی آغاز کرد که زیر سایه کاهش هشت درصدی قیمت ها قرار داشت و این موضوع سبب شد تا بازار به دنبال اصلاح قیمت‌ها باشد. با این حال، موازنه عوامل تاثیرگذار بر بازار طلای سیاه اجازه رشد و یا افت قیمت را نداد و در نهایت نفت،‌  با قیمت‌هایی نزدیک به ابتدای هفته به معاملات هفتگی خود پایان داد.

همچنین آمریکا و چین بعد از ماه ها به توافق تجاری دست پیدا کردند این توافق روز چهارشنبه در کاخ سفید امضا شد. این توافق علاوه بر آنکه بر ۴۰ درصد اقتصاد دنیا به طور مستقیم اثر دارد،‌ می‌تواند بقیه بخش‌های اقتصادی را نیز تحت تاثیر قرار دهد زیرا با امضای این توافق،‌ امید به رشد بیشتر اقتصاد جهانی، زمینه افزایش تقاضا برای نفت را فراهم می‌کند البته کند شدن رشد اقتصادی چین، نگرانی‌هایی را درباره تقاضای سوخت در آینده ایجاد و خوش‌بینی‌های ناشی از امضای توافق تجاری بین این کشور و آمریکا را خنثی کرد.

با توجه به این موارد قیمت نفت برنت که هفته را با ۶۴ دلار و ۹۸ سنت آغاز کرده بود، ‌در روز جمعه با ۶۴ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه به کار خود پایان داد.

نفت شاخص آمریکا نیز از ۵۹ دلار و ۴ سنت به ۵۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار