بازدید 50914
پیمانه اقتصادی؛

افزایش حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس/ کاهش قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی/ رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس/ سقوط ۸ درصدی طلای سیاه در هفته گذشته

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس، داوجونز برای اولین بار موقتا ۲۹۰۰۰ واحدی شد و سپس افت کرد، قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۱ دی، نظرسنجی؛  تکلیف طلا چه می‌شود؟، وزیر انرژی امارات: اوپک پلاس به ثبات بازار نفت پایبندند و رشد فروش فولکس در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 11 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس، داوجونز برای اولین بار موقتا ۲۹۰۰۰ واحدی شد و سپس افت کرد، قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۱ دی، نظرسنجی؛  تکلیف طلا چه می‌شود؟، وزیر انرژی امارات: اوپک پلاس به ثبات بازار نفت پایبندند و رشد فروش فولکس در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.

افزایش حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس

محمدباقر نوبخت در خصوص افزایش پلکانی حقوق کارمندان، گفت: به صورت متوسط منابع افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال 99 دیده شده است اما سناریوی برای عملکرد افزایش حقوق پلکانی کارمندان نیز در نظر گرفته‌ایم. نوبخت در ادامه افزود: به صورت مثال در راه‌کار افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت کف حقوق 3 میلیون تا 2 میلیون 700 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود که باید به صورت پلکانی نزولی افرادی که کمتر از میزان مشخص شده حقوق دریافت می‌کنند به این حداقل برسند. وی ادامه داد:حقوق افرادی که بیش از سقف تعیین شده است 12 درصد افزایش پیدا کند و 3 درصد دیگر به حقوق افرادی که زیر سقف مشخص شده است تخصیص داده شود. این عضو کابینه دولت دوازدهم در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه سناریو های متفاوتی را در نظر داریم که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر تصمیمی که در زمینه افزایش پلکانی حقوق کارکنان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار بگیرد اجرا می‌کنیم.

رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 6000 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 359 هزار و 807 واحد رسید. (مقدار شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آذرماه ۱۳۹۸، معادل ۹۸.۱ درصد رشد داشته است) این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 86 واحدی به رقم 4 هزار و 645 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1605 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 96 هزار و 270 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1800 واحدی معادل 1.66 درصد، عدد 109 هزار و 974 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1202 واحدی معادل 1.66 درصد به رقم 73 هزار و 444 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 6895 واحد افزایش معادل 1.67 درصد را رقم زد و به سطح 419 هزار و 784 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 4122 واحد افزایش معادل 1.62 درصد به رقم 257 هزار و 824 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 13272 واحد افزایش معادل 1.81 درصد همراه بود و عدد 748 هزار و 291 واحد را به نمایش گذاشت. 

افزایش حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس/ کاهش قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی/ رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس/ سقوط ۸ درصدی طلای سیاه در هفته گذشته

داوجونز برای اولین بار موقتا ۲۹۰۰۰ واحدی شد و سپس افت کرد

سی‌ان‌بی‌سی: در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر که پر از ریسک‌های ژئوپولیتیکی بود، با انتشار گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا، شاخص‌های سهام این کشور از رکوردهای اخیر بازگشتند. میانگین صنعتی داوجونز ۱۳۳.۱۳ واحد یا ۰.۵ درصد افت کرد و در ۲۸۸۲۳.۷۷ واحد به کار این هفته خود پایان داد. در جلسه معاملاتی روز جمعه شاخص داوجونز برای اولین بار در تاریخ از ۲۹۰۰۰ واحد فراتر رفت. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۳ درصد پایین آمد و در ۳۲۶۵.۳۵ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۰.۳ درصد افت کرد تا در ۹۱۷۸.۸۶ واحد به کار خود پایان دهد. اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر تنها ۱۴۵ هزار شغل جدید ایجاد کرد که این بسیار کمتر از ۱۶۰ هزار شغل پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان بود. همچنین دستمزدها تنها ۲.۹ درصد رشد کرد که با توجه به پیش‌بینی رشد ۳.۱ درصدی، بسیار ناامیدکننده بود. این اولین ماه پس از جولای است که رشد دستمزدها از ۳ درصد کمتر شده است.

قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۱ دی

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز شنبه ۲۱ دی ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴میلیون و ۷۳۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۲۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۸۰ هزار و ۱۶ تومان است.

نظرسنجی؛ تکلیف طلا چه می‌شود؟

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت در خصوص روند قیمت طلا در معاملات هفته جاری نظر واحدی نداشتند و اکثریت با کسانی بود که کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند با این حال پایین ۵۰ درصد بودند. در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران هم هیچ گروهی به ۵۰ درصد نرسید با این حال سرمایه گذاران نسبتا خوش بین بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه پنج دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۶۰ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۵ درصد رشد نشان داد. طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به مرز ۱۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین حد از سال ۲۰۱۳ بود. قیمت طلا که از جمعه گذشته با اقدام تروریستی آمریکا در عراق و ملتهب شدن فضای خاورمیانه آغاز شد پس از این که به نظر رسید از التهابات اولیه کاسته شده است، حدود ۶۰ دلار عقب نشینی کرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که هفت نفر معادل ۴۴ درصد کاهش قیمت و پنج نفر معادل ۳۱ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالی که چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۱۱۷۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که ۵۵۶ نفر معادل ۴۷ درصد افزایش و ۳۶۵ نفر معادل ۳۱ درصد کاهش را پیش بینی کرده و ۲۵۰ نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند. کسانی که انتظار دارند طلا به عقب نشینی از رکورد بالای هفته گذشته ادامه دهد، به فروکش کردن تنشهای ژئوپلیتیکی اشاره کرده اند.

کاهش قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی

در معاملات امروز؛ بازار ارز با کاهش قیمت ها همراه شده است. به گونه ای که در حال حاضر در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12950 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13050 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز پنجشنبه، 150 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسناس یورو در بازار امروز، به نرخ 14550 تومان از مردم خریداری شده و با کاهش 150 تومانی نسبت به پایان هفته گذشته، به نرخ 14650 تومان در صرافی های بانکی به مردم فروخته می شود.

وزیر انرژی امارات: اوپک پلاس به ثبات بازار نفت پایبندند

وزیر انرژی امارات امروز اعلام کرد تمامی اعضای اوپک پلاس به بازار نفت با ثبات پایبندند. سهیل المزورعی در یک رخداد انرژی در ابوظبی گفت: «تمامی کشورهای عضو اوپک پلاس ... متعهدند که قیمت‌ها بالا نرود... اما توازن ایجاد شود و اطمینان بدهند که عرضه به خوبی در جهان وجود دارد.»

سقوط ۸ درصدی طلای سیاه در هفته گذشته

هفته پر فراز و فرود نفت سرانجام با کاهش خطر جنگ در خاورمیانه با افت قیمت به پایان رسید تا باز هم رویای نفت ۱۰۰ دلاری حداقل برای کوتاه مدت فراموش شود. بعد از اقدام ایران برای مقابله با ترور سپهبد قاسم سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد،‌ عقب‌نشینی آمریکا از ادامه ماجراجویی در خاورمیانه باعث شد تا بازار نفت از ریسک‌های سیاسی فاصله گرفته و دوباره بر موضوعات اقتصادی مانند افزایش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و همچنین خطر افزایش عرضه متمرکز شود که این موضوع کاهش قیمت را در بازار طلای سیاه به دنبال داشت. تا آنجا که نفت شاخص آمریکا با سقوطی ۸ درصدی نسبت به ابتدای هفته، معاملات روز جمعه را به پایان برساند. نفت شاخص آمریکا که هفته را با قیمت ۶۳ دلار و ۷۸ سنت آغاز کرده بود،‌ با افتی بیش از ۴.۵ دلاری، به ۵۹ دلار و ۴ سنت در روز جمعه رسید. نفت برنت نیز که ۶.۷ درصد نسبت به روز دوشنبه ارزان شده بود بر روی قیمت ۶۴ دلار و ۹۸ سنت به تعطیلات آخر هفته رفت. با توجه به کاهش تنش در خاورمیانه، اکنون این حس ایجاد شده که عرضه نفت کاملا در امان است، اما با وضع تحریم‌ها و گزارشی درباره رفتار خصمانه یک کشتی روس در برابر یک کشتی آمریکایی، کمی نگرانی به بازار بازگشته است. /ایرنا

رشد فروش فولکس در سال ۲۰۱۹

گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان اعلام کرد که طی سال ۲۰۱۹ توانسته است ۸/ ۱۰ میلیون دستگاه از محصولاتش را به دست مشتریان برساند و این آمار نشان از رشد فروش ۹/ ۰ درصدی غول خودروسازی آلمان نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد. گروه فولکس‌واگن دارای برند‌های زیرمجموعه‌ نظیر برند مادر فولکس، آئودی، اشکودا، سیت، پورشه، بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی است. همچنین در زمینه وسایل‌نقلیه سنگین نیز، برندهای مان و اسکانیا به این گروه تعلق دارند. خودروسازان جهانی در سال گذشته و با کاهش تقاضای مشتریان، تولید محصولات خود را کاهش دادند. جنگ تجاری بین آمریکا و چین و کندی شتاب رشد اقتصادی جهان، دو عامل عمده در این کاهش تقاضا معرفی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد نتایج فروش فولکس واگن از آنچه انتظار می‌رفت حداقل برای برخی از برندهای آن مثبت‌تر بوده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این میان، تقاضا برای شاسی‌بلندها و نیز خودروهای برقی و هیبریدی، رشد قابل‌توجهی داشته‌ است. گروه فولکس‌واگن هم‌اکنون بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
پزشکان عزیز می توانید در سال پیش رو نیز به ریش متخصصان بقیه رشته ها بخندید و از پول با آورده لذت ببرید.
ابتدا گفتند حقوق کارکنان دولت ۱۵ درصد افزابش خواهد یافت. الآن می گویند پلکانی. خدایا چرا دولت اینچنین با روان مردم بازی می کند. تورم ۱۰۰ درصد و افزایش حقوق ۱۰ درصد. نمایندگان ما در مجلس چکار می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
خوابن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
نمایندگان ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای نوبخت میفرمایی حقوق کارکنان شاغل وبازنشسته با حداقل ۳میلیون تومان ۱۵ در صد افزایش یابد خواهش ما ازشما این است ایا اعتباراتی که برای نهادهای فرهنگی مذهبی هم همین مقدار افزایش مییابد یا ان نهاد ها خونی رنگین تر از ملت عام دارند برای ملت بطور شفاف بگو چرا.
با این تورم این شخص از خودش خجالت نمی کشد تورا خدا حرف های اورا ننویسید وروی اعصاب مانروید کارمندان به اندازه کافی مشکلات دارند تا بخواهند اینها را بخوانند .
نه امروز دلار دررکانال ۸۰۰۰ تومان بود
راضی میشوید؟؟؟؟؟؟
اصلا اعداد ارزششان را برای بانک مرکزی از دست داده اند.
رییس ضعیف بانک مرکزی یکسال با انواع کانالهای عددی در حال بازی است
دفعه صدم ادعا می کنند دلار به کانال فلان وارد شد منتهی در عمل وسایل روزانه و مایحتاج عمومی مان هر روز گران تر از قبل.
خودرو ارزان شد؟؟؟؟
مجددا دلار که گران میشود موج بعدی گران کردن خودرو سازان شروع میشود منتهی یکی نیست به این اقا بگوید روی یک عدد بگذار حتی گران بماند تا ارامش به اقتصاد برگردد.
امروز قیمت عددی فردا ۵۰۰ تومان بیشتر پس فردا ۱۰۰۰ تومان کمتر و دامنه نوسان ۱۰۰۰ تومانی یعنی افتضاح
رشدبورس هم مثل خیلی چیزهای دیگه ساختگیه وهیچ منطقی پشتش نیست
افزایش حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس:
اقای نوبخت مگر قیمت ها را پلکانی بالا برده اید که حقوق را پلکانی بالا می برید ؟؟؟
جای تاسف داره ین راه وروش بدرد نخور و غیر کارشناسی؟؟؟/
ماشاالله به این رو ‌‌‌آقای نوبخت
نرخ دلار غیرواقعی وشاخص بورس دستکاری شده است
اگر اوضاع كشور اينقدر وخيم بود بايد پروازها رو كنسل ميكردند و بعد از اشتباه هم بايد زودتر ميپذيرفتند و عذرخواهى ميكردند
کاش قیمت بنزین هم پلکانی بود و بر اساس حقوق تعیین میشد ، چه سیاستهای غیر منطقی و نابخردانه ای
خدایا ما را از شراین افراد بی کفایت خودت نجات بده ما که نمی توانیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
امين
مجلس برای افزایش حقوقها کف و سقف تعیین کند تا نه نجومی ها سود کنند نه فقرا ضرر. دست دولت نسپارد که مثل دو سال اخیر سو استفاده کند. لطفا انتشار
بریم یه دوری تو خیابون بزنیم ببینیم چه خبر شده این همه خبر خوش با هم محاله محال
مملکت گل و بلبل همه چی بر وفق مراد
پاسخ ها
ناشناس
| Lithuania |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
ازرشدروزانه ۱۵-۲۰ هزارواحدی بورس کاملا مشخصه که همه چیزبروفق مراده !!!!!
چه مسخره!حقوق 2990 از حقوق 3010 بیشتر می شود.
ازنظرآقای نوبخت عدالت یعنی مساوات . یکی به این آقا معنی عدالت را بگه
سلام :اقای نوبخت زحمت کشیدند ، اخه با این وضعیت اقتصادی که واسه مردم درست کردین خجالت نکشیدید که پیشنهاد ۱۲ درصدی میدین ، مگه به دلار حقوق میدین...؟!
آقا سلام من بااین حقوق کم چه کار کنم ۶۰۰۰۰۰کرایه خونه ؛راستی برنج گفته شما وارکننده برنج هم شدیم خاطره طلایی شده۰۰۰ ۱۲۵تومان درماه۲تا برنج؟پول آب ،برق،گاززز,تلفن فکر کنید عمومی۳تاباهم ۲۱۰۰۰۰زیرقیمت یادم رفت کرایه ماشین گوشت ۹۰۰۰۰هزار برای در ماه ۱کیلو بگیریم گوشت مرغ درماه ۳تا ۱۵۰۰۰۰راستی ماهی ۳تادرماهکمش ۱۵۰۰۰۰بیمارستان به گفته ما عمومی دارو ندارد تمام شد ه داروخانه شب انه روزی اول ۲۰درصد بود حالا پول جیب شما تمام شد حالا این همه من گفتم اگر شما بودین مااین حرکت رامی زدیم شما چه کار می کردی حالا خدا را شکر نان اول خوب بود این نان را خراب کردن تااین جاحقوقم تمام شد برم دستی از کسی بکیرم تا تمام نشدبا تشکر از زحمت دوستاران
افزایش حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس:
اقای نوبخت مگر قیمت ها را پلکانی بالا برده اید که حقوق را پلکانی بالا می برید ؟؟؟
جای تاسف داره ین راه وروش بدرد نخور و غیر کارشناسی؟؟؟/ .......
هرچه فکر می کنم که چیزی بگم چیزی به ذهنم نمی رسد!!!!!#
سلام : در شرایطی که بر اساس اعلام منابع رسمی دولت نرخ تورم بیش از 40 درصد است و بر مبنای قانون برنامه توسعه کشور افزایش حقوق کارکنان دولت وکارگران سالانه باید به میزان نرخ تورم باشداز این فاصله فاحش افزایش حقوق و نرخ تورم که مخالفت و مغایرت صریح قانون است جه کسی پاسخگواست ؟؟؟ ضمنا افزایش حقوق برای اجرای عدالت باید به صورت پلکانی یعنی آنهائیکه حقوق بالا می گیرند افزایش کمتر و کارکنانی که حقوق کمتری می گیرند افزایش بیشتر در حقوق سالانه داشته باشند.چگونه این افزایش اندک 15درصد حقوق و نقض آشکارقانون در سال های قبل برای معیشت کارکنان قابل جبران است؟؟؟ احتمالا خیلی راحت مثل سال های گذشته می گویند ما منابع بیشتر برای افزایش حقوق نداریم !!!!اساسا این افزایش اندک حقوق کارکنان در مقابل تورم لجام گسیخته بر چه مبنایی است؟؟؟ آیامدافع ودلسوزی برای این نقض قانون در کشور پیدا می شود؟با محاسبات سال های گذشته افزایش اندک حقوق در مقابل تورم لجام گسیخته ،شوک بزرگ ارزی سال97 و افزایش قیمت بنزین سال جاری به مراتب قدرت خرید کارمندان تنزل نموده است!!! آیا مجلس ازخود تحرکی درحمایت اصولی ازحقوق تضیع شده کارکنان دولت نشان می دهد؟؟؟
... ما باید تکلیف را مشخص کنیم و طبق یک روال معین بدنبال افزایش یا کاهش تعریف شده معین باشیم تا هم تبعیض ایجاد نشود و هم ظلم بوجود نیاید . شما تصور کنید فردی حقوق 2/990 هزار 15 درصد افزایش و فردی با 3 میلیون 12 درصد نتیجه برای کلاس های سوم ابتدایی هم مشخص است...
این همه جلز ولز حاکی از غلط بودن تصمیم دولت در اجرای عدالت در پرداحت به کارکنان دولت را دارد ...
ارزش واقعی حق بیمه پرداختی مستمری بگیران تامین اجتماعی در زمانی که
سکه طلا فقط 400 تومان بود کجا و پرداخت 600 هزار تومان مستمری ماهانه به افراد پیر و آبرومندی که 12 سال سابقه پرداخت بیمه در آن سالها را دارند کجا؟!
دولت بر مبنای کدام منطق و عدالتی به این مرده های متحرک روزی 20 هزار تومان
مستمری می دهد یا بر اساس کدام عقل سلیمی به میلیونها ثروتمند یارانه نقدی پرداخت می نماید؟! و چرا از دریافت مالیات از اقشار مرفه عاجز است؟
اولا افزایش ۱۵ در صد اصلا متناسب با تورم واقعی و افزایش هزینه ها نیست. ثانیا پاکانی معکوس ظلم واقعی است در خق کسانی که بنا بر شایستگی هایشان از قبیل مدرک ، سابقه، عنوان شغلی، سخت و تخصصی بودن کار و ....... حقوق بیشتری می گیرند. دولت به جای این که از جیب این افراد جبران کسری سایرین را بکند با جدیت برود دنبال منابع مثلا صفر کردن فرار مالیاتی ، تا هم افزایش قابل قبولی در حق همه اعمال کند و هم این که متوسل به این روش های رابین هودی نشود.
کسی نیست ما کارمندای بیچاره رو نجات بده.....................
هرچی تنش وتحریمها ورشدمنفی اقتصادی بیشترمیشه بورس بجای سقوط رشد بیشتری میکنه !!! این ویژگی منحصربه فرد بورس ایران است بورس هرجای دیگه بود تا الان باخاک یکسان شده بود
یک لحظه خودت را جای ما بذار ببین با سه میلیون با این تورم میشه زندگی کرد ؟
امسال به خاطر گراني خيلي از خانواده ها بچه هاي خودر را ازدرس خواندن محروم كردند
خوشا بحال انان که دزدی کردن و زدند به جیب. ریش هام سفید سفید شد پراید دور تر و دور تر شد.
هان ای پراید تو چه خبر آوردی.
به جوانی ؟که گذشت این همه تند
یک دم از یاد تو من نکاهید همه وقت
خبر از ریش سپیدم هست تو را؟؟؟
هرقدم جهد ک کردم برسم بکنارت
تو به آنی بجهیدی صدها فرسنگ
مرگ من روزی فرا خواهد رسید
در پرایدی که 25سال ارزوی ه من بود.
آقای نوبخت من شک دارم که شما در این سرزمین زندگی می کنید ؟؟؟
بنده با 20 سال سابقه کاری با اجاره ماهیانه 500 تومن ودریافتی 1700 تومن نمیتونم خرج خانوتدم را بچرخونم ومجبورم بعد از ظهرها اسنپ کارکنم اوم هم خرج ماشین زیاد شده ودیگه صرف نمیکنه من تقاضام از دولت اینه که به حقوقهای کمتر از 3 میلیون تومن بیشتر توجه داشته باشه وخواستار اجرای پرداخت نظام هماهنگ حقوقها هستیم درواقع الان ما زندگی نمیکنیم بلکه ادای زندگی کردن رو در میاریم
اگر بر اساس معیارهای درست اقتصادی و در صد تورم و ارزش پول نگاه کنید افزایش حقوق یا حتی ثبات دستمزد نسیت به سال قبل وجود ندارد بهتر است بگویید کاهش پلکانی حقوق ودستمزد . متشکزم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس