بازدید 3258

دادگاه عالی هند: قطع اینترنت در کشمیر ناموجه است

دادگاه عالی هند امروز (جمعه) حکم کرد، قطع نامشخص اینترنت در کشمیر ناموجه است و اقدام دولت را در قطع ارتباطات در این منطقه در اوت ۲۰۱۹ مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 10 January 2020

دادگاه عالی هند امروز (جمعه) حکم کرد، قطع نامشخص اینترنت در کشمیر ناموجه است و اقدام دولت را در قطع ارتباطات در این منطقه در اوت ۲۰۱۹ مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادگاه همچنین اعلام کرد، این تعلیق نامشخص نقض کننده احکام و قوانین ارتباطی هند است و به مقام‌ها در کشمیر دستور داد تا تمامی این محدودیت‌ها را ظرف یک هفته مورد بررسی مجدد قرار دهند.

ان.وی. رامانا، قاضی دادگاه عالی هند گفت:‌ آزادی دسترسی به اینترنت یک حق بنیادی است.

در پی لغو وضعیت ویژه کشمیر از سوی دولت مرکزی و همزمان با تدابیر امنیتی در کشمیر برای جلوگیری از گسترش خشونت در این منطقه، دولت هند بلافاصله تمامی ارتباطات از راه دور شامل تلفن‌های موبایل و اینترنت را قطع کرد و گفت که این اقدامات برای حفظ آرامش لازم است.

اگرچه برخی از ارتباطات تلفن‌های همراه از آن زمان برقرار شده اما اینترنت همچنان در بخش‌هایی از این منطقه قطع است.

قطع اینترنت زندگی هفت میلیون سکنه کشمیر را تحت تاثیر قرار داده و مختل کرده و بر تمامی جوانب زندگی مردم در این منطقه تاثیر زیادی گذاشته است.

یکی از مدافعان حقوق مردم کشمیر گفت:‌ دادگاه گفته که آزادی رسانه به واسطه این قطع اینترنت تحت تاثیر گرفته است. این سواستفاده از قدرت است.

در پی لغو خودمختاری منطقه کشمیر مورد مناقشه بین هند و پاکستان در اوت ۲۰۱۹، این منطقه درگیر تنش شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر