بازدید 4522

فردا آغاز رسیدگی به پرونده سکه ثامن، پرونده ای با 3250 شاکی

در شهریور ماه سال گذشته بود که سکه ثامن با صدور اطلاعیه ای اعلام ورشکستگی کرد و پس از آن در 7 مهرماه سال گذشته بود که خروج مدیرعامل این شرکت از کشور تایید شد. در 14 مهرماه 1397 نیروی انتظامی خبر از شناسایی، دستگیری و بازگرداندن مدیرعامل شرکت ثامن داد. بعد از گذشت یک سال و نیم فردا قرار است رسیدگی به پرونده سکه ثامن آغاز شود.
کد خبر: ۹۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 07 January 2020

فردا آغاز رسیدگی به پرونده سکه ثامن، پرونده ای با 3250 شاکی

به گزارش تابناک اقتصادی، سال 1395 شرکت تجارت الکترونیک ثامن که با نام "آریو پرگاس آیلین" به ثبت رسید و به "سکه ثامن" معروف شد در حوزه خرید و فروش آنلاین طلا و سکه آغاز به کار کرد.

در سایت این شرکت امکان تجارت و خرید و فروش آنلاین انواع سکه های بهار آزادی، سکه امامی 86، سکه نیم، سکه ربع بهار آزادی و سکه گرمی و همچنین طلای آب شده برای همه فراهم بود.

وب سایت این شرکت در زمان فعالیت، دارای نماد اعتماد الکترونیکی بود. شایان ذکر است این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت) به کسب و کارهای مجازی داده می شود و هدف از صدور این نماد احراز هویت و تایید صلاحیت مالکان این گونه کسب و کارها است. مدیریت سکه ثامن بر عهده فردی به نام "فرهاد زاهدی فر" بود.

در 27 شهریور ماه 1397 و پس از گذشت دو سال از فعالیت سکه ثامن، رئیس وقت اتحادیه طلا و جواهر طی مصاحبه ای اعلام کرد که این واحد از ابتدا هیچگونه مجوزی برای فعالیت نداشته و در حال حاضر هم اجازه ای برای فعالیت ندارد و عملکرد این شرکت ممنوع می باشد.

وی افزود: از حدود دو ماه قبل طی اخطارهایی از سوی اتحادیه طلا و جواهر درباره قطع فعالیت این شرکت تذکرهایی داده شد. همچنین از راه قانونی نیز برای پلمب این واحد اقدام شد زیرا عملکرد و شیوه فعالیت این شرکت مطابق قوانین و چارچوب‌ های اتحادیه طلا و جواهر نبود.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا نیز طی مصاحبه ای با اشاره به پرونده شرکت سکه ثامن گفت: پرونده شرکت تجارت الکترونیک ثامن یا همان "سکه ثامن" در مراحل تحقیقات اولیه خود بوده و چند نفر شاکی هم دارد.

بعد از این موضع گیری ها، شرکت تجارت الکترونیک ثامن نیز طی اطلاعیه ای اعلام ورشکستگی کرد.

در هفتم مهرماه سال گذشته، دادستان وقت تهران خروج فرهاد زاهدی فر از کشور را تایید کرد و گفت: با اینکه مدیر سایت سکه ثامن از ایران خارج شده و در دسترس نیست، اما تمام حساب‌ها و اموالش از جمله املاک و تعدادی اتومبیل گران قیمت توقیف شده‌است.

یک هفته بعد یعنی در مورخه 14 مهر ماه 1397 نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ثامن معروف به «سکه ثامن» که از هزاران نفر از طریق سایت سکه ثامن، صدها میلیارد تومان در چند استان کلاهبرداری و از کشور متواری گردیده بود با اقدامات فنی، عملیاتی و اطلاعاتی پلیس فتا در یکی از کشورها شناسایی و با همکاری پلیس بین الملل ناجا و قوه قضائیه بازداشت و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد.

در 15 مهر ماه 1397 نیز اعلام شد که همسر فرهاد زاهدی فر نیز شناسایی و بازداشت شده است و از طریق فرودگاه به کشور بازگردانده خواهد شد.

در 14 دی ماه سال جاری بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در هفدهمین نشست خبری خود در خصوص آخرین وضعیت پرونده ثامن گفت: این پرونده در دادگاه تعیین وقت شده و ۱۸ دی (فردا) اولین جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۰۶۴ انجام خواهد شد. وی در مورد طولانی شدن فرآیند پرونده گفت: تا اینجا واقعا چاره‌ای جز این نبود. پرونده‌ای که تا امروز ۳ هزار و ۲۵۰ شاکی دارد؛ شما را جای بازپرس پرونده می‌گذاریم و می‌گوییم برای رسیدگی به این پرونده از ۳۲۵۰ نفر تحقیق کن ولو در حد تحقیقات ابتدایی و یک صفحه تحلیل از هر نفر، شما ببینید تحلیل از ۳۲۵۰ شاکی که هرکدام ادعاها، اسناد و مدارکی دارند، چقدر زمان می‌برد.

خبرها حکایت از آن دارد که رسیدگی به این پرونده بر عهده قاضی قاسمی خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها