بازدید 2845

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در بازارهای جهانی با 38 سنت کاهش 68.53 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۹۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 07 January 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، از آنجایی‌که سرمایه‌گذاران در احتمال اختلال عرضه نفت در جهان با ترور فرمانده ارشد نظامی ایران توسط آمریکا تجدیدنظر کردند، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه افت کرد.

هر بشکه نفت برنت با 38 سنت کاهش 68.53 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا با 32 سنت کاهش 62.95  دلار معامله شد.

قیمت‌ها در دو جلسه گذشته افزایش یافته بود بطوریکه قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از ماه سپتامبر و نفت خام آمریکا به بالاترین رقم از ماه آوریل رسید. این افزایش‌ها با ترس از تشدید درگیری‌ها و احتمال اختلال در عرضه نفت غرب آسیا پس از 3 ژانویه و ترور (سردار) قاسم سلیمانی اتفاق افتاد. اما برخی از تحلیلگران انتظارات درگیری گسترده را کاهش داده‌اند.

لاچلان شاه، رئیس بخش کالاهای اساسی بانک ملی استرالیا گفت: «بازار صراحتا در مورد احتمال اختلال در عرضه نفت نگران است اما هیچ نشانه آشکاری در اینجا وجود ندارد.»

«موضوع این است که این اتفاقات بر تولید نفت تاثیر می‌گذارد یا نه؛ از این رو به نظر می‌رسد بازار در حال  سنجیدن  احتمالات 24 تا 36 ساعت گذشته بوده است.»

وی افزود «ایران به درآمدهای خارجی خود از طریق ادامه صادرات نفت نیاز دارد و اگر بخواهد برای مسدود کردن تنگه هرمز که 20 درصد نفت جهان از آن می‌گذرد، تلاش کند، منافع خود را در نظر می‌گیرد.»

گروه اوروسیا اعلام کرد ایران احتمالا بیشتر بر اهداف نظامی آمریکا به جای اهداف انرژی متمرکز خواهد شد.

«نمی‌شود گفت که ایران به فشار به کشتی‌های تجاری یا زیرساخت‌های انرژی منطقه‌ای ادامه نخواهد داد  اما این فعالیت‌ها شدید نخواهد بود.»

همچنین از دیگر افزایش قیمت‌ها، تعهد بالای اوپک پلاس به کاهش تولیدشان بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل