بازدید 20621
اولین طرح سه فوریتی مجلس ایران تصویب شد؛

تمام اعضای پنتاگون و وابستگان آنها تروریست محسوب می‌شوند/ ۲۰۰ میلیون یورو برای تقویت سپاه قدس اختصاص یافت

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، با ماده یک این طرح با ۲۲۸ رأی موافق، صفر رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.
کد خبر: ۹۴۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 07 January 2020

نماینده‌ای که ۵۰ تومان رای می‌خرد، رای خود را به یک سفر می‌فروشد/ عده‌ای رای خود را ارزان می‌فروشندنمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، با ماده یک این طرح با ۲۲۸ رأی موافق، صفر رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

به گزارش «تابناک»؛ در ماده یک اصلاحی قانون آمده است: به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیم و یا اقدام ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم بر خلاف اصول مسلم حقوق بین‌الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ـ که مطابق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی دفاعی ایران شناخته می‌شود ـ سازمان تروریستی خارجی اعلام نموده است و به موجب این قانون، نیرو‌ها و کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و یا نهاد‌های تحت اختیار این فرماندهی، تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک اعم از نظامی، اطلاعاتی، مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی به این نیرو‌ها همکاری در اقدام تروریستی محسوب می‌گردد.

همچنین نمایندگان مجلس ماده ۲ طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را با ۲۳۰ رأی موافق، صفر رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در ماده ۴ اصلاحی قانون آمده است: ستاد کل نیرو‌های مسلح مکلف است با همکاری وزارت اطلاعات و بهره‌گیری از امکانات و توانایی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر واحد‌های اطلاعاتی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران فهرست و اسامی کلیه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسات وابسته و عاملان و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که تحت اختیار این فرماندهی می‌باشند و از تروریست‌ها حمایت و پشتیبانی می‌نمایند را برای تعقیب قضایی اعلام نموده و قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون سازوکاری را ایجاد نماید که براساس آن اسامی اعلام شده را به عنوان یک سازمان و افراد تروریستی تحت تعقیب و مجازات قضایی بر اساس قانون مجازات اسلامی قرار دهد.

همچنین نمایندگان مجلس با الحاق یک ماده به قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا با ۲۲۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده الحاقی به این قانون آمده است: دولت موظف است جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دویست میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

لازم به ذکر است، دکتر لاریجانی رئیس مجلس در جریان بررسی ماده الحاقی مذکور گفت که برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران، اذن رهبر معظم انقلاب گرفته شده و قرار است این اعتبار از قانون بودجه سال ۹۸ تخصیص یابد.

اعضای شورای نگهبان جهت بررسی مصوبه مجلس در صحن حاضر شدند

دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان، در خصوص طرح سه فوریتی اقدام متقابل علیه آمریکا، اظهار داشت: طبق آیین نامه و قانون اساسی اعضای حقوقدان و فقهای شورای نگهبان در جلسه حاضر شده‌اند تا در خصوص این طرح اعلام نظر کنند.

حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: در مواردی که طرح سه فوریتی مطرح می‌شود، همه اعضای شورای نگهبان در جلسه حاضر می‌شوند تا در خصوص مصوبه مجلس تعیین تکلیف کنند.

تمام اعضای پنتاگون و وابستگان آن‌ها تروریست محسوب می‌شوند

رئیس قوه مقننه پس از تصویب "طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا"، گفت: رفتار ستمگرانه آمریکا بود که منجر به شهادت عظیم الشأن حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان شد. به همین دلیل لازم بود در مقابل رفتار آمران و عاملانی که خود اعلام کردند در این قضیه مشارکت داشته اند، تصمیمی گرفته می‌شد، لذا خوشبختانه امروز مجلس در اقدامی منحصربه فرد طرح سه فوریتی را به تصویب رساند. من به یاد ندارم پس از انقلاب طرح سه فوریتی به تصویب رسانده باشیم.

وی در جریان تصویب طرح مذکور مجلس شورای اسلامی با صراحت تمام اعلام کرد: تمام اعضای پنتاگون و نیرو‌های نظامی آنها، جزو تروریست‌ها محسوب می‌شوند. هدف آن‌ها ضربه به مقاومت بود و فکر می‌کردند ترور شهید بزرگوار آقای قاسم سلیمانی که ستون بزرگی در مقاومت بود، می‌تواند به مقاومت لطمه بزند.

وی خبر داد: نمایندگان مجلس فقط برای امسال ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تخصیص دادند و در سال ۹۹ نیز بودجه کافی برای سپاه پاسداران در نظر خواهیم گرفت تا جریان مقاومت در منطقه با جدیت دنبال شود.

دکتر لاریجانی همچنین از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان برای حضور در مجلس از ابتدای وقت امروز تشکر کرد و گفت: با توجه به سه فوریتی بودن طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا، شورای نگهبان باید در همان روز در مجلس حضور یافته و نظر خود را اعلام کند، به همین منظور حجت الاسلام والمسلمین جنتی هم تشریف آوردند تا نظر شورا را اعلام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۴۶
آفرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
درسته شاید دسترسی به جبهه های نبرد برا همه مقدور نباشه، ولی اینجا جهاد مالی بر جانی مقدم شمرده شده
من به شخصه آماده ام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
باید جوابی سخت به حملات امریکا نشان دهیم
حملاتی که از تحریم های ظالمانه شروع شد و به کشتن دانشمندان و مسئولین رسمی رسیده است
با یک اقدام قاطع باید جلوی این اقدامات گرفته شود و گرنه از فردا امثال رئس جمهور و دیگر مسئولان نیز در امنیت نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
نوشدارو پس از مرگ سهراب
باید همان زمان که سپاه در لیست تروریستی قرار گرفت این اقدام انجام می شد تا الان سردار هم در کنار ما بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
این اقدامات بسیار خوب است
چون انفعال در مقابل ترامپ منجر به گستاخ شدنش می گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
نظر منم همينه
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دولت که پول نداشت چی شد از کجا اومد
200
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کار بسیار درستی انجام دادند البته خیلی دیر بود
در حالی که سالهاست امریکا تمام مسئولین کشوری و لشکری ما رو در لیست تروریستی و تحریم قرار داده ما تازه امروز این واکنش را نشان دادیم
با 229 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.؟؟!!
الله اکبر
اصلا شما بگو ۳۰۰ میلیون نفر آمریکایی همه تروریست هستند می شه بفرمایید کدام مشکل کشور با این شعارها و ادعاها حل شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
از انتقام سخت خواست مردم شرکت کننده در مراسم. خبری نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
فقط حرف حرف حرف یا بزنید یا تمومش کنید این بحث بی معنی رو امریکا اومد زد رفت
آقای لاریجانی همه ما از شهادت سردار سلیمانی غمگینیم‌اما کاش این پول صرف ساخت مدارسی میشد که هز روز دچار ریزش و حادثه غم بار میشود...فراموش نکنید ما با پرورش فکری و علمی فرزندان ایران میتوانیم‌ به جنگ آمریکا برویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شما به فکر نسا اینده هستی عیب نداره اما الان به فکر فردا باش که ابروی ایران در خطر است
با شهید شدن سردار سلیمانی به ایران تجاوز نظامی شده
حالا کدوم اولویت داره نسا اینده ای که به ما ترسو لقب بدهند هرچند با مدارس ضعیف
شما ببنید امسال از کدام مدارس به کدام دانشگاهها رفتند پس ملاک خوب بودن مدرسه نیست فرزندان قوی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
در زمانی که ترامپ شمشیر رو از رو بسته به جای تقویت بنیه دفاعی تو از ساخت مدرسه هایی صحبت می کنی که تا همین الانش هم توسط بنیاد برکت و نیروهای جهادی
ساخته میشده نه دولت
2 رأی ممتنع ...اونا کین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
به تو چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اونایی هستند که جور متفاوتی فکر کردند و همه حق دارند هر جور که صلاح میدونند فکر کنند
ورودشون به کشور ممنوع می کردید .... تحریمشون کنید
ان دونفر کی بودن ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
چه گیری دادید به این دو نفر خب نمی شه که ۱۰۰ درصد نظرشون مثبت باشه خیلی تابلو می شد چند نفر باید مخالف می شدن چند نفر هم ممتنع تا مثلا بگن تصمیم مجلس بوده
اولش چی نوشتی؟ از چند جا کپی پیست کردی؟
مجلس سفارشی مصوبه سفارشی!!!!!
228+0+2=232؟؟؟
کاش زوتر انتخابات برگزار بشه این لیست های فله ای از مجلس بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
يه ليست ديگه مياد ، نگران نباش
علی رغم انسجامی که در آمریکا هست در ایران هرکی یه چیزی میگه! درضمن امریکا به ظریف ویزا نداد
۲۰۰ میلیون یورو یعنی 3000 میلیارد تومان !!!!! اگر برای ساخت هر مدرسه ۱۰ میلیارد تومان هزینه می شد ۳۰۰ مدرسه در کشور ساخته می شد
خانواده ها نسبی و سببی باید ترور کنیم حد اقل هزار نفر
با اصل طرح موافقم اما قراره این پول بحساب کی وارد بشه
؟؟؟؟؟
برید انتقام سردار را بگیرید.
چي شد
پول دار شديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تمام مشکلات و بدختی ها را به امریکا و اسرائیل و .. نسبت دادید و دیدید که هیچی حل نشد.
با این جور اقدامات چیزی حل نمیشه. شما فعلا بهتره یه خورده فکر کنید و به فکر انتقام باشید.
اینجور رجز خونی ها اهمیتی نداره
بهتره به جای رجز خونی بروید انتقام سردار را بستونید.
واقعاً نمیدونم چی بگم
خدایا عقل منو کم کن
واي به حال اين مملكت و بعضي از مردم
حيف و ميليونها حيف براي تك تك رقم هاي صندوق ذخيره ارزي و صندوق توسعه ملي
جان باختن و مصدومیت عده ای از هم وطنمان در کرمان بر اثر ازدحام بیش از حد و
از بین رفتن سرمایه سهامداران جزء در بورس از اولین ترکشهای عدم درایت لازم در
این قبیل مواقع است . اگر در تهران یا شهرهای بزرگ ایران زلزله ای قوی رخ دهد یا مراکز حساس شهرها مورد حمله اتمی آمریکا و اسرائیل قرار بگیرند فاتحه میلیونها ایرانی خوانده میشود .
یعنی الان باید ناوهاشون رو بزنید می تونید؟
خسته نباشيد . ملت جايزه حضور ميليوني رو گرفتند .
با سلام
هدف سردار و زحمات ارزشمند او جهت ایجاد امنیت و آرامش برای مردم ایران بود. لذا اگر قرار است راه او ادامه یابد از انجام هر کاری که نتیجه آن منجر به درد و زجر مردم شود و زحمات سردار بزرگ را نقض می کند، پرهیز شود. با توجه به اینکه ترامپ مثل یک خرس پر زور است اما نادان، ایران باید از نادانی او علیه او استفاده کند. ایران باید با تبلیغات مناسب از ترامپ چهره ای منفور بسازد. ایران باید با شیوه سیاسی آمریکا را از عراق بیرون کند. ایران باید طرح صلح خلیج فارس را پیش ببرد. ایران نبایستی از برجام خارج شود زیرا تبلیغات سنگین رسانه ای اروپا و آمریکا، شهادت سردار را کمرنگ می سازد. ایران باید به برجام برگردد و روی همین موضوع شهادت سردار متمرکز شود تا دستاویز دیگری در اختیار ترامپ نباشد تا با آن تبلیغ نماید. ایران باید با مظلوم نمایی و البته با قدرت امتیازات سیاسی خود را بگیرد. اگر ما هم سربازان آمریکایی که مثل سربازان ما در شغل نظامی هستند هدف قرار دهیم آنگاه فرقی بین ما و ترامپ وجود ندارد. آن وقت آنها می توانند بگویند که ایران هم شرور است. روشهای سیاسی باید مد نظر قرار گیرد تا آمریکا نتواند از گزند عملش فرار کند. اما روزی که ما شلیک کردیم عملا درد و زجر مردم را بیشتر می کنیم که هدف سردار این نبوده است. اگر قرار بود سردار سربازان آمریکایی را بکشد، برای او آسان بود که به نیروهایش دستور دهد. لذا من شهروند بیسواد درخواست دارم تا از انتقام منجر به خونریزی واقعا پرهیز کنید.
با تشکر
۲۲۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر ?!!!


توی یه خبر باید چندتا سوتی باشه آخه؟
و ما می دانیم نتانیاهو و کافران صهیونیست چقدر با شما سرداران سپاه و خانواده اش و سردار عزیز و کریم دشمن بودند !!!
و احتمال دارد نتانیاهو سردار سلیمانی رو کشته باشد .
پس امید وارم این پول رو در راهش خرج کنند
عجب !!ازفردادلار میشه هفت تومن!
امکانش هست نام اون دو سه نفری که رای مخالف و ممتنع دادن رو بدونیم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی