بازدید 3752

جاعلان مدارک تحصیلی در غرب تهران دستگیر شدند

کد خبر: ۹۴۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 05 January 2020

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: جاعلان مدارک تحصیلی ،ویزا و پایان خدمت در غرب تهران دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ"صادق قره باقری" رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: با طرح شکایت یکی از نهاد‌های دولتی مبنی بر اینکه فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی در خواست تایید اصالت مدرک مذکور را داشته است که در بررسی صورت گرفته مشخص شد مدرک مذکور جعلی و فاقد اصالت می‌باشد. بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند متهم بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی در قبال پرداخت وجهی مدرک جعلی پیش دانشگاهی را تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهاد‌های دولتی مراجعه کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی باند دو نفره جاعل مدرک تحصیلی را در حوالی میدان صادقیه شناسایی و روز گذشته در یک عملیات ضربتی هردو جاعل در مخفیگاهشان دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

قره باقری تصریح کرد: متهمان پس از روبه رو شدن با ادله و مستندات کافی به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشتند با اخذ مبالغی بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برلی آن‌ها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی اعم از مدارک دانشگاهی- تحصیلی – نظام وظیفه و فنی حرفه‌ای و همچنین تعداد ۸ عدد مهر مربوط به نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر