بازدید 3788

حضور تیم ملی روسیه در کشتی آزاد جام تختی

کد خبر: ۹۴۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 05 January 2020

بنا بر گفته سرپرست رقابت‌های جام تختی، روس‌ها برای حضور در چهلمین دوره کشتی آزاد جام تختی که از روز چهارشنبه در کرمانشاه برگزار می‌شود، به ایران می‌آیند.

به گزارش تابناک ورزشی، عبدالمهدی نصیرزاده درباره تعداد تیم‌های خارجی حاضر در چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی که قرار است از روز چهارشنبه در کرمانشاه برگزار شود، اظهار کرد: حضور تیم‌های روسیه، ارمنستان و اوکراین در این رقابت‌ها قطعی شده که در این میان ارمنستان با دو تیم راهی ایران خواهد شد. پیش از این تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان و چین نیز برای حضور در جام تختی اعلام آمادگی کرده بودند، اما در نهایت اعلام کردند به ایران نمی‌آیند.

رییس سازمان لیگ کشتی، درباره چرایی عدم حضور این تیم‌ها در ایران گفت: با توجه به اینکه مسابقات جام تختی از رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی خارج شده و در سال المپیک نیز قرار داریم، کشور‌های خارجی میل و رغبت زیادی برای حضور در تورنمنت‌های غیر رنکینگ در سطح جهان ندارند. همچنین تعطیلات سال نو میلادی نیز در این موضوع تاثیرگذار بود.

وی در ادامه درباره شرایط میزبانی کرمانشاه از این رقابت‌ها با توجه به تجربه چند دوره میزبانی این استان از رقابت‌های بین‌المللی کشتی، گفت: ابتدا جا دارد به تمامی عوامل میزبانی و مسئولان استان کرمانشاه برای تدارک بسیار خوب جهت میزبانی شایسته از این رقابت‌ها قدردانی کنم. خوشبختانه تمامی فاکتور‌های لازم برای برگزاری این رقابت‌ها در حد استاندار‌های بین‌المللی رعایت شده و قطعا اینبار نیز شاهد میزبانی بسیار خوب کرمانشاه از رقابت‌های جام تختی در کنار استقبال بی نظیر تماشاگران کشتی دوست این استان خواهیم بود.

نصیرزاده تصریح کرد: میزبانی ایران از رقابت‌های بین‌المللی فرصت بسیار خوبی برای ارائه توانمندی‌ها و دستاور‌های کشتی ایران به جهان است. اینکه چرا رقابتی مانند جام تختی با قدمتی ۴۰ ساله در کشور صاحب‌نامی، چون ایران در میان رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیست، اما جام ساساری در ایتالیا جزو رقابت‌های رنکینگ است، جای تاسف است و قطعا این مورد را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: تمامی مدعیان داخلی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و از آنجا که این مسابقات مرحله اصلی انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک است، قطعا شاهد رقابت‌های جذابی خواهیم بود. از سوی دیگر حضور پرشور تماشاگران کرمانشاهی در جام تختی نیز نقش ویژه‌ای در کمک به گنجاندن این جام در رقابت‌های رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل