بازدید 27949
پیمانه اقتصادی؛

پیش بینی بورس تا دو روز آینده/ اخذ مالیات پلکانی برای کاهش فاصله طبقاتی/ همتی: فشار‌های اقتصادی دشمن را خنثی می‌کنیم/ برآورد‌های اولیه قیمت هر مترمربع مسکن ملی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط نماگر کل بورس تحت تاثیر رفتار هیجانی، سقوط بی‌سابقه شاخص داوجونز، اگر پنج سال پیش بود، نفت قطعا به بالای ۱۰۰ دلار صعود می‌کرد، افزایش قیمت دلار در بازار امروز، قیمت سکه طرح جدید ۱۴ دی ۹۸، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۶ ساله رسید و بازار تهران دوشنبه تعطیل است را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 04 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سقوط نماگر کل بورس تحت تاثیر رفتار هیجانی، سقوط بی‌سابقه شاخص داوجونز، اگر پنج سال پیش بود، نفت قطعا به بالای ۱۰۰ دلار صعود می‌کرد، افزایش قیمت دلار در بازار امروز، قیمت سکه طرح جدید ۱۴ دی ۹۸، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۶ ساله رسید و بازار تهران دوشنبه تعطیل است را در بر دارد.

سقوط نماگر کل بورس تحت تاثیر رفتار هیجانی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش 16765 واحدی معادل 4.36 درصد به رقم 367 هزار و 333 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 223 واحدی به رقم 4 هزار و 797 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 4485 واحدی معادل 4.36 درصد به رقم 98 هزار و 283 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 4797 واحدی معادل 3.95 درصد، عدد 116 هزار و 690 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 3204 واحدی معادل 3.95 درصد به رقم 77 هزار و 929 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 20384 واحد افزایش معادل 4.49 درصد را رقم زد و به سطح 433 هزار و 328 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 12763 واحد کاهش معادل 4.64 درصد به رقم 262 هزار و 422 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 31945 واحد کاهش معادل 3.94 درصد همراه بود و عدد 767 هزار و 517 واحد را به نمایش گذاشت.

پیش بینی بورس تهران تا دو روز آینده/ اخذ مالیات پلکانی برای کاهش فاصله طبقاتی/ همتی: فشار‌های اقتصادی دشمن را خنثی می‌کنیم/ برآورد‌های اولیه قیمت هر مترمربع مسکن ملی

پیش بینی بورس تهران تا دو روز آینده

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه فقط به مدت دو روز شاهد اصلاح شاخص بورس در بازار خواهیم بود و بعد از آن بازار وارد فاز تعادل می‌شود، افزود: هیجان کنونی حاکم در بازار موقتی است و به نظر می‌رسد که ادامه‌دار نباشد به همین دلیل باید هر چه زودتر هیجان موجود را از بازار دور کرد. وی با تاکید بر اینکه اتفاق رخ داده ممکن است باعث ورود بخشی از پول سهامداران به سمت بازارهای موازی شود، گفت: این اقدام سرمایه‌گذاران که سهام خود را از بازار خارج و به سمت بازار طلا و سکه و دلار وارد کنند اشتباه به نظر می‌رسد. طحانی خاطرنشان کرد: بازارهای موازی با بازار سرمایه گنجایش زیادی برای ورود سرمایه و نقدینگی ندارند و نمی‌توان در این بازارها خرید کرد؛ به همین دلیل به غیر از بازار سرمایه جایی برای سرمایه‌های مردم به منظور سرمایه‌گذاری باقی نمی‌ماند. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون شرایط بازار در وضعیت خاص قرار گرفته است، افزود: سرمایه‌گذارانی که امروز تصمیم به فروش سهام خود گرفتند، از دو روز آینده دوباره با قیمت پایین‌تر اقدام به خرید سهام خود می‌کنند. /ایرنا

سقوط بی‌سابقه شاخص داوجونز

با بسته شدن بازارهای وال استریت، سقوط شاخص داوجونز به ۲۳۳.۹۲ واحد یا ۰.۸ درصد رسید که این بزرگترین سقوط یک روزه این شاخص، از آغاز دسامبر تا کنون بود. اس‌اندپی ۵۰۰ هم وضعیت بهتری نداشت و ۰.۷ درصد افت کرد تا در ۳۲۳۴.۸۵ واحد به کار خود پایان دهد. شاخص سهام داوجونز و اس‌اندپی ۵۰۰ در حالی با بزرگترین سقوط یک ماهه خود روبه‌رو شد که سهام شرکت‌های دفاعی و نفتی رشد قیمت داشته و مانع از سقوط بیشتر آن شدند. عامل اصلی سقوط بازارهای آمریکا، ترس و نگرانی از یک درگیری در خاورمیانه و واکنش احتمالی ایران به ترور فرمانده ارشد نظامی‌اش مربوط می‌شود. با این حال قیمت سهام شرکت‌های دفاعی و هوافضای آمریکا جهش داشتند و بر این اساس سهام شرکت نروتراپ گرومن ۵.۴۵ درصد جهش کرد و لاکهید مارتین، سازنده اف ۳۵، با بهترین رشد ۶ ماهه خود روبرو شد و ۳.۶۵ درصد بالا آمد. در این میان، سهام نفتی هم حدود ۳.۵ درصد جهش کردند.

اگر پنج سال پیش بود، نفت قطعا به بالای ۱۰۰ دلار صعود می‌کرد

بهای نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی در پی اقدام ددمنشانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در عراق که نگرانیها نسبت به تنشها در خاورمیانه را برانگیخت، در بالاترین حد هفت ماه گذشته ایستاد. به گزارش ایسنا، مانیش راج، مدیرمالی شرکت "ولاندرا انرژی" به مارکت واچ گفت: این نگرانی مطرح است که اقدام دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بسیار تحریک آمیز بوده و ممکن است تبعات منفی داشته باشد. با این حال جهش ملایم قیمت وست تگزاس اینترمدیت نشان می‌دهد که فرضیه بازار بر این است که تنشها ادامه خواهد داشت، اما اختلالی در تولید نفت ایجاد نخواهد شد. اما اگر اختلالی در روند تولید روی دهد، قیمت وست تگزاس اینترمدیت به بالای ۷۰ دلار و نفت برنت به بالای ۸۰ دلار صعود خواهد کرد.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت در بازار نیویورک یک دلار و ۸۷ سنت معادل ۳.۱ درصد افزایش یافت و در ۶۳ دلار و پنج سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین قیمت از ۲۰ ماه مه بود و برای کل هفته حدود ۲.۲ درصد رشد داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت دو دلار و ۳۵ سنت معادل حدود ۳.۶ درصد افزایش یافت و در ۶۸ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه بسته شد که بالاترین حد از سپتامبر بود که تاسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته بود. نفت برنت برای کل هفته ۲.۶ درصد رشد داشت. هلیما کرافت، مدیر استراتژی جهانی شرکت "آر بی سی کپیتال مارکتس" در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت: اگر پنج سال پیش بود، نفت قطعا به بالای ۱۰۰ دلار صعود می‌کرد. با این حال رشد بی‌وقفه تولید آمریکا، تاثیر رویدادهای ژئوپلیتیکی بر بازار نفت را تعدیل کرده است.

افزایش قیمت دلار در بازار امروز

در معاملات امروز بازار ارز، نرخ های اعلام شده بر تابلوی صرافی های مجاز سطح کشور، حکایت از افزایش نسبت به پایان هفته گذشته دارد. بر این اساس، هر اسناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور؛ به نرخ 13280 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13380 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود، این نرخ نسبت به روز پنحشنبه، 430 تومان رشد داشته است. همچنین هر اسناس یورو در بازار امروز، به نرخ 14780 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14880 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که این نرخ نسبت به پایان هفته قبل، 630 تومان رشد داشته است.

قیمت سکه طرح جدید ۱۴ دی ۹۸

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۴ دی ۹۸ به ۴ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم ۴ میلیون و ۸۴۰ تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۳۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۹۳ هزار و ۳۲۶ تومان است.

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۶ ساله رسید

سی‌ان‌بی‌سی: به دنبال ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا، بازارهای مالی همچنان با واکنش‌هایی روبرو هستند؛ به نحوی که با فرار سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح ۶ ساله رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا، ۱.۷۷ درصد یا ۲۷ دلار جهش کرد و به ۱۵۵۵.۲۰ دلار رسید که این بالاترین رکورد ۶ سال اخیر است. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۱.۴۵ درصد یا ۲۲.۵۵ دلار جهش کرد و به ۱۵۵۱.۴۰ دلار رسید. گفتنی است شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از تاثیرگذارترین فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران بود و حالا سرمایه‌گذاران با نگرانی از پاسخ احتمالی ایران به ترور او، به سرمایه‌های امن نظیر طلا روی آورده‌اند.

اخذ مالیات پلکانی برای کاهش فاصله طبقاتی

کاتب نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 با بیان اینکه براساس مصوبه کمیسیون حقوق کارمندان تا سقف 3 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شد، اظهار کرد: برای کاهش فاصله طبقاتی، براساس تصمیم کمیسیون تلفیق در سال آینده میزان اخذ مالیات پلکانی شده است به این معنا که از حقوق های بالا مالیات بیشتری اخذ می شود.

بازار تهران دوشنبه تعطیل است

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: واحدهای صنفی تهران به منظور شرکت هر چه با شکوه‌تر در مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت خود را در روز دوشنبه تعطیل می‌کنند.

همتی: فشار‌های اقتصادی دشمن را خنثی می‌کنیم

عبدالناصر همتی با حضور در منزل شهید سردار سلیمانی و عرض تسلیت به خانواده این شهید اظهار داشت: "شهید سلیمانی محبوب دل‌ها بود و تلاش‌های بسیار زیادی در دوران دفاع مقدس و در احیا مقاومت اسلامی کرد. این سردار عزیز تلاش بسیار زیادی برای پیشبرد مقاومت اسلامی کرد و هر جا حضور می‌یافت راهگشا و حلال مشکلات بود. مهم‌ترین مقابله او با دشمن ایستادگی در مقابل فشارهای حداکثری آمریکا علیه انقلاب بود و ما هم که در بانک مرکزی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی کار می‌کنیم مکمل تلاش‌های ایشان هستیم و باید فشارهای اقتصادی دشمن را خنثی کنیم. شهید سلیمانی فردی حزبی و جناحی نبود و ظرفیت و جایگاه او بالاتر از جناح بود و روابط بسیار خوبی با بخش‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی داشت و مهم‌ترین راه برای ادامه مسیر او مقاومت در مقابل فشارهای حداکثری آمریکا است. انقلاب اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب پیشرفت‌های بیشتری خواهد کرد و دشمنان نظام و استکبار، چون هیچ چاره‌ای برای کنترل مقاومت و شهید سلیمانی نداشتند به ترور او روی آوردند و این نشان دهنده عمق ناکامی آنها است."

برآورد‌های اولیه قیمت هر متر مربع مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید را در دو شکل مشارکت با سازندگان و ثبت نام از متقاضیان پیش می‌بریم. وی افزود: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، ساخت ۷۰ هزار واحد در شهرهای جدید تعریف شده که از این تعداد ۲۵ هزار واحد در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد در استان‌های تهران و البرز قرار دارند. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بعد از انجام مرحله‌ی اول نام‌نویسی منتظر ارزیابی شرایط ثبت نام کنندگان هستیم تا ببینیم شرایط  چهارگانه چه کسانی احراز می‌شود. هنوز نمی‌دانیم  چه تعداد ریزش می‌کنند اما شواهد و قرائن حاکی  از آن  است که فرم «ج» درصد زیادی از افراد قرمز است یا سابقه مالکیت قبلی دارند. طاهرخانی تصریح کرد: با توجه به برآوردهای اولیه قیمت هر متر مربع مسکن  ملی ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان است که با توجه به مکان و موقعیت پروژه‌ها در نقاط مختلف کشور، نرخ‌ها متفاوت است. حدود ۳۰ درصد مبلغ کل به شکل پیش‌پرداخت دریافت می‌شود و مابقی در بازه‌های زمانی مشخص و طبق زمان‌بندی دریافت خواهد شد. /ایسنا

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو در بازار امروز

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

56،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

52،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

57،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

64،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

67،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

113،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

208،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 335،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 234،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

158،000،000

11

قیمت برلیانس H330

---

145،000،000

12

قیمت برلیانس H320 (اتوماتیک)

---

169،000،000

13

قیمت تیبا 2

51،603،000

66،000،000

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سمند ال ایکس

66،770،000

86،500،000

2

قیمت سمند EF7

69،773،000

98،000،000

3

قیمت دنا(تیپ1)

83،600،000

124،000،000

4

قیمت پژو 405

63،158،000

80،500،000

5

قیمت رانا 

67،440،000

92،000،000

6

قیمت پژو SLX

67،888،000

94،000،000

7

قیمت دانگ فنگ H30(بدون رینگ)

توقف تولید

162،000،000

8

قیمت پژو 206 تیپ 2(فول)

67،283،000

93،000،000

9

قیمت پژو 206 تیپ 5(فول)

83،690،000

116،000،000

10

قیمت پژو 206 V8 صندوقدار

80،303،000

116،500،000

11

قیمت دنا پلاس توربو (تیپ 1)

توقف فروش

177،000،000

12

قیمت پژو 207 دنده‌ای

96،730،000

138،000،000

13

قیمت پژو 207 اتوماتیک(بارینگ)

حاشیه بازار

179،000،000

14

قیمت پژو2008

114،994،000

385،000،000

15

قیمت پژو پارس

78،338،000

105،000،000

16

قیمت پژو 405 دوگانه سوز

65،578،000

 98،000،000

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
اقاي همتي شما فشار نياوريد دشمن كاري نمي تواند بكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
جناب همتی! آنقدرگفتید سرمایه تون را بیخودی نبرید برای خرید دلار و سکه و مسکن ، ببرید تو بورس سرمایه گزاری کنید که بیشترین سودآوری را براتون داره. حالا بفرمائید ! اینهم از بازار بورس ، تکلیف خسارت سرمایه گزارانی که به فرمایش شما گوش کردند چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
همتی:این دلار ۱۲۸۹۰ تومنی خریدار ندارد کسی دلار با این قیمت نمیخرد
.روحانی زمانی که دلار ۴۸۰۰ تومن بود : قطعا دلار از
این بالاتر نخواهد رفت
نتیجه گیری: همیشه برعکس گفته های این آقایان عمل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
سرمايه گزاري نه! سرمايه گذاري!!!!
پیشبینی نمیخواد مشخصه که سقوط بیسابقه وتاریخی بورس ادامه خواهد داشت !
پراید یک محصول دولتی است که هیچکس دل خوشی از آن ندارد اما باز این را هم نمی توانید کنترل کنید. بیخیال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
پراید هم ساخت ایران نیست همه قطعاتش چینیه
" اخذ مالیات پلکانی برای کاهش فاصله طبقاتی " البته هزينه اين رفع اختلاف طبقاتي را فقط قشرحقوق بگير مي دهند آنهم بصورت ماليات پلكاني !!!! .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
اگر مافیای ثروت به شما اجازه می دهد مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب و اجرا کنید
ناشناس
| - |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
این وسط پزشک هم به ریش همه می خندد.
مبادا برای افزایش ثروت ملی کاری کنید تا فقرا هم بالا بیایند. همون براساس مالیات گرفتن از بالایی ها و پایین کشیدن آنها برای ایجاد شرایط "ظلم علی السویه" عدالت است پیش بروید.
آقای همتی قربونت شما از کنترل هیچی نگید یکی می خواد شما رو کنترل کنه که تو هر فرصتی دلار رو بالا می بری
شما باید باز کردن یک پایگاه روسی در ایران درخواست . قدرت بیشتر ... پایگاه روسی در ایران . خیلی خوب برای ایران.
مالیات پلکانی تا 26 درصد برا حقوق بگیران ولی هنرمندان و کاسیان کنکور و پزشکان و وکیلان و بقیه هیچ مالیاتی نمیدهند!!!! این عدالت نیست
تا وقتی عده ای دلال ،و مزدور در اقتصاد ایران مانند زالو پنچه انداخته اند ، چگونه میشود انتقام سختی از بابت خون گلگون شدهٔ تن چند پاره شدهٔ سردار رشید ایران را از جنایتکار بی منطق گرفت ؟ اینها در جبهه استکباری بر علیه مردم ایران فعالیت ،و مزدوری میکنند ؟،، عملکرد اینها کمتر از ترور شخصیتهای بزرگ نمیباشد ،،،؟،،
مگر قبلا مالیات پلکانی نبوده ؟ یا مگر قوانین مالیات در بودجه تغییر کرده ؟ ...
مالیات را تو کشورهای پیشرفته از پولدارها میگیرن میدن به فقرا و بیکارها، تو ایران قراره چی کار کنند؟
.......گیرم متری سه تومان .اگر سود 10 درصد حلال اسلامی باشد چند می شود ......نه خدای چند می شود .............چطور 3 تومان به 20 میلیون تومان .تازه 20 سال پیش ساخته با متری 50000 هزار تومان الان میخواهدهمان را بدهد متری 15 میلیون تومان ...!
دیروز بورس بزرگترین سقوط تاریخ ۵۰ ساله حیات خودراانجام داد(۱۷۰۰۰واحدفقط دریک روز) دریغ ازیک جمله بافونت کوچک درجراید ! صداوسیما که کلاشتردیدی ندیدی!!!!
دیواری کوتاهتر از کارمند نیست.
صبح امروز یکشنبه ۱۵ دی تنها۵ دقیقه بعدازشروع به کارتالاربورس شاخص کل ۵۰۰۰ واحد فروریخت ولی ظرف ۳۰ دقیقه ۵۰۰۰ واحد منفی تبدیل شد به ۷۰۰۰ واحدمثبت !!! وکلا نمودارروند رابه گونه ای تغییردادند که حتی اثر ریزش اولیه ۵۰۰۰ واحدی هم دیگر دیده نمیشود !!!!
همتی: فشار‌های اقتصادی دشمن را خنثی می‌کنیم. بزرگتر از تو هم همینو گفت. اما نشد.
آقای یوسف نژاد بجای حقوق پلکانی قانون خدمات کشوری را که عجولانه مصوب کردید اصلاح کنید این قانون قرار بود موجب نظام هماهنگ پرداخت شود اما متاسفانه بسیاری سازمانها و شرکتهای دولتی از اجرای این قانون مستثنی شدند و مدیران وکارمندان انها چند برابر سایرمدیران کارمندان مزایا و دریافتی به عناوین مختلف دارند .
اقای همتی بنده تیبا 91 داشتم فروختم میخواهم تا چند روز دیگر ماشیندیگری بخرم لطفا به گردس حسابم برای بارانه حمایتی تاثیر ندهید البته اگر کارخانه قیمتها را بالا نبرد و بتوانم ثبت نام کنم وگرنه این پول را خور خور باید بحساب خانم ام بریزم تا معاس خانواده ام را تامبن کند البته 4400 مستمری مبگیرم و 4 نفره هستیم دقیقا مشابهم را کسی دیگر داشت به ایشان داده نشد قرعه بنامش نیافتاد اقتصاد شما راندومی است و روزنره گی وشانسکی الان ما از فاصله طبقاتی نجومی مینالبم شما حرف چنر غازی حقوق و نستمری را طبقه بندی برای مالیات میکنید ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان