بازدید 2933

بشار الجعفری: از حق خود درباره ادلب کوتاه نمی‌آییم

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد این کشور هرگز از حق خود درباره آزادی ادلب از دست تروریست‌ها کوتاه نمی‌آید.
کد خبر: ۹۴۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 04 January 2020

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد این کشور هرگز از حق خود درباره آزادی ادلب از دست تروریست‌ها کوتاه نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: بدترین نفاق و درویی این است که شورای امنیت امروز اوضاع انسانی در سوریه را به درخواست کشورهایی بررسی کند که بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده‌اند و مردم سوریه را تحریم و به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهند و نفت سوریه را غارت می‌کنند.

بشار الجعفری گفت: برخی اعضای شورای امنیت به ویژه آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و بلژیک در مبارزه با تروریسم شکست خوردند و کشورهای اتحادیه اروپا همچنان با پرونده تروریست‌ها به شکلی غیرمسئولانه برخورد می‌کنند. آن‌ها با بازگرداندن تروریست‌ها به کشورهایشان مخالفت کرده و اقدام ترکیه را درباره انتقال تروریست‌ها از ادلب به لیبی نادیده می‌گیرند.

وی تأکید کرد: نظام ترکیه همچنان از زیر بار تعهداتش درباره توافق سوچی شانه خالی می‌کند. ما از حق خود درباره آزادی ادلب و نابودی تروریست‌ها کوتاه نمی‌آییم. این تروریست‌ها بیش از یک میلیون غیرنظامی را بازداشت کرده و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. بهتر بود کسی که خواهان جلسه شورای امنیت می‌شود به صورت واقعی با دولت سوریه برای نابودی تروریسم در ادلب همکاری کند و به جای ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی برخوردی مسئولانه داشته باشد.

الجعفری گفت: بعد از ۹ سال از جنگ تروریستی علیه سوریه کشورهایی که در به راه انداختن این جنگ نقش داشتند این را قبول نمی‌کنند که پایان پیامدهای انسانی ناشی از تروریسم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را می‌طلبد. ورود کمک‌های انسانی به سوریه باید با هماهنگی دولت سوریه و با موافقت دمشق باشد و هیچ توجیهی برای ورود کمک‌ها از طریق مرزها وجود ندارد.

وی بر لزوم خروج تمامی نیروهای آمریکایی، ترکیه‌ای، فرانسوی و انگلیسی از خاک سوریه و لغو تحریم‌های یکجانبه تأکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی