بازدید 24501
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت خودرو به اوج گرانی در اردیبهشت ۹۷ نزدیک شد/ رسیدن اختلاف قیمت کارخانه و بازار به ۱۴ تا ۴۵ میلیون تومان/ راهکار کاهش قیمت خودرو چیست؟

وقتی به قیمت خودرو‌ها در یک سال گذشته نگاه می‌کنید فکر می‌کنید یک قرن گذشته که این اختلاف قیمت‌ها به وجود آمده، ولی واقعیت این است که این اختلاف قیمت در یک سال ایجاد شده است؛ برای نمونه در دی ماه سال گذشته قیمت ۲۰۶ حدود ۵۸ میلیون تومان بود که هم اکنون قیمت آن به ۹۰.۵ میلیون تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۴۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 02 January 2020

قیمت خودرو به اوج گرانی در اردیبهشت ماه ۹۷ نزدیک شد/ رسیدن اختلاف قیمت کارخانه و بازار به ۱۴ تا ۴۵ میلیون تومان/ راهکار کاهش قیمت خودرو چیست؟

تابناک اقتصادیسعید موتمنی در مورد تغییر قیمت خودروها در یک سال گذشته گفت: وقتی به قیمت خودروها در یک سال گذشته نگاه می کنید، فکر می کنید یک قرن گذشته که این اختلاف قیمت ها به وجود آمده، ولی واقعیت این است که این اختلاف قیمت در یک سال ایجاد شده است؛ برای نمونه در دی ماه سال گذشته قیمت 206 حدود 58 میلیون تومان بود که هم اکنون قیمت آن به 90.5 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ بنا بر گزارش منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید خودرو در ۹ ماهه امسال به ۵۲۷ هزار و ۹۶۵ دستگاه رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۲۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد. آمار‌ها نشان می‌دهند که از رقم مذکور، ۵۲۴ هزار و ۱۶۷ دستگاه مربوط به تولید خودروی سواری است که در این بخش نیز کاهش ۲۶.۳ درصدی در مقایسه با میزان تولید ۹ ماهه سال گذشته مشاهده می‌شود.

البته آمار بالا مربوط به آمار تجمعی ۹ ماهه است، ولی اگر بخواهیم ماهانه آمار آذر ماه ۹۸ را با آمار آذر ماه سال گذشته مقایسه کنیم، باید بگوییم که تولید کل خودرو‌ها در آذر ماه سال جاری در مقایسه با آذر ماه سال گذشته رشد ۱۰۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین آذر امسال ۷۸ هزار و ۹۳۹ دستگاه سواری در کشور به تولید رسید که نسبت به آذر سال گذشته ۱۰۴.۵ دستگاه رشد داشته است.

نزدیکی قیمت خودروها به اوج گرانی در اردیبهشت ماه 97/ رسیدن اختلاف قیمت کارخانه و بازار به 14 تا 44 میلیون تومان/ راهکار کاهش قیمت خودرو افزایش عرضه از سوی خودروسازان/ افزایش تولید در آذرماه در بازار لمس نشد/ تغییر نگاه به خودرو از مصرفی به سرمایه ای/

از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری، ۲۴۳ هزار و ۳۵۱ دستگاه خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷.۶ درصدی داشته است. میزان خودرو‌های سواری تولیدی توسط این گروه خودروسازی در مدت مذکور، ۲۳۹ هزار و ۶۹۶ دستگاه گزارش شده که این میزان تولید نیز در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته کاهش ۲۶.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

تنها طی آذر ماه امسال ۴۰ هزار و ۶۵۶ دستگاه انواع خودرو توسط ایران خودرو به تولید رسید که نسبت به آذر ماه ۹۷ رشد ۱۰۱.۳ درصدی را داشته است. در این ماه ۳۹ هزار و ۴۰۴ دستگاه سواری توسط ایران خودرو تولید شده که نسبت به آذر ماه سال گذشته ۱۰۳.۴ درصد رشد داشته است.

نزدیکی قیمت خودروها به اوج گرانی در اردیبهشت ماه 97/ رسیدن اختلاف قیمت کارخانه و بازار به 14 تا 44 میلیون تومان/ راهکار کاهش قیمت خودرو افزایش عرضه از سوی خودروسازان/ افزایش تولید در آذرماه در بازار لمس نشد/ تغییر نگاه به خودرو از مصرفی به سرمایه ای/

همچنین تولید انواع خودرو در ۹ ماهه توسط گروه صنعتی سایپا نیز با افت ۸.۷ درصدی همراه بوده و به ۳۰۰ هزار و ۱۰۶ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید سواری توسط گروه سایپا نیز ۲۶۳ هزار و ۵۳ دستگاه بوده که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است.

در مورد تولید گروه سایپا طی آذر امسال نیز باید به تولید ۴۰ هزار و ۶۶۲ دستگاه انواع خودرو اشاره کنیم که نسبت به آذر سال گذشته ۱۶۱.۱ درصد رشد داشته است. تولید سواری توسط سایپا نیز طی آذر امسال ۳۵ هزار و ۶۳۱ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶۲.۹ درصدی را تجربه کرده است.

نزدیکی قیمت خودروها به اوج گرانی در اردیبهشت ماه 97/ رسیدن اختلاف قیمت کارخانه و بازار به 14 تا 44 میلیون تومان/ راهکار کاهش قیمت خودرو افزایش عرضه از سوی خودروسازان/ افزایش تولید در آذرماه در بازار لمس نشد/ تغییر نگاه به خودرو از مصرفی به سرمایه ای/

با بهبود میزان تولید خودرو در آذر ماه سال جاری در مقایسه با آذرماه سال گذشته، هنوز قیمت خودروها در بازار کاهش نیافته است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد روند قیمت ها در بازار خودرو به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: بررسی قیمت خودروها در بازار نشان دهنده آن است که روند صعودی قیمت خودرو از اواخر مهرماه شروع شد و این روند صعودی همچنان ادامه دارد و طی سه هفته گذشته نیز تغییری در روند قیمت خودروها ایجاد نشده است. قیمت ها تقریباً به اوج گرانی که در اردیبهشت ماه سال گذشته در بازار خودرو رقم خورد نزدیک شده اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مورد قیمت کنونی خودروها در بازار گفت:  در خودرو‌های گروه سایپا به عنوان نمونه قیمت پراید ۱۱۱ حدود ۵۱.۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۵۰.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ رینگ فولادی حدود ۶۱ میلیون تومان، ساینا حدود ۶۸.۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای حدود ۷۶ میلیون تومان، کوییک اتومات حدود ۱۱۰ میلیون تومان می‌باشد. در خودرو‌های گروه ایران خودرو نیز قیمت پژو ۲۰۶ معمولی حدود ۹۰.۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ فول (با سنسور و ضبط) حدود ۹۳ میلیون تومان، رانا حدود ۹۱.۵ میلیون تومان، سمند حدود ۸۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ تک گانه سوز حدود ۸۰ میلیون تومان و دو گانه سوز حدود ۹۸ میلیون تومان می‌باشد. قبل از افزایش قیمت بنزین، اختلاف قیمت پژو ۴۰۵ تک گانه با دو گانه حدود یک میلیون تومان بود، ولی الان این اختلاف قیمت به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

موتمنی ادامه داد: اگر بخواهیم قیمت‌ها کاهش پیدا کند باید عرضه از سوی خودروسازان افزایش یابد. وی در مورد آمار ارائه شده تولید خودرو در آذر ماه سال جاری و بهبود میزان تولید خودرو در این ماه در مقایسه با سال گذشته نیز گفت: در بازار آثار این افزایش میزان تولید خودرو را مشاهده نمی‌کنیم. اگر افزایش عرضه اتفاق بیفتد، باید اختلاف قیمت کارخانه و بازار کم شود که در حال حاضر ما چنین چیزی را هنوز در بازار لمس نکرده ایم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: در شهریورماه تقریباً قیمت خودرو‌ها منطقی بود و اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو‌های زیر صد میلیون تومان در شهریورماه سال جاری به ۳ تا ۱۴ میلیون تومان رسیده بود که این اختلاف قیمت هم اکنون به ۱۴ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان رسیده است. هم اکنون قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۹۶ میلیون تومان است که در بازار قیمت آن ۱۴۱ میلیون تومان یا قیمت پراید ۱۳۱ که در کارخانه ۳۷.۵ میلیون تومان است در بازار ۵۰.۵ میلیون تومان می‌باشد.

موتمنی دلیل این اختلاف قیمت را نیز نبود عرضه از سوی خودروسازان عنوان کرد و گفت: در بازار هم اکنون تعداد خریدار خودرو کم است و طبیعتاً این موضوع باید باعث کاهش قیمت خودرو شود؛ اما از سوی دیگر کاهش زیاد عرضه از سوی خودروسازان موجب دامن زدن به این اختلاف قیمت شده است.

این کارشناس بازار خودرو در مورد پیش بینی روند قیمت در بازار خودرو نیز گفت: چون نگاه به خودرو از مصرفی به سرمایه‌ای تغییر کرده است، به نوعی روند‌ها بر هم خورده است و نمی‌توان گفت در شب عید قیمت خودرو‌ها چگونه خواهد شد و مشتری هر وقت پولش آماده باشد خودرو در بازار وجود دارد و باید خرید کند.

وی در مورد تغییر قیمت خودرو‌ها در یک سال گذشته نیز گفت: وقتی به قیمت خودرو‌ها در یک سال گذشته نگاه می‌کنید فکر می‌کنید یک قرن گذشته که این اختلاف قیمت‌ها به وجود آمده است؛ اما واقعیت این است که این اختلاف قیمت در یک سال به وجود آمده است. به عنوان نمونه در دی ماه سال گذشته قیمت ۲۰۶ حدود ۵۸ میلیون تومان بود که هم اکنون قیمت آن به ۹۰.۵ میلیون تومان رسیده است یا پژو ۲۰۶ وی ۸ در دی ماه سال گذشته حدود ۷۰ میلیون تومان بود هم اکنون قیمت آن به ۱۱۳ میلیون تومان رسیده است. پژو ۲۰۰۸ حدود ۲۲۰ میلیون تومان بود که الان به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است.

وی در مورد قیمت خودرو‌های خارجی از مهرماه به این سمت هم گفت: همان میزان که قیمت خودرو‌های داخلی رشد داشته، قیمت خودرو‌های خارجی نیز رشد کرده است. همچنین مونتاژی‌ها هم قیمتشان افزایش یافته است؛ برای نمونه، قیمت سراتو ۲۸۰ میلیون تومان بود و الان قیمت آن به ۳۲۷ میلیون تومان رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
اینها رشد نیست بلکه نشانهٔ بی ارزشی پول ملی کشور میباشد ؟ پول بدون پشتوانه ؟ ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
راهکارش اینه به این دوتا کارخونه نامه بنویسیم ماها رو نکشید
ماها رو خفه نکنید
ماها رو تحقیر نکنید
البته من یکم تند رفتم شما نرمتر بنویسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دولت تدبیر و امید فقط برای 4 سال اول بود الان برعکس شده !
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بهترین راهکار باز کردن گمرک برای ماشینهای دست دوم کم مصرف چهار سیلندر دو سه سال کار کرده ، گرفتن مالیات از دلالها خرید مردم به صورت مستقیم از سایتهای فروش ماشینهای کار کرده خارجی
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
بنده به عنوان یک کارشناس خودرو باید به ارزتان برسانم راهکار کاهش قیمت استقامت و صبر همگانیست تا ان شالله بفضل پروردگار از این پیچ حساس تهریم عبور کنیم و همه چیزها ارزان بشود
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
مجلس چرا مالیات بر خرید و فروش مسکن وضع نمی کند عده ای. با بساز و بفروش و دلالی. میلیاردر شدند و خیلی ها آرزوی خانه دار شدن به گور بردند دست چه کسانی در کار است که این قانون تصویب نمی‌شود
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تابی جان . خیلی از اتفاقات و تصمیمات سیاسی در راهروها و اتاق ها و نشست های سیاسی و اقتصادی اتفاق میفتد که نه ما کاربران خبر داریم نه سایت ها . همه مسولین و احزاب میدانند علت گرانی چی هست . علت گرانی خودرو هم عمدی از طرف کارخانه و دولت هست که با افزایش قیمت دولت سهم مالیات خود را از خریدار میگیرد . منتها آن گره و فوت اصلی کوزه گری را افشا نمیکند . فکر کنید خودرو وقتی گران میشود چه کسانی میخرند . خوب معلوم هست افرادی که تمکن مالی دارند . اگر قرار و مداری که تولید کننده خودرو و دولت با هم انجام دادند بابت افزایش قیمت هر دستگاه خودرو ۲۰ میلیون سهم دولت و ۱۰‌میلیون سهم خودرو ساز میشود یعنی با اینکار میخواهند افرادی که پول های خود را در پستوهای صندوق ها مخفی نگه داشته اند را بیرون بکشند و با این روش از رشد نقدینگی جلوگیری کنند .
واردات خودرو آزاد نیست خودروهای وارداتی هم چند برابر قیمت اصلی به فروش می رسند خودروسازها به صورت قطره ای خودرو عرضه می کنند در واقع بیشتر فروش اینترنتی خودروسازها یک نمایش فروش است و توروم بسیار بالا، با این شرایط ثابت نگه داشتن همین قیمت ها بسیار سخت است و کاهش قیمت غیرممکن
اینم از اینده جوان ایرانی
اونوقت میگن ازدواج کمه
انگیزه کمه
چرا فرار مغزها اتفاق میوفته
چرا ایران جای خوبی نیست و...
بابا بخدا یقرون به حقوق اضافه نشده
ولی پراید 20 تمنی شده 50 تومن
ای ول دارید بخدا
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
کی گفته ازدواج کنی همین جوری سر کن بهتره بلاخره روزگارم می گذره
از اردیبهشت 97 تا کنون چه اتفاق مثبت اقتصادی افتاده است که انتظار داریم قیمت ها افزایش پیدا نمی کرد
سلام
تابناک جان ببخشید واسه این نوع ادبیات که میگم ولی حرف دل بیشتر مردم هست خواهشن پخش کن
باید گل گرفت در کارخانه های خودرو سازی ایران با این نوع تولید بی کیفیت و قیمت بالا.از نظر من با گاری هیچ فرقی نداره
در این اشفته بازار هم دولت مردان و هم دلالان خودرورضایت به این قیمت دارند چرا که مردم همیشه در صحنه مشتاقانه یورش می برند برای خرید و جیب هردو گروه را پر می کنند و بقه مردم هم ول معطل؟
دولت دلال ها را عامل تمام افزایش قیمت ها معرفی می کند راهکار دولت هم مالیات است توجه کنید هر چه قیمت ها بالاتر باشد میزان مالیات ها هم بیشتر است
مافیا خودرو را حذف کنید همه چی درست می شود
آزاد سازی واردات بدون تعرفه و قیمت خودرو
بسیار ممنون از تابناک.
بالاخره یه سایت پیدا شد که در این باره مطلب نوشت.
همه درباره افزایش قیمت خودرو در این چند ماه سکوت کردند. از صدا و سیما گرفته تا بقیه سایتهای خبری.
بعضی از سایتهای خودرویی هم هر روز با زدن قیمتهای بالاتر به این مسئله دامن میزنن. مثلا ساعت ۹ صبح خبر میزنن که قیمت خودرو امروز یک میلیون تومان زیاد شد در حالی که هنوز هیچ بنگاه ماشینی باز نشده که خرید و فروش کنه.
خواهشا در این خصوص مطلب بنویسید.
یکساله هر چی پول جمع میکنیم نمی تونیم خودرو بخریم. هر چند وقت یکبار چند میلیون قیمت میره بالا
خودروسازها هم کاملا قطره چکانی خودرو به بازار میدن.
ممنون از تابناک
وقتی خودرو ساز انحصار را داراست واز طرفی بازار فقط امکان معامله را با این خودروساز دارد و از طرفی خودرو ساز با کاهش تولید خود بیشترین قیمت را فروش دارد معلوم است به این شرایط راضبست.مگر دیوانه است افزایش تولید دهد. واردات خودرو را با حذف گمرکی ازاد کنند و انحصار را بشکنند خودرو ساز مجبور است با افزایش تولید و کاهش شدید قیمت خود را در بازار نگه دارد.این همان رقابت است تمام.این همه حرف و نظریه و رانت همه جمع میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
راه حل و نجات اقتصاد ایران هست که اقتصاد را از دست دولتی و شبه دولتی ازاد کنند و به بخش خصوصی واقعی واگدار کنند . به شخص و خصوصی واگدار کنند که بشود در مراجع قضایی از ان شرکت شکایت کرد . بازخواست کرد . جلوی درب کارخانه اش اعتراض کرد . شرکت را تعطبل کرد . چون خصوصی واقعی نیست دودش به چشم‌ملت میرود . بیاییم به دستاورد علم در اقتصاد فکر کنیم . بیاییم به دستاورد دمکراسی در حق سرنوشت ملت احترام بگذاریم .
راهکاری ندارد. ریال تضعیف شده و تحریم و مدیریت نادرست هم مزیت بر علت
پاسخ ها
رضا
| Netherlands |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
در کنار اراجیفی که تحت عنوان نظریات نوشته شده شما یک حرف منطقی زددید.شما نتظار داری حال و روز ملتی که در شرایط تحریم که مملکت ارز برای واردات دارو ندارد می نویسد واردات خودرو را آزاد کنید و عوارض را صفر کنید باید بهتر از این باشد؟گویا اگر این حضرات خودرو سوار نشوند خورشید طلوع نمی کند
قیمت خونه هم مثل ماشین رو وقتی نگاه میکنی میبینی تو این دو ساله یک قرن گذشته.
بعداز افزایش قیمت بنزین هیچ چیزگران نمیشود !!!!
ساخت ماشین در قرن حاضر کار شاقی نیست
صنعت خودروسازی را آزاد کنید و خصوصی کنید اگر نمی گذارید خودروی خارجی وارد شود
مردم خودشان می توانند ماشین بسازند آپلو که نمی خواهند هوا کنند
عامل گرانی خودرو دولت است
دولت اگر مردم ناراحت نمی شدند و از جنس آهن بودند
همه چیز را گران می کرد
آقا نماینده گی از بنده حقیقی میخره خودش بیشتر میفروشه ..
راهکارش اینه که دلار لعنتی رو بیارید پایین. دلار باید به رقم حداکثر 10 تومان برسد، وگرنه اقتصاد ویران تر از این خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
دوست گرامی خودروها داخلی است ربطی به دلار ندارند.
خودروهای داخلی ۳۰ درصدش لوازم خارجی است.
خودروسازها با این فیلم ثبت نامی شان و اینکه در سال طرف فقط یک خودرو حق ثبت نام دارد و اینها به اینجا رسانده اند بازار را و دیگه چه بهانه ای میخواهند علم‌کنند خدا می داند.اقای پروفسور لیلاز که خیلی سمت خودروسازها هستند بفرمایند راهکارهای بدیعشان را
رضا
| Netherlands |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
عزیز قیمت دلار را نسبت ریال موجود در دست مردم به ححم دلاری ورودی تعیین می کند نه حسن و حسین پس یارانه نقدی، سود بانکی،تورم،افزایش حقوق و افزایش نقدینگی بالا یعنی بالا رفتن نرخ دلار و همه چیز
رضا
| Netherlands |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
این هم یک اظهار نظر عامیانه دیگر که قیمت خودرو به دلار ربطی ندارد.نه برادر خودرو که سهل است حتی قیمت ارد و نان هم تابع قیمت دلار است در مورد خودرو هم هزینه کل مواد اولیه وسربار تولید آن که ۹۰ درصدقیمت است چه داخلی و چه خارجی مستقیما بانرخ ارز بالا و پایین می رود
ای کاش ان زمانی که قیمت ارز گران شد همان‌جا نگه میداشتند تا اجناس بک بار گران میشد نه اینکه ارز ۵ بار از قیمت ۱۳۰۰۰ تومان عبور کرده و در هر بار عبور از ان قیمت خودروسازان هم ۳۰ درصد روی قیمتها گذاشته اند و مردم چشم به راه ارزانی دروغین خودروسازان.
پژو ۲۰۷ اتوماتیک به چه کسی میدهند؟؟؟؟؟؟
خیلی گران شده ۲۰۷ اتوماتیک و هیچ ثبت نامی نمی کنند.
احتمالا خود کارخانه مستقیم در بازار ازاد میفروشند
من پیشنهاد میکنم که هیچکاری نکنید بزارید اونایی که دارند دزدی میکنند راحت کارشونو بکنندهمونطوری که تا حالا کردند.
ماشین گرون نیست؛
وقتی میشه بگی یه کالا گرونه که بقیه چیزها ثابت باشه و اون کالا به یه دلیلی گرون بشه.
وقتی همه چیز با هم و به طور تقریباً یکنواخت گرون میشه در واقع ارزش ریال که معرف ارزش نیروی کار ایرانیه افت کرده وگرنه سرمایه ها که متناسبا رشد می کنند.
بیچاره کارمند و کارگر و معلم و پرستار و ... که پول نیروی کار می گیرند
مافیا مافیا........!
وقتي از همه جا تحريم هستيم وقتي رقابتيدر كار نيست وقتي همه ميخواهند دستشان در جيب مردم باشد هركاري دلشان خواست با مردم ميكنند
خوب در ایران همیشه گرانی هست شما یه چیزی مثال بزنید که ارزون بشه و مستضعف بتونه بخره ایران مهد بی عدالتی اقتصادی است اب وبرق مان مجانی نشد که هیچ سفره خانه ما ن کوچکتر وکوچک تر میشود
مشكل خودروسازي كشور ، خود خودرو سازان هستند كه پس از دهها ها استفاده از رانت و خالي كردن جيب مشتريان با استفاده از انحصار دولتي، حالا ديگر به سود كم قانع نيستند . تنها راه برون رفت از بحران خودروسازي كشور ، شكستن انحصار و واردات خودروهاي ارزان قيمت و مناسب با سود بازرگاني بسيار كم جهت رفاه حال مردم است . دولتي ها بايد يكي را انتخاب كنند ، رضايت مردم يا خودروسازان .
اولا که ظاهرا آقای موتمنی در سوئیس زندگی می کنند وگرنه در مملکتی با تورم ۴۵ درصد نرخ کالاها ۲ ساله ۲ برابر می شود در ونزوئلا هم هر دوساعت دو برابر می شود ثانیا چاره کار هم دست برداشتن از قیمت گزاری دستوری و تعیین قیمت در حاشیه بازار است تا عده ای به طمع دلالی خودرو ثبت نام نکنند
چی این مملکت درست هست که خودروسازیش درست باشه .کل کشور در حال نابودی هست
آزاد سازی واردات خودرو دسته دوم
آقا من نمیفهمم ما مردم چرا باید با با موج کلاه بردارها همراهی کنیم،والا بلا آقا نخرید،بخدا کسی بی ماشینی نمرده تا حالا،یک مشت دلال با هماهنگی کارخونه تمام ماشین هارو میخرن که قیمت خودشون تعیین کنن،اگر توی هرکالایی یک همت بکنیم نخریم چقدر میتونن سرمایشون نگه دارن مجبور میشن به قیمت بفروشن باور کنین یک ذره اتحاد
تابناک
برای اثبات بی کفایتی و برعضگی یک سیستم چند دلیل یا چند ده دلیل یا چند صد دلیل یا چند هزار دلیل یا چند ده هزار دلیل کافیه که هنوز این دولت تصور می کنه کفایت داره؟
۹ماهه میخوام ماشین بخرم هروز قیمتها افزایش میابد معلوم نیست خودرها یی که برای فروش فوری درسایتهایشان میگذارند معلوم نیست به چه میفروشند هروقت میخوام ثبت نام کنم نمی توانم همه اش میزنه پایان فروس.بخدا دیگه خسته شدیم از دست این مسئولین بی سواد و بی تدبیر.
عامل اين همه بازار مكاره خود دولت و دو شركت خودروسازي دولتي هستند و با اين روش جيب مردم را مي زنند.
خودروسازا فشل ،. برید از خودرو ملی ترکیه یاد بگیرید
راهکارش تحریم و نخریدن است
متاسفانه خودرو ساز های داخلی که افتضاح هستند و اصلا فایده ای هم ندارد که در موردشان صحبت کرد
حتی واردات خودرو هم انحصاری هست و افراد خاص می توانند واردات انجام بدهند، البته این گل کاری جناب آقای نعمت زاده هست که مافیای واردات را هم کامل کردند وگرنه قبل از این امکان واردات برای شخص حقیقی هم وجود داشت و قیمت ها کنترل می شد
کافی است لیست وارد کنندگان خودرو را از سایت بانک مرکزی ببنید و مشاهده خواهید کرد که چه شرکت ها و افراد معدودی خودرو و موتورسیکلت وارد می کنند
قطعا این گرانی افسار گسیخته فرغون بدون اجازه نیست .آقای روحانی برای کسری بودجه حتما از این فرغون سازان درصدی را می برد .شک نکنید
حسن روحانی دهم دی ۹۸: ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت تحریم درسالهای ۹۷-۹۸ به مردم ایران،؛ دست مسوولان درد نکنه واقعا، در تمام دنیا مسوولین اشتغال ایجاد می کنند و سرمایه میارن مملکتشون، مسئولین ما دقیقا برعکس کار میکنند و با دشمنی بیهوده و بی دلیل با آمریکا خسارات جبران ناپذیر تاریخی به ملت میزنند!
به جای دادن پول به خودروسازها باید قیمت گذاری را به بازار واگذار کرد تا سودی که اکثرا به جیب دلالها میرود به جیب خودروساز برود و در عوض از بودجه عمومی به آنها کمک نشود
واقعا کسی نیس جلو این مافیا را رو بگیره
پارسال یه چندتا کارشناس رو آورده بودن به همراه مدیران ایران خودرو گفتن که خودروها رو به قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار ببریم مشکلات خودرویی مون حل میشه،، حالا اون مدیران تو سواحل تایلند نشستن و به ریش ماها میخندن
تو رو خدا گیر ندهید . بگذارید غول نقدینگی به همان خودرو برود . جای خیلی خوبی است . بگذارید نقدینگی انجا عرض اندام کند و گرنه نیازهای عمومی و معیشت و دلار را نشامه خواهد گرفت .
بگذارید نقدینگی با خودرو مشغول شود . گرانی خودرو چیز بدی هم نیست . چندان ضرری ندارد . میلیونها خانوار در شرایط اظطرار از ان سود خواهند برد .
بگذارید خودرو سازها سود کنند و خریداران هم .
سود در تولید جهشی را به وجود خواهد اورد که 40 سال با مدیریت معمولی امکانپذیر نشد . بگذارید صنعت خودرو نقدینگی را جذب کند و شر نقدینگی را از نیازهای عمومی مردم کم کند .

گرانی خودرو خودش خودش را درمان می کند . هر چیزی سقفی دارد . خودرو تنها کالایی است که مثل زمین . طلا . و دلار محدود واقعی نیست .
وقتی سود تولید زیاد شود بعد از مدتی عکس ان اتفاق می افتد .
در یک یا دوسال نهضت خودرو سازی برابر 20 تا 30 ستل عرض اندام خواهد کرد .
سلام

متاسفانه درست نمیشه همینه که هست.
هیچی ....برگردید به قانون .هرجنسی در ایران باید به قیمت تمام شده با سود 10 درصد به فروش برسد.تازه خوشحال باشید که این با تورم 10 درصد ..نه در زمان معمول .......نگفتم مثل کشور خارجی یک درصد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان