بازدید 18681
تاملی بر سخنان روز گذشته رئیس جمهور درباره «آلودگی هوا» در ایران؛

آقای روحانی! به «لطف خدا» و بی منت شما حالمان خوب است!

سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور در مراسم افتتاح یک ایستگاه مترو، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی یافت و تعجب بسیاری در پی داشت. تعجب از اینکه آیا تعطیل کردن مدارس در زمانی که آلودگی هوا در وضعیت اضطرار قرار می‌گیرد، اقدام خارق العاده و شایسته تقدیری است که باید در سپاسگزاری از آن بنر تشکر زد؟
کد خبر: ۹۴۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 01 January 2020

تابناک اجتماعیبا سخنان روز گذشته رئیس جمهور، حالا دیگر تردیدی نمانده که دولتمردان از مصادره اتفاقات خوب طبیعی و گنجاندن آثار مطلوبشان در زندگی مردم هیچ ابایی ندارند!

به گزارش «تابناک»؛ اوایل کار دولت یازدهم، زمانی که اعلام شد تولید بنزین در پتروشیمی‌ها به دلیل آلایندگی زیادی که پس از احتراق ایجاد می‌کنند، متوقف شده و جای خالی این سوخت با واردات بنزین با کیفیت از خارج پر خواهد شد، بحث و جدل‌هایی شکل گرفت که یافتن حق و ناحق در میانشان دشوار بود.

آن زمان موافقان تاکید داشتند که بنزین‌های تولیدی در پتروشمی، مقصر ردیف اول افزایش آلودگی هوا در کلانشهر‌های کشورمان است و مخالفان بر این نکته اصرار داشتند که در تولید بنزین در کشور خودکفا شده ایم و ایده جایگزینی این سوخت‌ها با واردات، ایده‌ای مسموم برای بازگشت کشور به وابستگی در این حوزه است.

البته کفه ترازو خیلی زود به نفع موافقان تغییر کرد، چون در وضعیت آلودگی شهر‌ها تغییراتی چشمگیر به وجود آمد و بهبود کیفیت هوا ثابت می‌کرد که بنزین‌های طرح خودکفایی، سوختی آلاینده بوده است. با این ملاحظه که دوران توقف تولید بنزین پتروشیمی و ازسرگیری واردات این فراورده پرمصرف، با تغیرات اقلیمی و پایان خشکسالی تلاقی یافته بود.

حالا چند سالی از آن ماجرا می‌گذرد و در مقاطعی از جمله سال آبی گذشته حتی شاهد ترسالی چشمگیر هم بوده ایم، اما آلودگی هوا بی توجه به این موضوع با قوت و قدرت بازگشته و حتی فراتر از آن، پای پدیده جدید و معضل آفرینی هم به زندگی میلیون‌ها ایرانی باز شده است. پدیده‌ای از جنس بوی نامطبوع که احتمالا ارتباط تنگاتنگی با آلودگی هوا دارد؛ هرچند هنوز اطلاعات در این خصوص اندک است.

در پی بازگشت شرایط به روال سابق و حضور پرقدرت آلودگی در شهر‌های مختلف، بار دیگر اقدامات اضطراری در دستور کار مسئولان قرار گرفته و تعطیلی مدارس و اعمال محدودیت‌های ترافیکی مانند زوج و فرد کردن تردد خودرو‌ها در سطح کلانشهرهایی چون تهران، ریتم عادی زندگی مردم را برهم زده و مصائب و مشکلاتی جدید بر انبوه مشکلات دیگرشان افزوده است.

وضعیتی نامطلوب که ظاهرا رئیس جمهور ترجیح می‌دهد آن را نادیده گرفته و به جایش، همه تلاشش را برای یافتن نیمه پر لیوان به کار گیرد؛ رویکردی که موجب بیان چنین جملاتی شده است: «آلودگی ایران در رتبه ۱۶ یا ۱۷ در دنیاست؛ اینطور نیست که آلودگی ما در دنیا اول باشد. اکنون با شاخص آلودگی دویست مدارس را تعطیل می‌کنیم، در حالیکه در هند با آلودگی سیصد به مدرسه می‌روند و در چین با آلودگی ۳۶۰، مدرسه تعطیل نمی‌شود.»

این جملاتی است که روز گذشته از زبان رئیس جمهور و در مراسم افتتاح یک ایستگاه مترو بیان شد، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی یافت و تعجب بسیاری را در پی داشت. تعجب از اینکه آیا تعطیل کردن مدارس در زمانی که آلودگی هوا در وضعیت اضطرار قرار می‌گیرد، اقدام خارق العاده و شایسته تقدیری است که باید در سپاسگزاری از آن بنر تشکر زد؟

قیاس با کشور‌هایی که وضع بدتری در این شاخص خاص دارند، چه؟ اگر این دست مقایسه‌ها قابل قبول و درست باشد، آیا سنگ روی سنگ بند خواهد شد و نمی‌شود در همه امور چند مثال از کشور‌هایی که شرایط بدتری دارند، آورد و با اتکا به آن مثال‌ها نتیجه گرفت که حال و وضع ما خوب است؟ مثلا تورم اوج بگیرد و بگوییم از زیمبابوه بهتریم و اشرار شمار زیادی را بکشند و بگوییم هنوز از کلمبیا خبر ندارید که رتبه بالاتری دارد!

رویکرد عجیبی که بعید است مورد تایید دولتمردان مستقر هم باشد، اما از زبان رئیس جمهور به عنوان یکی از مزیت‌های مجموعه تحت امرش بیان شده است؛ مزیتی که البته در رقم زدنش «لطف الهی» نقش داشته که تا آلودگی اوج گرفته، وزش باد و بارش باران را شاهد بوده ایم و کاهش آلودگی و افزایش کیفیت هوا، نه مثلا توقف مصرف مازوت در سیمان تهران که در کوچه پس کوچه‌های دولت گرفتار شده و هنوز خبری از اجرایش نیست!

قصور و کوتاهی‌هایی پرشمار که اگر قرار به فهرست کردنشان باشد، مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود و از خودروسازی و استاندارد نازلشان در تولید محصولات کمتر آلاینده تا تولید سوخت‌های تولیدی با استاندارد پایین گرفته تا سکوت و عدم نظارت امثال سازمان حفاظت محیط زیست و فراموشی درج ردیفی در لایحه بودجه برای اجرای قانون هوای پاک و انبوه موارد ریز و درشت دیگر را در بر می‌گیرد.

اشکالاتی که باید با بازخواست رئیس دولت از زیردستشانش در مسیر اصلاح قرار گیرند، اما باد و باران موجب می‌شود آلودگی کاهش بیابد و بعد رئیس جمهور ترجیح می‌دهد رویکرد متفاوت اتخاذ کرده و به جای بازخواست، اتفاقی که باد و باران رقم زده اند را مصادره به مطلوب کند و بگوید دیدید که با رسیدن شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ چه کردیم که هندی‌ها و چینی‌ها نکردند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
روحانی دیگه به آخر خط رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
دولت باید برای کارهای بزرگ باید انگیزه داشته باشد
به نظر می رسد دیگر رئیس جهوری از اینجا به بعد برای دور دوم دیگر انتخاب نشود
چون دور دوم ریاست جمهور واقعا انگیزه و توان دولت های بسیار کاهش پیدا می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خنده ها و تبسمهای زیباشون و توجیهات و آمارها و ارقام بهبود های توهمی شون نابود میکنه آدمووووو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
من خودم به اقای روحانی رای ندادم،ولی وجدانی آلودگی الان فقط نتیجه ریاست جمهوری اقای روحانی هست؟؟؟نتیجه دورهای قبل نیست؟یا حداقل دورهای قبل هیچ تاثیری بر شرایط امروز نداشتند؟
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
روحانی خیلی وقته دیگه به آخر خط رسیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
روحانی از همان اول کار هم در آخر خط بود
برای توجیه خودش، به همراه اسحاق فقط دولت قبل را کوبید و خودش همه را به نحو احسن تکرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
همه ما به آخر خطا رسیدیم
مشکل این و آن دولت نیست،مشکل "ایرانی"هست.
من مدت کوتاهی در خارج زندگی کردم و در همین مدت یک چیز رو درباره ی خارجی ها یاد گرفتم:غربی ها به حداقل قانع نمیشن و خودشون رو با متوسط یا پایین مقایسه نمی کنن.
به عنوان مثال،در فرانسه،جایی که من بودم،کیفیت سیستم آموزشیشون رو با آمریکا یا با همسایه های موفقشون مثل اسپانیا مقایسه نمیکنن،ملاک اونها سیستم آموزشی فنلاند هست.همیشه خودشون رو با بالاتر مقایسه میکنن و برای مردمشون بهترین رو می خوان.
برای تغییر ایران باید روی آموزش تمرکز بشه.ما باید یاد بگیریم از فکرمون استفاده کنیم و آدم های درستی باشیم.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اونایی که این کامنتو دیسلایک کردن چه جور فکر تو کدوم دنیا سیر میکن؟!!!! حرف حسابو ایشون زدن
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سلام انهائی که منفی زدند بدون شک در دنیای وهپروت زندکی نمیکنند
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اونهایی که منفی زدند احتمالا حسودیشون شده
کاش متوجه میشدن که بدون ایشان حالمان خوب است!!!!!!!!!! که نمیشن....
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
والا همین رو بگو حرف حق جواب نداره.
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بخدا بدون ایشون هم حالمون خوب نیست و حالمون خوب نمیشه... دیگه به خواب ببینیم حال خوب رو
این بزرگوار اصلا" تو یه دنیای دیگه است.....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ببینید شما چه اعجوبه ای هستید که به ایشان رای دادید و تبلیغ کردید
امیر
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
اره بین بیل گیتس و روحانی به این رای دادیم!
دیگه راحت باش برید ما که رای نمیدیم، بشین اوضاع بهتر بشه، البته شما جماعت همیشه یه توجیه هی دارید برای فکر نکردن
میشه تقاضا کنیم یه تست سلامت از مسئولین محترم بگیرید!!
اونجايي زندگي ميكنن هوا خوبه همينه بسه ديگه
کلید من زمان صلح قفل گشا بود
این 6 سال شرایط را به سمت جنگ بردم
پس کلید من دیگه به درد نمی خوره
بیخودبی توقع بیخودی نداشته باشید
جالب است نزول باران و جان گرفتن دریاچه ارومیه را به تدبیر خود گره می زنند.
این حرفها نشان دهنده اشتباهی هست که مردم با دست خودشون و بدون شناخت و تحقیق به ایشون رای دادن. ایشون که دم از آزادی می زد الان برای نفس کشیدن مردم هم دنبال توجیه و منت گذاشتن بر سر مردم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Afghanistan |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
به این رای نمی دادیم به اون رای می دادیم. قضیه سیاسی نیست. محیط زیستی و در این ماجرا دولت و ملت سر و ته یه کرباس هستند. ما ایرانیها عشق می کنیم وقتی هندوانه زیر بغلمان می گذارند. عزیزم دولتمردان از مریخ نیومدن از بین همین مردم با همین سطح از فرهنگ که می بینید و اتفاقا بالا نیست آمده اند.
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
به اين راي نمي دادند به كي راي ميدادند؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
در پاسخ سعید: لااقل به کسی رای میدادن که وقتی هوا آلوده میشه فرار نکنه بره محمودآباد! به کسی رای میدادین که تعطیلات عید رو نره کیش و با خانواده و کل اعضای هیات دولت خوش بگذرونه! به کسی رای میدادین که تاسیسات هسته ای و اقتصاد کشور رو به امضای بی ارزش جان کری نفروشه
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ما داشتیم همچین کسیو و بهش رای ندادیم؟
من دراین ۵ سال یکبارندیدم که اقای روحانی بخاطرهمه مشکلاتی که مسوولش هست ازمردم عذرخواهی کند و بجای پذیرش مسوولیت وعذرخواهی دایما عملکردش راتوجیه و از ان دفاع میکند وهمین رفتارش مردم راعصبانی ترمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
کی عذرخواهی کرده که روحانی دومیش باشه
مشکل تهران بسیار بزرگتر از این حرفهاست که دولت بتواند در مدت کوتاهی از پس این مشکلات آن هم در شرایط تحریم برآید. در شهری که از سه سو با کوه محاصره شده، بایستی خودروی هیبریدی و برقی به کار گرفت و کلا خودرو بنزین و گازوئیل سوز را جمع کرد. فاتحه موتور بنزینی را خواند. کلیه خطوط مترو بایستی افتتاح شده باشد. انرژی خانه ها و شهر تهران و شهرهای پیرامونی نیز از انرژی فسیلی به انرژی خورشیدی و بادی و آبی و اتمی بدل شود. همچنین بسیاری از باغهایی که خراب کرده ایم و آپارتمان ساخته ایم بایستی دوباره بدل به باغستان کنیم. شعار دادن آسان است عمل کردن دشوار. هم دولت هم ملت بایستی هزینه نادانیهای گذشتگان و مدیران حال و گذشته را بپردازیم. این تراکم فروشی شهرداری یعنی خیانت. شهرداری نخواهد تراکم بفروشد ملت باید عوارض شهرداری چند برابر بیشتر بدهند. حالا می بینید که کار کمی دشواره. چون مردم ما حتی پولدارها اهل مالیات دادن نیستند.
تا امروز 6 سال خدمت با منت....
طبق معمول دروغ. وضعيت هواي شهرهاي هندوستان تو اين 3-4 سال خرابتر شده ولي چين وضعيت بهتري پيدا كرده. مكزيكوسيتي سالهاست كه ديگه آلوده ترين پايتخت دنيا نيست و اتفاقا همين چند روز گذشته بود كه تهران آلوده ترين پايتخت دنيا شده بود (در همان روز البته).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
تهران هیچ وقت آلوده ترین شهر دنیا نبوده و نیست برای آگاهی ازالودگی شهر های جهان و
را دانلود کنید رتبه تهران نام افزار air visual را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
حالا دیگه لازم نیست سند ومدرک برای دفاع بیاری
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آقا جان درست بنویس مسکیتو سیتی
کاش کاش کاش کاش کاش متوجه میشدن که اگه برن، میتونه خیلی خیل خیلی خیلی از مشکلات بزرگ حل بشه!
نمیدونم این اقای روحانی تعریفشون از تدبیر
مدیریت منابع و صرفه جویی چیه که فشارها فقط رو مردمه
هزینه ها کم نمیکنه نه تو شرکت های دولتی نظیر ایرانخودرو نه تو وزارت خانه ها که پول شبیه علف خرسه
تابی جون ، حدود هشت سال پیش ، همین خود تو ، یک رزمی کار که برای نام نویسی برای نامزدی ریاست جمهوری اومده بود را مسخره کردی . گفتی آخه چرا باید یک ورزشکار رئیس جمهور بشه ؟ همه مشکلات تلنبار شده امروز مربوط می شه به انتخاب افرادی که هیچ وقت برای پست مورد نظر تخصصی نداشتند . اوج این کار نشناسی زمانی مشخص شد که احمدی نژاد گفت : توی پتوشیمی ها جای چند تا لوله رو عوض کردند و حالا ما می تونیم اونقدر بنزین تولید کنیم که بخشی از اون را هم صادر کنیم و یه هفته بعد هم یک کشتی بنزین صادر کردیم .
کل دنیا ما رو دارن مسخره می کنند و ما سرمون رو کردیم زیر برف و با به به و چه چه به خودمون می بالیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بند کفش احمدی نژاد می ارزه به کل دولت اصلاحات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
مقایسه خروجی هشتصدمیلیلرد دلار درآمد نفتی در دولتهای نهم و دهم به‌اضافه حمایت همه جانبه نهادهای کشور از مجلس گرفته تا سایرینُ و البته منهای شرایط سخت تحریمها در حال حاضر:
پراید ۵میلیونی شد ۲۵ میلیون
گوشت۴هزارتومانی شد ۴۰هزارتومان
بنزین ۱۰۰تومانی شد ۷۰۰تومان
برنج ایرانی ۸۰۰تومانی شد ۸۰۰۰تومان
مرغ ۸۰۰تومانی شد ۱۱۰۰۰هزار تومان
و....
آقای روحانی، یک وامی هدیه ای چیزی جور کن برای خارج نشین ها بریم زن بگیریم. عاشق شدیم ، بی پول ماندیم حیرون و ویرون
قرار بود قله ها را بگیریم نه اسفاالسافلین
اقای روحانی به لطف شما من کارمند قراردادی با میانگین حقوق سال 97 که خود دولت به من پرداخت کرده کل سال شده 40میلیون وماشین 50میلیونی را 100میلیون حساب کردن ؟بعد خنده دار نه خانه دارم عضو بیماران خاص هستم ودر لیست یارانه معیشتی قرار نگرفتم وتازه سال 97 625میلیون واریزی داشتم از کجا منهم نمی دانم ونمی دانم چرا هنوز خانه ندارم وتازه من یارانه معیشتی نمی خوام مابقی
پولی که میگن در حسابم ریخته هست را بدهید ؟ومهمتر دوباره اعتراز کردم میگن اگر بررسی مجدد شد وباز همین بود یارانه ام را نیز قطع می کنند ؟خوب پدر امرزیده از اول بگو می خواهیم شما کارمندان بدبخت قراردادی بی خانمان را نیز از لیست یارانه حذف کنیم این بازیها چی سر ملت در می اورید ؟ودر اخر می بینم ان روزی را که هرکدامتان بکشوری پناهنده شوید ؟...
این مقایسه ها دیگه تکرار ی شده مثلاً قیمت بنزین . تا میخواد کرون کنند اول بحث قاچاق و بعد مقایسه قیمت با دیگر کشورها مطرح میشه. اما بیمه اشتغال حقوق و مزایا و..... اصلا مطرح و مقایسه نمیشه
دست وجیغ وهورابرای شما آقای روحانی فتح الفتوح کردید
ماموريت اقاي روحاني بي اعتبار كردن اصلاح طلبان بود كه به خوبي اجرا شد
مطمنم کلید رو دارن ولی دارن برعکس میچرخونن که در دوقفله شده
از کسی که تو اوج آلودگی هوا تهران با وزیر وزارش میره شما ل انتظار چی دارید
مث سایر سایتها برا خبراتون کلید موافق و یا مخالف بزارین تا خوانندگان بتونن در یک حرکت به سادگی موافقت و مخالفتشون رو با متن خبر اعلام کنن.
اعتراض
دنیای مسئولین با دنیای ما مثل ماه گردون و ماه زمین است یعنی تفاوت از زمین تا اسمانهاست...
حسن روحانی دهم دی ۹۸: ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت تحریم درسالهای ۹۷-۹۸ به مردم ایران،؛ دست مسوولان درد نکنه واقعا، در تمام دنیا مسوولین اشتغال ایجاد می کنند و سرمایه میارن مملکتشون، مسئولین ما دقیقا برعکس کار میکنند و با دشمنی بیهوده و بی دلیل با آمریکا خسارات جبران ناپذیر تاریخی به ملت میزنند
وای بر کسی که بره رای بده من تو عمرم رای ندادم
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
چه افتخاری ، مدال نوبل باید به تو بدن
تیتر با متن فاصله زیادی دارد یا اینکه فرافکنی است.
تابناک عزیز نمیشه آقای روحانی و دولتش این چند ماه باقیمانده را به مرخصی تشویقی با حقوق بروند شاید با این حالت وضعیت بهبود یابد
اولا مطابق این تیتر حال بسیاری خوب نیست و بستری هستند.
ثانیا مقایسه کشور در تمام امور با سایر کشورهایی که در برخی امور وضعیت بدتری دارند را بس کنید که این حرف ها تهوع آور شده اند.
آیا تا بحال یک لحظه فکر کرده اید روحانی در این مملکت کاره آی نیست
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خودتی
آن موقع که احمدی نژاد اقتصاد کشور رو به پرتگاه می‌برد رسانه های کشور منجمله تابناک ساکت بودن!!! حالا تو انتقاد کردن بلبل زبون شدن!!!
آره ه ه ... فقط تو خوبی تابناک!!
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
زمان احمدی نژاد اینقدر بیکاری و گرانی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خوشابحال روحانی با این مردم دوست داشتنی
حال اقای روحانی ابن روزها اصلا خوب نیست. به مشاورانشان توصیه می کنم از او بخواهند این یه سال اخر حرف نزند. بد دهنی. جسارت و تهدبد و...... از فردی که اون همه ادعا داشته بخدا نوبره. بره محمود اباد و کیش وقشم و عشق حالش رو لبره و دست از سر این مردم برداره
آقای روحانی
اگر ایران رئیس جمهور نداشت باور بفرمایید از الان بهتر اداره می‌شد
عزیزانی که در نقد وتوهین و استهزا به آقای روحانی از یکدیگر سبقت گرفته اید . بفرمایید اگرشما جای ایشان بودید ودر برابر هر کار و گفته اش این همه هجمه ومخالفت می شد بازهم اشتیاق و انگیزه داشتید؟ با کدام حرکت ایشان در بعد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی تا الان موافقت شده است ؟ در کشور همه منتظرند وی حرکتی و حرفی بزند تا در تریبونهای خاص به مخالفت بپردازنند. فقط یکبارهمه از ایشان تعریف کردند وآن هم زمانی بود که از جنگ طلبی وحمله به آمریکا سخن گفت شد تیتر یک کیهان در تعریف وتمجید البته با این سوتیتر که ما همچنان با روحانی مشکل داریم!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل