بازدید 4544

توافق دقیقه نودی روسیه و اوکراین برای انتقال گاز به اروپا

شرکت‌های روسی و اوکراینی، تنها 24 ساعت مانده به انقضای توافق قبلی، امروز توافق جدید 5 ساله برای تامین ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله اوکراین، کرملین به امضا رساندند.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 31 December 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت‌های روسی و اوکراینی، توافقی 5 ساله برای تامین ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله اوکراین، کرملین به امضا رساندند.

این توافق تنها 24 ساعت مانده به انقضای توافق قبلی در روز سه شنبه به امضا رسید که مانع از اختلال در انتقال جریان گاز روسیه به اروپا شد و به روسیه کمک کرد تا پس از بحران آلودگی که در اوایل سال در خط لوله نفتی این کشور رخ داد، سابقه‌اش در تامین بلند مدت انرژی به اروپا خدشه وارد نشود.

این توافق پس از 5 روز مذاکرات خسته کننده و به دنبال نشست ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رؤسای جمهور دو کشور در اوایل ماه جاری در پاریس به امضا رسید.

 الکسی میلر، مدیر ارشد اجرایی گازپروم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پس از 5 روز مذاکره بدون توقف در وین، تصمیم نهایی گرفته شد و توافق نهایی صورت گرفت.»

«این سند امضا شده امروز اجرایی و گاز روسیه از طریق اوکراین پس از 31 دسامبر 2019 ترانزیت می‌شود.»

اتحادیه اروپا نگران بود، درصورتی‌که قرارداد کنونی بدون توافق جدید منقضی شود،عرضه گاز روسیه از طریق اوکراین متوقف شود.

به نوشته راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی گفت: بر اساس این توافق، ترانزیت گاز روسیه از طریق خط لوله اوکراین  برای 5 سال صورت می‌گیرد. کی‌اف قرار است که بیش از 7 میلیارد دلار از روسیه بر اساس این قرارداد دریافت کند.

وی افزود پس از پایان مدت این قرارداد، دو طرف این گزینه را دارند که برای ده سال دیگر، قرارداد را تمدید کنند.

روسیه در سال 2018، از طریق اوکراین 86.8 میلیارد متر مکعب گاز به اروپا انتقال داده بود که بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده است تا 65 میلیارد متر مکعب گاز در سال 2020 و 40 میلیارد متر مکعب گاز در فاصله‌ سال‌های 2021 تا 2024 به اروپا از طریق اوکراین انتقال دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس