بازدید 2290

آنکارا: دستگاه قضایی عربستان آمرین قتل خاشقجی را تبرئه کرد

رئیس اداره ارتباطات در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، دستگاه قضایی عربستان افرادی را که دستور قتل جمال خاشقجی را داده بودند، تبرئه کرد.
کد خبر: ۹۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 30 December 2019

رئیس اداره ارتباطات در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، دستگاه قضایی عربستان افرادی را که دستور قتل جمال خاشقجی را داده بودند، تبرئه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، فخر الدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد:‌ از طریق یک محاکمه صوری کسانی که دستور ارتکاب این جنایت را داده بودند و تیم ترور را به استانبول فرستادند و جسد قربانی را مخفی کردند و آزادی مطبوعات و بیان را نادیده گرفتند تبرئه شدند.

وی با تلاش برای سرپوش گذاشتن بر عملیات اعدام از طریق محاکمه صوری درحالی که تمامی اسناد و مدارک درباره جنایت واضح است، مخالفت کرد.

آلتون گفت: ما شاهد تبرئه جنایتکاران قتل خاشقجی در مقابل چشم تمامی جهان بودیم.

دادگاه عربستان ۲۳ دسامبر سه مسؤول برجسته را از جنایت قتل خاشقجی تبرئه کرد.

در همین راستا اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی اعلام کرد که حکم‌های اخیری که توسط مقامات عربستان صادر شد کاملا دور از عدالت بود.

کالامار گفت: ما شوکه هستیم چراکه کسانی که دستور این قتل را دادند نه تنها آزاد هستند بلکه حتی تحقیقاتی درموردشان صورت نگرفته یا محاکمه هم نشده‌اند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا خواهان تضمین محاکمه تمامی مسؤولان قتل خاشقجی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار