بازدید 5510
جوادی یگانه در صحن شورا:

حمایت از شورایاری با در نظر گرفتن فعالین سرای محلات

اصلاح فرایندهای مشارکت محلی موضوعی نیست که به سرعت حل شود. از آنجا که شورای شهر تهران با اصلاح اساسنامه شورایاری ها، برای اثربخشی بیشتر شورایاری ها، یک جراحی عمیق کرده، نیازی به فوریت نیست. البته لازم به ذکر است که با فراخوان مدیریت سرای محلات خلاف قوانین اقدامی صورت نگرفته و فعالیت‌ها در حال انجام است.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 29 December 2019

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در توضیح فراخوان کاندیداهای مدیریت سرای محله در جلسه علنی شورای شهر گفت: مطلقا موضوعی با عنوان جذب شهرداری تهران در خصوص مدیریت سرای محله وجود ندارد.

به گزارش "تابناک" به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد رضا جوادی یگانه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر در جریان بررسی پیشنهاد دو فوریت اصلاح تبصره مصوبه ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات که به پیشنهاد اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود، تصریح کرد: در دستورالعمل پیشنهادی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها درخصوص شیوه انتخاب مدیر سراهای محله اشاره شده که معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه باید ۵ نفر از افراد واجد شرایط را برای مدیریت سرای هر محله به شهردار منطقه معرفی کند. اما هیچ قیدی برای نحوه پیشنهاد آن ۵ نفر در این دستورالعمل نیامده است و ما برای شفافیت بیشتر و نیز عدالت بیشتر، مشخص شدن نحوه انتخاب این افراد فراخوان دادیم.
جوادی یگانه ادامه داد: هم اکنون ۳۲۰۰ نفر عضو شورایاری با مساعدت کامل شورای شهر تهران انتخاب شده‌اند و بنای شهرداری هم بر حمایت کامل از آنها و استفاده از آنها در بهبود ظرفیت شهر است‌ و در برخی مناطق تهران بودجه ریزی مشارکتی برای سال بعد با کمک شورایاری ها اجرا شده است. ولی با توجه به مصوبه شورا مبنی بر عدم دخالت شورایاران در امور اداری،‌ اجرایی و مالی شهرداری، پیدا کردن مدل مناسب زمان بر است و نمی شود به این فوریت این موضوع را حل کرد.
وی افزود: زمانی که ما فراخوان دادیم، برخی مدیران سراهای محلات اعتراض کردند و با گفتگو با آنها ‌قانع شدند و اکنون با دستورالعمل پیشنهادی نیز اعتراضات جدید احتمالا ایجاد می شود که باید حل کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مخالفت با دوفوریت این اصلاحیه تاکید کرد: اصلاح فرایندهای مشارکت محلی موضوعی نیست که به سرعت حل شود. از آنجا که شورای شهر تهران با اصلاح اساسنامه شورایاری ها، برای اثربخشی بیشتر شورایاری ها، یک جراحی عمیق کرده، نیازی به فوریت نیست. البته لازم به ذکر است که با فراخوان مدیریت سرای محلات خلاف قوانین اقدامی صورت نگرفته و فعالیت‌ها در حال انجام است.
گفتنی است در جریان بررسی این اصلاحیه، در نهایت دو فوریت این اصلاحیه به تصویب نرسید و پیشنهاد جهت بررسی به کمیسیون امور اجتماعی و فرهنگی شورای شهر ارجاع داده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل