بازدید 8951

عادل آذر پشت پرده شرکت‌های دولتی زیان ده را افشا کرد + فیلم

رئیس دیوان محاسبات کشور: درباره کسری بودجه حرف‌های عجیب و غریبی می‌زنند، اما به باور ما کسری بودجه چیزی حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 29 December 2019

تابناک اقتصادیعادل آذر با بیان این که بخش عمده‌ای (بیش از نیمی) از شرکت‌های دولتی زیان ده هستند و به لحاظ مدیریتی و بهره وری مشکل دارند گفت: سال 99 قرار است 106 شرکت زیان ده باشد، اما پیش بینی ما، بالای 200 شرکت زیان ده خواهد بود. شرکت های دولتی ما، زمین گیر شده اند...

تعداد بازدید : 577

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس دیوان محاسبات کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص میزان کسر بودجه سال ۹۹ گفت: خیلی حرف‌های عجیب و غریب مطرح می‌شود راجع به کسری ۲۲۸ هزار میلیارد تومانی، منتهی اگر ما بخش اعتبارات هزینه‌ای را همان ۱۵ درصدی که دولت حساب کرده روی لایحه بودجه بیاوریم مابقی را هم مبنا را بگذاریم بر عملکرد سال ۹۸ باورمان این است که با ظرفیت همین بودجه و جا به جایی اعدادی در همین بودجه، کسری بودجه واقعی سال ۹۹ چیزی حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

عادل آذر با بیان این که از موضع رئیس دیوان محاسبات صحبت می‌کند و تلاش می‌کند نظرات شخصی اش را نگوید گفت: ما به کلیات رای دادیم، زیرا اگر رای نمی‌دادیم در صحن مجلس هم رای نمی‌دادند و لایحه بودجه به دولت برمی گشت به دولت ۲ هفته فرصت می‌دادند تا لایحه را اصلاح کند، اما در این دو هفته چه اتفاقی می‌افتاد، هیچی، به هر حال منطقی‌ترین تصمیم را گرفتیم به واسطه ملاحظات اجتماعی و اقتصادی رد کلیات بودجه.

او در باره منابع بودجه گفت: اقلام اساسی درآمدی دولت یکی مالیات است که دولت تا حدودی واقع بینانه دیده است و ۹۵ درصد آن حاصل می‌شود منتهی دولت نباید برود سراغ خوش حساب‌ها بلکه باید برود دنبال مؤدیان جدید و جلوگیری کند از فرار مالیاتی.

عادل آذر پشت پرده شرکت‌های دولتی زیان ده را افشا کرد + فیلم

بیشتر بخوانید:

 

عادل آذر افزود: در حوزه نفت هم باز دولت خوب دیده است، اما نکته مهم در حوزه نفت برداشت از صندوق است که دولت بخشی (۱۶ درصد) را تحت عنوان فریز آورده و آن را درآمد تلقی کرده است که این باید اصلاح شود و بازگردد.

رئیس دیوان محاسبات درخصوص فروش اوراق مشارکت و خزانه نیز گفت: فروش اوراق قلم درشت دیگری از درآمد‌های دولت است، اما چیزی که پیش بینی شده قابل ملاحظه است و آن ۸۰ هزار مییارد تومان است، اما قانون برنامه گفته ۵۰ هزار میلیارد و از طرفی حرف ما این است که دارایی که فروخته می‌شود باید تبدیل به احسن شود نه این که خرج شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان