بازدید 17416

نوبخت: هو نکنید، راه نشان دهید

محمدباقر نوبخت شنبه شب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: محاصره دشمن بسیار جدی است لذا در این شرایط دولت به همیاری و مساعدت صاحب نظران نیاز دارد.
کد خبر: ۹۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 29 December 2019

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران، عده‌ای به جای "هو کردن" راه را نشان دهند و کمک کنند تا کشور از تنگه‌ای که در آن قرار  دارد به سلامت عبور کند.

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معاون رییس جمهوری گفت: در این شرایط همه ما در معرض آزمایش قرار داریم که چه قدر به آنچه می‌گوییم پایبند هستیم.

نوبخت ادامه داد: این حق برای همه وجود دارد که نسبت به لایحه بودجه اظهار نظر کنند بودجه در واقع یک پیش‌بینی از منابع و یک برآورد از هزینه‌ها در راستای تحقق سیاست‌های دولت است.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: کل منابع سالانه در سه بخش میزان فروش نفت، میزان دریافت مالیات و میزان فروش اوراق اسناد خزانه تعریف می‌شود که افراد مختلف در خصوص کم یا زیاد کردن آن‌ها نظرات مختلفی دارند، اما دولت تلاش می‌کند تسلیم تصمیم دشمن نشود و از راه‌های مختلف همچنان نفت خود را در بازار جهانی عرضه کند.

وی بیان کرد: هم اینک نه تنها وزارت نفت بلکه سایر نهاد‌ها با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا تسلیم اراده نادرست و ناپاک رژیم آمریکا مبنی بر توقف صادرات نفت ایران نشوند و از راه‌های مختلف با دور زدن تحریم‌ها در تلاش برای صادرات نفت هستند و حتی قرارداد‌های نفتی متعددی با بخش‌های مختلف به امضا رسانیده‌اند.

معاون رییس جمهوری اظهار داشت: دشمن در حال رصد اقدامات ایران است لذا انتظار داریم که برخی ما را وادار به شرح چگونگی صادرات نفت نکنند.

نوبخت اضافه کرد: دولت تاکنون هیچ قصور یا تاخیری در پرداخت یارانه‌ها، حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان و مستمری بگیران نداشته و پرداخت اعتبارات مربوط به پروژه‌های عمرانی نیز به موقع انجام شده است.

وی گفت: از منتقدان درخواست می‌کنم که به دولت اعتماد کنند تا کاری که شروع کرده را به اتمام برساند، در این بخش دولت از نظرات مختلف در خصوص نحوه تحقق سه محل درآمدی صادرات نفت، فروش اوراق خزانه و مالیات ستانی استقبال می‌کند البته با در نظر گرفتن این موضوع که دولت به هیچ وجه نمی‌تواند از پرداخت‌های مربوط به رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، نیرو‌های مسلح، بهداشت و درمان، فرهنگیان و دانشگاهیان بکاهد.

معاون رییس جمهوری گفت: ایران در تحریم قرار دارد و درآمدهایش کم است لذا کسی کشف بزرگی در این خصوص نکرده، منتها هنر اصلی، مدیریت درست همین درآمد‌های اندک است.

نوبخت اظهار داشت: دولت مصمم است که به هیچ وجه زیر بار زورگویی دولت آمریکا نرود و به مطالبی که غربی‌ها می‌گویند، دل نبندد و با تمام توان اگر راهی برای لغو تحریم‌ها وجود داشته باشد را در پیش گیرد همان طور که دولت در سال ۱۳۹۲ برای حفظ منافع ملی و مصالح ملی این کار را انجام داد.

نوبخت اظهار داشت: دولت پیشنهادات خود در خصوص منابع و مصارف در قالب لایحه بودجه سال ۹۹ تقدیم مجلس کرده و تابع نظر مجلس است و تا کنون نیز خیلی از افراد صاحب نظر، نظرات ارزشمند خود درباره لایحه بودجه را به هر شکل ممکن به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس منعکس کردند و نمایندگان نیز که افراد فهیمی هستند کلیات لایحه را تصویب کردند.

معاون رییس جمهوری گفت: هم اینک نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سرعت پیش می‌روند و تاکنون بخشی از تبصره‌های درآمدی را نیز تصویب کرده اند.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص استعفای رییس جمهوری، آن را کذب محض دانست و گفت: این حرف در واقع اهانت به خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی است مگر می‌شود به کسانی که رای دادند، اهانت کنیم و بگوییم این‌ها مرعوب بوده و تهدید شدند، این حرف سبک و سخیفی است.

نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص علت کاهش اعتبارات حاشیه شهر مشهد در بودجه سال ۹۹ گفت: کاهش اعتبارات حاشیه شهر مشهد به هیچ وجه صحت ندارد، هم اینک دولت از طرح‌های مختلف سپاه، وزارت راه و شهرسازی و استانداری در حاشیه شهر مشهد پشتیبانی مالی می‌کند، حتی در طرح توسعه مسکن روستایی که ویژه بازسازی خانه‌های روستایی محرومین است، ساخت دو هزار واحد مجزا در حاشیه شهر مشهد به سهم خراسان رضوی در این طرح افزوده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

معاون رییس جمهوری علت عدم اختصاص بودجه زیارت به خراسان رضوی را نیز درخواست‌های متعدد استان‌ها و حتی روستا‌هایی که امامزاده داشتند نسبت به سهیم شدن در اعتبارات بودجه زیارت ذکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۵
ما اگه میخواستیم به شما راه نشان دهیم که شما را انتخاب نمیکریدم !!! اگر راه را بلد نبودید چرا کاندیدا شدید ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
در صورت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس فعلی قدم بزرگی در بحث عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد و عدالت فراگیر خواهد شد و دلالی ناشی از این سرمایه های باد آورده را پایان می دهد
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
کارشناسان راههای متعددی چه در مذاکرات و سایر موارد نشان دادند، دولت به اصطلاح محترم نه تنها از نظر کارشناسان استفاده نکرد بلکه با انئاع توهینها با آنها برخورد کرد!!!!!!
فقط مردم عادی دز شرایط جنگ اقتصادی هستند مسئولان و وابستگان در شرایط رونق اقتصادی هستند راهکار این است که همه با هم در شرایط جنگ اقتصادی باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
مردم عادی در شعب و خودشان بیرون.
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
جناب نوبخت نمیشه که جنگ باشه همه ملت جلوی گلوله و شما پشت جبهه در حال کمپوت خوردن
تو رییسی، تو داری حقوق اون پست رو می گیری، تو بچه هات به لطف این عناوین رفتن خارج از کشور، تویی که من من می کنی، اون وقت از دیگران انتظار داری برای نجات کشور راهکار بدن؟ خجالت بکشید. اگر مردم حرفی نمی زنند دلیلی بر نفهم بودنشون نیست آقای نو بخت.
یک راه این هست که شخص نوبخت با کارنامه درخشانش استعفاء بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
احسنت
بهترین راه حل یکسانسازی حقوقهاست تا همه با هم زجر کش بشویم و تنها وزیر و مدیر و فرزندانش زندگی نکنند...
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
عزیزم لنین 100 سال پیش مرده و میراثش هم توسط مولتی میلیاردرهای روس اداره می شود پس حتی با انقلاب کمونیستی هم این امر محقق نشد چون ادم ها از نظر هوش و توانایی بسیار با هم فرق دارند. با این تفکرات خودت را آزار نده فکر کن و تلاش کن تا فرا دست شوی ولی اگر نتوانستی به آنچه هستی قانع باش تا روزگارت بگذرد
راه،‌برو کنار.‌
سود شماها در تحریم و مقابله با دنیای مدرنه،‌ولی سود ملت شکستن تحریم و روابط احسن با دنیای مدرن.
همین یک اتفاق همه چی رو حل میکنه.
اینم راه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
دنیای مدرن چه حرف های قشنگی
جناب نوبخت آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا.
از برخی معافیت هایی که دادید معلوم است که چقدر دنبال کار کرد درست هستید و از هو هم می ترسید!!!
در صورت تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و دولت فعلی قدم بزرگی در بحث عدالت اجتماعی برداشته خواهد شد و عدالت فراگیر می شود
په تو چه کاره ای؟ اگر قرار باشه که من راه نشون بدم په تو چرا حقئق میگیری؟ کسی که میگه راه نشان دهید یعنی اینکه راه حلی نداره و باید بره
برای حذف نفت خام از بودجه کشور قانونی که که اکثر کشور ها اجرامی کنند و درایران هم باید ان شاءالله اجراءگردد مالیات برعایدی سرمایه ازجمله مسکن،طلا،ارز خودرو و موردی که متاسفانه در رده های بالای کشور بعلت نفوذ بعضی ها روی خوش نشان داده نشد مالیات بر سپرده های بانکی افراداست
راه استفاده از علم سیاست است،همانگونه که بقیه کشور ها استفاده میکنند،تا به کی جواب بی سیاستی های شما را مردم دهند،سیاست=بازی هماهنگ و نامرئی رسانه ها و قوا و نمایش جهانی خیره کننده تا رای جهانی به طرف شما برگردد،افکار جهانی به طرف شما جلب شود(باید از هر حربه ای استفاده کرد،البته انساندوستانه.) ،حتی رییس جمهور آمریکا را هم در هر جا میتوانید باید فریب دهید.قطع روابط راه نیست،در این سطوح بالا باید بازی کنید،درست است که مذاکره با آدم های رذل و کثیفی مثل آمریکایی ها علنا مثل زهر است و قطعا فشار مذاکره با آن ها هر سیاست مداری را خرد میکند ولی گاهی فداکاری لازم است تا زمان بخریم برای ایمن شدن از سلاح دشمن.(اعتبار،رسانه و بانکداری بین الملل،در شرایط فشار تحریم خیلی کند میشه نبود اینها رو جبران کرد)
بار خودت و هفت پشتت رو بستي بيخيال ماشو لطفاً.
والله عظیم در هیچ دوره ای در این چند دهه از گذشت انقلاب مردم این کشور اینگونه در رنج و عذاب برای معیشت خود نبوده اند واقعاً اگر قادر نیستید کشور را مدیریت کنید ، بروید سراغ کارتان یک عده دیگر عنان اختیار این کشور را در دست بگیرند بدون جنگ و سرکوب و درگیری نظامی .
یک راه حل این هست، تا وقت هست این حقوق کارگران را به نرخ تورم 50 درصدببندید. تا بعد از 7الی8سال زجر کشیدن حقوق بگیران لااقل کمی از بی تدبیریتان کاسته شود. وپیش خدا وبنده خدا مدیون نباشید.
جناب اقای نوبخت عوام فریبی دیگه بس است.شما اگه آدم کاردانی هستی حقوق های میایونی نیروهای عزیزتر از جانتان را کم کنید وبه فکر بد بخت وبیچاره ها باشید.همه حرفاتون دروغه
نسل امروزی واقع گراست و دنبال شفاف سازی ریخت وپاش ها و حقوق های نجومی رفقای شماست....
راه این است که افراد ناکارآمدی مثل جناب عالی کنار رفته جای خود را به جوانان شجاع و غیر وابسته بدهید.
گلم سلام خوشحالم بچه اینجا نیستند شما بلاخره یک لقمه نون گیرت میاد
آقای نوبخت ، یکی از شاخص های مردان بزرگ صداقت و راست گویی است، متاسفم برای شما.
آقای نوبخت شما از سر راه برو‌کنار ، راه نمایان خواهد شد!
چهارنفربرای مسافرکشی سواری خریدند .بعد ازچند روز انها متوجه شدند که یک مسافرهم سوارماشین نشد.ایراد کاراینجابود که هرچهارنفربه هم اعتماد نداشتند وچهارنفری سوارماشین شده وبدنبال مسافرکشی بودند.اقای نوبخت اگرمی خواهید اقتصاد چرخاش بچرخد لطفا پیاده شید .همه انهای که سوار اقتصاد شده اند
با برداشتن اقای روحانی باز مشکل ایران حل نمیشه باید ریشه مشکلات رو درست کرد هرکیم بیاد به جاش وضع همینه مگر اینکه خیلی از ساختار ها درست بشه
نوبخت بدرد مدیر درجه ۴ و ۵ هم نمیخوره چه برسه به مدیر درجه یک.
با مردم صاقانه رقتار کنید و اجازه اظهار رای شان باشید این هم راهنمایی
راه بسیار ساده مصالحه با آمریکا و پایان دشمنی بیهوده و پرهزینه با آمریکاست
٤٠ سال به اينجا رسيديد
بنزین 100 تومان هر دلار 50 تومان = رونق وشکوفایی اقتصادی
بر جام وزهر آن نوش جان ملت کفر!
مردی بسم الله این هم راهکار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقاي نوبخت شما اول بهتره بپرسي اين جنگ و محاصره اقتصادي تمام عيار رو كي راه انداخت و بعد به فكر چاره باشي. به بهانه برجام كه هيچ آخر عاقبتي هم ندارد مردم بيچاره رو به خاك سياه نشوندين. تو همين شرايط تحريم هنوز رانت و اختلاس و دلالي بيدا ميكنه و لحضه به لحضه صداي خرد شدن استخوانهاي اقشار كم درامد و متوسط كه بدنبال يك لقمه نون حلال هستند بيشتر شنيده مي شه .
بهترین راهکار این است که آقا روحانی و شما تشریف ببرید کنار افراد شجاع جلو بیاند.که به فکر مردم بیچاره باشند.
محاصره دشمن بسیار جدی است
خوب نوبخت جان فرزندان مسولین که به سرزمین های دشمنان نفوذ کرده اند از پشت بیان و محاصره رو بشکنن
پسر بزرگوار ودختر حضرتعالی که در امریکا هستن
فک وفامیل جناب آقای روحانی -حدادعادل -وخیلی های دیگه
رجوع شود به فیلم گلادیاتور تا روش در هم شکستن محاصره دشمن رو مرور کنند
چشم شما حقوقتو به ما بده ما هم راهکار میدیم
به به اعتراف فرمودن گلي به گوشه جمالت داداش
خوب گوش كن وقتي گفتن بيا رييس بشو ما تو جنگ بوديم يا نه اونموقع مردم ايران كنار ساحل داشتن استراحت ميكردن حالا جنگ شده؟
سركار حقوق بگيري بچه هايً محترم تونور اب و اينور اب كيف كنن ما راه حل بديم دمت گرم
فرض كن من راه حل بدم توًگوش ميكني؟ استعفا بده داداش اين راه يا علي نميتوني ديگه يا منتظر دعايي يا منتظر راه كار كه. مادر بزرگ منً بده كه اتفاقا مادر بزرگم مطلقا دعا نميكنه و راه حلي هم به نظرش نميرسه ولي من بت ميگم اونًروزي كه اقاي روحاني دفعه اول امريكا بود هنوز ترامپ تو برجام بود چرا وقتي ترامپ گفت بيا مذاكره كنيم تو بش نگفتي در برنامهً وُبودجه بروًمذاكره كن وًچيزي را تاييد نكن مذاكره بكن ببين چي ميگه. ولي تصويب نكن
شما كهً ريس برنامه وًبودجه هستي چند بار صادقانه مشگلات اقتصادي را با مردم در ميون گذاشتي اصلا كارشناساي اقتصاديًايراني در دنيا وًدر كشور خودموت راخواستي بيان مذاكرهً كنن بت راهكار بدن من ٥٠ سال هستًتوًصنعت اين مملكتم دريغ از يك نظر سنجي كه چه كنيم با اين صنعت فشل
الان من ميخوام بت راهكار بدم اصلا ميشه پيدات كرد و راهكار داد اگر بت راهكار بدن ميتوني اجرايي كني اگر نميتوني استعفا بده داداش
الان ما فقيريم گرفتاريم شما بفرماييد شما هم فقيريد ما بستيم وًخونه نشين شديم ولي شما نشدين پس امكان نداره حال ما را درك كني اگر صنعتگرا بتونن دور هم بشينن كه نميتونن خودشون راه خل مناسب را پيدا ميكنن اگر كشاورزا تجربياتشون را بهم منتقل كنن كه نميتونن شما هم بجاي توزيع. اعتبار دانش بياري از اونجا كه دانش ميفروشن استاد بياري صنعتگر بياري كتاب بياري اينًشركت هاي دانش محور كي هستن كجان بيلان بگيري وام را رها كني قلاب و فنون ماهيگيري بياري و ١٠ سال صبر كني قطعا به نتيجه ميرسي سياست واردات محور يعني سياست پول لازم وًچون پول را گلوگاهش را دشمن بسته جواب نميده توًتو وادي توزيع پولي نه توليد ثروت پول هم كاغذ هست عزيزم وگرنه اينكه دنبال استقراض باشي دنبال پولهاي بلوكه باشي فقط مملكت را به سمت قاجاريه ميبري خودت هم ميدوني روسيه خودش فقيره اقتصادش نفتيه فشل شده بعد ميخواد به ما وام بده كه نداد خودش تو تحريم هست اخه. برادرم دانش بنيان شركتهايي متل مرك بنز شورلت تويوتا هيوندا است اونمً١٠٠ سال پيش بابا چهار تا صنعتگر دعوت كن همونطوري كه مربي فوتبال. مياري يك پولي بده. بگوًبرن درست كنن وقت سفر براي علم اموزي ميشه كي اول شاگرد دانشگاه را فرستادي؟ كي صنعتگر فرستادي؟ برادرم ريس خانه صنعت يكي از استانهاي توً٢ تا از بچه هاش انگليسن وقتي يك برنامه علمي هست اونًميره وقتي مزون لباس هست اون ميره وقتي برنامه طرح زايمان بز نپالي. هم هست اون ميره بعد صنعتگر بدبخت دانشجوي نخبه سرش با كتابهاي ٣٠ سال پيش مشغوله اخه مديري كه درس نخونده باهوش نيست ولو دكترا داره نميتونه بگردونه بابا
یعنی تا الان صبر کردید وچون فشار وارد شده تا به این روز افتادی. داداش این اوضاع را خودتان بوجود اوردید خود کرده را تدبیر نیست........................
از وقتی شما مسئول شدید تنها حرفی که از شما شنیدیم برنامه ریزی برای قطع یارانه بوده است چیز دیگری ندیدیم از شما . به نظر تون بهتر نیست وقتی خودتون دارید میگید چیزی بلد نیستید و دیگران به شما راهکار بدهند بهتر نیست یک لحظه زودتراستعفا بدید تا کس کار بلدتری اگه بود بیاد جاتون ؟
خدایا تمام بازنشسته ها مستمری بگيران کار افتاده های که واقعا با این حقوق ناچیز که هميشه شرمنده خانواده هاشون هستن و به سختی زندگی می کنن آنها رو تا عید 99 بکش از روی زمین بردار و بزار دولت خودش هرچي داره خودش بخوره با خانواده هاشون
خدایا بنده 19 ساله قطع نخاع هستم از ناحیه گردن با حقوق 1600 ديگه بریدم به شرفم قسم یک ساله بیرون از خانه نرفتم بیرون رفتن هزینه می خاد پول مخاد ماشین ميخواد
من حرفهامو مشکل ام رو به صدای آمریکا بی بی سی من و تو نمیگم اینجا تو سایت های ایران مینویسم که مسئولین بخونن که پای شرافت ما در میان ه
نوبخت جان دلم برای شما و رئیس جمهور می سوزد.تنها چاره کار ریاضت اقتصادی از جنس یونانی آن است ولو غیر یعنی ،حذف همه یارانه ها،ملی کردن موقت همه بانک ها و کاهش سود سپرده بانکی تا 2 درصد به منظور اصلاح ساختار،محدود کردن افزایش دستمزدها به 2 درصد در سال،اصلاح ساختار شرکت های دولتی و خصولتی زیان ده و واگزاری آنها به افراد توانا ولو بصورت مجانی برای اصلاح ساختار،تعدیل همه نیروهای مازاد دولتی و خصولتی و پرداخت مقرری بیکاری به ایشان،افزایش سن بازنشستگی تا 60 سال،بستن مالیات انتفاع بر همه خانه های کشور چه ارزان و چه گران بصورت تصاعدی و مطابق قیمت آنها،پرداخت 30 درصد عایدات اصلاح ساختار به طبقات فقیر و اختصاص 70 درصد دیگر به عمران،توسعه و ایجاد اشتغال و ... خدا وکیلی انجام چنین انقلابی در کشور کار کیست؟
کو گوش شنوا در میان دولت از اون روحانی گرفته تا مدیران پائین دولت ؟ هر موقع مطلبی برداشت شده با جملات و الفاظی که برازنده خودتان بوده منتقدین خودتان را مخاطب قرار داده اید از همان دوره اول و فتح الفتوحی برجامتان تا الان که سینه چاک تصویب اف ائی تی اف هستید.
نوبخت دشمن سرسخت بازنشستگاه و کارمندان خود دولت است همه چیز را گران میکنه و بالا میبره الا حقوق ثابت این اقشار بدبخت را
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار