بازدید 85635
۴

ثبت و مشاهده یک گونه پرنده جدید در لرستان

کد خبر: ۹۴۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 29 December 2019

معاون اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان از ثبت و مشاهده یک گونه پرنده جدید با نام «هوبره» در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، نبی الله قائد رحمتی در گفتگو با رسانه‌ها، گفت: با ثبت و مشاهده یک گونه پرنده جدید با نام «هوبره»، تعداد پرنده‌های مشاهده شده در استان به ۲۴۰ گونه رسید.

وی، اظهار داشت: تعداد یک قطعه «هوبره» با نام علمی Chlamydotis macqueenii در روستای «درمیان» واقع در حاشیه تالاب «تنوردر»، توسط آقایان ذلقی و روشنی از کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود، برای نخستین بار در استان لرستان مشاهده و گزارش شد.

معاون اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان، گفت: این پرنده در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده حساس و آسیب‌پذیر قرار دارد و در ضمیمه یک کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه‌های در معرض انقراض (CITES) قرار دارد و تجارت آن به هر نحو، غیرقانونی است.

قائد رحمتی در مورد مشخصات «هوبره» که در ایران جز پرندگان در معرض خطر انقراض قرار دارد، اظهار داشت: این پرنده از راسته «درناسانان» است که پرندگانی «خشکزی» با جثه متوسط تا بسیار بزرگ‌اند و پا‌ها و گردن بلند و منقار قوی و کوتاه دارند؛ طول بدنش از نوک منقار تا انتهای دم، بین ۵۵ تا ۶۵ سانتی‌متر و فاصله و گستردگی بال‌ها ۱۳۵ تا ۱۷۰ سانتیمتر است.

وی، گفت: امسال چهار گونه پرنده شامل پرنده «دودوک» در رومشکان، خروس «کولی سینه سیاه» در تالاب «گوری بلمک» پلدختر، «تلیله بلوطی» در تالاب «خروسان» ازنا و «هوبره» در حوالی تالاب «تنوردر» دورود برای اولین بار در استان مشاهده و ثبت شده است که با اضافه شدن این گونه‌ها به پرندگان استان تعداد پرندگان مشاهده و ثبت شده در استان به ۲۴۰ گونه می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
امیدوارم چند روز دیگه خبر نذارید که یک ابله شکارش کرده و عکس و فیلمش را توی اینستاگرام گذاشته
چه استتار زیبایی انجام داده
در خراسان جنوبی شهرقاین هم داره
اینکه هو بره.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر